Gå til innhold

hva ville dere gjort om din 13 år gammle datter kom hjem med percing i navelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan ville du reagert.??

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hadde ikke reagert så voldsomt. Sørget for at hun forsto alvoret i å holde den ren og renset den skikkelig.

Tok selv hull i navlen i den alderen, men jeg gjorde det selv med isbit og nål....

Skrevet

Vet ikke helt jeg altså. Jeg fikk min da jeg var 16 og det er jo 20 år siden:)

Tror at om hun virkelig hadde lyst på en ring i navlen så hadde hun fått lov til det av meg.

Om hun hadde gjort det uten lov så hadde jeg blitt forbannet på det piercing studioet som hadde satt ringen. Hadde garantert kontaktet de.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg hadde slett ikke blitt glad, men det hadde heller ikke vært verdens undergang ;)

Fjortisen her vil også ha det, men det blir ikke med min hjelp eller mine penger. Skjønner ikke hvorfor de skal perforere de flotte kroppene sine ;)

Skrevet

Jeg hadde slett ikke blitt glad, men det hadde heller ikke vært verdens undergang ;)

Fjortisen her vil også ha det, men det blir ikke med min hjelp eller mine penger. Skjønner ikke hvorfor de skal perforere de flotte kroppene sine ;)

Hun har vel da ikke fått hull i ørene heller da?

Skrevet

Jeg tror nok jeg ville blitt opprørt, ettersom hun ikke hadde komt til meg først, for å 'spør om lov'. Det er lettere for ungdommer å be om tilgivelse, enn om tillatelse! Det husker jeg fra da jeg selv var ung... Som ikke er så mange år siden. Synst personlig at piercing i navlen ikke er så verst. Man ser det mest om sommeren når hun går i bikini, mens ellers i året er den "gjemt" vekk. Hun kunne kommet hjem med en piercing i ansiktet, Gud forby, da får hun arr i ansiktet som hun må ha resten av livet. Eller hun kunne fått seg en gjennom tunga!! Fysj.

Nei, hell i uhell, så var det bare i navlen :) Jeg tror jeg ville tatt meg en prat med henne, om at du er skuffet over at hun gjor dette bak din rygg - hun er 13 år, men du vil som forelder fortsatt ha et ord "med i laget". Spesielt når det kommer til kroppskunst, eventuelt andre måter å utrykke seg på som kan påvirke hennes muligheter senere i livet.

Skrevet

Jeg vet ikke egentlig. Selv var jeg bare 14 når fikk piercing i navelen med min mors tilatelse. Jeg tror nok at jeg hadde blitt sint om det var gjort av en venninne som ikke har peiling på hvor nerver er, renslighet ol. Da ville jeg heller at min 13 årige datter hadde spurt meg så det kunne blitt gjort profesjonelt.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hun har vel da ikke fått hull i ørene heller da?

Jeg syns faktisk det er forskjell på hull i ørene og i tunga, navlen, øyebrynet, brystvorten eller hvor de når "pynter" seg.

Så joda, hun har hull i ørene og er så pen med de atte. Jeg nekter henne ikke hull andre steder heller jeg, men jeg betaler ikke for det, og jeg kjører henne ikke til byen der de gjør det. Det er et standpunkt jeg har tatt fordi jeg ikke syns om percing, jeg syns rett og slett det er blodharry!

Skrevet

Hadde dratt piercingen rett ut igjen. Klikka i vinkel og gitt husarrest en uke, og inndratt eventuelle lommepenger. Piercing, tatoveringer og røyk har jeg fullstendig nulltoleranse for til jenta mi er 18 år.

Skrevet

Du kan anmelde piercingstudioet...

Skrevet

Gulosten: Du virker utrolig hysterisk spør du meg.

Jeg hadde blitt sint over at hun ikke spurte meg først. Men etter det, så hadde jeg bare lært henne hvor viktig det er å gjøre piercingen ren. End of story:)

Velg kampene sier jeg bare.

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg er ikke av de foreldrene som alltid er like pedagogiske, så jeg hadde blitt dritforbanna, og hadde mest sannsynlig krevd at hun skulle tatt den ut igjen.

Hull i ørene er helt greit, det fikk hun da hun var liten. Men skal det "hulles" andre steder, så skal hun være i slutten av tenårene.

Skrevet

Jeg hadde blitt sint og krevd at hun fjernet den øyeblikkelig. Sånne piercinger kan hun ta når hun er 18.

Skrevet

Nå var det verken i tunga eller andre steder i ansiktet jenta hadde tatt piercing. det var i navlen. ganske så uskyldig spør du meg! Jeg er enig i at det beste hadde vært om hun kom å spurte om lov først, men grunnen til at hun ikke gjorde det var vel fordi hun var redd for å få et nei.

å bli forbanna på en tennåring for noe slikt gjør ikke noe annet enn at de hvertfall kommer til å trosse deg neste gang du sier nei. Husker du ikke det fra du selv var ung?

Det beste er å kunne ha et så godt og åpent forhold til dine barn at de kommer til deg å sier fra om slikt med viten om at det går ann å snakke om det uten at noen begynner å kjefte...

Og av alle forferdelige ting en 13-åring kunne gjort bak din rygg, skal du bare være glad det kun var en ring i navlen det er snakk om og ikke noe mye, mye verre;)

Skrevet

Når man tenker på alt en tenåring kan finne på i dag for å gjøre opprør mot foreldregenerasjonen er en piercing i navlen ganske uskyldig.

Hadde selvfølgelig latt henne få vite at jeg syntes hun var for ung osv, men mest for syns skyld egentlig, hadde nok ikke opprørt meg så veldig.

Alle ungdommer har et behov for å finne sin egen greie som skiller de fra foreldregenerasjonen og jeg har bestemt meg for at så lenge det går på utseende, klær hårsveis og musikksmak skal jeg tåle det. Er livredd for dop, housemiljøer o.l..

Så en piercing i navlen, sort sminke, grønne hanekammer, rare klær osv skal jeg nok alltids tåle...

Selv gikk jeg i svarte skinnklær, farget håret svart, svart sminke og digget Death metal. Jeg var litt eldre da, fra 15-16 år og opp til jeg var 18-19 var jeg ganske ekstrem. Men jeg var helt uskyldig, hadde ikke sex, tok ikke dop o.l. Drakk alkohol og gjorde aldri noe ulovlig eller galt. Håper mine unger klarer løsrivningsprosessen like bra som jeg gjorde ;)

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke jeg hadde reagert så voldsomt.

Skrevet

Jeg hadde blitt bekymret for skader/infeksjoner , fordi det piercing studioet neppe er særlig seriøst. Da hadde de ikke satt piercing på barn uten foreldrenes samtykke.

Enda verre om hun har gjort det selv...

Skrevet

Jeg tror jeg ville fortalt henne at jeg syntes det var tåplig gjort men tross alt bedre enn om hun hadde tatt hull i ørene eller et annet sted som synes og som har verver som kan skdes. Deretter hadde jeg laget middag.

Skrevet

usikker på hvordan jeg hadde reagert, har selv ei datter på 12 år så vips kan jeg stå i samme situasjon. Men får de lov å ta peircing før de er 16/18 år nå til dags, uten foresatte?

Jeg hadde med meg mamma og fikk piercing i navlen da jeg var 15 år, synes det var utrolig kult og fint :) Kan godt gjøre det samme for datteren min om hun ønsker det i den alderen men tror nok jeg hadde blitt litt sint om hun gjorde det uten lov og litt for tidlig med 13 år.

Skrevet

Hadde dratt piercingen rett ut igjen. Klikka i vinkel og gitt husarrest en uke, og inndratt eventuelle lommepenger. Piercing, tatoveringer og røyk har jeg fullstendig nulltoleranse for til jenta mi er 18 år.

Altså,for piercing i bla navle og øre så er det en aldersgrense på 16 år..

Du høres en smule kontrollerende og streng ut..

Skrevet

Ville nok ha hatt en lengre samtale og begrenset friheten fremover fordi hun har begått et tillitsbrudd.

Er litt todelt ang studioet som har gjort det. På en måte er det flott at hun har brukt et studio fremover isbit og nål, men de har faktisk ikke lov til å gjøre det. Ville ha vurdert anmelde forholdet, men mest for å poengtere for barnet mitt at hennes handlinger har konsekvenser for andre.

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på å ha hull i ørene,kontra i navlen,egentlig?

I "min verden" er det mer hull ihodet å lage hull i ørene på små barn,enn at større tenåringer selv velger å pierce seg.

Skrevet

hvordan ville du reagert.??

Klikket i vinkel, men prøvd å gjort mesteparten av klikkinga for meg selv på badet eller noe og vært så rolig som mulig med barnet. men det hadde helt klart blitt en lengre prat den kvelden der det kom klart fram hvor uakseptabelt det er å gjore noe sånt uten godkjenning på forhånd.

Ville vært utrolig interessert i å finne ut hvor og hvem som hadde utført dette på barnet - der hadde det nok vanket oppvask tipper jeg.

Og så ville jeg helt klart hentet noe desinfeksjonsmiddel for å sikre at såret ble så rent som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...