Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Gynekologen hørtes helt fjern ut Camillok. At det går an å oppføre seg slik!?! Grr... også du som er førstegangsfødende da!

Han burde skamme seg burde han!! :(

 

Jeg hadde ks med vesla, hun lå i seteleie. Det gikk så fint så:) Verdens vakreste opplevelse. Jeg synes ks var bedre enn vaginal fødsel, som jeg hadde først. Men jeg tror det var fordi første gangen så tok det sååå himla lang tid at jeg var altfor sliten da ting endelig skjedde. Med lille damen fikk jeg med meg hele opplevelsen, fra a-å. Det var vidunderlig.

Jaja.. så får vi se hva som skjer neste gang her da:)

 

Her har jeg hatt stikninger i magen i hele ettermiddag, og mye i formiddag. Lurer på hva det kan være. Tar en el-test etterpå for å være sikker, men lurer også på om det kaaan være en liten spire som borer seg fast i livmoren. Hmm.. ikke godt å vite, og i grunn litt tidlig å g-teste. 8 uke siden el, og 6 dager igjen til ikm;)

 

Har strikket endel på jakken til vesla idag. Jeg dro på jobb Krølle. Mannen var hjemme med vesla.

Imorgen braker det løs med bursdagshelg her... tre dager til ende. Nå er visst ikke mannen helt i form, og jeg må jo se dette an. Ingen vits i å hverken slite ut familien min som allerede ikke er i form (ja, til og med feber) samt risikere å smitte gjestene.

Så, vi får se an morgendagen tror jeg. Men vesla kommer nok helt garantert til å hoste seg gjennom helgen uansett.

 

Hva synes dere ? Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen el ! :)

det er jo lovende.. :)

 

Skulle gjerne sett på husene dere vurderer Camillok.. men her er nettet så dårlig at jeg ikke får opp vedlegg. Blir for tungt visst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg Ønsker3gull! Måtte det være en spire som klorer seg fast - det hadde vært skikkelig artig... :) regner kanskje med det var 8 dager og ikke uker siden el, eller tar du høyde for alvorlig lange sykluser? Ikke mange dager igjen til ikm nå... Spennende! Krysser bein og armer for at det er din tur nå!!

 

Forrige gang jeg var gravid ble alt bra i uke 19, men så begynte det på igjen i begynnelsen av tredje trimester og varte helt til mål. Dog ikke så ille som de første 19 ukene. Denne gangen er det skikkelig duracellkvalme... Hver gang jeg tror det går bedre, så blir jeg dårligere igjen. Har innstilt meg på at jeg kanskje blir værende her frem til fødselen, så får jeg ta alt annet som en bonus :) Slipper så mange skuffelser da!

 

I dag kommer svigers på besøk til oss. De skal passe prinsen mens resten av familien har voksenbesøk og hotellmiddag med tilhørende overnatting! Prinsen får være med til lunsj på lørdagen og i svømmebassenget etterpå, så det er ikke synd på han. Han gleder seg max til å ha fri fra barnehagen i morgen og bare være sammen med farmor heeeele dagen :) Jeg har sutret meg til litt perm i morgen ettermiddag, enda jeg først ikke fikk lov siden jeg skal være borte hele lørdagen og deler av søndagen. Tror jeg må ta på meg blyfrakk under klærne på mandagens innveiing så ikke de tilter helt hvis jeg har gått ned i vekt. Mandag hadde jeg nemlig også tenkt meg en liten tur hjem, for da er det min tur til å feire bursdag! :) Blir en rar bursdag uten kake... Også jeg som er slik en kakemons og sukkeravhengig! Har ikke spist noe kake på over et halvt år... Jeg skal såååå ta igjen det tapte til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha mannen min!!!!!!!! :( :( :(

Nå har jeg vært aleine siden mandag kveld, og det er dritkjipt! Tok jo som sagt første positive test søndag, så han fikk jo vært med på det, men han dro kvelden før jeg tok digitaltesten.. har gått hjemme å bearbeidet alt aleine. Har nesten ikke gjort noe på jobben de siste dagene (utenom å lese her inne da).. og idag rant begeret over!!! Hadde en liten utblåsning i telefonen med mannen isted. Sikkert ikke det lureste, å hulke å grine mens man kjører bil på motorveien.. :/ Men det var så deilig! Noen ganger er det faktisk deilig å felle noen tårer. Så nå tror jeg mannen har forstått at han må huske på meg selv om han er vekkreist.. Heldigvis ser jeg ham imorgen da, då skal jeg opp på samme hytten som han er på.. Men er også mange andre der, så vi får liksom ingen tid aleine, tid til å preike og bearbeide sammen...

 

Igår fikk jeg faktisk to helt konkrete spørsmål om "noe var på gang"/"vi ikke skulle ha småtasser snart" av to helt uavhengige personer (en kollega og en venninne).. litt morsomt, og jeg løy så det rant av meg..! Kollegaen har sett rart på meg i hele dag... kan det merkes mon tro? Det kan ihvertfall ikke sees, og jeg er jo ikke kvalm.. :S

 

Dette ble skikkelig egotripp, men jeg trengte det nå!

 

Nå tror jeg at jeg skal dykke ned i garnkurven og se om jeg finner noe inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS - godt at du får treffe mannen igjen i morgen! Håper dere finner litt tid sammen bare dere to... Ellers er jeg helt sikker på at noen har evne til å lukte eller føle at andre er gravide. Tre dager før jeg fikk pos test var det to stk på jobben som spurte meg om ikke jeg ville ha søsken til prinsen før aldersforskjellen ble altfor stor. Jeg har vært ganske klar på at jeg ikke vil ha flere barn, så jeg bare lo det bort og sa at joda, søsken var fint det hvis de kunne finne noen til å ruge frem en junior... Tre dager senere satt jeg der og måpte med skjegget i postkassa... Så mye for sikker prevensjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg sååå mye bedre nå!!! Hodepinen jeg har hatt i flere dager er borte og akkurat nå er jeg ikke kvalm :) jeg er mett, drikker eplecider (alkoholfri selvsagt) og venter på at mannen skal komme hjem.magen er knallhard av kynnere, men sånn er det stort sett hele tiden :)

 

FruLS, skjønner frustrasjonen godt! Og spesielt siden din kjære mann tydeligvis er nærmest blind siden han ikke tok den første gravitesten som tegn på graviditet og feiret med deg før han reiste bort. Skjønner at det ikke blir det samme nå som dere skal ha masse folk rundt dere. Trøsteklem til deg :)

 

Tror ikke jeg gidder å be om ekstra time på sykehuset, jeg vet at jeg kommer til å føle meg 100% ivaretatt og trygg om jeg snakker med de to gamle gynekologene og den vissheten er for meg like god som å faktisk ta en prat til med en av dem. Har jo hospitert under dem som student og kjenner meg trygg at at deres trygghet gjenspeiler de faktiske forhold. Bekkenmålene mine viste god margin (slo opp i norsk gynekologisk veileder), så selv med litt stort hode skal dette gå så fint! Har jo egentlig hatt en god følelse ang fødselen hele tiden, selv om dumme gynekologer og andre av og til får meg til å vakle litt.

 

Vi har foreløpige planer om tre barn, så jeg synes det er veldig synd om jeg må ha ks - må man så må man, det er noe annet. Men tror jeg hadde hatt problemer med å leve med meg selv etterpå hvis jeg bevisst hadde valgt det og det endte med komplikasjoner enten etter fødsel nå eller i senere svangerskap pga dette... Vel, nå er hodet (mitt) på rett plass, og jeg er klar! Det er uansett størst sjanse for at en av de to gamle gynekologene er på vakt når jeg skal føde, og han ene har til og med sagt at han kan ringes selv på nattestid om han har fri :)

 

Krølle, jeg ble nysgjerrig jeg nå, hva slags prevensjon gikk du på? Har du forresten prøvd frisk-is/lollipop? Jeg spiste en del av det i starten når kvalmen var som værst, ble litt overrasket da jeg hørte av en kompis som har hatt testikkelkreft at dette var en god gammel slager på kreftavdelinga :) Kan ikke si at jeg så noen spise dette da jeg jobbet på hematologen (første jobb med lisens som student), men kanskje det er noe i det? Drakk også mye eplejuice med farris i starten, det har jeg plutselig fått lyst på igjen nå som kvalmen har tatt seg opp. Får du ned noenting, eller er det helt elendig?

 

Fikk forresten brev fra NAV nå jeg også, med beskjed om at jeg nå hadde vært sykmeldt i 4 uker så nå var der på tide å tenke grundig gjennom situasjonen :) artig når jeg mottar foreldrepenger.

 

Jepp, jeg har fått turnusplass i Østfold, det var dit jeg ville. Nå gjenstår det bare for mannen å få seg jobb, men vi regner med at det ordner seg i løpet av noen mnd. Jeg er ikke bekymret for om jeg får meg jobb etter turnus, er man litt fleksibel så ordner det seg der. Østfold er ikke så populært at det ikke er viktig for dem å ansette folk som har slått seg ned i området. Det gjenstår litt for min del om jeg ansettes fra og med midten av august og så permitteres, eller om jeg rett og slett bare ansettes direkte neste februar. Hyggelig dame på sykehuset i Østfold som forsøker å ordne opp :)

 

Nei, nå skal jeg titte litt på div ferdigprosjekterte hus jeg, før jeg hopper til køys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og vips, så var en halv vest ferdig!! Hurra for effektivitet på kveldingen! ;)

Jeg fikk noen gamle oppskrifter av min tante da hun flyttet, så strikker en gammel nøstebarn oppskrift (enkel babyvest) fra tidlig nittitall tror jeg.. :) Hadde et nøste mellomtjukt alpakka i en mørk sennepsbrun (?) farge. Tror det blir fint med gammelrosa eller "skittenblå" bånd i halsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve ryggen igjen bare..og jeg lurer på om jeg akkurat har for lite garn.. Men jeg har ikke tenkt å finne det ut ikveld. Nå er det natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er FruLS:) håper du legger ut bildet av den fine vesten når du er ferdig.

 

Her er det jeg som er hjemme med lille syke damen idag. Hun har laget telt ut av stubordet, vi går begge i pysj og tøfler. Håret hennes ser ikke UT!! Ser ut som hun gror rastafletter. Det kommer til å bli et mareritt å gre ut.

 

Jeg har avlyst bursdagene i helgen. Det ble for mye rett og slett. Dessuten kommer vesla til å slites helt ut, og jeg er redd noen skal bli smittet. Dette er tydeligvis en hoste/feber som ikke gir seg så altfor lett! :(

Det var visst noen av gjestene som er syke også, så.

Men det blir "barnebursdag" ikveld da ivertfall. Hun er jo tenåring, så barne- og barnebursdag Fru Blom:D

Vi skal ut av huset, 15 jenter og meg på bowling. Det blir moro:)

 

Foreløpig stikker det ikke noe i magen min idag heldigvis.

Nå må jeg rett og slett gå og se hva vesla holder på med. Hun er på badet, og selv om alle farlige ting hun kan få i seg er lagt høyt oppe, så er det greit å sjekke at ikke badet f.eks er oversvømt her.

Litt kjedelig;)

 

Så blir det baking av kake og sjokoladeboller som står på tapetet, og om jeg klarer det med vesla i hus.. vasking av huset til helgen. Idag kommer bonus-barna også. Så det blir fullt hus.

Mannen er på jobb.. men er egentlig for syk:(

 

Camillok.. jeg fikk opp hus-linkene nå. Jeg likte det røde huset jeg. Det hadde mest sjarm. Hadde selvsagt malt osv, men det har jo overhodet ingen betydning for kjøp:)) mye man kan gjøre selv:))

 

Her kjenner jeg lysten på å pusse opp og å fikse og trikse med huset begynner å komme frem. Bare alle blir friske nå så.. kommer nok energien til a mor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://nostebarn.no/produkt/Strikkeoppskrifter-okologisk-Strikkegarn-Ullgarn-Merinoull-Garn-Lanolingarn/Strikkepppskrift-Babytroyer

 

Det er den minste trøyen jeg strikker. Her ser den veldig søt og delikat ut, men jeg strikker i ganske tjukt garn, så blir mer en vest enn en undertrøye. Kan legge ut bilde når den er ferdig (over helgen, skal på hyttetur, og har ikke tatt den med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superrask du er å strikke FruLS! Håper du får akkurat nok garn... Kjedelig å mangle bare bittelitt!

 

Camillok - brukte p-piller og har gjort det i fire år uten noe trøbbel. Ikke kan jeg huske at jeg hadde spysyke eller var slurvete heller den mnd det "klaffet". Det var nok et superegg som bare måtte slippe seg løs... Jaujau... For sent å angre på den biffen nå. Jeg blir nok fornøyd når lillebror kommer, men da er det skrulås på alle eggledere og null flere barn på meg i hvert fall! :)

 

Har prøvd med lollipop og eplejuice/farris. Funket de første ukene, men nå brekker jeg meg av alt som er søtt. Skulle hatt tebrus og tyrkisk pepperis!! Uten vaniljeisen inni!

 

Huffda Ønsker3gull - kjedelig med amputert bursdagsfeiring, men sikkert like greit hvis både dere og gjestene er halvsyke. Mye dritt som går for tiden! Håper inderlig at jeg slipper unna!! Høres gøy ut med bowling da! Det er superartig og litt sånn bingo for min del, men ingenting er som er strike for å få opp selvtilliten og humøret en fredagskveld... Får de servert pizza/pølser eller noe lignende på stedet der, eller blir det godis og brus!

 

Hehehe... Kunne tenke meg at du falt for huset som kunne formes Ønsker3gull. Kreativiteten får fullt utspill! :) Jeg liker å rasere vegger, legge gulv og male vegger, men kjøkken og bad er jeg helt idiot på.

 

God hyttetur! Jeg skal hjem på middagsbesøk og dusjings i ettermiddag, før det blir natta på kk med måltid inkludert. Da skulle jeg være klar for feiring i morgen. Må ta med meg 2 liter væske som jeg må få hengt opp ila dagen, men det er en liten pris å betale for et helt døgn borte herfra! Huff... Gruer meg allerede til å fortelle at vi har planer om 4 dager borte om to uker. Håper jeg er i orden til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu... :) Bare en liten halvtime igjen før perm... Solen skinner fortsatt og jeg er i ganske god form! Alt ligger til rette for en strålende ettermiddag og tidligkveld.

 

God helg alle strikkere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg jenter!!! Det skal bli deilig. Og sushi-tid litt senere på kvelden:)

 

FruLS, skjønner godt at du savnet mannen i en sånn stund. Hvis det er noen trøst så var min samboer også borte når jeg tok testen. Vi hadde avtalt at vi skulle snakke på telefon mens jeg så på resultatet, men så måtte jeg på do grytidlig og han lå og snorket og sov i mange mange timer. De føltes som en evighet!! Blir sikkert ekstra spesielt å se han etterpå da :)

Så utrolig rask du er til å strikke. Håper din iver kan smitte litt over på meg også.

 

Jeg var innom bibliotektet og bestilite Nøstebarnboka. Den skulle komme inn neste uke. Utrolig lenge siden jeg har vært på et bibliotek altså!!!!

 

Godt å høre at du allikevel føler deg trygg Camillok, det er jo viktig :) Nå ligger alt til rette for fødsel, så nå er det bare å vente :)

 

Frk Hansen, ja det er den danske damen.

Har du forresten fått mye mage? Er det helt offisielt nå?

Jeg syns sparkebuksen til nøstebarn er litt fin også, så jeg tror jeg skal strikke den når boka endelig kommer.

Tror rhino romperen blir veldig fin til en nyfødt gutt.

Du kan jo også strikke litt i sommerkvalitetene, for vi sliter jo ikke akkurat med at det er for varmt her i Norge. Og litt til høsten. Men du har vel endel liggende fra før av også? Er det mye av det du ikke får brukt fordi det er for jentete eller?

 

Krølle, så bra at du endelig er i litt form!! Håper helgen blir like vellykket som den har startet!! Dette har du virkelig fortjent! Kos deg masse i helgen, og hvis vi ikke hører noe fra deg så tar vi det som et godt tegn. Vi ser deg her på mandag til "fylling" :)

 

Tror jeg har endel (for mye) hormoner i kroppen. Stoppknappen på bussen virket ikke, og sjåføren nektet å stoppe bussen før neste stopp selv om jeg ga beskjed. (Det er ikke en trafikert vei, så det var kun viljen hans det gikk på) Jeg hold på å begynne å grine. Gud, det hadde vært flaut. Merker at jeg er nær ved å ta til tårene ganske ofte. Skulle nok bare gjort det, i håp om at han hadde fått dårlig samvittighet!! Hahah

 

Kos dere masse i helgen alle sammen!!!

 

Jeg har store planer om å få gjort litt monteringsarbeid i helgen. Så får vi se da, hvordan det ender......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg dratt på fjellet, med ski, men uten skisko! Typisk.. Måtte innom en butikk å kjøpe garn og heklenål, for hadde heller ikke tatt med meg noe håndarbeid.. Typisk. Men det ble med tre nøster med Østlandsgarn og en heklenål. Var egentlig planer å hekle grytekluter, men tror det blir et lite lappeteppe istedet. Hekler i mosegrønt, hvitt og mørk lilla. Tenkte å kanskje hekle sammen lappene med farge avhengi av kjønn på spiren. Dvs blått eller rosa i en eller annen variant som passer. Har til nå heklet fire lapper.

 

Så deilig med sushi Babysyk. Det blir nok en bra fredagskveld! Kjipe bussjåfører er ikke alltid like lett å ha med å gjøre nei! Godt det ikke gikk helt "gale".

 

Kos deg masse med perm Krølle! Satser på at du blir litt bedre fremover, så du får "langfri"en din. :)

 

Nå tror jeg snart jeg skal snike mannen med meg opp på rommet å kose og preike litt. For soving blir det nok ikke ennå. Her holder de på å bake kake og skal se film.. Huff, tror nok ikke jeg holder ut så lenge. Kanskje bare hekle eeeen lapp til.

Var kjekt å se mannen igjen da, han har vært ekstra kosete idag, kjekt det. Vi pleier vanligvis ikke være superintime med mange andre rundt, så den næreste kontakten får vi ta senere. Da skal jeg ha en superdeilig klem og en herlig reaksjon fra mannen ang spiren. Gleder meg! Nei, får hekle litt jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, sÅ kjedelig Å glemme skisko!!! OG hÅndarbeid, men da hadde du jo en god grunn for Å kjøpe noe nytt ;) Skal si du hekler fort!! Hvor mange lapper har du heklet nÅ? Er det bestemorruter du hekler?

 

Jeg koooooste meg med sushi igÅr. Mmmm!! Var sÅ godt! Ble ganske fornøyd med resultatet ogsÅ :) Ble stappmett! Og det beste av alt, det er masse igjen, sÅ jeg kan lage mer idag.

 

Har fÅtt strikket litt pÅ jakka igÅr og idag. Blir inspirert av deg FruLS, som strikker og hekler i vei til din spire. Men det gÅr ikke sÅ fort, sÅ det er ikke mange cm jeg har fÅtt strikket.....

 

Nei, nÅ mÅ jeg tilbake til strikketøyet før jeg gror fast pÅ pcn :)

Men først skal jeg lage kakao :) Mmmm, hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det blitt ni lapper. Har fått "brannsår"på pekefingeren etter garnet for det er så grovt, så måtte teipe den før det ble for gale..hehe :) har funnet ut at jeg trenger ca 40 lapper til et babyteppe (ca 70x80). Nå har jeg lagt meg opp på rommet for litt aleinetid, kjenner det er deilig.

 

Så bra at sushien var suksess da! Deilig med "rester"! Her ikveld skal vi ha kylling til middag. Mannen skal lage kyllingfilet fylt med soltørkede tomater, mozzarella og pesto, bakt i ovnen i creme fraiche og pesto saus..mmmmmm!

 

Bare kjekt å kunne inspirere :) blir spennende å se bilde av jakken etterhvert! Du er nok plutdelig ferdig skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da :( Men bra du fikk teipet fingeren før den ble helt ubrukelig.

Hva slags lapper hekler du? Er de i hver sin farge, eller alle fargene i en lapp? Fargene høstes veldig fine ut sammen. DU går ikke tom for garn nå som du hekler så fort? Du har jo heklet 1/4 ca :)

 

Jakka ser egentlig "uproff" ut. Syns alltid det gjør det med alpakkagarn. At maskene ikke legger seg så pent, og det irriterer meg, for jeg føler at jeg kan strikke bedre enn det. Men kanskje det blir bedre etter en vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i det Babysyk.. at maskene ikke legger seg like pent med Alpakkagarn. Jeg tenkte på det her om dagen da jeg satt og strikket på vesla sin jakke. Men så er det første gang jeg strikker med alpakkagarn, og så gikk jeg jo rett fra flere måneder på pinne 7 og 8 og ned til 2,5 på vesla sin jakke, så..kanskje svaret er der for min del;)

 

Her har jeg forvandlet huset til jentete. Masse rosa lys, et stilleben på et gammelt bord jeg har i stua har fått mosehjerte, rosa blomster og en krone i betong (ment for å være ute) med et rosa kubbelys. Eldste damen har jo bursdag denne helgen, og selv om vi avlyste familiebursdagene idag og imorgen pga sykdom, så må jo vi som er her feire henne:))

 

Imorgen skal hun bli vekket på senga med gave, sang og kake med lys(en tradisjon hos oss). Vi skal bake og spise kvikk-lunsj-kake og ha taco til middag, etter ønske fra bursdagsbarnet. Ikke å forakte det:) Jeg er med! :))

 

Husker forresten da vesla hadde bursdag og vi kom syngende til henne i pysjen alle mann med kake, gave og sang.. og ett lys på kaka.. ja, det var i november. Vi har alltid bare ett lys på kakestykket vi da.. ellers blir det litt farlig i senga;)

.. vesla våknet, satte seg opp og måpte og så på meg "jammen, det er ikke lov å ha lys her oppe mamma??"

Da måtte vi smile litt, og jeg forklarte henne at joda, når man har bursdag, så er det lov.. men BARE hvis mammaer eller pappaer er med!

Hun så på meg og nikket alvorlig:D

 

Jaja.. her imorges har jeg endelig fått kjøkkenøya/benken som jeg har tegnet selv og fått en snekker til å snekre og male. Den ble eeenda finere enn jeg hadde tenkt! Sukk.. lykke :)) haha.

Sånn er det for interiørfrelste:D

 

Lo forresten litt av det du sa Krølle.. at du tenkte nok jeg likte best det røde huset som Camillok la ut link på.. fordi der var det mest å gjøre.. så hadde jeg fått utfolde meg kreativt:D

Det er så sant som det er sagt det gitt:)

Det er ikke det at det går raskt unna her i heimen, for jeg har veldig vanskelig med å bestemme meg for alle detaljene.. men NåR jeg bestemmer meg, ja da går det unna;)

Men det er vel sånn her som i de fleste andre familier TTT (TingTarTid) ;)

Selv om nå har jeg såvidt begynt å kjenne litt på vår og sol og gleder meg til energien kommer.. for akkurat nå er det ikke så mye energi.

MEN.. bank i bordet.. vesla er litt bedre!! Kryss fingrene for at det holder da jenter?! Jeg er Så lei av sykdom og ikke å kunne forlate huset i det hele tatt!!!

 

Forresten... nå har venninnen min fått jenta si!!! ååå, som jeg er glad!! Det er ikke til å tro, men samme dag hun fikk, sendte hun meg en melding og fortalte om happeningen og samtidig sa hun at vi måtte kommer snart på kaffe!!

Det er imponerende. Jeg klarer nesten ikke vente til å få holde det lille nyfødte gullet deres i armene!! Da kommer det til å ikke bare rasle i eggstokkene dere.. da synger vi nok julen inn med sølvguttene, jeg hører Hallelujah samtidig som tårene kommer til å renne på meg:D

 

åh.. dette ble langt det.

Ha en super hyttetur FruLS. Håper du får litt tid med mannen din også!

.. Det er så godt du er innstilt på at alt går bra Camillok. Det er jo det beste å være trygg på situasjonen og det som skal skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer bilde av hentesettet - jeg ble veldig fornøyd selv i hvertfall :)

 

Maskene ble sååå mye penere etter en skikkelig omgang med dampstrykejernet, men nå er det kanskje lettere å strikke i pga silkeblandingen? Eller, jeg vet ikke, har jo så og si bare strikket i dette garnet jeg da :P

 

Hva tror dere, skal jeg strikke et votter som passer til? Føler at det mangler, tar seg jo ikke ut med votter i en helt annen farge og stil til dette ;)

post-830317-0-66729100-1330798822_thumb.jpg

Endret av Camillok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med alpakkagarnet jevner seg ut etterhvert. Både i bruk, men også jo mer man strikker i det, jo finere blir det. Og jeg strikker ganske stramt, har lite problemer med det nå.

 

Lappene er foreløbig i tre ulike mønstre. Har tre farger, så blir tre varianter av hvert mønster. Er oldemorsruter ja. Mønsteret er

Ensfarget

Doble runder med farge

Enkle runder med hver farge

 

Holder nå på med " dobbel, enkel, enkel, dobbel". Så spørs det når kreativiteten stopper. Kanskje jeg skal holde meg til de mønstrene eg har nå, å heller endre rekkefølgen på fargene. Vi får se.

Det begynner å bli tomt for garn ja, klarer nok maks tre lapper til, hadde bare et av hver farge.

 

Masse lykke til med bursdagsfeiring imorgen, til tross for sykdom. Og kjempekoselig at venninnen din vil ha besøk så fort da. Og ja, da tenker jeg det dirrer og klinger og synger halleluja hehe!

 

Her er mannen ennå ikke helt i ekstase, han er litt FOR nedpå for min smak. Men fikk snakket litt med han igår da. Han vil liksom ikke juble for høyt før vi vet at det går bra (etter legetime?), men det er jo fire uker til. Prøvde å si at jeg ikke kunne gå rundt å ignorere det i fire uker, for jeg tenker på det hele tiden, og det forstod han. Men det skal bli deilig å komme hjem imorgen og bare være oss. Kanskje han slipper seg litt mer løs da. Men ble egentlig litt lei meg for at han er så forsiktig, men han mener jo bare godt. At vi ikke skal bli for skuffet hvis ting ikke går.. Jaja, vi får se.

 

Nå har jeg teipet fingeren igjen og er klar for siste dyst på heklingen! Ha en strålende lørdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariusbody ferdig montert - men jeg har faktisk ikke strøket den enda... Så den blir vel enda hakket penere når det er gjort ;)

 

Og ja, det var babyalpakkasilk fra drops hvis ikke alle hadde fått med seg det ;) Og mønsteret http://fragariabergi...nster-0-3-mndr/ Jeg har fritt tatt slutten fra Benjaminsvoksebody og forlenget armene noe for å få mulighet til lengre tids bruk - og litt bredere bak :)

post-830317-0-38092500-1330799445_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, se der var det jo kommet et bilde jo, mens jeg skravler. Det ble nyyyydelig! Helt herlig med den pudderrosa altså! Er nesten så vi må få se et bilde ned nydelige babyen inni når den kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrg, jeg får beskjed om at det ikke var valgt fil da jeg forsøkte å laste opp... Makan! Har da valgt jeg :(

 

Her kommer i hvertfall et bilde av min foreløpige kolleksjon av bleier :)

post-830317-0-76122900-1330799702_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...