Gå til innhold

hvor mye er det vanlig å blø når man er gravid?


Mamma-til-nr-4-i-april17

Anbefalte innlegg

Jeg har det akkurat likt som deg mamman_til_oliver :( Var også hos legen i dag, men hun tok ingen blodprøve! Nevnte det ikke engang? Hun sjekka meg nedentil og konstanterte med at blodet kom fra livmoren og at hun mente det var en abort. Jeg har ikke blødd mye heller.. Begynte som brunt på torsdagen, litt friskt her og der, før det gikk over til brunt på sørdag og i dag.

 

Hun sa til meg at jeg kunne ta en ny graviditetstest om 14 dager og se om den var positiv. Jeg kunne også ta en om 7 dager hvis jeg ikke orket å vente, men da kunne det være at svaret ikke ble helt nøyaktig. Hvorfor kunne ikke jeg også fått sånn blodprøve?? Torsdag virker ikke så lenge til når man opprinnelig har fått beskjed om at man må vente 14 dager! :(

 

Hæ! Er det mulig! Blir litt forbanna av sånn "vent og se" beskjeder! Selvom det er veldig vanlig å miste tidlig i svangerskapet må da legene skjønne at det er en unik opplevelse for den som går igjennom det! Og at uvisshet og venting er det værste som er! Vet ikke hvor langt du er på vei og hvor tidlig de kan se ting på UL, men en hcg blodprøve burde være et minimum! Er IKKE godt å gå sånn å ikke vite....

Føler virkelig med både deg og HI....

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil ikke gi deg noen falske forhåpninger, men de to gangene jeg har mistet har det vært veeeeeeldig vondt :( du kan gange en vanlig mens med 10... første gangen 5+2 og da lå jeg på sofaen og vred meg og gråt i timesvis...kan jo være noen som ikke har vondt ved sa, men det har jeg aldri hørt om :S

Krysser fingrene for deg :)

 

har ikke hatt noen som helst smerter, men har jo som sagt blødd en del da, er bare å krysse fingrene og håpe på det beste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde en del en kveld da jeg var gravid. Legesekretæren sa at hun ikke hadde noen tro på at jeg hadde mistet siden jeg ikke hadde vondt i det hele tatt. Tok hcg prøve med et par dagers mellomrom som viste fin stigning.Kjenner den fryktelige følelsen dere har nå..men husk at det kan gå bra! Har en gullunge på 13 mnd nå :)) Masse lykke til jenter :)

 

blødde du mye og hvor lenge blødde du når du blødde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytoppåfjellet, jeg hadde lignende blødning da jeg var gravid første gang, det gikk helt fint. Jenta mi er nå 20 måneder. Da hadde jeg også en kraftig blødning i uke 18. I høst da mistet jeg i uke 5, det kom som vanlig mens uten smerte.

 

Det legen sa til meg var at hun hadde sett tilfeller hvor hun var sikker på SA, men som viste seg å ikke være det. Så hun hadde tatt lerdom og ville derfor ikke konkludere. Den gang fikk jeg ultralyd, i høst var det blodprøve. Det er vel mulig å ringe legen og be om prøve?

 

Så til både deg og hi så ønsker jeg lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde ikke sånn kjempemye.. begynnte med litt rosa på papiret som gikk over til klart rødt blod i en stund. Det var nok til at jeg byttet bind noen ganger, men det var også for å følge med på hvor mye som faktisk kom. Husker jeg var så lei meg som jeg nesten aldri har vært (og det var da under et år siden en av foreldrene mine døde, så det sier litt!) Ble gravid via ass befruktning så jeg var da 100% sikker på at jeg aldri kom til å klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde ikke sånn kjempemye.. begynnte med litt rosa på papiret som gikk over til klart rødt blod i en stund. Det var nok til at jeg byttet bind noen ganger, men det var også for å følge med på hvor mye som faktisk kom. Husker jeg var så lei meg som jeg nesten aldri har vært (og det var da under et år siden en av foreldrene mine døde, så det sier litt!) Ble gravid via ass befruktning så jeg var da 100% sikker på at jeg aldri kom til å klare det!

 

ok, jeg har blødd en del i nesten hele dag, har vært ganskje friskt blod. men har ikke vært noen tegn til klumper og lignende i blodet da... er så frustrerende å ikke vite hva som skjer altså :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blør fortsatt :( men har ikke blødd noe i bindet jeg hadde på inatt... hvor lenge er det vanlig å blø ved en SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blør fortsatt :( men har ikke blødd noe i bindet jeg hadde på inatt... hvor lenge er det vanlig å blø ved en SA?

 

Jeg har hatt to sa og da er det ingen tvil slik jeg opplevde det. Det er MYE blod med koagler og kraftige menssmerter begge ganger. Mistet i uke 5/6 begge ganger. Er gravid nå og har hatt noe sporblødninger, men det er ikke mye. Så hvis du ikke har blødd mer så tror jeg at du fortsatt er gravid, men det blir jo bare ut fra det du forteller da.....

 

Krysser for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blør fortsatt :( men har ikke blødd noe i bindet jeg hadde på inatt... hvor lenge er det vanlig å blø ved en SA?

 

Jeg har hatt to sa og da er det ingen tvil slik jeg opplevde det. Det er MYE blod med koagler og kraftige menssmerter begge ganger. Mistet i uke 5/6 begge ganger. Er gravid nå og har hatt noe sporblødninger, men det er ikke mye. Så hvis du ikke har blødd mer så tror jeg at du fortsatt er gravid, men det blir jo bare ut fra det du forteller da.....

 

Krysser for dere. :)

 

jeg blør litt fortsatt, men er ikke i nærheten av det jeg blødde igår, og er veldig frisk rødfarge på det. har ikke hatt noen mensmerte lignende smerte eller noe heller liksom, så er bare veldig fortvila akkuratt nå, men er ganske innstilt på at det ikke helt har gått riktig veien for oss denne gangen her... får heldigvis utrolig mye støtte av sambo da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blør fortsatt :( men har ikke blødd noe i bindet jeg hadde på inatt... hvor lenge er det vanlig å blø ved en SA?

 

Jeg har hatt to sa og da er det ingen tvil slik jeg opplevde det. Det er MYE blod med koagler og kraftige menssmerter begge ganger. Mistet i uke 5/6 begge ganger. Er gravid nå og har hatt noe sporblødninger, men det er ikke mye. Så hvis du ikke har blødd mer så tror jeg at du fortsatt er gravid, men det blir jo bare ut fra det du forteller da.....

 

Krysser for dere. :)

 

jeg blør litt fortsatt, men er ikke i nærheten av det jeg blødde igår, og er veldig frisk rødfarge på det. har ikke hatt noen mensmerte lignende smerte eller noe heller liksom, så er bare veldig fortvila akkuratt nå, men er ganske innstilt på at det ikke helt har gått riktig veien for oss denne gangen her... får heldigvis utrolig mye støtte av sambo da :)

 

Tiden vil vise...Men kjedelig med ventingen. Godt med gode samboere med forståelse. Vi venter også. Var på UL i går og da var det ikke liv, men jordmor trodde jeg var kommet for kort. Jeg er kanskje ikke fullt 6 uker enda. Ny UL om to uker, eneste vi kan gjør er å vente og håpe, Men føler meg gravid, så tror bare vi er kommet for kort til at det vises på UL...må bare vente...

 

Lykke til videre uansett....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blør fortsatt :( men har ikke blødd noe i bindet jeg hadde på inatt... hvor lenge er det vanlig å blø ved en SA?

 

Jeg har hatt to sa og da er det ingen tvil slik jeg opplevde det. Det er MYE blod med koagler og kraftige menssmerter begge ganger. Mistet i uke 5/6 begge ganger. Er gravid nå og har hatt noe sporblødninger, men det er ikke mye. Så hvis du ikke har blødd mer så tror jeg at du fortsatt er gravid, men det blir jo bare ut fra det du forteller da.....

 

Krysser for dere. :)

 

jeg blør litt fortsatt, men er ikke i nærheten av det jeg blødde igår, og er veldig frisk rødfarge på det. har ikke hatt noen mensmerte lignende smerte eller noe heller liksom, så er bare veldig fortvila akkuratt nå, men er ganske innstilt på at det ikke helt har gått riktig veien for oss denne gangen her... får heldigvis utrolig mye støtte av sambo da :)

 

Tiden vil vise...Men kjedelig med ventingen. Godt med gode samboere med forståelse. Vi venter også. Var på UL i går og da var det ikke liv, men jordmor trodde jeg var kommet for kort. Jeg er kanskje ikke fullt 6 uker enda. Ny UL om to uker, eneste vi kan gjør er å vente og håpe, Men føler meg gravid, så tror bare vi er kommet for kort til at det vises på UL...må bare vente...

 

Lykke til videre uansett.... :)

 

tusen takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke gi deg noen falske forhåpninger, men de to gangene jeg har mistet har det vært veeeeeeldig vondt :( du kan gange en vanlig mens med 10... første gangen 5+2 og da lå jeg på sofaen og vred meg og gråt i timesvis...kan jo være noen som ikke har vondt ved sa, men det har jeg aldri hørt om :S

Krysser fingrene for deg :)

Jeg hadde ikke noe smerter ifm sa og smerter er veldig individuelt.

 

 

Krysser fingre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde ikke så veldig mye.. Men jeg føler at alt håp er ute likevel. Spesielt når legen poengterte at det bare er noen få som er gravide selv om de blør. Og jeg som trodde det var normalt :(

 

Jeg kjenner jeg blir provosert av legen som uttalte at det som regel ikke går bra dersom en blør, det er noe av det størte tullet jeg noengang har hørt. Ja vi er alle obs på at blod er et dårlig tegn, når vi er gravide, men som både lege, div gynekologer og jordmor har sagt til meg, det er mange som blør i svangerskapet og det går fint for det om. Noen blør bare lettere enn andre.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet nettopp i uke 6, hadde ingen smerter, men blødde litt mer enn en vanlig mens. Når man aborterer så tidlig tror jeg det er ganske vanlig at det er smertefritt, eller omtrent som en vanlig mens.. I uke 4+6 er du jo ikke lenge over forventet vanlig mens?

Håper likevel det går bedre med deg, det er tøft det vet jeg!

 

(jeg mistet for 2 uker siden og som du ser har jeg ikke helt klart å komme meg ut av 1.trimester....som jo er helt feil sted for meg egentlig.. :-()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet nettopp i uke 6, hadde ingen smerter, men blødde litt mer enn en vanlig mens. Når man aborterer så tidlig tror jeg det er ganske vanlig at det er smertefritt, eller omtrent som en vanlig mens.. I uke 4+6 er du jo ikke lenge over forventet vanlig mens?

Håper likevel det går bedre med deg, det er tøft det vet jeg!

 

(jeg mistet for 2 uker siden og som du ser har jeg ikke helt klart å komme meg ut av 1.trimester....som jo er helt feil sted for meg egentlig.. :-()

 

ja, er ikke lett, men har begynt å gå opp for meg at dette var en SA :( prøver å se fremover og tenke positivt. er klar for å prøve igjen vi, så er det bare å håpe at det klaffer bedre neste gang.. er jo ikke uten grunn at sånne ting skjer, er jo fordi noe er galt.. men er nesten glad for at det skjedde såpass tidlig som det gjorde, og at jeg ikke var lengre på vei, da hadde det nok blitt mye vanskeligere å takle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det helt likt hos meg også..-:(

 

Fikk positiv test på IKM dagen mandag 27.februar, og hadde da litt rosa utflod på kvelden og litt brunt dagen etter..

Etter dette har det nå vært 1 hel uke med minimale smerter og kun gul utflod uten tegn til noe blod...

Men i går etter sex fikk jeg masse rosa utflod og i dag våknet jeg med kraftige smerter i ryggen og underlivet..

Blør nå friskt blod, men smertene har gitt seg..

Det ser helt ut som vanlig mens, bare litt mindre, og jeg har ingen stor forhåpninger på at det går bra denne gangen da jeg aldri har hatt noe form for blødning i mine 2 andre vellykkede svangerskap..

Har kun tenkt tanken om at det kan være tvillinger og at den ene har det gått galt med, men dette er vel bare en ønske tenkning for å fortsatt håpe på at jeg fortsatt er gravid...

 

Eller så har jeg tenkt tanken på at jeg har progrestronmangel, tok denne mnd tillskudd av prograstron i form av Wild Yam, og det er første gang på 1 år nå at jeg faktisk har blitt gravid etter en MA jeg hadde i januar i fjor..

Så jeg tenkte kanskje at jeg skulle ha brukt tillskuddet lengere enn bare fra eggløsning og frem til IKM dagen????

Hvis jeg nå har en SA er det jo håpløst å vite når jeg har eggløsning neste gang og når jeg kan starte på Wild Yam igjen, siden dette kun skal tas etter eggløsning for ikke å forhindre eggløsningen...

Jeg kommer ikke til å vente 1 hel mens før vi prøver igjen...her kjører vi rett på med en gang..

 

Spent på å høre hvordan det går med dere mamman_til_oliver og Høytoppåfjellet...Lykke til begge 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det helt likt hos meg også..- :(

 

Fikk positiv test på IKM dagen mandag 27.februar, og hadde da litt rosa utflod på kvelden og litt brunt dagen etter..

Etter dette har det nå vært 1 hel uke med minimale smerter og kun gul utflod uten tegn til noe blod...

Men i går etter sex fikk jeg masse rosa utflod og i dag våknet jeg med kraftige smerter i ryggen og underlivet..

Blør nå friskt blod, men smertene har gitt seg..

Det ser helt ut som vanlig mens, bare litt mindre, og jeg har ingen stor forhåpninger på at det går bra denne gangen da jeg aldri har hatt noe form for blødning i mine 2 andre vellykkede svangerskap..

Har kun tenkt tanken om at det kan være tvillinger og at den ene har det gått galt med, men dette er vel bare en ønske tenkning for å fortsatt håpe på at jeg fortsatt er gravid...

 

Eller så har jeg tenkt tanken på at jeg har progrestronmangel, tok denne mnd tillskudd av prograstron i form av Wild Yam, og det er første gang på 1 år nå at jeg faktisk har blitt gravid etter en MA jeg hadde i januar i fjor..

Så jeg tenkte kanskje at jeg skulle ha brukt tillskuddet lengere enn bare fra eggløsning og frem til IKM dagen????

Hvis jeg nå har en SA er det jo håpløst å vite når jeg har eggløsning neste gang og når jeg kan starte på Wild Yam igjen, siden dette kun skal tas etter eggløsning for ikke å forhindre eggløsningen...

Jeg kommer ikke til å vente 1 hel mens før vi prøver igjen...her kjører vi rett på med en gang..

 

Spent på å høre hvordan det går med dere mamman_til_oliver og Høytoppåfjellet...Lykke til begge 2

 

uff, så trist å høre :( har du vært hos lege og sjekket det?

 

jeg har også lekt med den tanken av at det kanskje var tvillinger og at den ene er igjen osv, men er som du sa bare ønsketenkning :(

vi kommer til å starte prøvingen igjen så fort jeg slutter å blø, har ikke peiling på når eggløsning blir nå jeg heller, men får bare sjanse den første måneden her, og klaffer det ikke da, så prøver vi igjen...

 

masse lykke til joha99, sender en gooood klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg miste i uke 5-6 i oktober. Er nå gravid i uke 18 og hadde mørkerødt blod helt fram til uke 12-13,hos meg kom det av at livmoren var irritert utenfor. Trodde selvfølgelig at jeg mista når jeg begynte å blø denne gangen også men hørte verdens fineste hjertelyd hos legen i går:) så selv om en blør kan det også gå godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg miste i uke 5-6 i oktober. Er nå gravid i uke 18 og hadde mørkerødt blod helt fram til uke 12-13,hos meg kom det av at livmoren var irritert utenfor. Trodde selvfølgelig at jeg mista når jeg begynte å blø denne gangen også men hørte verdens fineste hjertelyd hos legen i går:) så selv om en blør kan det også gå godt:)

 

ja, vet de4t også kan ende godt, men har hatt en del klumper i blodet, og har blødd ganske kraftig. så er temmelig sikker på at jeg har hatt en SA :( skal til legen imorgen, så får høre hva de sier der, men jeg har ikke høye forhåpninger for å si det sånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødninger endte med SA. Så dårlig erfaring med blødninger i svangerskap. SA for flere år siden også, blødninger da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ble ganske paff når legen min var så negativ.. Spesielt siden en venn av samboer er fastlege, og han mente det ikke var så stor grunn til bekymring..?

 

Jeg har forresten ikke blødd mer nå, men tør ikke håpe på noe positivt utfall enda. Slik det foreløp hos meg så begynte det med brun utflod ved et dobesøk, så var det ingenting i noen timer og så kom det friskt blod. Dette var på torsdagen. Så fortsatte det å komme en liten pøl (sorry detaljene) med friskt blod hver gang jeg var på do. Det var egentlig ikke nok til å måtte bruke tamponger engang, siden de var nesten hvite da jeg tok de ut igjen. Uansett så fortsatte det sånn som det frem til lørdags ettermiddag. Etterpå det hadde jeg brun utflod igjen frem til mandagen. I går og i dag var det helt stopp. Ingen utflod i det hele tatt. Men jeg kjenner fortsatt litt stikninger på sidene innimellom, akkurat som jeg kjente i uken før jeg begynte å blø. Jeg fikk positiv test 24.02 og blødningen startet 01.03. Så jeg fikk ganske så nøyaktig en uke i lykkerus før bekymringene startet :(

 

Jeg er såpass oppegående nå at jeg tør ikke dra til legen og ta opp den kampen igjen. Jeg kommer bare til å få noen svar jeg ikke vil høre og da er jeg like langt. Nå er det uansett ikke så mange dager til jeg tenker å ta den første testen igjen. Jeg tenkter å ta den på søndagen. Er det negativ så er jo saken klar.. hvis den er positiv så venter jeg en uke til og ser da. En ting er iallefall sikkert, og det er at det vil bli gjort fryktelig mye i huset i disse dagene! Vasking og baking og alt mulig for å få tiden til å gå fortere og bruke hodet til noe annet enn bekymringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ble ganske paff når legen min var så negativ.. Spesielt siden en venn av samboer er fastlege, og han mente det ikke var så stor grunn til bekymring..?

 

Jeg har forresten ikke blødd mer nå, men tør ikke håpe på noe positivt utfall enda. Slik det foreløp hos meg så begynte det med brun utflod ved et dobesøk, så var det ingenting i noen timer og så kom det friskt blod. Dette var på torsdagen. Så fortsatte det å komme en liten pøl (sorry detaljene) med friskt blod hver gang jeg var på do. Det var egentlig ikke nok til å måtte bruke tamponger engang, siden de var nesten hvite da jeg tok de ut igjen. Uansett så fortsatte det sånn som det frem til lørdags ettermiddag. Etterpå det hadde jeg brun utflod igjen frem til mandagen. I går og i dag var det helt stopp. Ingen utflod i det hele tatt. Men jeg kjenner fortsatt litt stikninger på sidene innimellom, akkurat som jeg kjente i uken før jeg begynte å blø. Jeg fikk positiv test 24.02 og blødningen startet 01.03. Så jeg fikk ganske så nøyaktig en uke i lykkerus før bekymringene startet :(

 

Jeg er såpass oppegående nå at jeg tør ikke dra til legen og ta opp den kampen igjen. Jeg kommer bare til å få noen svar jeg ikke vil høre og da er jeg like langt. Nå er det uansett ikke så mange dager til jeg tenker å ta den første testen igjen. Jeg tenkter å ta den på søndagen. Er det negativ så er jo saken klar.. hvis den er positiv så venter jeg en uke til og ser da. En ting er iallefall sikkert, og det er at det vil bli gjort fryktelig mye i huset i disse dagene! Vasking og baking og alt mulig for å få tiden til å gå fortere og bruke hodet til noe annet enn bekymringer!

 

uff, føler skikkelig med deg altså :( jeg fikk også kun en uke i lykkerus før jeg begynte å blø :( jeg blør ganske kraftig fortsatt, så for min del tror jeg nok det er over...

men får ta en dag av gangen..

 

en stooooor og god trøsteklem til deg ihvertfall <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for klemmen! Stoor klem til deg også <3 Håper spiren sitter igjen før du aner det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for klemmen! Stoor klem til deg også <3 Håper spiren sitter igjen før du aner det!!

 

ja, det håper virkelig jeg også :) vi starter opp med prøvingen så fort jeg slutter å blø vi da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...