Gå til innhold

Unnskyld at jeg spør, men er det noen her som er imot muslimer?


Leahsorkarim

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er noen vits i å prøve å overbevise nordmenn om at islam er en fin og fredfull religion.Det toget har desverre gått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SERIØST... MYE AV DERE KOMMER MED HER, GIFT OG VOLDTEKT AV BARN OSV ??

 

jeg blir rett og slett skuffet . Ja hvordan kunne jeg tenke at det var noen som ville lære bort de fordommene og ikke riktige opplysninger dere har fått med dere ??

hvilken 57 land har blitt tatt av muslimer ??

 

Jeg har også videoer av hØyre ekstremister som jeg kan legge ut og si dette gjelder alle dere ? men nei jeg vet at det ikke gjelder alle alle dere, også kan jeg bruke breivik, stØrste eksp på at noe har gått galt med de tankene folk danner seg om muslimer og bruke det imot dere , men nei jeg velger å ikke gjØre det, siden jeg har både erfart og opplevd alle er foskjellige.

 

Jeg skrev dette for mamma av juni barn. Og syns det varmer med de som er åpne og vil forstå meg og hva jeg prØver på . å vise at at dere kan bli kjent emd meg, en hverdags muslim , ikke han araberen over der. At vi kunne begynne med hverandre! at jeg kunne vise at jeg har tatt mine valg i livet selv , og ingen har undertrykt meg eller noe !! at barna våres kunne få det litt bedre enn hva jeg har måtte bevise !! at jeg som ikke bruker hijjab er like hyggelige som de med! at jeg som alle andre ikke har blitt hold igjen av hverken far, bror eller fetter eller min mann. jeg har både jobbet i bar, butikk. NHO skoler alle mulige plasser.. ikke snyltet vært hjemme eller misbrukt noe som er for både meg og deg!!

 

 

Jeg sier det igjen og tar dette seriØst. Hvis det er noen som lurer på noe uten å angripe med videoer som ikke har noe med hva jeg vil frem med er det bare å spØrre . jeg er mer enn åpen til det!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noen vits i å prøve å overbevise nordmenn om at islam er en fin og fredfull religion.Det toget har desverre gått..

 

jeg vil ikke overbevise om at islam er noe vakkert som det er for meg, men at jeg er normal menneske og er muslim. så nei jeg kjemper fortsatt for det toget skal stanse litt , siden barnet mitt skal ha venner som ikke har de fordommene som jeg har opplevd av foreldre av mine venner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser foresten at det er en og samme anonym bruker av de siste inleggene!! så godt . Da kan jeg prate med deg og ikke fler. Hvis du vil påen voksent måte !!

 

 

Og nei Profeten vår er ingen PEDOFIL..

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære HI.

 

Jeg har et innlegg her fra før. Tror kanskje ikke dette er det beste tema å ta opp blandt hormonelle damer. Og her inne er det mange som slenger dritten. Men samtidig så stiller du spm, og da må du tåle å høre andre sine meninger. Skjønner det er ting som såret, men sånn er det bare. Skal man bare se på religion så er det jammen ikke mye bra å si om kristendommen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser foresten at det er en og samme anonym bruker av de siste inleggene!! så godt . Da kan jeg prate med deg og ikke fler. Hvis du vil påen voksent måte !!

 

 

Og nei Profeten vår er ingen PEDOFIL..

 

 

HI

 

Tuller du???En og samme person???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mer på folkene som de er, ikke hvilken religion de tilhører :)

Dømmer "ingen" før jeg har lært dem å kjenne.

Liker ikke ekstreme islamistiske grupper, men det betyr ikke at jeg ikke liker muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verpehøna

Jeg synes det er trist at noen i det hele tatt er religiøse og har vel egentlig litt imot at det er akseptert å tro at det finnes en gud i det hele tatt. Jeg grøsser hver gang jeg hører om et "kristent barn" eller et "muslimsk barn" eller et "religiøst barn" da disse barna aldri har hatt et valg. Og jeg synes ingenting om at folk døper, konfirmerer eller gifter seg i kirken bare for tradisjonens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI.

 

Jeg har et innlegg her fra før. Tror kanskje ikke dette er det beste tema å ta opp blandt hormonelle damer. Og her inne er det mange som slenger dritten. Men samtidig så stiller du spm, og da må du tåle å høre andre sine meninger. Skjønner det er ting som såret, men sånn er det bare. Skal man bare se på religion så er det jammen ikke mye bra å si om kristendommen heller.

 

Ja husker deg, men jeg spør fordi jeg lurer på hva som får en til å tro slikt om muslimer, via media, eller ved å kjenne en? derfor stiller jeg spm da jeg lurer på om de kjenner en eller som "alle" andre får info via media.

og med det ville jeg la noen hormonelle damer som meg bli kjent med en muslim, for barna våres blir kjent om vi vil det eller ikke ..

 

men takk for tips har tenk p det selv .. men det var lov å prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser foresten at det er en og samme anonym bruker av de siste inleggene!! så godt . Da kan jeg prate med deg og ikke fler. Hvis du vil påen voksent måte !!

 

 

Og nei Profeten vår er ingen PEDOFIL..

 

 

HI

 

Tuller du???En og samme person???

 

nei du kan se det på antall innlegg som er skrevet under anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med begge sider, ingenting er svart på hvitt her. Den muslimske tro er også sånn man tolker den, som med alt annet. Og jeg synes ikke vi, med våre "kristne og pedofile" prester skal begynne å rakke ned på den Islam fordi "vi har hørt om noen som ble tvangsgiftet".

 

Når det er sagt er jeg for like rettigheter for alle, jeg synes faktisk at muslimske gutter skal ha heimkunskap som alle andre, og jeg synes muslimske jenter skal ha gym.

 

Jeg synes det er helt greit at folk går med burka, niqqab og hijab - så lenge de har valgt dette selv. Jeg har heller ikke noe problem at folk går med dette på jobb, så lenge det ikke er kompromiserende. Jeg ser ikke noe problem med at en politibetjent har hijab,- men kan se hvordan det kan være vanskelig å gå rundt å ha kontakt med folk i burka og niqqab.

 

Jeg er også konservativ når det kommer til innvandring. - faktisk. Jeg synes det er greit at folk kommer hit, så lenge de da tar innover seg norske lover. Jeg er norsk, norsk mor, norsk far, oppdratt på landet. Har brukt mye tid i den arabiske verden, og der oppfører jeg meg derretter.

 

Det som jeg føler blir veldig feil er de sakene der religion blir brukt som rettferdiggjøring av undertrykkelse av kvinner, vold mot kvinner og vold i hjemmet. Dette er ikke greit, ikke i Norge. Norsk eller ikke, ingen har den retten. Det er der jeg føler folk får en dårlig oppfatning av muslimer ifra, ikke fordi de er så redd for at de skal sprenge alt rundt seg, men man mister respekten når man gang på gang hører om menn som undertrykker sine nærmeste og begrunner dette med religion.

 

Dette ble kanskje ett litt langt innlegg, men jeg har reist mye i den arabiske verden, jeg har mange gode venner der, og her hjemme i norge som er muslimer, og jeg har sett begge sider av saken - dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser foresten at det er en og samme anonym bruker av de siste inleggene!! så godt . Da kan jeg prate med deg og ikke fler. Hvis du vil påen voksent måte !!

 

 

Og nei Profeten vår er ingen PEDOFIL..

 

 

HI

 

Tuller du???En og samme person???

 

nei du kan se det på antall innlegg som er skrevet under anonym

 

Herregud er det mulig.....sier litt om hjernekapasiteten...så du tror en og samme person har skrevet over 100 000 innlegg altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en person ikke vil omgås en som er homofil, så skal denne selvsagt få lov til velge selv - ingen kan påtvinges hvem de skal omgås eller ikke. Om en person omgås en som er homofil, så skal man selvsagt ikke behandle denne som noe annet enn et menneske, selvsagt! hva ellers? om denne personen begår en synd, så er det dumt at vi skal behandle ham som noe annet, for hans synd er i forhold til hans relasjon til hans Skaper.

Har selv hatt venner og bekjente som har vært både lesbiske og homofile, og synes det blir litt å gå over streken å behandle dem som noe annet enn mennesker.Hvis man føler man ikke kan vise dem normal respekt for å være et menneske, så avstår man fra å omgås dem i det hele tatt, det er faktisk bedre. Dette gjelder alle, uansett seksuell retning og legning - om man klarer å snakke med en person og omgås denne med gjennomsnittelig respekt, så er det nok, men hvis man av en eller annen grunn, fordi denne har en personlighet som en ikke liker eller vaner en ikke liker, så holder man seg bare unna, så enkelt.

 

 

 

Vår grense går ved respekt for deres handlinger - altså respekt for det som går imot det Allah har beordret og sagt er det beste. Dette går tilbake til Hadithen der Profeten SAW sier at hvis en ser en urett så skal man stoppe den med sin hånd, deretter sin tunge og hvis ikke det, så i det minste å vite i hjertet at dette er feil. Vi viser ikke respekt for det som er feil, altså ved å være enig i det, men vi aksepterer at folk må få lov til å velge selv. Vi kan ikke stoppe en som er homofil med vår hånd, men hvis denne spør, så forteller vi at dette er feil, og i hjertet vet vi at det er feil. der går vår grense.

 

Når det er sagt, vil jeg skrive noe tillegg. Det å akseptere at en er homofil og det er dennes valg, betyr ikke at jeg sier vi skal se ned på hva Islam sier, men rett og slett akseptere at det er de som følger Allahs lover, og de som ikke følger Allahs lover. Vi er i hovedsak ansvarlig for oss selv, og derfor hvis en person er homofil, så er det dennes valg.

 

Det med at homofile får barn sammen har jeg desverre ikke kunnskap om , det er kanskje diskutert like mye i islam som i den vestlige verden om det burde være lov eller bra eller tilltatt.

 

Så hvis jeg følger denne logikken så kan jeg selv få velge om jeg vil omgås muslimer eller ikke? Ikke det at jeg vil gjøre det ettersom jeg ikke setter folk i bås utfra legning, religion, hudfarge, utdanning etc, men jeg synes det er et merkelig synspunkt. Jeg reagerer også på at du sier at du ikke har kunnskap om det at homofile får barn sammen. Jeg vil gjerne vite hva du synes personlig om det, ikke hva koranen eller det muslimske miljøet i Norge mener.

 

Jeg er homofil og venter barn med min kone. Og som deg håper jeg vårt barn vil kunne gå i barnehage, på skole, delta på fritidsaktiviteter etc. uten å møte fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en person ikke vil omgås en som er homofil, så skal denne selvsagt få lov til velge selv - ingen kan påtvinges hvem de skal omgås eller ikke. Om en person omgås en som er homofil, så skal man selvsagt ikke behandle denne som noe annet enn et menneske, selvsagt! hva ellers? om denne personen begår en synd, så er det dumt at vi skal behandle ham som noe annet, for hans synd er i forhold til hans relasjon til hans Skaper.

Har selv hatt venner og bekjente som har vært både lesbiske og homofile, og synes det blir litt å gå over streken å behandle dem som noe annet enn mennesker.Hvis man føler man ikke kan vise dem normal respekt for å være et menneske, så avstår man fra å omgås dem i det hele tatt, det er faktisk bedre. Dette gjelder alle, uansett seksuell retning og legning - om man klarer å snakke med en person og omgås denne med gjennomsnittelig respekt, så er det nok, men hvis man av en eller annen grunn, fordi denne har en personlighet som en ikke liker eller vaner en ikke liker, så holder man seg bare unna, så enkelt.

 

 

 

Vår grense går ved respekt for deres handlinger - altså respekt for det som går imot det Allah har beordret og sagt er det beste. Dette går tilbake til Hadithen der Profeten SAW sier at hvis en ser en urett så skal man stoppe den med sin hånd, deretter sin tunge og hvis ikke det, så i det minste å vite i hjertet at dette er feil. Vi viser ikke respekt for det som er feil, altså ved å være enig i det, men vi aksepterer at folk må få lov til å velge selv. Vi kan ikke stoppe en som er homofil med vår hånd, men hvis denne spør, så forteller vi at dette er feil, og i hjertet vet vi at det er feil. der går vår grense.

 

Når det er sagt, vil jeg skrive noe tillegg. Det å akseptere at en er homofil og det er dennes valg, betyr ikke at jeg sier vi skal se ned på hva Islam sier, men rett og slett akseptere at det er de som følger Allahs lover, og de som ikke følger Allahs lover. Vi er i hovedsak ansvarlig for oss selv, og derfor hvis en person er homofil, så er det dennes valg.

 

Det med at homofile får barn sammen har jeg desverre ikke kunnskap om , det er kanskje diskutert like mye i islam som i den vestlige verden om det burde være lov eller bra eller tilltatt.

 

Så hvis jeg følger denne logikken så kan jeg selv få velge om jeg vil omgås muslimer eller ikke? Ikke det at jeg vil gjøre det ettersom jeg ikke setter folk i bås utfra legning, religion, hudfarge, utdanning etc, men jeg synes det er et merkelig synspunkt. Jeg reagerer også på at du sier at du ikke har kunnskap om det at homofile får barn sammen. Jeg vil gjerne vite hva du synes personlig om det, ikke hva koranen eller det muslimske miljøet i Norge mener.

 

Jeg er homofil og venter barn med min kone. Og som deg håper jeg vårt barn vil kunne gå i barnehage, på skole, delta på fritidsaktiviteter etc. uten å møte fordommer.

 

Hei mine synspunkter er. AT du og dere skal få det barnet sammen, ingen skal dømme dere og håper dere blir lykkelige sammen alle 3 som det jeg håper for meg selv. Jeg har vært vennine med et barn av lesbisk par i boretslaget mitt og det var ikke noe problem for meg , foreldrene mine eller hun jenta eller hennes to vakre mødre. Hun ene mistet kampen i kreft og det ble jeg lei meg over like mye som om det skulle være en annen mor av en annen vennine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en person ikke vil omgås en som er homofil, så skal denne selvsagt få lov til velge selv - ingen kan påtvinges hvem de skal omgås eller ikke. Om en person omgås en som er homofil, så skal man selvsagt ikke behandle denne som noe annet enn et menneske, selvsagt! hva ellers? om denne personen begår en synd, så er det dumt at vi skal behandle ham som noe annet, for hans synd er i forhold til hans relasjon til hans Skaper.

Har selv hatt venner og bekjente som har vært både lesbiske og homofile, og synes det blir litt å gå over streken å behandle dem som noe annet enn mennesker.Hvis man føler man ikke kan vise dem normal respekt for å være et menneske, så avstår man fra å omgås dem i det hele tatt, det er faktisk bedre. Dette gjelder alle, uansett seksuell retning og legning - om man klarer å snakke med en person og omgås denne med gjennomsnittelig respekt, så er det nok, men hvis man av en eller annen grunn, fordi denne har en personlighet som en ikke liker eller vaner en ikke liker, så holder man seg bare unna, så enkelt.

 

 

 

Vår grense går ved respekt for deres handlinger - altså respekt for det som går imot det Allah har beordret og sagt er det beste. Dette går tilbake til Hadithen der Profeten SAW sier at hvis en ser en urett så skal man stoppe den med sin hånd, deretter sin tunge og hvis ikke det, så i det minste å vite i hjertet at dette er feil. Vi viser ikke respekt for det som er feil, altså ved å være enig i det, men vi aksepterer at folk må få lov til å velge selv. Vi kan ikke stoppe en som er homofil med vår hånd, men hvis denne spør, så forteller vi at dette er feil, og i hjertet vet vi at det er feil. der går vår grense.

 

Når det er sagt, vil jeg skrive noe tillegg. Det å akseptere at en er homofil og det er dennes valg, betyr ikke at jeg sier vi skal se ned på hva Islam sier, men rett og slett akseptere at det er de som følger Allahs lover, og de som ikke følger Allahs lover. Vi er i hovedsak ansvarlig for oss selv, og derfor hvis en person er homofil, så er det dennes valg.

 

Det med at homofile får barn sammen har jeg desverre ikke kunnskap om , det er kanskje diskutert like mye i islam som i den vestlige verden om det burde være lov eller bra eller tilltatt.

 

Så hvis jeg følger denne logikken så kan jeg selv få velge om jeg vil omgås muslimer eller ikke? Ikke det at jeg vil gjøre det ettersom jeg ikke setter folk i bås utfra legning, religion, hudfarge, utdanning etc, men jeg synes det er et merkelig synspunkt. Jeg reagerer også på at du sier at du ikke har kunnskap om det at homofile får barn sammen. Jeg vil gjerne vite hva du synes personlig om det, ikke hva koranen eller det muslimske miljøet i Norge mener.

 

Jeg er homofil og venter barn med min kone. Og som deg håper jeg vårt barn vil kunne gå i barnehage, på skole, delta på fritidsaktiviteter etc. uten å møte fordommer.

 

Hei mine synspunkter er. AT du og dere skal få det barnet sammen, ingen skal dømme dere og håper dere blir lykkelige sammen alle 3 som det jeg håper for meg selv. Jeg har vært vennine med et barn av lesbisk par i boretslaget mitt og det var ikke noe problem for meg , foreldrene mine eller hun jenta eller hennes to vakre mødre. Hun ene mistet kampen i kreft og det ble jeg lei meg over like mye som om det skulle være en annen mor av en annen vennine!!

 

hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI! Syns det er bra at du tar opp dette temaet. Selv tar jeg meg selv i og "mene" mye om muslimer pga media. Jeg har også en mor som er livredd " det ukjente". Merket det irriterer meg at hun ikke vil bli med på IKEA på furuset, hun syns det er ubehagelig...jeg har ingen problemer med og ha "muslimer" rundt meg. Men litt pga frykten for det ukjente føler jeg nok ubehag om det blir for mange og jeg blir "alene" som etnisk nordmann. Et eks er at vi har begynt og svømme på Vestli skole en gang i uka med sønnen vår. Må si jeg syns det er litt ekkelt når jeg ser hvor falleferdig og "rotete" det virker der. Om du skjønner ??? Men dette trenger jo ikke være muslimene sin "feil". Bare det inntrykket jeg får av og være et sted det er mange forskjellig kulturer og folk samlet. Er totalt forskjellig fra de stedene/skolene jeg kjenner fra vestkanten, hvor jeg er vokst opp. Jeg har flyttet ut av byen ( på landet), og min sønn og det kommende barnet kommer ikke til og vokse opp med så mye forskjellige kulturer og "hudfarger" i klassen og blandt venner. Jeg skulle virkelig ønske han og nestemann kunne fått GODE erfaringer når det gjelder dette. Ikke det at jeg har noe som helst dårlig erfaring, har rett og slett INGEN erfaring. Det er vel derfor mange føler de "kjenner" muslimer og deres "merkelige" oppfatninger av mye fordi de får det KUN gjennom media. Jeg har ett forslag til deg. Prøv og samle til et treff med junimammaer. Jeg hadde med glede kommet :-). Er nok ikke av den mest pratsomme i nye grupper, men hadde satt stor pris på og bli kjent med fler, uansett fortid og bakgrunn. Tror det hadde vært spennende og bli kjent med deg og hørt mer om deg og din bakgrunn ( rett og slett av nysgjerrighet). Og venner kan man ikke få nok av ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI! Syns det er bra at du tar opp dette temaet. Selv tar jeg meg selv i og "mene" mye om muslimer pga media. Jeg har også en mor som er livredd " det ukjente". Merket det irriterer meg at hun ikke vil bli med på IKEA på furuset, hun syns det er ubehagelig...jeg har ingen problemer med og ha "muslimer" rundt meg. Men litt pga frykten for det ukjente føler jeg nok ubehag om det blir for mange og jeg blir "alene" som etnisk nordmann. Et eks er at vi har begynt og svømme på Vestli skole en gang i uka med sønnen vår. Må si jeg syns det er litt ekkelt når jeg ser hvor falleferdig og "rotete" det virker der. Om du skjønner ??? Men dette trenger jo ikke være muslimene sin "feil". Bare det inntrykket jeg får av og være et sted det er mange forskjellig kulturer og folk samlet. Er totalt forskjellig fra de stedene/skolene jeg kjenner fra vestkanten, hvor jeg er vokst opp. Jeg har flyttet ut av byen ( på landet), og min sønn og det kommende barnet kommer ikke til og vokse opp med så mye forskjellige kulturer og "hudfarger" i klassen og blandt venner. Jeg skulle virkelig ønske han og nestemann kunne fått GODE erfaringer når det gjelder dette. Ikke det at jeg har noe som helst dårlig erfaring, har rett og slett INGEN erfaring. Det er vel derfor mange føler de "kjenner" muslimer og deres "merkelige" oppfatninger av mye fordi de får det KUN gjennom media. Jeg har ett forslag til deg. Prøv og samle til et treff med junimammaer. Jeg hadde med glede kommet :-). Er nok ikke av den mest pratsomme i nye grupper, men hadde satt stor pris på og bli kjent med fler, uansett fortid og bakgrunn. Tror det hadde vært spennende og bli kjent med deg og hørt mer om deg og din bakgrunn ( rett og slett av nysgjerrighet). Og venner kan man ikke få nok av ;-)

 

 

Hei hei ..

 

Jeg skjønner veldig godt at man er redd muslimer med tanke å media, derfor jeg ville skrive her , for jeg blir skremt selv. samtidig tenker jeg er dette folk tenker om muslimer ja da hadde jeg vært skremt vettet av. Og med åpne faktisk litt av meg for at du , dere skal bli kjent med meg, mye pga erfaring og andre ting som at vi skal bli mamma til våres barn som kan møte på hverandre og helst med en annen holdning enn det vi har nå .

Jeg skjønner godt hva du mener med at du feks ser et svømme sted å feks vestli og det er uryddig der og at det er mange forskjellige nasjoner som presenteres , så kan fort muslimer få skylden. Men det er nettopp da det er viktig å tenke, veit du med hele hjertet at det er muslimer alle sammen her ??

 

Som din mor har jeg møtt mange andre mødre som er redd det ukjente. Og all rett har dem, men da skal man nesten oppsøke det ukjente. Hvem er hun jenta ? hvem er han gutten ? jeg har personlige erfaringer med dette faktisk. som jeg har skrevet tidligere, hadde jeg en vennine, og moren hennes kunne ikke fordra "utlendinger" selv om jeg er norsk. så var jeg nettopp det i hennes øyne !! Men det tok meg ikke mer enn to sekunder å vise hvem jeg er og faktisk en snill og god jente, nesten bedre enn datteren og hun var itilegg overasket over at jeg var muslim.

så det gjelder og bli kjent.

 

jeg vil gjerne bli kjent med deg , andre mødre faktisk alle sammen. Jeg skal bli mor for første gang og jeg hadde ikke en liten tanke om da jeg var liten at det skulle bli så fælt på kroppen å være muslim pga media. Men søskene mine har det anderledes, vi har blitt "oppdratt" med media rundt seg og alt som står der, og det slapp jeg og dette vil jeg for våres barn også!!

 

Så alle som vil .. så kan vi møtes og jeg kan prøve å forklare det om islam, det jeg kan og hvordan og hva jeg tilføyer av det i livet mitt , og at jeg er nesten lik alle dere mødre , og jeg sier nesten for ingen er like.:D

 

håper barna dine ikke har noen dårlige erfaringer med andre barn, muslim, kristent , jøde , ateist .. det unner jeg dem ikke <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke "imot muslimer", men jeg er imot religion og den plassen den tar i samfunnet, og det gjelder alle religioner, også kristendom. Så lenge ikke du eller ungen din prøver å presse dette på noen, så skulle det vel ikke være noe problem. Folk kan bare være så naive de bare vil, og tro på gud, allah, nisser eller engler, så lenge jeg slipper å høre om det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hovedinnlegger tar opp et veldig viktig tema her, og svarer utrolig bra og saklig på spørsmål og kommentarer! Det er ALT for lite kunnskap om ulike religioner, kanskje spesielt om Islam. Folk må få tro det de vil så lenge man aksepterer at andre ikke nødvendigvis tror på det samme :) Selv har jeg lyst til å ta ekstra utdanning for å lære mer om ulike religioner. Slik kunnskap blir nok viktigere og viktigere fremover, nå som verden blir "mindre og mindre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hovedinnlegger tar opp et veldig viktig tema her, og svarer utrolig bra og saklig på spørsmål og kommentarer! Det er ALT for lite kunnskap om ulike religioner, kanskje spesielt om Islam. Folk må få tro det de vil så lenge man aksepterer at andre ikke nødvendigvis tror på det samme :) Selv har jeg lyst til å ta ekstra utdanning for å lære mer om ulike religioner. Slik kunnskap blir nok viktigere og viktigere fremover, nå som verden blir "mindre og mindre".

 

Hei og takk:)

Ja verdden blir "mindre" og "mindre" . Kunne ikke sagt det bedre selv. Syns du skal studere religion som utdanning eller lese privat. Man kan lære om andre tro uten å være enig i det.

 

Faren min har lest hele bibelen, og husker broren min sa er du kristen pappa , så svarte han nei, men for å bli sterere, smartere og flinkere i din tro må du lære om andres..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot gale handlinger som blir begått av mennesker, og ikke hvilken bakgrunn de har. Man kan anklage muslimer for mye som kommer til terror, men se bare på vår egen ABB. Han er akkurat like ille som alle andre som utfører sånne handlinger (eksempelvis). Det er også viktig å huske på at slike mennesker tilhører ekstremister, en muslim er ikke dermed sagt en ekstremist.

 

Jeg har en kompis som bor i og er fra Kairo, og han er muslim med åpent sinn. De samtalene vi har er de mest givende jeg har med noen tror jeg. En salig blanding av kulturelle forskjeller som blir til felleskap når vi snakker med åpent sinn. Han er fascinert av Norge og vesten, mens jeg føler jeg hører hjemme på egyptisk jord (er overbevist om at jeg har bodd der i tidligere liv). Hører på musikk fra Egypt i skrivende stund, og lurer på hvordan jeg skal få uka til å gå fortest mulig til vi kan prate sammen igjen :) Han er magisk!

 

Så svaret mitt er nei, jeg er ikke imot muslimer, jeg er imot mennesker som oppfører seg som udyr og ødelegger for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot gale handlinger som blir begått av mennesker, og ikke hvilken bakgrunn de har. Man kan anklage muslimer for mye som kommer til terror, men se bare på vår egen ABB. Han er akkurat like ille som alle andre som utfører sånne handlinger (eksempelvis). Det er også viktig å huske på at slike mennesker tilhører ekstremister, en muslim er ikke dermed sagt en ekstremist.

 

Jeg har en kompis som bor i og er fra Kairo, og han er muslim med åpent sinn. De samtalene vi har er de mest givende jeg har med noen tror jeg. En salig blanding av kulturelle forskjeller som blir til felleskap når vi snakker med åpent sinn. Han er fascinert av Norge og vesten, mens jeg føler jeg hører hjemme på egyptisk jord (er overbevist om at jeg har bodd der i tidligere liv). Hører på musikk fra Egypt i skrivende stund, og lurer på hvordan jeg skal få uka til å gå fortest mulig til vi kan prate sammen igjen :) Han er magisk!

 

Så svaret mitt er nei, jeg er ikke imot muslimer, jeg er imot mennesker som oppfører seg som udyr og ødelegger for oss andre.

 

 

Helt enig , HI :) '

 

Godt du har en kompis du kan snakke med. Du kan jo ta arabisk kurs, eller som meg , lære alle arabiske sangene utenatt :) det er morsomt hvordan man kan lære andre språk:)

 

og terror har ingen navn, hudfarge eller religion.. De som driver med det er virkelig syke !!! Og kan ikke sammenlignes med en person fra hverdagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...