Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Velkommen tilbake, Frk. Hansen! Godt å høre fra deg igjen og at alt står bra til med spiren din. Hvor langt er du på vei nå? 16-17 uker eller noe sånt, kan det stemme? Så bra at du har klart å få deg time hos jm da. Jeg synes det var mye bedre å gå der enn til legen. Følte liksom at hun hadde mer peiling og tok seg mye bedre tid til meg. Hmmm... hva kan du strikke? Det er jo et hav av muligheter. Hva med et hentesett? Eller en heldress? Det finnes jo sååå mye fint til babyer. Håper du finner inspirasjon og får satt i gang med noe :)

 

Stakkars lillejenten din, ønsker3gull. Håper det går bra hos legen og at h*n kan gi dere et svar på hva som feiler henne. Hehe.. ja du får bruke litt triks når de skal ta blodprøve. Det er ikke nor kjekt synes jeg. Fikk helt vondt i hele meg da de skulle ta føllingsprøve av lillemor. Hun var så kald på hælen og legen slet med å få ut blodet og brukte kjempelang tid. I tillegg måtte hun ta en ekstra prøve fordi de trodde hun hadde gulsott. Godt det bare var den ene gangen. Nå gruer jeg meg bare til vaksinen hun skal få på mandag.... Jeg har fått helt sprøyteskrekk i det siste. Tidligere så jeg alltid på når jeg fikk vaksiner eller tok blodprøve, men etter at jeg falt på jobb for 6 år siden og landet med munnen på et gjerde har jeg fått helt noia av alt som har med blod og sprøyter å gjøre (mensen er helt greit, men alt annet blir jeg dødskvalm av). Flaks at jeg mistet minimalt med blod under fødselen da ;)

 

Nei, nå kommer jeg til å skrive et langt innlegg igjen... hehe.. skal prøve å roe meg ;) Forresten så var jeg innom her i går og begynte å skrive mens lillemor sov, men hun våknet etter 30 minutt og ville ha mer mat. Hun har vært skikkelig styrete de siste dagene, så tror nok vi har hatt både økedøgn og utviklinngssprang her. I tillegg fikk jeg vite at det er vanlig å få mindre melk når barnet er rundt 3 mnd. Sånn vil det være en stund før produksjonen tar seg opp igjen. Sikkert derfor jeg har følt at puppene har vært tomme og slappe som skinnfeller de siste dagene. I går prøvde vi oss forresten på en bytur (i regnet). Skulle treffe en venninne, men mobilen hennes tullet seg så vi gikk i byn hver for oss (hun visste ikke at jeg ville være med en gang, for hun hadde ikke fått mld min om at jeg ble med)... Vi var innom de samme butikkene, men møttes ikke. Kjipt, men sånn er det. Lillemor sov hele tiden (heldigvis) så jeg fikk handlet både klær til henne og litt garn på Spar Kjøp. Jeg som ikke skulle handle mer garn før jeg hadde tynnet ut samlingen min.... Måtte ha et ekstra nøste til vinposen, og så skal jeg hekle meg et pannebånd sånn at mannen får ha sitt i fred. I tillegg handlet jeg innn garn i ordentlige 70-tallsfarger for å strikke monsterbukse til lillemor til høsten/neste vinter.

 

Har en venninne som har kjempelyst å bli bioingeniør og jobbe med kreftforskning, FruLS. Er det vanskelig å få jobb som det? Hun hadde hørt rykter om det nemlig, så lurer på om hun skal bli automasjonsingeniør istedenfor. Der kaster de nesten jobber etter deg, og spesielt om du er jente ;)

 

Vi har lite vaskerom vi også. I tillegg er det rommet en slags gang ut mot terassen bak huset. Utrolig drit egentlig, for vi har ikke plass til noe der inne. Tørketrommelen står oppå vaskemaskinen, varmtvannstanken og utslagsvask står på den ene veggen. På andre siden har vi en dunk med hønsefor og doen til katten. Ellers er det ikke plass til mer siden det er eneste veien ut til hagen på baksiden.

 

Gratulerer med turnusplass, Camillok!! Når begynner du? Hvor lenge skal du ha permisjon egentlig? Min perm er faktisk ferdig i slutten av juni! Jaiks! Lillemor er jo bare 7 mnd da... Heldigvis har jeg hele sommeren da, siden jeg er lærer, og begynner ikke på jobb før august. Da er det mannen sin tur å være hjemme.

 

Huff, nå ble det kjempelangt dette her.... Jeg kommer innom igjen senere. Nå skal jeg strikke ferdig vinposen mens lillemor fortsatt sover. :) Mamma burde jo få bursdagsgaven sin snart... hun hadde jo dag i desember... haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som bioingeniør får man som regel alltid jobb, men som alt annet innen helsevesenet, sjelden fast jobb før etter noen år. Jeg driver et teoretisk studie på arvelig kreft, så "typisk" kreftforskning er det ikke. Jeg har inntrykk av at de fleste som driver i forskning har master eller mer.

Jeg valgte bioingeniør fordi det var en super kombinasjon av realfag/labarbeid, kontorarbeid/pc/papir, og pasientkontakt.. Er man fast bestemt på forskning, er det kanskje lettere å gå bachelor-master istedet, men da er man jo litt låst da, fordi man da ikke kan jobbe i klinikk.

 

Så koselig med vinpose da.. :) Er det sånn typisk "gavepose" med plass til flaske, eller disse nymotens vinhønene til kartongvin? Jeg har lagt ned veto mot meg selv å lage ting som skal toves jeg...bortkastet arbeid i mine øyne (mest fordi jeg ikke gidder), å strikke noe kjempestort, putte det imaskinen, også blir det lite...nei, strikk så det passer med en gang sier jeg! :D

 

Vi har vaskerom i tilknytning til badet vi. Og vaskerommet er faktisk større en bad-delen.. Der er det varmtvannstank innebygget i en kasse (som skal fungere som stellebord), en vask og benkeplate og vaskemaskin på ene siden, og et skap og plass til å gå på andre veggen. Er superfornøyd med vaskerommet mitt. Stort nok til at TO tørkestativ kan stå der samtidig! :D Og nå når jeg har fått benkeplaten, kan jo ett av dem også stå oppå der, så sparer vi gulvplass. I løpet av våren skal vi også få noen gamle kjøkkenskap av en kollega og ha over "stellebordet", så vi får litt mer oppbevaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, og så fint å se deg her igjen Frk Hansen. Så bra at alt er fint med spiren :) skjønner godt du har hatt en pause herifra, når man har vært igjennom det samme som deg kan det være godt å fokusere på andre ting :)

 

Jeg har vært på første barseltreff idag. Var veldig spent før hvem andre som var der. Vi var bare 3 stk, og heldigvis var vi nogenlunde nær j alder og livssituasjon :) tror dette kan bli ei bra gruppe. :)

 

Jeg har ikke forsøkt med balsam og vann på dressene.. vet ikke hvorfor jeg ikke gjør noe, har liksom gitt opp dressene. :(

Knøttene har nå rundet 4110 og 4190 gr. Er veldig fornøyd, det betyr at de spiser godt :)

 

Hmm, knøttene ligger å pludrer på gulvet, det fristet litt mere enn å sitte på pc... Sorry jenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan veeeldig godt skjønne at du heller vil være med knøttene istedet for å chatte med oss! Jeg er jammen ikke helt sikker på om jeg vil være her inne når en evt. baby kommer til verden. Da er det mye annet som bli uviktig, selv om det var viktig for meg før;) Så det skal du ikke tenke på fælt mye på MaMi.. selv om det er veldig koselig å prate med deg! :)

 

Nå er ståa i heimen slik: vesla har vært på legesjekk, tok crp og den var 8, så det er jo fint.. heldigvis!! (selv om crp ofte henger litt etter med resultatet, så var hun dårligere igår enn idag så da burde den ha vært høyere hvis det virkelig var noe som herjet i kroppen hennes.. vel, det er min konklusjon da.. som ikke er lege:D) men legen sa jo også at den var grei, så;)

Hun hørte ingenting galt i luftveiene, men trodde kanskje hun har hatt bronkitt og at denne hosten kommer som følge av den.

Hun så på meg og mannen idag og sa ".. og dere er nå utslitte ser jeg" med et litt skjelmsk smil. Vi smålo litt og innrømmet jo at det var vi.

Så nå har hun fått både Cosylan hostesaft samt Efidrin. Ikke så veldig lett å gi henne medisin nå ikveld. Men det gikk med litt list og lempe;) Hører hun hoster stygt oppe fortsatt, men det hadde vært fint om vi kunne få sove en halv natt inatt, så håper hosten roer seg litt.

 

Elevsamtalen for eldstemor på skolen gikk igrunn som forventet. Mest bra, og noe vi må jobbe med:) Hun var med selv, og hun sa klart ifra om en ting hun ikke likte. Jeg ble litt stolt, og også litt overrasket, for hun er i grunn en ganske stille, ydmyk og pliktoppfyllende elev og datter, og ikke alltid med supergod selvtillit. Men akkurat det siste har vi jobbet mye med i de senere årene, og nå ser det ut til at også hun kan si ifra dersom hun er uenig.Heldigvis på en saklig og fin måte, og tenk.. hun så læreren sin rett inn i øynene da hun sa det! Læreren var faktisk kjempefornøyd. Han var Så glad for at hun tok det opp selv, og at hun var så trygg at hun følte hun kunne slå litt i bordet. Han var også enig med henne i det hun sa,og jeg kunne se at han også nesten ble litt stolt over at hun ga en så klar beskjed på en så fin måte:)

 

Stolt mamma her idag altså:)

 

Men Camillok.. hvor er du? ikke i fødsel vel? hehe.. stakkars folk, her skal man ikke være lenge borte fra dette forumet. Men det er jo hyggelig også det da, da er man savnet:)

 

Imorgen er det jobb for meg. Mannen skal være hjemme med vesla. Hun blir hjemme til mandag ivertfall nå, siden hun skal ha medisin 4 ganger dagli.. og dessuten er hun så redusert. Full fart frem til rundt 3-4 tiden.. for så å være heeelt slagen og ligge rett ut. Mye surving og sutring, sliten og hosting. Det er det det går i nå om dagen her hjemme.

Men får jeg ikke sove inatt heller, så ser jeg meg nødt til å ta en sykedag hjemme for å få sovet! æsj. Det er så gøy på jobb også.. men jeg går som en zombie rundt jeg og får med meg halvaparten av hva folk sier dersom jeg ikke får nok søvn så;)

Da er jeg ikke brukandes på jobb!

 

Tenkte å strikke litt på jakka til vesla jeg nå.

Hva gjør dere ikveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg igjen FrkHansen! Begynte nesten å tro at kvalmen hadde fanget deg også! Bra at du føler deg bedre og er ved bedre mot. Dette går aldeles fint skal du se :) Rutineultralyden er jo kjempespennende, da får du kanskje vite rosa/lyseblå også hvis du vil det da...

 

Stakkars lille mini Ønsker3gull. Frekke sekretærer er det værste jeg vet! Hvis det var så lett å bedømme sykdom kunne man jo bare lagt ned legekontorene... Håper det gikk bra og at dere fikk en skikkelig sjekk... Syke små barn er ikke morsomt!

 

MaMi - skal si du serverer godsaker til de små... Artig at de følger hverandre så tett i vekt :) Skjønner godt at du vil benytte enhver anledning til å plapre med de små når de er våkne og i godt humør... Hvis jeg får lov til å spørre, så lurer jeg veldig på hvordan det går med vondtene etter ks... Begynner de å bli borte nå, eller må du fortsatt passe på? Jeg gruer meg megamax til jeg skal ha ks... Og i morgen er det bare 100 dager igjen til termin, og lillebror skal jo ut 2-3 uker før den tid... Urk... Jeg både vil og ikke vil at tiden skal gå kjenner jeg ...

 

I dag fikk jeg brev fra NAV om at jeg må møte til oppfølgingssamtale hos dem. Hahahahaha de er så morsomme. Leser de ikke sykemeldingene hvor det står at jeg er innlagt pga hyperemesis? Tror de at jeg bare faker liksomkvalme for å slippe gå på jobb. Blir helt matt av at de ikke har bedre ting å finne på. Jeg kommer jo tilbake på jobb så snart parasitten er ute og permisjonen over... Argh... Har ikke ork til å krangle med dem heller, så har satt mannen på saken :)

 

Har forresten en skikkelig spydag i dag :( i tillegg har magen stoppet helt opp, så det er litt krise i leiren. Vil så gjerne være i form til bursdagsfeiring i helgen... Krysser fingrene for at det løser seg ila de neste dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen tilbake Frk Hansen. Veldig godt å se deg igjen og at alt er bra med deg og babyen!!!! :) Jeg begynte jo å tro det værste, men torde ikke helt å skrive det, så nå er jeg veldig lettet!! Fikk dere vite kjønn, eller vil dere ikke det? Du er ca ni uker lenger enn meg, så jeg er snart i uke 10. Har ikke sagt det til andre enn søsken og foreldrene våre. Tror vi venter litt med å si det til resten. Eller, jeg vil gjerne si det til en god venninne, men har ikke fått lov enda. Må nok mase litt :)

Har vært litt likt med strikkingen min. Skulle jo jeg skulle ta helt av, men det har blitt veldig lite strikking. Litt fordi jeg er så trøtt, men også fordi jeg ikke har tort. Håper det kommer seg snart. Hva har øverst på lista? Blir spennende å høre om strikkeplanene dine fremover!!

 

Jeg har sovet et par timer nå. Var trøtt som en dup og skikkelig vondt i hodet. Tror jeg må legge meg ganske snart, så jeg er ikke helt med :) Prøver å ikke våkne alt for mye.....

 

Så kjedelig med sur sekretær ønsker3gull!!! Har også opplevd noen av de, og jeg skjønner ikke hvorfor omtrent alle er sure og vanskelige!! Ikke er jeg tøff nok til å være streng tilbake heller. En gang for mange år siden måtte jeg få mamma til å ringe de for jeg var så fortvilet, og da ble det andre boller ja! Hehe.

Så tøff eldstejena var :) Du har all grunn til å være stolt over det! Godt å se at det har hjelpet med selvtilliten. Kanskje ble hun også stolt og lettet over hvor greit det gikk å gi beskjed idag også :)

 

Lollo, så bra at byturen gikk bra for lilles del, men utrolig irriterende at du og venninnen gikk om hverandre. Ahh, er det ikke typisk. Håper puppene dine "overlever" fram til du får mer melk. Litt rart at produksjonen går ned, men kanskje de ikke skal vokse så mye i den tiden. Jeg syns tiden virkelig har flydd med lille. Syns ikke det er lenge siden du, eller MaMi var høygravide!! Som tiden flyr. Og når man helst bare vil at den står stille (for deres del).

 

Ja, NAV slutter vel aldri å overraske. Du får ringe å spørre om de ikke kan komme på sykehusbesøk isteden, fordi det er så vanskelig å få med alle slanger og "matpakker". De er også et rart folkeslag :) Satser på at mannen fikser dette.

Huff, du blir jo bare værre og værre. Skjønner virkelig ikke hvordan du er så tapper. Men det syns jeg du er! Selv om du kanskje ikke sier alt her, virker det som du takler dette bedre enn mange andre!! Det skal du ha!!!! Virkelig.

 

Ser det går en "het" diskusjon om vaskerom her om dagen. Vi har ikke vaskerom, så jeg har ikke mye å si til den saken. Men når vi skal ha hus en dag vil jeg ha det. Er jo utrolig praktisk. ønsker meg "sklie" fra badet og til vaskerommet - det virker lettvindt. Føler jeg henger veldig etter med min ikke alt for store 3-roms, dere snakker om å bygge på og har store prosjekter og greier. Men sånn er det når ikke samboer har inntekt. Heldigvis har vi vært veldig heldige med leilighetsskjøp, så den dagen vi skal ha hus sitter vi med masse fortjeneste fra leilighetene begge to:) Det er godt å tenke på.

 

Er også spent på Camillok. Men det kan jo godt være at du bare er i litt dårlig form og ikke orker å titte innom. Vi får vente i spenning :)

 

FruLS, så flink du har vært å gjort ferdig hentesettet. Hva slags knapper skal du ha? Jente/gutteknapper eller noe nøytralt? Blir spennende å høre hva du skal gå igang med nå. Kanskje du gjør så jeg kommer litt igang igjen også :)

Takk for sushitips. Kjøper dere frosne kamskjell, eller fra fiskedisken? Frister med noe annet enn bare laks. Og scampi med hvitløk, mmm, det hørtes godt ut!! Legger du scampien oppå en "klump" med ris da eller? Deler du forresten tangen/norien i to når du lager maki, syns de så litt store ut. (de fra blue dragon).

Utrolig irriterende med sånne kommentarer fra moren din. Mamma har kommet med sånne noen ganger, men jeg har bare tatt igjen. Vi har egentlig et veldig godt forhold, men noen ganger sier hun sånne irriterende ting. Håper moren din ikke kommer med masse sånt under graviditeten!! Da får du bare gi klar beskjed om hva du syns om det.

 

Har sikkert glemt å kommentere masse. Men har vondt i hodet og vil helst bare legge meg nå. Håper jeg får sove med en gang så jeg blir litt mer opplagt i morgen. Lagde store strikkeplaner på vei hjem fra jobb, men det har det altså ikke blitt noe av. Misunner ikke det ønsker3gull som ikke har sovet skikkelig på lenge. Vi får møtes i zombieverden ;)

 

Nei, det ble visst langt allikevel. Huff :)

God natt jenter.

Jeg er vel forresten den eneste av oss som kunne fridd idag, men det har jeg altså ikke gjort. Det får bli samboers oppgave den dagen han finner det for godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi, ingen spennende news fra meg, I hvertfall ingen babys ;) har bare utrolig vondt i hodet og er kvalm, så jeg tar igjen skravlingen i morgen... Mannen er trygt hjemme igjen, så nå kan baby bare komme! Ingen flere veldig vonde kynnere, så det kjennes ikke ut som om det er fødsel riktig ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at du ble litt skremt Babysyk - og jeg beklager! Vi fikk vite kjønn ja :) Egentlig hadde jeg tenkt å prøve å unngå å skrive noe om det her, ettersom jeg jo er litt paranoid ifht. ting jeg skriver her inne - kanskje mest ifht. prøveperioden.. Men det er jo ikke så lett å holde kjeft og jeg klarer nok ikke å la være å fortelle at jeg har kjøpt en haug blå nøster :) Ti uker er det selvfølgelig ja. Jeg trodde vel kanskje at jeg var kommet lenger selv ;) Men da nærmer det seg å kunne fortelle det! Ellers ser jeg at det er en sushidiskusjon - jeg fikk ikke med meg hva det begynte med, men jeg liker veldig godt kamskjellene! Jeg deler hvert opp i fire-fem-seks deler og legger to stk på hver risbit. Fordelen med de er at de allerede er frosset slik at du slipper å gjøre det før du spiser dem :) Jeg er ikke så glad i maki, så jeg lager stort sett bare vanlig sushi (nigri?).

 

Mami: jeg mener at det var en test på nøstebloggen om hvilke metoder som fungerer best mot ufrivillig toving. Der var det nærmere beskrivelser også. Om du ikke allerede kjenner til bloggen så anbefaler jeg den! Dvs. jeg anbefaler å lese de gamle innleggene. Tidligere var det hun som skrev nøstebarnboka som også skrev bloggen og da var det veldig mange bra innlegg. Nå har de byttet på det og den er ikke så veldig spennende lenger...

 

Lollo: så rart at puppene er tomme, men det er kanskje sånn som går litt i bølgedaler? Men vesla spiser kanskje mer og mer etterhvert som hun bli større også?

 

NAV fascinerer jo, Krølle... Noen ganger virker det som de ikke tenker.. Og at alt skal gjøres så byråkratisk som mulig. Jeg er enig i at du får invitere dem på sykehusbesøk!

 

Så flink datra di er ønsker3gull! Skjønner veldig godt at du blir stolt! å se at de vokser til og viser at de er så trygge som det og klarer å håndterer situasjonen så bra må være stort :)

 

Prosjektet ditt høres veldig spennende ut FruLS! Hvor langt er du kommet og hvor lang tid er det planlagt å ta? Jobber dere i større team, eller blir det mest individuelt arbeid?

 

Camillok - høres ut som du er langt på vei! Når er(/var) termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver meg med en liste over planlagte prosjekter med det samme jeg er i gang. Forhåpentligvis kan det hjelpe litt å skrive det ned et sted:

 

-fuglemammas omslagsbody

-benjamins voksebody

-mariusbody

-prinsesvøpet (i Sandnesgarns versjon)

- melkers hentesett fra pickles

- nøstebarns rullegenser

- babyundertrøye fra nøstebarn, eller lignende

- heldressen Babysyk strikket

- denne: http://www.ravelry.com/projects/stringygirl/gramps-cardigan

- så skulle jeg ønske jeg kunne hekle kaptein biffs aperangle... http://www.ravelry.com/patterns/library/monkey-rattle-2

- babyromperen

- myk barn sin bukse med seler

- minst én milo vest http://www.ravelry.com/patterns/library/milo-3

- og kanskje en slik http://www.ravelry.com/patterns/library/ribbed-baby-jacket/people?page=1

 

Så, det skulle altså ikke være noen grunn til vente med å sette i gang!!

 

Men nå er det kveld for trøttiser... God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var litt av en liste FrkHansen!! Ja, da er det jo bare å sette igang! :)

 

Prosjektet mitt er det igrunn bare jeg som jobber med.. jeg er "mauren" også er det en gjeng med leger som har styringen og som skal gjøre alle analysene på dataen jeg samler. I utgangspunktet skal jeg vel holde på ihvertfall til nyttår, kanskje utpå våren, men nå forsvinner jo jeg i oktober/november forhåpentligvis, så da må de vel finne på noe lurt.. :)

 

Ang sushien så er vi mest glad i maki. Bruker som regel frosne kamskjell ja, med mindre vi har dykket etter dem selv. Både kamskjell og scampi går inni maki-rullene, kutter dem opp i passende store biter. Jeg har pleid å bruke norien hel, de blir ikke sååå veldig store faktisk.. Har prøvd en gang å dele i to, men da ble de så små syns jeg at jeg slet med å få de rundt alle godsakene.. heehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Camillok. God bedring!! Godt å høre fra deg ivertfall. Som du sier.. nå er ivertfall mannen din hjemme. Sikkert godt det, å slippe bekymringer for om fødsel starter osv.

 

FruLS, skjønner deg særdeles godt ang. moren din! Noen ganger helt utrolig hva familie tillater seg å si.. BARE fordi de er familie liksom!! ?? What´s up with that?? Nei, vettu.. noen ganger burde de tenke på om de kunne ha tålt like mye tilbake!Faren min kan være likedan. Jeg ber ham bare se seg selv i speilet og feie for egen dør før han begynner jobben hos andre! Punktum. Finale! Så det så!!!

 

Men husk da også Babysyk.. jeg bodde slik lenge jeg også.. på 3 rom altså!.. med vaskekjeller.

Jeg er nå 38 år, og det er jo helt ok å bli ferdig med huset sitt da. Tenkte på det her om dagen.. våre foreldre krevde ikke like mye, å ha hus, båt, hytte osv når de var på vår alder. Vi er nok litt kravstore ja;)

Der sier du noe forresten!! Den sklia fra badet og ned til vaskerommet hadde jeg helt glemt!! Den må tegnes inn asap!:)

Takk for påminnelsen.

Guri, det er mye å huske på også når det gjelder bygging! Bare hvor stikkontakter skal være kan være en utfordring. Man må jo ha innredet et rom i tankene for å vite hvor det skal være for eksempel;)

Men det er èn ting jeg har problemer med å finne. Flisene jeg vil ha i hallen/gangen! De skal være hvite og med små sorte ruter innimellom. Ikke sjakkbrett om dere skjønner.. men tror det heter viktorianske fliser. Mer hvitt enn sort.

Har noen av dere sett slike noe sted? Nå spør jeg om mye rart, men de flisene VIL jeg ha, men det eneste stedet jeg trooor jeg kan få tak i det er hos Fired Earth. Men de flisene er svindyre, og vil nødig bruke opp hele budsjettet på gangen bare på flisene:( jaja.. kanskje jeg blir nødt til det, og møblere en annen gang:D

http://www.reklamefilmer.com/tv-reklame/370/FREIA_-_Godtepose_297875a/

Freia-reklamen.. som har flisene "mine". Ca 37 sek. ut i filmen, om dere klarer å få et glimt:)

Forresten.. huset og den porten/grinda er jo helt " i min gate":)

 

Her er kanskje et bilde av flisene som likner dem jeg vil ha.. men vil ha større hvite fliser og da mindre svart.

http://www.google.no/imgres?q=victorian+tiles&um=1&hl=no&sa=N&biw=1257&bih=599&tbm=isch&tbnid=PRUIWZCquuceAM:&imgrefurl=http://www.victorian-tiles.co.uk/brochurevictoriantiles.htm&docid=oEHKZBW7T-QxeM&imgurl=http://www.victorian-tiles.co.uk/img/tiles/victorian_tiles12.jpg&w=350&h=500&ei=uJZOT4iRCNPU4QSLj8HeAg&zoom=1&iact=rc&dur=194&sig=108517517428533807543&page=1&tbnh=117&tbnw=86&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:5,s:0&tx=68&ty=75

 

Oj..lang den:D jaja.. bær over med meg som leter etter hus-ting om dagen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj. Frk Hansen.. du har endel å gjøre på strikkefronten du i de kommende 9 måneder skjønner jeg:) Mye fint her. Elsker jakken på ravelry.com. Nydelig!

En liten prins på vei for dere. ååå, så koselig:))

Kan de altså se kjønnet så tidlig forresten?? Hvor tidlig kan det sees på UL dere? trodde man måtte vente til omtrent ordinær ul før det kunne ses. Hmm.. morsomt:)

 

Nå må jeg nesten komme meg i seng. Jeg som ikke sov i hele natt! Tror jeg er overtrøtt jeg faktisk. Tidligere ikveld var jeg helt zombie, grinete og uuursliten. Men nå kunne jeg bare fortsatt her kjenner jeg. Utrolig! Men ikke så veldig bra. For søvn må jeg ha!

.. og gjerne litt mye av det.

Får få meg en time på øyet før vesla begynner hostingen igjen og mammahjertet mitt får så vondt at hun ender i senga vår.. selv om det hjelper ikke det dugg på hostingen:(

 

Natta folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre form i dag - foreløpig i hvertfall ;)

 

Heihei FrøkenHansen, det var litt av en liste med masse flott strikk! Det hentesettet så veldig lettstrikkelig ut, og tøft for en liten gutt :) Fikk nesten lyst til å strikke det jeg også... Jeg er i dag 38+4, så nøyaktig to uker til ultralydtermin her. Menstermin er noen dager senere. Hadde noen veldig vonde kynnere her om natten og er skikkelig kvalm og uvel om dagen, så jeg regner med at det er derfor de andre her tenker det er noe på gang snart :P Hva vet vel jeg, er førstegangs...

 

Var til kontroll hos gynekologen i går, skikkelig skuffet over den konsultasjonen. Dette er en fast vikar som rett og slett ikke er spesielt flink med folk. Han spurte meg forsåvidt hvordan det gikk, sa at bekkenmålene mine var flotte og at assistentlegen skulle måle hvor stor lillegutt har blitt. Deretter lente han seg godt tilbake i stolen, krysset armene og tok seg litt time-out. Assistentlegen målte men måtte ha litt hjelp i forhold til BPD. Mens jeg fortsatt lå der med magen full av gele sa han bare "normal størrelse dette, da anbefaler vi vaginal fødsel". Han henvendte seg så til asslegen og spurte om hun kunne diktere notatet og forsvant.

 

Uansett så var tilveksten nå estimert til -2% så det er jo fint og gjennomsnittlig :) Riktignok er hodet noe større enn normalen, det liker jeg jo selvsagt ikke så godt ;) Jaja. Sånn er det. Han er nå riktig så flink til å øve seg på å puste <3. Assistentlegen skjønte at jeg ble litt urolig av oppførselen til gynekologen og forsøkte så godt hun kunne å berolige (men hun er kollega av mannen min og jeg (og hun) vet utmerket godt at hun er uerfaren). Føler meg rett og slett dårlig ivaretatt av denne gynekologen, men asslegen mente at han er en dyktig obstretiker som vet hva han gjør og som har forløst mange setefødsler. Marerittet er at det er denne vikaren eller hun nye polske overlegen som har vakt når det skjer noe. Er det en av de to gamlegutta så føler jeg meg trygg og ivaretatt. Hun polske har jeg ikke møtt, men hun virket forsåvidt veldig grundig da hun kalte meg inn til ekstrasjekk fordi hun ikke var 100% med CTG tatt etter vendingsforsøket. Assistentlegen hadde snakket med henne om hennes erfaring med setefødsler og hun hadde forløst mange, men ingen førstegangsfødende, det gjør man bare ikke i polen...

 

Arrg, han er virkelig helt elendig denne gynekologen, var til han en gang i begynnelsen av svangerskapet også (pga mye kynnere) og spurte han i den forbindelse om det var ok å ha sex i svangerskapet. Jeg la det nok frem på en litt flåsete måte, og fikk som svar at vi burde nok avholde fra sex siden ingen burde tvinges til seksuell omgang... DET var jo ikke akkurat poenget, men mannen hadde gitt meg beskjed om å spør om det var trygt. Ærlig talt!

 

Jeg er skikkelig lei meg, jeg var så innstilt på at dette skulle gå så bra etter forrige konsultasjon, og nå føles det utrygt igjen. Heller nesten mot at jeg vil ha ks, men fornuften holder meg tilbake. Føler at dette ikke er en helt heldig situasjon da min innstilling til det hele sikkert er viktigere enn alt annet :( Heldigvis skal assistentlegen vÆre med uansett når jeg føder så sant hun er i byen, og hun vet i hvertfall hvem jeg føler meg trygg på og ikke og kan sikkert vÆre en støtte sånn sett.

 

Uff, her ble det mye negativt og rimelig ego ja, Æsj.

 

Var ellers i banken i går for å få bekreftet hvor mye lån vi kan få i forhold til å se på hus, i og med strengere regler nå etter nyttår så må det behandles høyre opp i DNB, men hun bankdama mente at rundt 4 mill med under 10% EK skulle gå helt fint. Så lenge vi hadde EK nok til dokumentavgifter o.l. så skulle det vÆre ok.

Hva synes dere om dette:http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=33169012

eller dette:http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=33398225 (må sette inn skikkelig kjøkken og bad)

eller dette: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=33397901

 

Nei, skal svare litt til dere andre etterpå, må legge meg litt nedpå her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff camillok, det hørtes ikke ut som en god opplevelse. Er så kjipt når man treffer på sånne dyster som ikke eier empati. :(

 

Krølle, jeg er i fin form nå etter ks. Jeg hadde en veldig god fødselsopplevelse med ks. Slapp unna en del plager jeg sleit med de to første gangene. Selve smertene i såret gikk over i løpet av første uken, fikk jo en del smertestillende.. Det som var er jo at man er ikke har magemuskler å bruke. Men man blir vant til å rulle ut av sofaen, senga og ellers det du setter eller legger deg ;-) du kan ikke løfte noe annet enn babyen de første 6 ukene, men det er jo greit. Det stikker litt i artet nå og da, men er ikke vondt. Jeg er veldig fornøyd med å ha tatt ks :) jeg var så sliten både fysisk og mentalt at jeg ikke hadde hatt krefter til en vanlig fødsel.

 

Frk Hansen: gratulere ned innkjøp av blå nøster ;)

 

Nå skal jeg ut i sola og trille en tur. :) får skrive mer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig godt og beroligende å høre MaMi :) Jeg er også ganske skakkjørt både fysisk og mentalt, og enda er det 100 dager igjen til termin i dag. Har jo blitt lovet 2-3 uker i "rabatt", men så lenge jeg ikke har fått noen dato, så må jeg vel forholde meg til termindatoen.

 

Stakkars deg Camillok! Sånne usympatiske leger burde lukes bort fra pasientarbeid! I hvert fall arbeid med hormonelle gravide som er i usikker situasjon... Det hjelper ikke noe om de er aldri så flinke hvis de ikke klarer å formidle tryggheten videre!! Spesielt til kolleger som kan ganske mye mer enn gjennomsnittet om hva som kan gå galt... Kan du ikke ringe inn og be om en samtale med noen av de andre legene? Det får du garantert hvis du ber om det.

 

Gratulerer med  Frk Hansen! Du finner så mye fint å lage, så da kan jeg la meg inspirere også, siden jeg sliter litt innimellom med å finne klær uten blonder og rosa...

 

Hvordan går det med formen Ønsker3gull? Ble det sofa eller jobb i dag?

 

Jeg var litt bedre i morges, men nå har de startet på arbeidet med oppussing rett utenfor vinduet mitt og det bråker noe helt hinsides. Jeg er ganske var for lyder, så da blir jeg kvalm igjen. . Enda godt at de har litt pauser innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten Camillok - jeg har inspisert det siste huset du linket til. Det virker jo skikkelig lyst og trivelig. Fint bad og kjøkken og rikelig med soverom. Noe rosarom som var litt heftig for min smak, men det burde være lett å fixe... De andre husene får jeg ikke sett på fra mobilen, for jeg er ikke teknisk begavet nok til å klare klipp og lim herfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=33169012

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=33397901

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=33398225

Sånn, da ligger alle ute med skikkelig link :)

 

Merker at jeg begynner å bli skikkelig utålmodig. Hadde ikke trodd jeg skulle bli det, men den gang ei... Og sånn kan det fortsette i nesen 4!!!! uker til :( Hadde jeg valgt ks hadde jeg vel fått gutten min i armene om en ukes tid eller noe... jaja, jeg har tross dumme gynekologer en klokketro på at vaginal fødsel er best, desverre er det alltid økt risiko ved setefødsler uansett om det fødes vaginalt eller tas med ks... Jeg er imidlertid rimelig sikker på at alt er bra med lillegull, alle ul har vært helt fine og han har vært riktig så aktiv helt fra starten av så jeg har liten tro på at han skulle ha misdannelser eller hjerneskade. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg ikke visst "alt"...

 

Jeg kjenner også at jeg innimellom får tanker som; "tenk om han dør under fødselen eller like før". Vanskelige tanker som jeg ikke kan lufte med mannen, han er overtroisk og mener at jeg ved å si noe sånt høyt kan få det til å faktisk skje. Tenker sikkert ekstra mye på det fordi svigermor mistet sitt første barn noen få dager etter fødselen. I tillegg jobbet jeg i høst sammen med ei dame som hvor første barn døde 3 dager før termin (morkakesvikt, røykte) og hvor barn nr 3 døde pga hjertefeil noen mnd etter fødsel... Prøver å tenke på ALLE de barna som det går helt fint med, og tror kanskje det er vanlig å ha litt sånne tanker som jeg sliter med om dagen... Er ikke spesielt redd for min egen del i forhold til fødsel, mer i forhold til lillegull i magen :(

 

Oj, er visst helt utafor om dagen jeg, hadde et par vonde kynnere i natt igjen. Må innrømme at jeg kjente etter nedentil den morgenen mannen dro til Trondheim, og det kjentes annerledes ut, cervix virket noe kortere og jeg tror jeg kunne puttet fingertuppen inn i cervix om jeg hadde prøvd (sånn at fingertuppen dekket "hullet"), så det er nok mulig de vonde kynnerne gjør litt åpnningsarbeid :) Tenk å lengte sånn etter smerte :) Jammen er vi rare vi kvinner...

 

krølle: håper du blir mindre kvalm når byggingen gir seg for dagen! Krysser fingre...

 

Angående strikking så tror jeg det er helt vanlig at man ikke strikker til seg selv i starten av svangerskapet. Alle som har skrevet noe om det her har hatt det slik, jeg også. Husker jeg dro i garnbutikken rundt uke 12, men bestemte meg for at jeg ikke ville kjøpe garn før jeg visste kjønnet. Strikkingen fikk egentlig ikke fart før jeg kjente regelmessig liv, og ble intensivert stadig ettersom man vet det er større og større sjans for at svangerskapet skal gå bra. Så alt i alt har jeg ikke rukket å strikke så veldig mye; mariusbody med lue, sokker og foreløpig en vott, en halv utedress i eskimotykkelse (minner meg på at jeg må bestille resten av garnet!) og hentesettet fra Dale. I tillegg hadde jeg startet på en lyseblå genser i flettemøntster fra tidligere, den holder jeg fortsatt på med, men la bort til fordel for hentesettet da den er i størrelse 1 år og kan vente litt (har bare 1,5 arm igjen). Har også strikket ferdig en lue til en body jeg strikket lenge før lillegull var påtenkt, har montert de nå og de ble så søte :)

 

har forresten fått 6 nyfødtbleier i posten som mamma har sydd, så nå er vi nesten klare på bleiefronten her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj... Jeg likte det stoooore huset veldig godt :) Flott uteområde også. Vet dere noe om det bor andre små barn i nærheten av noen av husene? Eller om det er langt til bhg og skole? Prøvde å se litt på kart, men jeg eier ikke begrep om avstander på de kanter av landet... Det røde huset tror jeg blir litt jobb med... Interessant kjøkken og bad... Men det lå jo sentralt til hvis dere digger oppussing :) Det er i allefall overkommelige priser på husene i området der da! Her måtte jeg nok ut med 6-8 mill for så fine og store eneboliger bynært. Jeg skal snart vinne i Lotto og da skal jeg kjøpe meg et sånt hus .

 

Skjønner godt at du er utålmodig. Jeg holdt på å gå på veggene sist. Og prinsen ventet selvsagt helt til dagen før termin med å komme... Hadde da fått beskjed at jeg kom til å bli satt i gang på termindato hvis ingenting hadde skjedd, pga dårlig tilvekst siste ukene før... Ikke får man gjort eller planlagt så mye heller for man vet jo aldri når ting skjer, og magen er i veien uansett hva man finner på... Heier på deg de neste dagene! Med prinsen hadde jeg 2 cm åpning to uker før termin. Tror det er vanlig at førstegangsere kan gå en stund med litt åpning, for alt er så sterkt og holder babyen inne lengst mulig... Gudd løkk uansett! Tror du gjør et fornuftig valg ved vaginal fødsel, og du får jo supergod oppfølging under hele fødselen når rumpa kommer først.

 

Nå har endelig arbeiderne gitt seg for dagen :) Da er det hviletid før middag om en halv time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanvittig flott :) skulle egentlig likt at det lå på andre siden av Fredrikstad, det blir litt jobbing også i Moss. Da er det 40 min reisevei til Moss, 20 min til ny- sykehuset i sarpsborg og 14 min til fredrikstad. Ser ut til å være mest barnefamilier i området og Mellom 2-4 km til barnehage og 1,5 til barneskole. Hmm... Mye kjøring med andre ord - jeg er igrunn vant til det jeg da... Og så er det like ved havet :)

 

Det lille røde trenger nytt kjøkken og bad ja, vi skal overhodet ikke gjøre noe som helst selv, men med den prisen kan man jo godt sette bort litt arbeid til profesjonelle ;) ellers er det noen prosjekterte nye boliger i området også, det kan jo være noe å tenke på... Er utrolig glad jeg ikke vil bo i noen av byene Oslo, Trondheim, Stavanger, Bergen. Da kunne vi sett langt etter slike steder ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet og kost meg med alle innleggene deres :)

Men denne hukommelsen min er det dårlig med. Får se hva jeg husker.

 

Så mye fint du hadde på lista Frk Hansen. Har også en følelse av at jeg må kjøpe mye blått garn, så da kan vi jo "holde følge" på strikkefronten.

Har du sett denne? http://www.ravelry.com/patterns/library/ruths-undertrje-str-1-3-ar/people Den er ganske lik nøstebarn sin undertrøye.

Er det rhinoromper du skal strikke? Den som vi snakket om for lenge siden :) Den vil jeg også strikke til sommeren. Jeg strikker myk starts bukser med seler, den blir kjempestor!!! Strikker med mindre pinner og maskene til minste størrelse. Den skal jo være baggy, men det får være måte på. Bare vær obs på det når du strikker den.

 

Ingen god opplevelse du hadde hos gyn Camillok!! Det hørtes ikke bra ut. Jeg henger meg på tipset om å ringe å få en ny vurdering. Hvis han er flink så er nok vurderingene hans riktige, men han burde definitivt øve på hvordan han oppfører seg ovenfor pasienter.

Jeg syns det første huset hadde noe åpen hage, men det går jo an å fikse. Badet var jo stort. På nr 2 likte jeg ikke at det var så stor forskjell på gulvene i stua og kjøkkenet. Tror jeg likte det siste best jeg. Men jeg er nok veldig kresen, så jeg tror vi ender opp med totalt oppussingsobjekt eller splitter nytt :)

Håper det snart skjer noe, men tror det er lurt som du sier å være bevisst på at det kan ta ca 4 uker.

 

Krølle, er det helt sikkert at du skal ha KS, eller noe du har satt opp som ønske? Regner med at du også er ganske utkjørt på forhånd ja!!

Håper formen har bedret seg igjen nå som det er rolig ute :)

 

Ble bare til at jeg kjøpte laks. Syns det var for ille å kjøpe kamskjell også (DYRT) når jeg ikke kommer til å spise det så ofte. De holder seg jo i fryseren, men men. Må spare penger til babyutstyr vet dere :) Så blir det avokado og agurk som tilbehør. Det holder for meg :) Gleder meg som en unge, for det er så lenge siden jeg har spist sushi!!

 

Tror jammen jeg skal få strikket litt nå jeg. Blir jo litt inspirert. Redd jeg kommer til å angre senere dersom jeg ikke gjør det.

 

Vi snakkes jenter.

Beklager at jeg har glemt så mye altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk - jeg bruker i hvertfall nesespray når jeg trenger det! På rhinox stå det ikke alt det rare tullet om nedsatt blodstrøm, bare at det kan brukes i terapeutiske doser under graviditet og amming...

 

Sushi er litt for avansert mat for min gane... Holder meg til det som er kokt og stekt. Det lengste jeg kan strekke meg er røket laks... Men det er jo godt da! Men må innrømme at mye av sushimaten ser veldig fancy ut da...

 

Og ja... Det er helt sikkert med ks. Ble bestemt allerede i uke 14 og bekreftet endelig fire uker senere. Men de vil ikke bestemme dato før de ser formen min når det nærmer seg...

Endret av krølle...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rhinoromperen jeg tenkte på ja, Babysyk. Tror jeg skal prøve meg på den i samme garnet som Monstermønster brukte, selv om jeg var litt skeptisk tidligere :) Jeg tror faktisk jeg har strikket én av de trøyene du linket til, tidligere. Det er vel den som er fra en dansk dame? Kjøpte en oppskrift på nettet en gang for lenge siden. De er jo superlette å strikke, og så tenker jeg at de kan være greie å ha i begynnelsen når det kanskje ikke egentlig er bruk for så veldig mye strikketøy - for vår del blir jo det på sommeren.

 

Så flotte hus Camillok! Det ser veldig deilig ut med så mye plass - til en overkommelig penge :) Hvor er det du skal jobbe? For min del ville nok beliggenheten ha vært avgjørende, men om det er slik at du skal ut i turnus nå (?) så kan du vel ikke vite hvor du kommer til å jobbe senere, noe som kanskje gjør det vanskeligere? Jeg bare ser for meg at all tid som brukes på vei til/og fra jobb i dag kommer til å merkes veldig mye bedre når en får barn...

 

Gynekologen hørdes lite trivelig ut. Jeg henger meg på de som foreslår å be om en ny time. Det er jo viktig at folk som gjør en dårlig jobb får tilbakemelding om det - og det at du selv jobber i helsevesenet gir det jo ekstra tyngde når det kommer fra deg. I tillegg er det selvfølgelig viktig for din egen del! Når det gjelder setefødsler så har vi hatt flere av de i vår slekt og jeg hører flere si at det ikke er såå ille. Mens ks virker langt mer slitsomt. Om du tar det så er det vel begrensninger på hvor mange flere ganger du kan gjøre det også? Så om du klarer å være innstilt på vanlig fødsel og det er anbefalt så heier jeg på at du gjennomfører det :)

 

Skjønner godt at alt tar på Krølle, men så ille som du har det så må de da la deg slippe å gå helt til termin! Forhåpentligvis begynner kroppen din snart å skjønne at den ikke kan fare så stygt med deg helt frem til fødsel - og at du må få litt tid til å komme deg til hektene før den tid! Hvordan var det forrige gang? Varte kvalmen helt i mål eller slapp den litt før?

 

Her har jeg endelig strikket ferdig et par votter jeg har hatt liggende i en evighet nå... Har strikket Bellas mittens (ravelry) - likte de egentlig veldig godt og når jeg først har strikket så har det gått fort, jeg har bare ikke orket å gjøre ferdig siste bit før nå. Men da er jeg endelig klar for litt babystrikk. Jeg må bare gå en runde med meg selv hvor jeg skal starte hen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...