Gå til innhold

hvor mye er det vanlig å blø når man er gravid?


Mamma-til-nr-4-i-april17

Anbefalte innlegg

begynte å blø litt til morran idag, blør litt mere nå, men er ikke så mye, men blør jo litt... lurer på hvor mye det er vanlig å blø? kan man blø som en vanlig menstrasjon uten at det er noe farlig? er 4+6 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen kan få mensen under svangerskapet, andre blør litt..

 

Dessverre er ikke dette et godt tegn, har du ringt lege?

 

Min sa startet m blødninger i januar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke ringt til legen før kl 13, siden det er da de har ringetid...

 

har ingen smerter i forbindelse med blødningen da, og den har nesten vært som en vanlig mensttrasjon, begynte med å blø litt, blør litt mere nå... kjenner jeg er litt bekymret her, men burde jeg ikke hatt smerter hvis det eventuelt var en SA?

Endret av mamman_til_oliver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare husk at det trenger ikke å være noe farlig selv om du blør litt :) Mange som blør igjennom svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa sant det, men er fortsatt litt bekymret :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke ringt til legen før kl 13, siden det er da de har ringetid...

 

har ingen smerter i forbindelse med blødningen da, og den har nesten vært som en vanlig mensttrasjon, begynte med å blø litt, blør litt mere nå... kjenner jeg er litt bekymret her, men burde jeg ikke hatt smerter hvis det eventuelt var en SA?

 

Uff, kjipt å blø som gravid :/ Men som flere sier så kan det fint gå bra likevel, får håpe det er tilfelle for deg:)

Får håpe du får komme inn til lege i dag, om ikke annet for å få tatt en hcg prøve. Da må du inn til gjentatt prøve i morra for å se om det har steget. Vet ikke om det er stort å se på en eventuell ultralyd når du er så kort på vei.

Det kjedeligste med hcg prøvene er at du må vente i dagesvis for å få svar :/

Krysser fingrene for at det går bra med deg og den bittebittelille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

håper virkelig ikke det er noe farlig :( har virkelig gleda meg til denne graviditeten.. men skal prøve å ringe legen nå hvert øyeblikk, så får vi se hva de sier der nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tvang meg til ul da jeg blødde og heldigvis for det for det var sa på meg,legen ba meg bare ta det med ro det var sikkert ikke noe farlig..men magefølelsen min sa noe annet..jeg fikk ul 2 dager etter jeg var hos legen..

men som sagt det trenger ikke være noe..men greit å sjekke ut så man ikke går å tror at alt er ok og det kanskje ikke er det,slik det ville vært med meg om jeg ikke hatt fått den ul.gått flere uker kanskje å trodd det var noe der fortsatt..

 

En vennine av meg begynte å blø,men hun hadde mye magesmerter og lengre ned..der var det visst to stykker og den ene forsvant..

 

har enda en vennine som blødde ganske mye,men der var det ikke noe galt,hun har i dag baby på 4 md,så det er jo helt ymse og vanskelig å si,men skjønner bekymringen din godt..

 

lykke til,håper alt går bra for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk time hos legen nå, så er bare å krysse fingre og tær for at det ikke er noe farlig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært hos legen og tatt hcg prøve nå, men må vente helt til torsdag for svar, skal ta ny prøve på torsdag også... er jo sååååååå lenge til :( har begynt å blø mere også :( meeeeen, det kan jo hende det roer seg ned med blødningen, så ingenting er avklart enda... er egentlig forberedt på at dette både kan ende bra og dårlig...

tok en graviditetstest på legekontoret, men den kunne ikke påvise graviditet, men det er nok fordi jeg går på do og tisser nesten hvert 10`ende minutt, har tatt 2 digitale tester her hjemme hvor begge har vært positive, pluss en del andre tester som har vært positive også... er utrolig kvalm nå, men det er fordi jeg er så bekymra og har litt angst :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, utrolig kjipt å måtte gå å vente i 3 dager på svar. Krysser fingrene for deg, og håper på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, er utrolig kjipt å vente :( men har jo lest om folk som faktisk har hatt styrt blødninger uten at det har vært noe galt, men har jo lest om mange som har hatt det som faktisk har mistet også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor det må være litt slitsomt å gå å vente på svar i mange dager, da utfallet kan gå begge veier. Man vet liksom aldri.

Endret av hennipenni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat likt som deg mamman_til_oliver :( Var også hos legen i dag, men hun tok ingen blodprøve! Nevnte det ikke engang? Hun sjekka meg nedentil og konstanterte med at blodet kom fra livmoren og at hun mente det var en abort. Jeg har ikke blødd mye heller.. Begynte som brunt på torsdagen, litt friskt her og der, før det gikk over til brunt på sørdag og i dag.

 

Hun sa til meg at jeg kunne ta en ny graviditetstest om 14 dager og se om den var positiv. Jeg kunne også ta en om 7 dager hvis jeg ikke orket å vente, men da kunne det være at svaret ikke ble helt nøyaktig. Hvorfor kunne ikke jeg også fått sånn blodprøve?? Torsdag virker ikke så lenge til når man opprinnelig har fått beskjed om at man må vente 14 dager! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke ringt til legen før kl 13, siden det er da de har ringetid...

 

har ingen smerter i forbindelse med blødningen da, og den har nesten vært som en vanlig mensttrasjon, begynte med å blø litt, blør litt mere nå... kjenner jeg er litt bekymret her, men burde jeg ikke hatt smerter hvis det eventuelt var en SA?

Jeg hadde ikke smerter ifm sa..

 

Lykke til, og håper alt går bra!:)

Endret av kaklemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat likt som deg mamman_til_oliver :( Var også hos legen i dag, men hun tok ingen blodprøve! Nevnte det ikke engang? Hun sjekka meg nedentil og konstanterte med at blodet kom fra livmoren og at hun mente det var en abort. Jeg har ikke blødd mye heller.. Begynte som brunt på torsdagen, litt friskt her og der, før det gikk over til brunt på sørdag og i dag.

 

Hun sa til meg at jeg kunne ta en ny graviditetstest om 14 dager og se om den var positiv. Jeg kunne også ta en om 7 dager hvis jeg ikke orket å vente, men da kunne det være at svaret ikke ble helt nøyaktig. Hvorfor kunne ikke jeg også fått sånn blodprøve?? Torsdag virker ikke så lenge til når man opprinnelig har fått beskjed om at man må vente 14 dager! :(

 

uff, er kjipt det der altså :( jeg blør jo en del da, og det er jo aldri et positivt tegn...

jeg spurte selv om å få ta en hcg test jeg da.

har fortsatt bittelitt tro på at det kan gå bra, siden jeg ikke har noen som helst smerter, men det er jo uansett ikke et positivt tegn å blø... og ender det i SA, er det jo en grunn til det :( men er utrolig trist uansett...

Endret av mamman_til_oliver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde ikke så veldig mye.. Men jeg føler at alt håp er ute likevel. Spesielt når legen poengterte at det bare er noen få som er gravide selv om de blør. Og jeg som trodde det var normalt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde også det var ganske normalt å blø, men tviler på at det er normalt å blø så mye som jeg gjør :( er både realistisk og bittelitt optimist nå jeg da, men det ser virkelig ikke bra ut for meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, er ikke det altså :( har du hatt noen smerter og lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke gi deg noen falske forhåpninger, men de to gangene jeg har mistet har det vært veeeeeeldig vondt :( du kan gange en vanlig mens med 10... første gangen 5+2 og da lå jeg på sofaen og vred meg og gråt i timesvis...kan jo være noen som ikke har vondt ved sa, men det har jeg aldri hørt om :S

Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde en del en kveld da jeg var gravid. Legesekretæren sa at hun ikke hadde noen tro på at jeg hadde mistet siden jeg ikke hadde vondt i det hele tatt. Tok hcg prøve med et par dagers mellomrom som viste fin stigning.Kjenner den fryktelige følelsen dere har nå..men husk at det kan gå bra! Har en gullunge på 13 mnd nå :)) Masse lykke til jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...