Gå til innhold

Hvordan kle seg til legebesøk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på vekstestimering i morra etter henvisning fra jordmor, siden mitt første barn var stort og jeg ikke klarte å føde ham på normalt vis.

 

Saken er at da jeg gikk gravid med nr 1 gikk jeg også på vekstestimering, men ble tatt kaldt imot på sykehuset og ble nærmest fortalt at jeg bare skulle være glad barnet mitt var stort og sunt, og at mine plager ikke var noe spesielt viktig...

 

Jeg har tenkt over den timen ved senere anledninger, og jeg trådte faktisk opp i en slitt joggebukse, hettegenser, morrahåret mitt, ingen sminke osv. jeg så sikkert ut som en ekte lasaron.

 

Det er sånn jeg ser ut nå om dagen også. Jeg er litt mørk i huden, så når jeg har lav hb som nå blir jeg helt grå i fjeset. jeg har krøller, som ser spesielt ille ut hvis jeg ikke steller de spesielt, dessuten er jeg liten, men jeg får store barn, så magen min er enorm, og bare kjipe gravidklær passer.

 

Bør jeg prøve å bruke litt solpudder for å ikke se ut som en lik, pynte meg litt og ta meg tid til å frisere håret pent for å bli tatt mer seriøst neste gang? Eller skal jeg stå på mitt at dette ikke skal spille noen rolle...? Hva er andres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møter i det jeg tilfeldigvis har på meg, nå går det mye i joggebukse og ullskjorte (gidder ikke kjøpe gravidklær). Aldri opplevd å ha blitt dårlig behandlet pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå som du vil. Du skal til legen. Normalt går man til legen når man er syk, allefall til vanlige legebesøk og da ser man gjerne deretter ut også.

Jeg jobber foresten med mange leger, og de går vanlig kledd, hun ene går faktisk i dongeribukse og hettegenser/joggesko... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ha noe med hvordan du selv føler deg å gjøre også.. Har man dusjet om morgenen så føler man seg bedre og hever hodet noen hakk. Hvis ikke krymper man gjerne litt..

 

Så jeg synes du skal stelle deg litt, bruk gjerne solpudder, sett håret i strikk eller definer krøllene, ta på deg kjipe gravidklær, det er nå engang slik det er..'

 

At man er sliten har de alle forståelse for, eller burde i det minste ha forståelse for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hva jeg har på meg hos legen, det har jo ingenting å si.

 

Når det er sagt, ordner jeg alltid håret og har på litt mascara. Og joggebukser går jeg ikke med ute blant folk, med mindre jeg trener eller går tur. Sliten eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

leger møter mye rart.. tror de fleste gravide tar på seg jogge bokser.. vis eg går til legen når eg er syk eller gravid tenker eg ikkje på ka han/hun synnes. går i noe komfortabelt.. ikkje lett og finne gode gravid klær uten om jogge bokser..

ville heller tenkt mer på det om eg bare skulle inn og ta vanlige bold prøve ol. at eg såg normal ut hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man er sliten og gravid så går det jo an å anstrenge seg litt når man skal utenfor døra. Jeg ville aldri dratt noe sted uten å gre håret eller stelle meg. Om du velger å gå ut i en sliten joggebukse og ellers ustelt, så må du regne med at folk får et førsteinntrykk av deg som nødvendigvis ikke stemmer. Førsteinntrykk spiller faktisk stor rolle, og det eneste folk har å dømme etter før de kjenner deg, er utseendet ditt. Det vil hjelpe masse bare å ordne håret, ta en pen joggebukse ( selv om joggebukser i seg selv ikke er flatterende på noen!) og prøve å se ut som du sto opp for mer enn en halvtime siden.

Endret av "Himmel og hav"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siklerotte

Jeg tenker at det ikke er merkelig at folk trekker seg litt tilbake og tenker sitt hvis en møter opp med slitt joggebukse, bustehår, slitent ansikt og en slapp genser. Man behøver ikke å se jævlig ut i joggebukse, og den behøver ikke å være slitt. Og så fins det mange bukser som ser bedre ut og som kan passe selv om en mage er i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at de på sykehuset tenker så mye på hvordan du ser ut - de har tross alt sikkert sett det meste. Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke vil prøve å se ut så godt du kan? Ta en dusj, ta på skikkelige klær, ordne håret, sminke deg? Er det et ork for deg å gjøre det? Jeg har også gått til lege i joggis, men da har jeg vært ganske så syk, og til og med da børster jeg da håret, evt setter det opp og har på et minimum av sminke og vasker meg litt.

 

Jeg var en hval på overtid sist svangerskap, men jeg troppet da opp velstelt fordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bare børster håret, blir det et frizzy reir, selv om det ikke er flokete, jeg må bruke diverse kremer og mousser for at krøllene skal se pene ut, siden det er ganske langt og tykt tar dette tid.

Jeg går selvsagt nydusja, og har rene hender og deodorant, fresh truse osv. selvsagt, jeg er ingen slask. Det er mest håret som får meg til å ligne på madam min, samt at jeg er så bleik, leppene mine feks er helt i ett med ansiktshuden, hvitt som et spøkelse.

 

Jeg tenkte at hvis jeg ser bra ut, med kanskje den siste jeansen jeg har som passer, samt en litt pen genser, osv at legen behandler meg litt bedre og ikke prater til meg som om jeg var en narkis med tiggerkoppen. Det er ganske viktig for meg å få igansetting før babyen rekker å bli like stor som sist, for den fødselen var lang og vond, og jeg var syk lenge etterpå fordi det tok sånn på kroppen. Under fødselssamtale foreslo jm tidlig igangsettelse eller ks for å forhindre at noe like traumatisk skjedde igjen, men syns som regel at legene jeg møter på det sykehuset jeg skal til alltid er negative til alt som strider mot naturens gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å være kjip, men hvorfor kan du ikke putte i det som trengs i håret ditt, ha på litt pudder/rouge og litt gloss/lebestift?

 

Utenom det så ønsker jeg deg lykke til. Rart at du blir møtt på en sånn måte uansett hvordan du ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Flett håret eller sett det i en strikk. Ha på to strøk rouge og litt maskara, samt de litt finere klærne du nevner nå sist. Så kan du jo sammenligne mottakelsen fra sist. Man skal uansett alltid bli møtt på en normalt, hyggelig måte, men likevel har jo førsteinntrykk mye å si. Og kanskje får du mer gjennomslagskraft når du selv føler deg litt mer «on top of the situation» ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...