Gå til innhold

Hva er romslig økonomi ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av den andre tråden og svarene der, virker som definisjonen av romslig økonomi er litt forskjellig.

Hvordan vil du definere romslig økonomi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg har endel til overs etter faste utgifter er betalt osv...når jeg kan reise på impuls ferieturer uten å måtte tenke på penger, .....jeg har ikke romslig økonomi :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Personlig tenker jeg følgende: å ikke bekymre seg for hvorvidt man har råd til å betale regninger, dvs. at man er trygg på at alle faste utgifter er dekker gjennom hele året, og i tillegg har ekstra penger til å kunne unne seg ferier, oppussing, osv, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man har romslig økonomi hvis man ikke trenger å bekymre seg for om man har råd til mat, klær og regninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har råd til mat, regninger og klær hver mnd. Vi har også råd til å spare 1000 kr hver mnd på en "feriekonto". Også har vi råd til å reise på kino eller badeland hvis vi vil. Vi har også penger til overs til å betale store regninger (setter av hver mnd det det f.eks koster med veiavgift)

 

Men, å si at vi har romslig økonomi er å ta i litt. Vi har matbudsjett, og må handle etter handlelsiter. Kan ikke hamstre i hytt og pine. Kan heller ikke kjøpe det dyreste av klær etc. Vi har ikke overflod, men vi har et rimelig stramt budsjett som gjør at vi ikke kan skeie ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...