Gå til innhold

Barnevogn til høst-vinterbabyer


Gjest Shanti ♥

Anbefalte innlegg

Gjest Shanti ♥

Jeg er førstegangs, og har begynt å tenke på hvilken vogn vi skal velge.

 

Tenker duo/kombi som passer til asfalt/brostein/bybruk og vinterføre.. helst med litt god plass oppi, og regn/vindtett. Pris er ikke så nøye, tenker at vogn er noe som vil bli mye brukt og som det er verdt å legge penger i..

 

Noen som har innspill, noen å anbefale? Har dere kjøpt vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Emmaljunga Edge/Duo og kunne ikke tenkt oss nor annet heller! Folk syter om at den er så tung osv, men jeg for min del går ikke rundt og bærer på den vogna, jeg triller den... Tror ikke man merker ett par kilo forskjel da;) Hjulene ruller lett som bare det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

Vi har Emmaljunga Edge/Duo og kunne ikke tenkt oss nor annet heller! Folk syter om at den er så tung osv, men jeg for min del går ikke rundt og bærer på den vogna, jeg triller den... Tror ikke man merker ett par kilo forskjel da;) Hjulene ruller lett som bare det;)

 

Takk for hett tips! Hvordan bruker du den mest? (Type underlag etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal og ha til høsten.... oktober :) har bestemt oss for emmaljunga edge/duo :) den kan brukes på alt underlag (utifra hva jeg har fått høre av andre bekjente som har hatt den), både i nord og i sør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå ikke begynt å titte på vogn selv, men har fra erfarne høst/vintermødre fått tips om å unngå tre hjul og sørge for at hjulene har ordentlige dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått for tre hjul vi da, TFK joggster twist. Forhjulet kan låses, ordentlige dekk og håndbrems (skivebrems). Pluss at den tar svært lite plass sammenslått, noe som var viktig for oss i forhold til bil. Har litt erfaringer med den fra før og syntes den fungerer veldig godt både kupert og flatt terreng, sommer og vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt Mountain Buggy til førstemann, og vært superfornøyd med tre hjul sommer som vinter! Lyst på ny vogn nå, og er ikke i tvil om at jeg kjøper den samme på nytt... Andrevalget mitt ville vært en TFK. Den er og super og trille. Fordelen med den er at bagen er noe større. Men ser ikke for meg at oktoberbabyen vokser ut av bagen før våren, og da er det på tide med sportsvogndel uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått for tre hjul vi da, TFK joggster twist. Forhjulet kan låses, ordentlige dekk og håndbrems (skivebrems). Pluss at den tar svært lite plass sammenslått, noe som var viktig for oss i forhold til bil. Har litt erfaringer med den fra før og syntes den fungerer veldig godt både kupert og flatt terreng, sommer og vinter!

 

Fungerer som bare rakkeren på snø! Stor god bagdel, lett og en drøm å trille :-) Skal definitivt ha denne bagdelen selv. Bytter over til Joggster city elite når mini skal over i sportsdel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

To stemmer til Emmaljunga Edge/Duo m.a.o.! Min største innvending er at den er fryktelig tung... Ser også på Simo Duo/Kombi (som vel er nesten like tunge) og Emmaljunga City Cross/Nitro City, men de virker kanskje litt ""tynne"" som vintervogn?

 

Trehjuls skal jeg ikke ha, her i byen blir det endel bussturer, og ut og inn av buss blir det vinglete med bare ett hjul foran.. Hørt mye bra om TFK som merke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del synes jeg ikke tre hjul er vinglete... Har prøvd quinny, og den er det, men MB har vært superstabil... Men er selvfølgelig en smakssak:-) ville iallefall vurdert svingbare forhjul på firhjulingen hvis jeg var deg. Utrolig mye lettere å manøvrere enn de tradisjonelle firhjulingene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med trehjuling er at det er en god vintervogn(TFK) stor og lun bag og samme med sportsdelen.

Har heller aldri opplevd vogna som ustabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Simo duo (fra 2008) som vi er super fornøyd med! Vi bor litt ute på landet og vogna fungerer meget godt på alle underlag. Bagen er stor og jenta mi som er født i oktober lå godt i bagdelen til hun var over 6 måneder. Jeg synes ikke vogna var veldig tung, men noe stor når vi tok turen til byen. Gleder meg til å ta vogna i bruk igjen nå med lillebror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for vognene? Kjøper dere i utlandet? Synes vogn er syyyyyykt dyrt og mener det er galskap å betale 10000 for en vogn som enkelte modeller koster. Har noen erfaring med å kjøpe brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg batalte 11000 for en pakke med vogn og alt jeg trengte til den, samt bilsete.. Dette var på fru Lyng, og i 2007 .... Skal jeg kjøpe ny nå, bestiller jeg nok fra utlandet tenket jeg:-) Mye å spare der, iallefall med den sterke kronekorsen som er nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en joggster city elite?

 

Vi har gått for tre hjul vi da, TFK joggster twist. Forhjulet kan låses, ordentlige dekk og håndbrems (skivebrems). Pluss at den tar svært lite plass sammenslått, noe som var viktig for oss i forhold til bil. Har litt erfaringer med den fra før og syntes den fungerer veldig godt både kupert og flatt terreng, sommer og vinter!

 

Fungerer som bare rakkeren på snø! Stor god bagdel, lett og en drøm å trille :-) Skal definitivt ha denne bagdelen selv. Bytter over til Joggster city elite når mini skal over i sportsdel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Emmaljunga Edge/Duo og kunne ikke tenkt oss nor annet heller! Folk syter om at den er så tung osv, men jeg for min del går ikke rundt og bærer på den vogna, jeg triller den... Tror ikke man merker ett par kilo forskjel da;) Hjulene ruller lett som bare det;)

 

Syter om at den er tung? Hehe, er vel mere velmenende råd vil jeg tro. En edge veier 19kg mens tfk og city cross f.eks veier kun 13kg. Dette er et hav av forskjell hvis man f.eks bor på landet og må løfte vognen ut og inn av bil ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga lønner det seg å kjøpe i Sverige, de går det ikke ann å kjøpe på nett for emmaljunga tillater ikke at vognene og utstyret blir sendt per post. Jeg har god erfaring med kattis i strømstad, hvis man bor på østlandet. Kopbarnvagn.se har også gode priser på vogner og veldig god service. Tfk og andre tyske/nederlandske merker lønner det seg å kjøpe fra Tyskland. Vet mange kjøper tfk fra kiddies24.de, og sparer mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vår tfk på flust.no da de hadde et godt tilbud, så inkl. frakt og litt trumfpenger endte vi på 5500 i stedet for 9000, godt fornøyd med den dealen! Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe den brukt pga. prisen, men denne prisen ble tilnærmet lik det de skulle ha rundt omkring for brukte, så da ble det heller ny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha nitro city<3 frelst:-) er da ikke så mye i umåka snø at det skal være no problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bruke emmaljunga city crossen med city bag som vi kjøpte til førstemann.. Har vært kjempefornøyd med den vogna. god å trille, ikke altfor tung, ikke altfor stor sammenslått og fin størrelse på bagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Emmaljunga City Cross til første mann født 2010. Den er like fin enda. Ja, den er litt tung, spesielt nå man skal løfte ut og inn av bil, men utrolig stødig og holdbar. Den har vært veldig fin å ha på vinteren. Kjøpte på Kattis i Sverige. Dyrt, men kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

Har City Cross stor nok bag til å holde vinteren igjennom for en oktoberbaby? Dere som har erfaring med vogna fra før... Tenker på om det blir trangt til babyen med vinterpose, pledd og alt..

 

Ser at bagen er litt mindre enn Emmaljunga Edge Duo/Simo Duo, men bortsett fra det er jeg helfrelst på vogna (på papiret)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nesten bestemt oss for City Crossen fordi den er litt lettere enn Edge Duoen. Tenkte også det samme som deg Shanti, om bagen var stor nok gjennom vinteren. I butikken tok vi ut madrassen av City Crossen og Edge Duo og la de oppå hverandre. I lengde er det 1cm forskjell og i bredde er City Crossen ca 2 cm kortere på hver side i fotenden. Den svinger jo litt innover nede ved fotenden. De var omtrent like store at forskjellen ikke vil ha noe å si, det var ihvertfall vår konklusjon. Så av de vognene blir det City Cross. Spm her er om vi isteden skal velge Nitro City isteden, pga svingbare forhjul....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi er født august 2010 og vi brukte voksipose i vogna på vinteren. City Crossen svinger litt innover ved fotenden ja, men vi fikk dytta voksiposen oppi. Mener jeg hadde saueskinn under også. Gikk greit, men jeg syntes det ble litt klumpete kanskje. Men det var kanskje fordi voksiposen var litt stor. Er alt i alt veldig fornøyd med vogna sommer som vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...