Gå til innhold

Unnskyld at jeg spør, men er det noen her som er imot muslimer?


Leahsorkarim

Anbefalte innlegg

Jeg blir ganske oppgitt når jeg ser al muslimhetsen og slike uvitende utsagn om islam. Jeg er selv muslim og jeg er født og oppvokst her. Lever veldig " norsk" av meg men med min tro har jeg i behold!!

 

Grunnen til at jeg spør dere juni mamma(ene) er fordi vi skal jo ha barn som kanskje møtes på barnehagen, barneskolen og ikke minst VGS, og da skremmer det meg at mange har fortsatt holdninger som jeg ikke syns passer å overføre våre barn. Og blir trist om ungen min må stå forsvare seg over noe H*n ikke har noe kontroll over.

 

så hvis det er noen som lurer på noe om islam. kan jeg svare så mye jeg kan. og jeg er åpen for kaffe , sammentreff så folk får se at muslimer er ikke så "skummle" og "tilbakestående" og godt intrigert og vel vitende om Norge og at som alle andre liker jeg ikke kriminelle uansett bakgrunn og pøbler uansett bakgrunn! ekstremister uansett bakgrunn..

 

 

 

 

 

ellers så vil jeg ønske alle en riktig fin kveld..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ingen religion fordi jeg mener det bare fører til at verden blir mer og mer splittet. Krig og hat. Veldig trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men så har alle forskjellige ting de ikke liker som andre liker. Og det må folk akseptere. Religion og tro fører til mye vondt men det er fordi folk lar seg pirke i det. Det er folk som praktiserer troen veldig forskjellig, sammen som alle oppdrar barn forskjellig.

 

men er det rett av oss som foreldre og dømme andre , når vi skal lære barna våres opp til å bli bra mennesker, istedet for å føre videre våre vanskeligheter med ting vi ikke liker enn å la dem få et åpent og nøytral blikk over verden. at slik er det men man må se på enkelt menneske i hver situasjon uavhengig av folk er muslim, jøde , kristen , buddhist , ateist ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv født kristen, døpt i kirken og konfirmert.

 

men jeg ble sammen med en muslim for 3,5 år siden. Vi er gift i moskè og har nå fått en sønn som vi har tenkt å oppdra som muslim men også lære han om tradisjoner fra min side.

 

jeg vet ikke lengre hvilken religion jeg tilhører, men jeg tror på veldig mye av det som står i koranen men også mye av det som står i bibelen.

 

Jeg respekterer all slags religion :) Og er en veldig åpen person som vil lære mer og mer om religioner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Jentaa1991

 

jeg respekterer all slags religion selv , selv om ja da har min mening om at islam er riktig (for meg) og derfor spør jeg om det er noen som lurer på noe om islam eller hva slags mennesker vi er , at jeg er villig til å stille opp.

 

fordi vi juni mammaer har noe til felles , vi skal få barn som kan møte på hverandre og da skal de se hverandre som mennesker .. ikke "oss " eller dem"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot muslimer. Har jobbet i en veldig flerkulturell barnehage, der både ansatte og barn er muslimer. Og de er jo folk de som alle andre for å si det sånn. Enkelte liker man og kommer godt overens med, andre kan man kanskje ha litt problemer med...som med nordmenn, svensker etc etc. Nå er ikke religion noe for meg. Jeg tror ikke på Gud, eller den store flotte som skal sitte oppi himmelen. Kanskje fordi jeg har opplevd mye vondt og mistet mange jeg er glad i. Jeg mener religion er som politikk og økonomi...kommer bare vondt ut av det. Men jeg prøver å ikke knytte mennesker opp mot religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ganske oppgitt når jeg ser al muslimhetsen og slike uvitende utsagn om islam. Jeg er selv muslim og jeg er født og oppvokst her. Lever veldig " norsk" av meg men med min tro har jeg i behold!!

 

Grunnen til at jeg spør dere juni mamma(ene) er fordi vi skal jo ha barn som kanskje møtes på barnehagen, barneskolen og ikke minst VGS, og da skremmer det meg at mange har fortsatt holdninger som jeg ikke syns passer å overføre våre barn. Og blir trist om ungen min må stå forsvare seg over noe H*n ikke har noe kontroll over.

 

så hvis det er noen som lurer på noe om islam. kan jeg svare så mye jeg kan. og jeg er åpen for kaffe , sammentreff så folk får se at muslimer er ikke så "skummle" og "tilbakestående" og godt intrigert og vel vitende om Norge og at som alle andre liker jeg ikke kriminelle uansett bakgrunn og pøbler uansett bakgrunn! ekstremister uansett bakgrunn..

 

 

 

 

 

ellers så vil jeg ønske alle en riktig fin kveld.. :)

 

Nå skal ikke jeg ha baby i juni, men svarer likevel.

Har ingenting imot muslimer, men synes ekstremt religiøse er "skumle" uansett religion. Kunne godt tenkt meg å bli kjent med en "hverdagsmuslim" men det har liksom aldri blitt sånn :P Hvor i Norge bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det syns jeg er bra bolla12, men det er desverre mennesker som knytter mennesker opp mot religion og noen dumheter man har servert via media! som gir en dårlig lys til alle andre rundt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ganske oppgitt når jeg ser al muslimhetsen og slike uvitende utsagn om islam. Jeg er selv muslim og jeg er født og oppvokst her. Lever veldig " norsk" av meg men med min tro har jeg i behold!!

 

Grunnen til at jeg spør dere juni mamma(ene) er fordi vi skal jo ha barn som kanskje møtes på barnehagen, barneskolen og ikke minst VGS, og da skremmer det meg at mange har fortsatt holdninger som jeg ikke syns passer å overføre våre barn. Og blir trist om ungen min må stå forsvare seg over noe H*n ikke har noe kontroll over.

 

så hvis det er noen som lurer på noe om islam. kan jeg svare så mye jeg kan. og jeg er åpen for kaffe , sammentreff så folk får se at muslimer er ikke så "skummle" og "tilbakestående" og godt intrigert og vel vitende om Norge og at som alle andre liker jeg ikke kriminelle uansett bakgrunn og pøbler uansett bakgrunn! ekstremister uansett bakgrunn..

 

 

 

 

 

ellers så vil jeg ønske alle en riktig fin kveld.. :)

 

Nå skal ikke jeg ha baby i juni, men svarer likevel.

Har ingenting imot muslimer, men synes ekstremt religiøse er "skumle" uansett religion. Kunne godt tenkt meg å bli kjent med en "hverdagsmuslim" men det har liksom aldri blitt sånn :P Hvor i Norge bor du?

 

Ja koselig høre fra deg. jeg bor i Oslo !! hvor bor du hen da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ganske oppgitt når jeg ser al muslimhetsen og slike uvitende utsagn om islam. Jeg er selv muslim og jeg er født og oppvokst her. Lever veldig " norsk" av meg men med min tro har jeg i behold!!

 

Grunnen til at jeg spør dere juni mamma(ene) er fordi vi skal jo ha barn som kanskje møtes på barnehagen, barneskolen og ikke minst VGS, og da skremmer det meg at mange har fortsatt holdninger som jeg ikke syns passer å overføre våre barn. Og blir trist om ungen min må stå forsvare seg over noe H*n ikke har noe kontroll over.

 

så hvis det er noen som lurer på noe om islam. kan jeg svare så mye jeg kan. og jeg er åpen for kaffe , sammentreff så folk får se at muslimer er ikke så "skummle" og "tilbakestående" og godt intrigert og vel vitende om Norge og at som alle andre liker jeg ikke kriminelle uansett bakgrunn og pøbler uansett bakgrunn! ekstremister uansett bakgrunn..

 

 

 

 

 

ellers så vil jeg ønske alle en riktig fin kveld.. :)

 

Nå skal ikke jeg ha baby i juni, men svarer likevel.

Har ingenting imot muslimer, men synes ekstremt religiøse er "skumle" uansett religion. Kunne godt tenkt meg å bli kjent med en "hverdagsmuslim" men det har liksom aldri blitt sånn :P Hvor i Norge bor du?

 

Ja koselig høre fra deg. jeg bor i Oslo !! hvor bor du hen da ?

Bor på landet i trøndelag ;) Men syns du har satt i gang en bra tråd.

Jeg har tatt megselv i å ha fordommer mot muslimer ved flere anledninger og syns det hadde vært fint å bli kjent med en ;)

(fornuften i meg seierer heldigvis mot fordommene stort sett ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ganske oppgitt når jeg ser al muslimhetsen og slike uvitende utsagn om islam. Jeg er selv muslim og jeg er født og oppvokst her. Lever veldig " norsk" av meg men med min tro har jeg i behold!!

 

Grunnen til at jeg spør dere juni mamma(ene) er fordi vi skal jo ha barn som kanskje møtes på barnehagen, barneskolen og ikke minst VGS, og da skremmer det meg at mange har fortsatt holdninger som jeg ikke syns passer å overføre våre barn. Og blir trist om ungen min må stå forsvare seg over noe H*n ikke har noe kontroll over.

 

så hvis det er noen som lurer på noe om islam. kan jeg svare så mye jeg kan. og jeg er åpen for kaffe , sammentreff så folk får se at muslimer er ikke så "skummle" og "tilbakestående" og godt intrigert og vel vitende om Norge og at som alle andre liker jeg ikke kriminelle uansett bakgrunn og pøbler uansett bakgrunn! ekstremister uansett bakgrunn..

 

 

 

 

 

ellers så vil jeg ønske alle en riktig fin kveld.. :)

 

Nå skal ikke jeg ha baby i juni, men svarer likevel.

Har ingenting imot muslimer, men synes ekstremt religiøse er "skumle" uansett religion. Kunne godt tenkt meg å bli kjent med en "hverdagsmuslim" men det har liksom aldri blitt sånn :P Hvor i Norge bor du?

 

Ja koselig høre fra deg. jeg bor i Oslo !! hvor bor du hen da ?

Bor på landet i trøndelag ;) Men syns du har satt i gang en bra tråd.

Jeg har tatt megselv i å ha fordommer mot muslimer ved flere anledninger og syns det hadde vært fint å bli kjent med en ;)

(fornuften i meg seierer heldigvis mot fordommene stort sett ;) )

 

Jeg ser du er anonym bak knappen her, men du ser hva jeg heter her på BIM. Du kan sende meg en melding også kan vi bli kjent også hvem vet om du tar turen til Oslo en dag eller jeg til Trøndelag :D

 

Jeg skrev jo innledning vis hvorfor jeg startet en slik tråd fordi vi skal ha barn og alle har forskjellig bakgrunn og mange aksepterer det, men jeg ser flere innlegg på BIM om muslimer, og det gjør meg bekymret over hvordan mange tenker.

 

Også har jeg vært bort om mange som tror at de vet mye om islam og det er kilden til all vondt, og vi er ikke normale mennesker vi som har vært heldige og fått muligheten til det. men når de tar en prat med meg så ser det ut som de nettopp fikk vite at julenissen ikke finnes, hvis du skjønner hva jeg mener! Dette er av erfaringer jobb sammenheng, sosialt , familie av venner som har blitt positivt overasket over at det de trodde ikke stemte.

 

men igjen alle har fordommer mot mange ting, men vi har fått en gave og det er å studere, finne ut , tenke snakke.og det hjelper faktisk !!

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i mot muslimer!

Jeg er ikke i mot noen mennesker.

Kan ikke si det på noen annen måte.

 

så bra du ikke er det. men det er mange , og fler enn vi tror som faktisk er det, men da vet jeg at de ikke kjenner en "hverdagsmuslim" og har blitt påført masse negative informasjon via media..

 

 

det er dette jeg vil "jobbe" imot siden vi er ikke alle kriminelle asylsøkere , trygdesnyltere og helt bananas mennesker!! det finnes mange forskjellige mennesker og også innen for islam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er redd muslimer (ikke alle men mange). For deres syn på kvinner, vold/våpen, at den største delen av de som sitter i fengsel i Norge ikke er etnisk norske (ikke nødvendigvis muslimer). Mange er trygdesnyltere, irriterende nok at normenn er det om ikke fremmede fra andre land skal komme hit for å snylte på landet. Her kommer blant annet muslimer inn. Jeg blir bekymret fordi dere muslimer kommer til landet vårt å tar over. Bygger moskeer osv. Hadde vi kommet til deres land kunne vi nok prøvd å bygget en kirke, da hadde vi aldri kommet levende hjem! Deres måte å snakke på virker så aggressiv noe som ikke gjør saken bedre.

 

At "mange" muslimske jenter blir utsatt for tvangsekteskap er skremmende, får ikke lyst til å involvere med med mennesker som gjør slikt mot andre mennesker. Æresdrap og så kalte krenkelser ovenfor familien om en jente f.eks ikke velger den "riktige" mannen i familiens øyne. . . mange ting som skremmer meg med muslimer og andre fremmende religioner.. Derfor er jeg også tvilende og unngår å bli kjent med mange av dere. Jeg føler meg ikke trygg. Frykten for det ukjente og mangel på kunnskap? Mulig. Men også frykt for det jeg vet om dere muslimer.

 

Samtidig. Møtt mange bra muslimske jenter, men flertallet jeg har møtt er ikke hyggelige.. Dette er MIN mening, MIN erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd muslimer (ikke alle men mange). For deres syn på kvinner, vold/våpen, at den største delen av de som sitter i fengsel i Norge ikke er etnisk norske (ikke nødvendigvis muslimer). Mange er trygdesnyltere, irriterende nok at normenn er det om ikke fremmede fra andre land skal komme hit for å snylte på landet. Her kommer blant annet muslimer inn. Jeg blir bekymret fordi dere muslimer kommer til landet vårt å tar over. Bygger moskeer osv. Hadde vi kommet til deres land kunne vi nok prøvd å bygget en kirke, da hadde vi aldri kommet levende hjem! Deres måte å snakke på virker så aggressiv noe som ikke gjør saken bedre.

 

At "mange" muslimske jenter blir utsatt for tvangsekteskap er skremmende, får ikke lyst til å involvere med med mennesker som gjør slikt mot andre mennesker. Æresdrap og så kalte krenkelser ovenfor familien om en jente f.eks ikke velger den "riktige" mannen i familiens øyne. . . mange ting som skremmer meg med muslimer og andre fremmende religioner.. Derfor er jeg også tvilende og unngår å bli kjent med mange av dere. Jeg føler meg ikke trygg. Frykten for det ukjente og mangel på kunnskap? Mulig. Men også frykt for det jeg vet om dere muslimer.

 

Samtidig. Møtt mange bra muslimske jenter, men flertallet jeg har møtt er ikke hyggelige.. Dette er MIN mening, MIN erfaring..

 

Hei :)

 

For det første så syns jeg det er bra det du skrev for da kan jeg nemlig forklare at det du har fått med deg om islam ikke stemmer over med det islam er . Svaret mitt er langt men det er fordi du også har nevnt mange punkter som jeg mener må oppklares i , for ble lei meg over noen punkter der du tror dette er islam , og hva muslimer er :)

 

 

 

For det første : Våpen og vold ER IKKE islam. Er du muslim så kan du ikke eie noe som skader deg eller noen andre, er du muslim så skal du ikke påføre deg eller andre skade, verken med vold eller f.eks du vet en hudkrem ødelegger huden din veldig , så kan du ikke bruke det for da skader du deg selv ( bare for å vise at det er sterkt mislikt i islam )

 

2.: De som sitter i fengsel er som alle andre mistet både hode og all vett og det representerer ikke islam . I islam så skal du ha mer en masse tålmodighet og tilgi de som sårer deg. Slik at du ikke begår handlinger som gjør at du kommer i en slik situasjon som at du havner i fengsel el lignende.

og du skrev de fleste i fengsel er ikke etniske nordmenn i fengsel er det jeg mener med media kunnskap. For de får det til å se ut som at det er muslimer som sitter i fengsel og det stemmer ikke. De av de som er ikke etniske nordmenn uavhengig tro eller bakgrunn som er i fengsel har falt ut som mennesker og kan ikke koblet til en viss tro,. for da har de ikke praktisert dette. er ikke de i fengsel muslimer? , ikke alle og ofte kommer det slike kommentarer som du gjorde nå , som "fremstiler " disse som muslimer.

 

3. Trygdesnyltere som alt annen kan ikke sammenlignes med islam igjen. I islam skal du ikke eie mer enn det du selv har skapt. Det er ikke lov til å ta opp lån , eller ha sparekonto som gir effektive renter for da får du penger som du ike har " opparbeidet " selv. Igjen disse snylterne er ikke alle muslimer , og de av dem som er det har ikke praktisert islam og er " muslim" .

 

Dette med at det ikke er nok med nordmenn som snylter men så skal folk komme fra utlandet og snylte. Dette er feil igjen for ikke alle muslimer er født i utlandet. ( ta meg som et eksempel, jeg er ikke født i sudan, pakistan , marokko osv ) jeg er født her og er fortsatt en muslim og nordmann som alle andre. Disse som kommer og snylter fra ulandet ja de irriterer meg like mye som deg, men ikke fordi de er muslimer , for det har ikke jeg noe kjennskap til eller spurt hvert enkelt hva er din tro når du tar disse pengene . Dette er mennesker med null respekt for hva som ikke er deres og alle andre.. i likhet med de "nordmennene" . ikke fordi de er muslimer !!!

 

4. Muslimer som tar over ?

 

Ingen muslim har tenkt å erobre et land eller ta over. Da du ser noen av de som " representerer " islam og mener dette er det vi kaller ekstremist med feiltolkning og et absurd livstil og livssyn. De finnes men de er ikke igjen muslimer som muslimer skal vÆre.

 

jeg, mine bekjente, familie og venner som er muslimer har ikke tatt over Norge på lik linje med 99% av muslimene i Norge. Vi har jobbet like mye som Etniske nordmenn , kjempet for våres utdanninger, kommet opp aut av sykdommer , prøvd å skape familier, gode relasjoner og et mangfold av nettverk. Vi har hatt like mye oppturer og nedturer, vi har hatt ungdommer med oppgjør , vi har hatt gode stunder og vonde stunder . Med dette vil jeg si vi er som DERE! vi kjemper hverdag for samme verdier som dere , om vi tror på noe annet, så er det dette vi vil for barna våres, og derfor et tema jeg brakte frem fordi med den rett til at jeg er som alle andre , har jeg måttet forsvare hvorfor krekar mener noe, som om han var min far av en eller annen grunn og at jeg har hatt daglig kaffe prat med denne mannen. Skjønner du at det blir feil.`?

 

5: bygge av mosker i norge kontra bygge av kirker i muslimske land.

 

her kan jeg forklare deg og samtidig spørre , har du tatt deg en tur til Pakistan ? Tyrkia ? eller andre muslimske land? Feks Saudia arabia?

 

I pakistan finner du kirker som er bygd finere faktisk enn de i norge . du finner kristne, du finner nattklubber du finner alt som det du finner i norge, med selvfølgelig unntak av landsbyer der dette ikke er mulig. Du finner jenter som går med shorts og har hang over fra natten før!

 

I tyrkia finner du kirker , mosker og til og med en kirke som har blitt en moske og en moske som har blitt en kirke. I tyrkia finner du skatter som har verdi for kristendommen godt bevart. du finner skatter som har blitt tatt godt vare på uavhengig tro

 

Saudia arabaia er jo islam og muslimenes hellige plass. Der finner du Mekka og medina og arafat fjellet som har stor betydning fra vår profets tid. Men vet du at like ved der årlige pilsgrimreisen holder av tusen av tusener av muslimer og er et meget respektert plass, rett over der så er det en kjempe høy bygning som har diskotek, fest og trall rett ved den mest helligste plassen for muslimer . de har tillatt dette.

 

så det jeg ville si er at , det du tror om at kristne ikke får levd i fred, med unntak selvfølegelig , det er jo krig i verden så det blir kristne som blir plaget , drept osv , you name it, men at de fleste "muslimske " land ,( ja setter det med annførselstegn for jeg mener det ikke finnes slike muslimske land, for urett begår alle steder og det kan ikke representere islam som sin )helhet, lar andre folk leve som de vil, og gjerne får komme levende tilbake hjem. du kjenner kanskje noen som har vÆrt på ferie i egypt? de ble ikke drept ?

 

5. Språkbruk .

 

jeg snakker ikke aggressivt mot deg gjør jeg ? jeg er muslim. og det gjør meg trist at du har oppfattet alle de millioner av menneskene som er muslimer at de er aggressiv med tanke på hvordan de snakker.

 

I islam så skal du ikke snakke for høyt faktisk. Du skal snakke pent og rolig , som faren min alltid sier , du skal HøRE , OPPFATTE , TENKE , VURDERE OGSå SVARE.

 

skulle ønske jeg husket det han har sagt litt oftere siden jeg har vÆrt en veldig ung før og vÆrt både frekk mot mamma og pappa i min ungdomstid , og svar uten respekt. ( men gjør ikke alle Etniske ungdommer dette også ) igjen jeg har vÆrt akkurat som deg!!

 

Har du snakket med en muslim enn de som kommer opp i media?

 

6. her kommer vi til et tema som er misforstått til de GRADER. Tvangs ekteskap og Æres drap ER IKKE EN DEL AV ISLAM. jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har skrevet dette før men jeg sier det igjen. Det er kultur, skikkelser og alt annet men ikke i islam. Disse skikkene forekommer ofte hos U land, og de fleste" muslimske" land er nettopp det.

 

Det er ikke lov til å tvinge noen til å gjøre noe i islam. du skal lÆre og bli veiledet men ikke tvinges til noe. uavhengig om det er ekteskap eller ei. Og drap ? DET ER FORBUDT I ISLAM!!

 

du blir dømt i islam etter Hva du har gjort, ikke hva du gjorde for familien eller naboen , men kun dine handlinger.

 

Det med valg av ektemann. Som jeg skrev oppe kultur som bindes med islam er det mye av . og dette er ikke en del av islam men blir begått av muslimer.

 

Du kan velge selv hvem du vil gifte deg med , alt annet er kultur. men du kan ikke ha seksuell kontakt med den du vil gifte deg med eller andre hvis du ikke har intensjon om å ekte dette menneske.

 

Jeg valgte selv tidlig hvem jeg ville gifte meg med. jeg fikk faktisk ikke lov til å forlove meg først (ville det da jeg var 17 ) . ikke fordi jeg er jente og undertrykt og har valg kjÆrligheten. men fordi jeg var ung. Jeg valgte verken en fetter eller noen i familien som mange tror vi gifter oss med. men da de skjønte at jeg har tatt min valg var både pappa og mamma mer forelsket i mannen min enn det jeg var.

 

i islam som foreldre kan og skal du veilede barna dine i alt, også ekteskap. Men du skal ikke tvinge noen! Disse muslimske foreldre er like bekymret over sko valget av barnet som valget av ekte mann, begge veier likt. for skader barnet seg eller velger feil ( sier barn for du er alltid barn av dine foreldre) er det foreldrenes plikt at de skal unngå disse smertene.

 

du blander kultur og religion og dette et den største tabben en kan finne på å gjøre. for det samme gjør mange muslimer , de blander religion og kultur sammen.

 

jeg som født og oppvokst i Norge . 3 generasjons , mitt barn vil bli 4. generasjon ble født muslim. Jeg lÆrte Basic om islam siden mine foreldre ikke lÆrte noe annet enn det av sine foreldre og er født her de også. Samtidig så ble oppdratt vell norsk enn mine etniske norske venner fra norge. Og samtidig fikk jeg feil bilde av islam da jeg var ung. jeg trodde på Allah , men jeg reiste selvfølgelig til hjemmeland eller så andre familier som ikke fulgte islam da , men jeg trodde de fulgte islam og jeg ble paff over at islam er jo ikke fred og forståelse. Men som alle andre tenåringer begynner du å forske på hvem du er. Jeg begynte å lure på hva slags tro og religion islam var. så jeg satte meg inn i det uten å bli ekstremist siden islam viser ikke noe veiledning til dette og så det som gjorde meg paff ikke var islam , da skjønte jeg at jeg hadde tatt andres kultur for å vÆre islam . Jeg og mamma feks har lÆrt mye om islam sammen. jeg ble klokere samme gjaldt hun.

 

poenget mitt her er . Det du ser ofte blant muslimer og ikke muslimer er kultur. og kultur overgår alt som står i islam. og det er dessverre folk som ikke har forstått det, men igjen da er dt ikke islam eller muslimer det handler om!!

 

7. din frykt over OSS muslimer er ikke frykt for muslimer engang. for som jeg har prøvd å poengtere hele veien at det er ikke islam det du nevnte selv over hva du er redd for osv. når du bruker sånne sterke utrykk som DERE OSS DEM DE som så er det nettopp derfor jeg startet denne tråden. For det skal handle OM DEG MEG DU DEN, IKKE ALLE OVER EN KAM. misforståelser om ting som du har trudd kommer med islam, det gjør det ikke, for vi kan verken drepe, skade, tvinge , ta over noe som ikke er vårt!!

 

Jeg håper du tar kontakt med meg og spør meg d rareste spm og jeg svarer med glede på det uten å dømme eller bli fornÆrmet. For våres barn skal slippe med den frykten du går med og det forsvarspossisjonen jeg alltid må ha med!! så hvis jeg kan få deg til å forstå litt bedre så er jeg mer enn fornøyd.

 

Hvis jeg har skrevet rotete og med mange skrive feil ( ja jeg ser dem ) er fordi det er veldig sent og jeg er litt trøtt også:) hehe

 

hilsen en trøtt HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i mot muslimer!

Jeg er ikke i mot noen mennesker.

Kan ikke si det på noen annen måte.

 

så bra du ikke er det. men det er mange , og fler enn vi tror som faktisk er det, men da vet jeg at de ikke kjenner en "hverdagsmuslim" og har blitt påført masse negative informasjon via media..

 

 

det er dette jeg vil "jobbe" imot siden vi er ikke alle kriminelle asylsøkere , trygdesnyltere og helt bananas mennesker!! det finnes mange forskjellige mennesker og også innen for islam!!

 

Jeg synes det er helt merkelig at noen er "imot" muslimer, på generelt grunnlag. Jeg er jo klar over at enkelte er det, men synes det virkelig er uintelligent og skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig fin og interessant tråd du har startet :) Jeg er ikke imot muslimer, men kan forstå frykten mange føler med alt som blir skrevet i media. Det er veldig synd, for vi mennesker lar oss dessverre ofte styre av frykt :( Jeg vet ikke mye om islam, men jeg så et interessant program fra Sverige en gang om hvordan islam hadde utviklet seg fra en veldig fredelig religion til å bli knyttet til terror, kvinneundertrykking osv. Det vil alltid finnes mennesker som ønsker å ha og tar makt over andre mennesker, nettopp ved hjelp av frykt. Og at det er mange muslimer i fattige land vil jo også forklare en del.

Hvordan ser forresten islam på homofile og homofilt ekteskap samt homofile som får barn sammen? Tror ikke jeg har lest noe om det noe sted. Og hvordan vil dere "vanlige" muslimer evt kunne endre/påvirke den utviklingen som er i ferd med å skje med religionen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig fin og interessant tråd du har startet :) Jeg er ikke imot muslimer, men kan forstå frykten mange føler med alt som blir skrevet i media. Det er veldig synd, for vi mennesker lar oss dessverre ofte styre av frykt :( Jeg vet ikke mye om islam, men jeg så et interessant program fra Sverige en gang om hvordan islam hadde utviklet seg fra en veldig fredelig religion til å bli knyttet til terror, kvinneundertrykking osv. Det vil alltid finnes mennesker som ønsker å ha og tar makt over andre mennesker, nettopp ved hjelp av frykt. Og at det er mange muslimer i fattige land vil jo også forklare en del.

Hvordan ser forresten islam på homofile og homofilt ekteskap samt homofile som får barn sammen? Tror ikke jeg har lest noe om det noe sted. Og hvordan vil dere "vanlige" muslimer evt kunne endre/påvirke den utviklingen som er i ferd med å skje med religionen deres?

 

Hei .

 

Media vet hva de skal spille på, og som jeg er de klar over at ved å skape frykt så "snakker " man til mange. Det er flere ganger jeg har måttet forklare mange at det som er media er ikke en del av islam. De ekstremistene som blir fulgt av media skremmer meg like mye .Som han omar Bhatti , han har sikkert forestilt seg det han gjør er rett, Men det som er saken er at han har vært en pøbel , en ung gutt som har gjort mye dumt, også sitter han i fengsel føler seg fortapt. Begynner å lese ikoranen og skal "følge" det som står der. Men det han ikke gjør er at koranen viser mange veier , ingen vold eller noe , men for at han skal føle seg "tilgitt" så får han det kjempe fint til å tro at det skal være ekstremt eller ikke noe.

 

islam var en religion knyttet til fred. faktisk hadde islam en gullalder hvor vi hadde mye av teknologi ,. kjemi , kulturelle verdier , skatter og oppfinnelser i verden . Alkohol ble oppfunnet av en muslim.

 

Feks det med frykt : Taliban , ta for deg disse. De var engang en gruppe som fulgte islam. Men senere tid, da nettopp islam ble tilknyttet terror og alt helvete i verden så har de gjort alt for å gjøre det som ikke står i koranen. Disse henvender seg til analfabeter i afghanistan som ikke kan verken lese koranen , har penger til å studere koranen og ingne utvei i livet. Taliban forteller disse slik og slik er koranen , du skal drepe ikke troende i verden , og gir dem bevis på se , amerikanerne er jo her, ser dere ikke det. De skal ta fra dere barna osv. Da går selvfølgelig denne gruppen frivillig inn til å utføre handlinger som er i strid med islam.

 

Dette er det mye av i fattige land og spesielt der hvor det er muslimer.

 

 

Når det er sagt, kommer vi til homofili i islam. Homofili er forbudt. Men det som forvirrer mange er, du kan si du er homofil men ikke praktisere det. Men vi skal ikke drepe utestenge eller fordømme de homofile. Da alle skal stå for sine gjerninger i livet. Du kan feks sammenligne en homofil som praktiserer det men en muslim som drikker alkohol ? den ene synden er ikke større enn den andre ?

 

Det som er spennende for meg å ha sett er, feks i norge går ikke gutter på do sammen , eller hånd i hånd på gaten. Så når jeg så noen i Norge da jeg var yngre som hold hender ( gutter , siden vi jenter veldig flinke på å gå på do sammen osv ) såtrodde jeg de var homofile.

 

Men da jeg dro en tur til pakistan ble jeg mildt sagt overasket. Pakistan skal jo være et muslimsk land ? Der finners det flere transvestitter enn i norge tror jeg. Disse transvestittene blir invitert i bryllup , danser hele dagen lang, er kledd som kvinner , faktisk så jeg en " lage" puppene sine med teip. De får en hel etasje hos de de er invitert hos og får topp behandling med mat og selskap. Disse skal bli tatt godt vare på eller så går de, de har faktisk "status" av noen slag.

Jeg så gutter hånd i hånd og spurte meg en bekjent , er de homser? han begynte å le og sa homser , nei de er bestevenner, derfor holder de hender. Der går faktisk bestevenner eller gode venner av samme kjønn hånd i hånd. Jeg gikk også en tur i byen i nord pakistan som ikke har kommet så langt etter vestlige verdier , men da fortalte denne bekjente av meg , Der har du en homofil. Og da reagerte jeg : ja hvorfor lever han da ? DA lo han faktisk igjen av meg,og sa ja greit du er fra norge men hva er dere lærer der a? Da følte jeg meg kjempe flau og uviten , og jeg fra "norge" stod i pakistan og dømte alt og alle ut fra det jeg hadde hørt hjemme i Norge , men som ikke stemte.

 

m en person ikke vil omgås en som er homofil, så skal denne selvsagt få lov til velge selv - ingen kan påtvinges hvem de skal omgås eller ikke. Om en person omgås en som er homofil, så skal man selvsagt ikke behandle denne som noe annet enn et menneske, selvsagt! hva ellers? om denne personen begår en synd, så er det dumt at vi skal behandle ham som noe annet, for hans synd er i forhold til hans relasjon til hans Skaper.

Har selv hatt venner og bekjente som har vært både lesbiske og homofile, og synes det blir litt å gå over streken å behandle dem som noe annet enn mennesker.Hvis man føler man ikke kan vise dem normal respekt for å være et menneske, så avstår man fra å omgås dem i det hele tatt, det er faktisk bedre. Dette gjelder alle, uansett seksuell retning og legning - om man klarer å snakke med en person og omgås denne med gjennomsnittelig respekt, så er det nok, men hvis man av en eller annen grunn, fordi denne har en personlighet som en ikke liker eller vaner en ikke liker, så holder man seg bare unna, så enkelt.

 

 

 

Vår grense går ved respekt for deres handlinger - altså respekt for det som går imot det Allah har beordret og sagt er det beste. Dette går tilbake til Hadithen der Profeten SAW sier at hvis en ser en urett så skal man stoppe den med sin hånd, deretter sin tunge og hvis ikke det, så i det minste å vite i hjertet at dette er feil. Vi viser ikke respekt for det som er feil, altså ved å være enig i det, men vi aksepterer at folk må få lov til å velge selv. Vi kan ikke stoppe en som er homofil med vår hånd, men hvis denne spør, så forteller vi at dette er feil, og i hjertet vet vi at det er feil. der går vår grense.

 

Når det er sagt, vil jeg skrive noe tillegg. Det å akseptere at en er homofil og det er dennes valg, betyr ikke at jeg sier vi skal se ned på hva Islam sier, men rett og slett akseptere at det er de som følger Allahs lover, og de som ikke følger Allahs lover. Vi er i hovedsak ansvarlig for oss selv, og derfor hvis en person er homofil, så er det dennes valg.

 

Det med at homofile får barn sammen har jeg desverre ikke kunnskap om , det er kanskje diskutert like mye i islam som i den vestlige verden om det burde være lov eller bra eller tilltatt.

 

 

også vil jeg jo svare på hva vi muslimer kan gjøre for å påvirke denne utviklingen som skjer . Det kan jo være som meg, da jeg leste her inne på BIM og så noen inlegg om islam, ble skuffet såret og lei meg, men så tenkte jeg skal du ignorere det og la de tenke slikt eller være åpen og ærlig sålangt du kan mot de som vil vite mer og lære mer . ikek for at jeg skal ta over BIM og kapre nye muslimer. Men at noen her innne sitter igjen med en eller to spm besvart så er jeg fornøyd.

eller så er mine muslimske søstre og brødre veldig aktive med åsvare folk på forkjellige sider på facebook, hvor jeg faktisk selv stiller spm daglig over ting jeg lurer på i islam.

 

Det eneste vi vi muslimer kan finne på å gjøre er å være åpne og gode til å svare og snakke med andre. Men det kreves at man er åpent for svar og ikke bare spør men fortsatt mener det samme etter på pga media eller annet. det foregår nå også en konferanse i oslo nå . Der man lærer om islam !!

 

mentilslutt er det ike bare muslimer som må jobbe , men alle sammen må jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd muslimer (ikke alle men mange). For deres syn på kvinner, vold/våpen, at den største delen av de som sitter i fengsel i Norge ikke er etnisk norske (ikke nødvendigvis muslimer). Mange er trygdesnyltere, irriterende nok at normenn er det om ikke fremmede fra andre land skal komme hit for å snylte på landet. Her kommer blant annet muslimer inn. Jeg blir bekymret fordi dere muslimer kommer til landet vårt å tar over. Bygger moskeer osv. Hadde vi kommet til deres land kunne vi nok prøvd å bygget en kirke, da hadde vi aldri kommet levende hjem! Deres måte å snakke på virker så aggressiv noe som ikke gjør saken bedre.

 

At "mange" muslimske jenter blir utsatt for tvangsekteskap er skremmende, får ikke lyst til å involvere med med mennesker som gjør slikt mot andre mennesker. Æresdrap og så kalte krenkelser ovenfor familien om en jente f.eks ikke velger den "riktige" mannen i familiens øyne. . . mange ting som skremmer meg med muslimer og andre fremmende religioner.. Derfor er jeg også tvilende og unngår å bli kjent med mange av dere. Jeg føler meg ikke trygg. Frykten for det ukjente og mangel på kunnskap? Mulig. Men også frykt for det jeg vet om dere muslimer.

 

Samtidig. Møtt mange bra muslimske jenter, men flertallet jeg har møtt er ikke hyggelige.. Dette er MIN mening, MIN erfaring..

 

godt sagt!!dette er jo en sannhet faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd muslimer (ikke alle men mange). For deres syn på kvinner, vold/våpen, at den største delen av de som sitter i fengsel i Norge ikke er etnisk norske (ikke nødvendigvis muslimer). Mange er trygdesnyltere, irriterende nok at normenn er det om ikke fremmede fra andre land skal komme hit for å snylte på landet. Her kommer blant annet muslimer inn. Jeg blir bekymret fordi dere muslimer kommer til landet vårt å tar over. Bygger moskeer osv. Hadde vi kommet til deres land kunne vi nok prøvd å bygget en kirke, da hadde vi aldri kommet levende hjem! Deres måte å snakke på virker så aggressiv noe som ikke gjør saken bedre.

 

At "mange" muslimske jenter blir utsatt for tvangsekteskap er skremmende, får ikke lyst til å involvere med med mennesker som gjør slikt mot andre mennesker. Æresdrap og så kalte krenkelser ovenfor familien om en jente f.eks ikke velger den "riktige" mannen i familiens øyne. . . mange ting som skremmer meg med muslimer og andre fremmende religioner.. Derfor er jeg også tvilende og unngår å bli kjent med mange av dere. Jeg føler meg ikke trygg. Frykten for det ukjente og mangel på kunnskap? Mulig. Men også frykt for det jeg vet om dere muslimer.

 

Samtidig. Møtt mange bra muslimske jenter, men flertallet jeg har møtt er ikke hyggelige.. Dette er MIN mening, MIN erfaring..

 

godt sagt!!dette er jo en sannhet faktisk..

 

Nei beklager men det er ikke sannheten om islam eller muslimer. som jeg har påpekt oppe så er det kultur som blir blandet og mixet med islam.

 

siden du syns det er godt sagt , kjenner du noen muslim som har blitt eller gjort noe av dette ovenfor annet enn hva media har gitt deg av informasjon ??

 

MVH HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke imot muslimer, eller imot religion eller andre folkeslag og kulturer. men jeg er glad jeg får bo i et land og i en kultur som den vi her i norge, med likestilling, demokrati, ytringsfrihet og lover og regler som er lik for alle..

jeg er derimot skeptisk til å innføre for mange fordeler i forhold til kunn muslimer, og ikke andre relligiøse grupper som hinduister og buddister.. jeg syns de muslimene som står frem i media og krever å få gjennomslag på diverse lover og regler eller fritak for diverse ting som er imot vår verdi/normer og regler blir helt feil!

 

som eksempel kan jeg nevne bading på barneskolen det jenter og gutter ikke kan ha svømming sammen - dette er å bygge under på at det er greitt å undertrykke kvinner og den norske verdien av å være likestillt (som SMå BARN) det å være likestillt er en styrke vi har opparbeidet oss og har lovfestet, som ekstreme muslimer har endret på.. så disse få sterke stemmene (jeg vet det er få og ikke alle) undertrykker kanskje 15 jenter i en klasse, som ikke er muslimer for å holde på regler som hører til endre steder i verden...

 

halal - vi har lover og regler om human slakting (kan diskuteres om hvorvidt det blir utført..men.. ) det har vært flere saker der bønder har fått frastjolet budskap for at noen skal halalslakte.. respekterer disse muslimene våre lover?

 

jeg er absolutt for at en skal få tro på det en ønsker, og at en skal tilpasse så godt som mulig, jeg er for at alle skal ha sine kirker, templer, synagoger og moskeer. jeg er for at en skal lære like mye om alle relligionene på skolen, jeg er for at vi skal lære av hverandre og bruke det beste av det en kan dele.. men respekt skal gå begge veier.. jeg ønsker ikke at min datter som ikke er muslim en dag skal tvinges til å gå i hijab, eller at hun blir satt på plass for å velge noe som av ekstreme muslimer blir sett på som upassende for en kvinne. jeg ønsker for mine barn at de skal få leve i et fritt norge der de kan stå sammen med nabogutten fra india og jenta på andre siden av gaten fra somalia og alle skal si de har det godt med det landet og denne kulturen de har blitt en del av.

 

muslimer i seg selv er ikke farlig, og heller ikke troen deres, men de få menneskene med ekstremt syn på relligion og samfunn skremmer meg med ting de tar seg til rette med, krever og gjør med samfunnet vi her i dag. om de få ekstreme får gjennomslag for litt og litt og litt til så om 15-20 år er ikke dette lenger et fritt land slik vi kjenner det i dag...

 

disse få ekstreme muslimene drar også nytte av vårt samfunnssystem som gir dem mulighet til å yttre sine meninger, de har en rett til å kreve, og de blir hør på lik linje som normenn. og dette er veldig bra med tanke på at systemet vårt fungerer, men kan være en bjørnetjeneste til oss selv med tiden.. disse få ekstreme muslimene som ønsker sharialover i norge er jeg ikke imot, men jeg er imot meningene og hensiktene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd muslimer (ikke alle men mange). For deres syn på kvinner, vold/våpen, at den største delen av de som sitter i fengsel i Norge ikke er etnisk norske (ikke nødvendigvis muslimer). Mange er trygdesnyltere, irriterende nok at normenn er det om ikke fremmede fra andre land skal komme hit for å snylte på landet. Her kommer blant annet muslimer inn. Jeg blir bekymret fordi dere muslimer kommer til landet vårt å tar over. Bygger moskeer osv. Hadde vi kommet til deres land kunne vi nok prøvd å bygget en kirke, da hadde vi aldri kommet levende hjem! Deres måte å snakke på virker så aggressiv noe som ikke gjør saken bedre.

 

At "mange" muslimske jenter blir utsatt for tvangsekteskap er skremmende, får ikke lyst til å involvere med med mennesker som gjør slikt mot andre mennesker. Æresdrap og så kalte krenkelser ovenfor familien om en jente f.eks ikke velger den "riktige" mannen i familiens øyne. . . mange ting som skremmer meg med muslimer og andre fremmende religioner.. Derfor er jeg også tvilende og unngår å bli kjent med mange av dere. Jeg føler meg ikke trygg. Frykten for det ukjente og mangel på kunnskap? Mulig. Men også frykt for det jeg vet om dere muslimer.

 

Samtidig. Møtt mange bra muslimske jenter, men flertallet jeg har møtt er ikke hyggelige.. Dette er MIN mening, MIN erfaring..

 

godt sagt!!dette er jo en sannhet faktisk..

 

Nei beklager men det er ikke sannheten om islam eller muslimer. som jeg har påpekt oppe så er det kultur som blir blandet og mixet med islam.

 

siden du syns det er godt sagt , kjenner du noen muslim som har blitt eller gjort noe av dette ovenfor annet enn hva media har gitt deg av informasjon ??

 

MVH HI

 

Ja det gjør jeg...har ikke hatt noen gode erfaringer med muslimer...dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd muslimer (ikke alle men mange). For deres syn på kvinner, vold/våpen, at den største delen av de som sitter i fengsel i Norge ikke er etnisk norske (ikke nødvendigvis muslimer). Mange er trygdesnyltere, irriterende nok at normenn er det om ikke fremmede fra andre land skal komme hit for å snylte på landet. Her kommer blant annet muslimer inn. Jeg blir bekymret fordi dere muslimer kommer til landet vårt å tar over. Bygger moskeer osv. Hadde vi kommet til deres land kunne vi nok prøvd å bygget en kirke, da hadde vi aldri kommet levende hjem! Deres måte å snakke på virker så aggressiv noe som ikke gjør saken bedre.

 

At "mange" muslimske jenter blir utsatt for tvangsekteskap er skremmende, får ikke lyst til å involvere med med mennesker som gjør slikt mot andre mennesker. Æresdrap og så kalte krenkelser ovenfor familien om en jente f.eks ikke velger den "riktige" mannen i familiens øyne. . . mange ting som skremmer meg med muslimer og andre fremmende religioner.. Derfor er jeg også tvilende og unngår å bli kjent med mange av dere. Jeg føler meg ikke trygg. Frykten for det ukjente og mangel på kunnskap? Mulig. Men også frykt for det jeg vet om dere muslimer.

 

Samtidig. Møtt mange bra muslimske jenter, men flertallet jeg har møtt er ikke hyggelige.. Dette er MIN mening, MIN erfaring..

 

godt sagt!!dette er jo en sannhet faktisk..

 

Nei beklager men det er ikke sannheten om islam eller muslimer. som jeg har påpekt oppe så er det kultur som blir blandet og mixet med islam.

 

siden du syns det er godt sagt , kjenner du noen muslim som har blitt eller gjort noe av dette ovenfor annet enn hva media har gitt deg av informasjon ??

 

MVH HI

 

Ja det gjør jeg...har ikke hatt noen gode erfaringer med muslimer...dessverre..

 

når du sier du ikke har god erfaring med muslimer , da gjelder dette meg også da ? jeg er muslim.

 

Også lurer jeg på har du møtt på noen som har blitt tvangsgiftet , drept osv PERSONLIG, ikke over hva du har hørt i media :)

 

hi

Endret av Leahsorkarim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få ekstreme? hvis man setter seg ordentelig inn i islam er det svært mange som i våre øyne er ekstreme,og da snakker vi om millioner på verdensbabsis. Mange nordmenn mangler kunnskap om Islam og koranen.Jeg er ikke redd min muslimske nabo,men JA religionen er absoultt en trussel for vårt demokrati.I dag er det 57 land som en gang var kristne,men nå er under Islamsk styre.Ingen i de landene trodde vel egentlig at de var en trussel men det viste seg jo å være feil. Hva godt er det islam gjør for verdensfreden? hvilke islamistiske organisasjoner jobber for fred,fattige og i sultrammede områder? De landene med mest uro og krig er faktisk også under Islam. Islam har jo som mål og få verdensherredømme.

Jeg kan ikke se at det finnes noe positivt med Islam,i mine øyne er det en gift som sprer seg sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jenter på 9 år gifter seg med en onkel på 56.Er det da frivillig?

Og hvordan kan dere tilbe en mann som var pedofil og giftet seg med en jente på 6 år som han voldtok da hun var 9.Det er ingen hemmelighet at Mohammad gjorde det, men ingen muslimer vil snakke høyt om det.En slik mann kaller dere hellig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...