Gå til innhold

Bekymret for vektøkning uke 22. Hvor mye hadde dere gått opp? Og hva var bmi før svangerskap?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tør ikke å nevne hor mange kilo jeg har gått opp engang..

 

Hadde en bmi på 23, så den lå på normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før hvert sv.skap var bmi på 22-23. Har lagt på meg mye i hvert sv.skap, kom opp mot +30kg hver gang... I uke 22 hadde jeg lagt på meg 12-13kg... Ikke bekymre deg så mye for vektoppgang. Jeg er tynnere nå enn jeg noen gang har vært, selv om jeg gikk opp MYE! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har gått opp 6 kg, og får høre at det er mye! Er sikkert normalt det da..? Kan ikke sammenligne dette svangerskapet med de to første, for da hadde jeg hyperemesis og gikk opp bare tre kg begge gangene. Var undervektig da babyene var en mnd gamle.. Har ikke vært syk denne gangen, så det er nok derfor jeg har gått opp ekstra.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke bmi:en min, men er (og var) normalvektig, hverken tynn eller tjukk (166 cm og 62 kg). I uke 22 hadde jeg gått opp 5 kg. Gikk totalt opp 13 kg i løpet av svangerskapet. Husker at det gikk veldig raskt opp rundt den tia du er inni no, men så roet det seg litt ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde lagt på meg 5 kg allerede i uke 9, er nå uke 35+1 og har lagt på meg 13 kg. Ikke bekymre deg så fælt og hør på hva alle andre sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da skal jeg ikke bekymre meg, jeg spiser jo sunt og holder meg aktiv, så kan ikke gjøre noe særlig med det heller.. Takk for svar alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmi før jeg ble gravid var 21,5, så normalvektig jeg også.

 

Husker ikke akkurat hvor mye jeg hadde lagt på meg halvveis, men totalen ble 12 kg. Jeg la på meg mest fra uke 25-35 omtrent, siste ukene la jeg ikke på meg noe særlig.

 

Synes ikke 6 kg i uke 22 er så mye da, du er jo over halvveis alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 6 kg , er 17 uker. Hadde bmi på 25. Ingen har sagt noe annet enn at det er en fin økning til meg selv om jeg ikke liker det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 kg i uke 22 er da NADA. Slapp av, det er slett ikke mye.

Jeg er ikke lengre enn uke 17 selv og har gått opp 5 kg. For meg er det dermot ganske mye siden jeg hadde en BMI på 30 fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tjukk, var 77 kilo før svangerskapet og er 165 høy.

Heldigvis har jeg ikke gått opp mye. 4,5 kilo til nå og er i uke 35.

6 kilo høres normalt ut det.

Er det ikke sånn at normalvektige kan forvente 10-16 kilo, tynne 14-20 mens tykke ikke bør gå oppmer enn 6-8 kilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått opp 6 kg da jeg var 20'uker på vei. 9 dager etter termin hadde jeg gått opp tilsammen 26 kg! Hehe, var normal viktig før svangerskapet, og er vel det nå også, ifølge bmi( hva jeg føler er en annen sak;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gått opp 6 kg da jeg var 20'uker på vei. 9 dager etter termin hadde jeg gått opp tilsammen 26 kg! Hehe, var normal viktig før svangerskapet, og er vel det nå også, ifølge bmi( hva jeg føler er en annen sak;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått opp 6 kg da jeg var 20'uker på vei. 9 dager etter termin hadde jeg gått opp tilsammen 26 kg! Hehe, var normal viktig før svangerskapet, og er vel det nå også, ifølge bmi( hva jeg føler er en annen sak;)

 

Er i uke 38+0 i dag og har lagt på meg 7 kilo, hadde en bmi på 22,5 før svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Uff.. Jeg veide meg i dag. Jeg har gått opp 10 kg (!!!!) og er i uke 22. Jeg var normalvektig før graviditet. Jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg og er redd jeg får en sukkerbaby.. Jeg har spist normalt hele svangerskapet, utenom i påsken hvor jeg har unnet meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 21 og har gått ned ni kilo. Men BMI før svangerskap var på 35, så det er nok å ta av.

 

Anonym poster: 3d864b9c9cab97b6aa38209578c20b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmi på 24 før graviditet. Er i uke 32 nå og er -3kg fra utgangspunkt. Skulle gjerne sett at det var noen kg i pluss istedet gitt. Amming krever jo en god del det også og vil ikke ende opp som et beinrangel :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Har bekymret meg selv for at jeg kanskje har gått opp litt mye. Er 160 høy og veide 51kg (bmi 19,9) før jeg ble gravid. Er nå i uke 22 og har lagt på meg 6 kg... Men etter hva dere alle skriver, så er det kanskje ikke så bekymringsfullt alikavel 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, _Elli skrev:

Har bekymret meg selv for at jeg kanskje har gått opp litt mye. Er 160 høy og veide 51kg (bmi 19,9) før jeg ble gravid. Er nå i uke 22 og har lagt på meg 6 kg... Men etter hva dere alle skriver, så er det kanskje ikke så bekymringsfullt alikavel 🤔

Denne tråden er 6 år gammel. 

Og, man SKAL legge på seg i svangerskap. Gjennomsnittlig 12 kg faktisk. Ikke stress med vekten når du er gravid. Det er meningen at du skal bli god og rund. Og det sunneste for babyen, er absolutt ikke at du bekymrer deg for vekt. 

Anonymkode: c0ad2...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, _Elli skrev:

Har bekymret meg selv for at jeg kanskje har gått opp litt mye. Er 160 høy og veide 51kg (bmi 19,9) før jeg ble gravid. Er nå i uke 22 og har lagt på meg 6 kg... Men etter hva dere alle skriver, så er det kanskje ikke så bekymringsfullt alikavel 🤔

Jeg veide 49-51kg før begge svangerskap, la på meg 20kg i begge (hadde gigantisk mage, så det meste la seg der). Et år etter de var ute var jeg tilbake til samme vekten og klesstr, uten å trene mer en daglige turer med barnevogn. 

Så stress ned, nyt graviditeten, spis sunt så klart men ikke tenk for mye på det ☺️

Anonymkode: 6792c...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...