Gå til innhold

Slimproppen er gått, fødsel? Alle som vil:)


kaos83

Anbefalte innlegg

Fomle - har tenkt sånn på deg også :) Nå håpte jeg du hadde født siden du ikke har vært innom på en stund. Jeg har heller ikke født :( samme som deg, modningsrier og kynnere hver dag. Forbereder meg på å ringe barnevakt, men så roer det seg. Pyyyton! Mandag blir jeg strippet av jordmor og så skal jeg få masse nåler for igangsetting av akupunktøren min. Merk håper det skjer noe før det!! Storebror blir 8 på søndag, så hadde jo vært typisk om han kom da... Men jeg klarer vel ikke føde to barn på 1. april, vel ;) Ingen trodde oss for 8r siden, og ingen ville trodd på oss nå!!

 

Lykke til - håper vi begge får en produktiv helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har sett påsken på deg. har sendt deg pm fomle, men vet ikke om du har fått den.

 

Viste jeg hadde glemt noe, sorry:) og takk som så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingen fødsel enda... Så da er det mtp som ligger nærest og bellasnella tror jeg først mente 20 mars men endret det til 20 april... Jeg er klar som et egg. Nå må mini bare komme, gleder meg til å se han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt da jeg så på deg første gangen.. Jeg var helt sikker på at det ble rundt 20 og helte mot april, men så visste jeg jo at dere forventet fødsel prematurt så fornuften tok overhånd. Holder meg til rundt 20 april!! Han kommer snart, heldige du!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker godt da jeg så på deg første gangen.. Jeg var helt sikker på at det ble rundt 20 og helte mot april, men så visste jeg jo at dere forventet fødsel prematurt så fornuften tok overhånd. Holder meg til rundt 20 april!! Han kommer snart, heldige du!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og håper på at ditt svangerskap blir bedre enn mitt:) jeg er i mål nå og vell fornøyd med det:) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Fomle!

Lenge siden. Du venter fortsatt, eller?

Jeg fødte 4/4, fødselen startet dagen etter stripping og modningsakupunktur den mandagen. Ikke nok med at jeg hadde maserier hver kveld/natt i over to uker, men når fødselen endelig startet måtte det 21 timer til før han var ute. De første 18 timene var grusomme, men takket være fantastisk jordmor (vi fikk hun vi har hatt samtale med i Embla-teamet) og en velfungerende epidural, ble de siste timene en fantastisk opplevelse! Og resultatet ble en nydelig gutt på 3400 gram. Ferdig og fin :) Vi koser oss allerede!

 

Lykke til, Fomle! Ikke lenge igjen nå - om du ikke har født... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei turbo, masse masse gratulerer:) jeg er helt ferdig altså. Er veldig glad på dine veine. Var det grusomt med sete fødsel? Var det derfor det tok sånn tid tror du? Stor grattis klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Helt ferdig - som i at du har født? Har alt gått bra?

 

2,5 uker med maserier avogpå før fødselen virkelig satte igang, er visst ikke så uvanlig med nr 3. Når fødselen endelig startet, var det nok mye min stahet som gjorde at det ble fødsel og ikke stoppet opp. Jeg var så lei at jeg insisterte på at vi skulle gjøre alt som var mulig for å få det skikkelig igang. Jeg gikk hjemme i 12 timer uten å sette meg ned, trampet rundt og oiet meg... På sykehuset viste det seg at jeg hadde modnet godt, men fortsatt 2 cm åpning, og det gikk ytterligere 6 tøffe timer før jeg fikk 3 cm. Dette inkluderte uendelig tråkking, henging i prekestolen, 2xstripping (med skikkelig makt...) og clyster. Disse timene var helt grusomme, men så fikk jeg satt epidural og herifra og ut gikk det kjempefint.

 

Utrolig nok hadde den lille prinsen snudd seg 3 ganger den siste uken før fødsel, og kom til slutt med hodet først :) Men siden han hadde turnet så mye rundt, var vi litt usikre på hvordan han lå og om han evt kunne finne på å vri seg litt under fødsel. Så det var full beredskap, og jeg hadde full virkning av epiduralen helt gjennom utdrivelse, men vi opplevde heldigvis en nydelig slutt på fødselen, men kun jordmor og barnepleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Helt ferdig - som i at du har født? Har alt gått bra?

 

2,5 uker med maserier avogpå før fødselen virkelig satte igang, er visst ikke så uvanlig med nr 3. Når fødselen endelig startet, var det nok mye min stahet som gjorde at det ble fødsel og ikke stoppet opp. Jeg var så lei at jeg insisterte på at vi skulle gjøre alt som var mulig for å få det skikkelig igang. Jeg gikk hjemme i 12 timer uten å sette meg ned, trampet rundt og oiet meg... På sykehuset viste det seg at jeg hadde modnet godt, men fortsatt 2 cm åpning, og det gikk ytterligere 6 tøffe timer før jeg fikk 3 cm. Dette inkluderte uendelig tråkking, henging i prekestolen, 2xstripping (med skikkelig makt...) og clyster. Disse timene var helt grusomme, men så fikk jeg satt epidural og herifra og ut gikk det kjempefint.

 

Utrolig nok hadde den lille prinsen snudd seg 3 ganger den siste uken før fødsel, og kom til slutt med hodet først :) Men siden han hadde turnet så mye rundt, var vi litt usikre på hvordan han lå og om han evt kunne finne på å vri seg litt under fødsel. Så det var full beredskap, og jeg hadde full virkning av epiduralen helt gjennom utdrivelse, men vi opplevde heldigvis en nydelig slutt på fødselen, men kun jordmor og barnepleier i rommet. Han hadde svært misfarget fostervann, var helt stålgrå i farge og ville ikke skrike, så det ble litt stress etterpå. Men kort fortalt står alt nå veldig bra til, han er vakker og god og vi bare nyter! I dag er det 1 uke over termin, så kunne jo i praksis gått her og vagget enda... Takk Gud for at jeg ikke gjør det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ferdig som i lei... Men husker du jeg sa at jeg trodde han kom til å snu seg?.. Lo litt nå... Helt utrolig dritt å være gravid med nr tre, men sikkert verd det... Når det er sagt så gleder jeg meg til å ha nurket i armene... Får besøk nå... Snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra nurket får vokse seg større! :) Jeg var ganske sikke på at babyen ville holde seg inne til uke 35, ikke at babyen ville bli født da! ;) Tallet 23 kan tydligvis være i april... Men jeg håper du slipper å vente så mye lengere nå, siden du har innstilt deg på at babyen kan komme veldig tidlig, vil jeg tro at det er ekstra slitsomt å vente! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virkelig sprøtt at han ikke bare snudde deg....men han snudde seg 3 ganger siste dagene før fødsel, altså i uke 39!!! Jeg var veldig forberedt på setefødsel, siden han lå slik så lenge og det er visst litt arvelig, så siden jeg selv ble født med stumpen først var jeg sikker på at han også skulle komme slik.

 

Skriver under på at tredje svangerskap var alt annet enn kos, men jeg lover deg - det er så verdt det!! I dag er minstemann 3 uker og vi koser oss så utrolig mye!! Han bor nesten på brystet til meg og mannen, og er en veldig rolig baby. Mye roligere enn de to andre! Ja, nå viser det seg at han har litt gulsott også da...så det kan jo hende han ikke er like rolig når det går over ;)

 

Håper du får en liten opptur på slutten av svangerskapet, jeg vet alt om hvordan man vil bare ha ut dette barnet når man har innstilt seg på prematur fødsel. Men jeg må virkelig si at jeg er så sjeleglad for at han fikk vokse seg stor og sterk nesten helt frem til termindagen! De er jo små nok allikevel...

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fomle - hvordan går det? Har ikke hengt her inne så mye i det siste, så om du har født har jeg ikke fått det med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...