Gå til innhold

Til dere som røyker hasj. Sløser dere når dere lager røyken, jointen, bongen, eller hva det heter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De blokkene du beskriver er hasjblokker. Er de store, altså større enn en fyrstikkeske, så selger han. En fyrstikkeske er om jeg skal gjette ca. 25 gram.. 1 gram er det vi vil kalle en brukerdose. 5 gram er det minste kvantumet man kjøper i slengen.

 

Hilsen forrige anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sløsingen vil jeg tippe kommer av at han hadde dårlig tid, og skulle dele og veie opp i 5 gramsblokker på rommet sitt før han skulle møte folk, og rett og slett tenkte han fikk rydde opp restene når han kom igjen, og røyke det.

Det var nok ikke meningen du skulle finne det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har forhørt meg litt her, det er visst vanlig å la det flyte om man ikke er i et miljø hvor man risikerer å bli frastjålet stoffet. Sjekker du hver dag? Hvis du alltid tar det og hiver det er det litt rart at han ikke prøver å gjemme det unna. Det kan være at han er så stein at han ikke er klar over at det lå igjen rester. Det er stor forskjell på hvor potent hasjen er og dermed hvor mye som går med til hver joint/bong. I psykiatrien der jeg har jobbet er det ikke uvanlig med rundt 2 g daglig. Fungerer sønnen din i hverdagen da? Er han stein hele tiden? 1 g koster rundt 100 kr forresten.

 

Det grønne du fant er som noen over her sier cannabis, marihuana, pot eller lignende, altså tørkede blomster av cannabisplanten. Regnes som mildere enn hasj, men forskjellige typer planter kan ha ekstremt forskjellig potens. Mindre utbredt i Norge enn i en del andre land, her går det mye i hasj, men for all del - mye pot å få her også!

 

Er nok mulig han selger, både i forhold til finansiering og at han ikke bryr seg om at du tar stasjet hans. Men du har aldri funnet større mengder som kan tyde på salg? Kan desverre ikke svare deg på om oppførselen indikerer dypt eller lett misbruk, om han selger eller om han har fått utviklet psykiatriske symptomer etter hasjbruk som gjør han merkelig.

 

En ting som er helt sikkert er at hasjbruk går hånd i hånd med en del psykiatriske problemstillinger. Er det schizofrene eller bipolare i familien ville jeg vært ekstra oppmerksom. En del folk kan få psykose av hasjbruk uten at det er mer alvorlig underliggende psykisk sykdom bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker at han sikkerty delet dette opp på rommet sitt da, så har han røyket blitt stein og tenkt at han skal rydde opp restene etterpå. Så har du funnet tingene før han rukket å gjøre noe med det. Er ikke sikkert det er sløsing, men uforstand,blandet med ruset sløvhet som gjør at du finner svinnet.Slik du forteller det høres det ut som det er ganske alvorlig, og dere har nok en ganske hektet rusmisbruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blokkene du beskriver er hasjblokker. Er de store, altså større enn en fyrstikkeske, så selger han. En fyrstikkeske er om jeg skal gjette ca. 25 gram.. 1 gram er det vi vil kalle en brukerdose. 5 gram er det minste kvantumet man kjøper i slengen.

 

Hilsen forrige anonym.

 

Hvor mye er da det man trenger til en dose, 1g? Sånn uten å veie det, men av den typen blokk? Jeg tenker jeg må ha funnet et par-fire doser bare i "avfall" og rusk.

 

Det jeg har funnet av bare rusk og rot blandt mye annet dritt og rot, har jeg nå målt 4g....... Jeg har veid det nå nettopp(tenkte ikke på at jeg faktisk hadde en sånn kjøkkenvekt før), på en vekt som tar 2g som minstemål, og 8kg som høyeste. Men her er den dusken med grønt med også. ALT jeg fant. Det sitter litt igjen på kniven som sikkert er brukt til å dele blokker om man ser på hvor mye av knivbladet som er dekket av dette sandfargede stoffet, så det kan være 5g tilsammen her, bare i det ungen tenker er "finnbart for mor".....Ungen VET jeg leter og gjennomsøker hver gang ungen har vært hjemme og så går ut. HVER gang!

 

Ja, det er fortvilende - til de som tenker jeg er dum eller naiv(jeg er ikke det) - og ikke noe man vil barna skal rote seg bort i. Så skjer det, og da må man jobbe ut fra det, og ikke stikke hodet i sanden og tro det lett lar seg fikse, eller bare er å overse. Sånn er det bare.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå solgte jeg ikke, men røykte nesten daglig i en periode på 3-4 år. Jeg kunne glatt ha vært like sløv som sønnen din om jeg hadde solgt, selv om jeg ikke ser på meg selv som en som var avhengig, så det Cat 68 sier, er ikke nødvendigvis sant.

Jeg hadde ingen problemer med å slutte på dagen da jeg fikk meg seriøs jobb og fant ut at det var på tide å slutte. Det hadde heller ikke venninnene mine som drev på på samme måte - og jeg tror ikke vi var enestående.

Man får ikke abstinenser av å holde opp, som man vil få av mange andre narkotiske stoffer, alkohol og tobakk, så ikke "avskriv" sønnen din som "lost case" helt ennå :) Mye kan skje om han får noen år på baken.

Hilsen #24, 26 og 27.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tenker at han sikkerty delet dette opp på rommet sitt da, så har han røyket blitt stein og tenkt at han skal rydde opp restene etterpå. Så har du funnet tingene før han rukket å gjøre noe med det. Er ikke sikkert det er sløsing, men uforstand,blandet med ruset sløvhet som gjør at du finner svinnet.Slik du forteller det høres det ut som det er ganske alvorlig, og dere har nok en ganske hektet rusmisbruker

 

Cat, jeg har snakket med deg på telefonen før om dette, men det er mange år siden nå, tror jeg. Helt i starten for mitt barn. Du vet kanskje hvem jeg er, selv om jeg er anonym. Sjelevenn, er vel stikkordet, om du husker det :)

 

Ja, jeg vet, og det er fortvilende å se på, og å ikke vite nok.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff........slitsom/fæl situasjon HI. Jeg har ingen erfaring med bodde i en periode på hybel med noen som røyka så vet litt hva det går i likevell. Alle de jeg kjenner som røyka brukte også andre ting på fest - som kokain. (Dette var folk som utdannet seg til høyere og velrespekterte stillinger.) De rusa seg i helgene, men røykte mer jevnt fordelt utover uka.

 

Siste jeg hørte nå var at en av de hadde dukket opp ruset på jobb en lørdag etter fest fredag. (lege - jobbet på sykehus).

 

Litt på siden av det du spør om, men hadde jeg ett barn som var under 18 røykte regelmessig og fortsatte å gjøre det selv om jeg visste og prøvde forhindre det, og iallfall om jeg mistenkte at han solgte noe, hadde jeg først truet og så anmeldt han.

 

Rett og slett.

 

Noen ganger må man bare erkjenne at den vanskelige måten er den eneste måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser det du skrev sist, tenker jeg at han selger først og fremst. Om han ikke er så nøyen med 4 gram, som ligger løst rundt, så har han endel tilgjengelig - Dette er rusk som han heller ikke kan selge, for du selger ikke rusket, men deler det opp i 5 gramsblokker. Rusket man mister, røyker de fleste som selger selv.

Han kan kanskje være en som jeg pleide å kjøpe av - en som kun solgte, og røyket ganske sjelden. Han sparte pengene og startet butikk etterhvert -

Men det slår meg at han ikke er så redd for at du skal oppdage det.. Prøver han å utfordre deg eller er han en "gi faen-type?"

Slipper han unna med å brånekte, fordi du så gjerne vil stole på ham, og vet han det?

Hilsen forrige anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff........slitsom/fæl situasjon HI. Jeg har ingen erfaring med bodde i en periode på hybel med noen som røyka så vet litt hva det går i likevell. Alle de jeg kjenner som røyka brukte også andre ting på fest - som kokain. (Dette var folk som utdannet seg til høyere og velrespekterte stillinger.) De rusa seg i helgene, men røykte mer jevnt fordelt utover uka.

 

Siste jeg hørte nå var at en av de hadde dukket opp ruset på jobb en lørdag etter fest fredag. (lege - jobbet på sykehus).

 

Litt på siden av det du spør om, men hadde jeg ett barn som var under 18 røykte regelmessig og fortsatte å gjøre det selv om jeg visste og prøvde forhindre det, og iallfall om jeg mistenkte at han solgte noe, hadde jeg først truet og så anmeldt han.

 

Rett og slett.

 

Noen ganger må man bare erkjenne at den vanskelige måten er den eneste måten.

 

Jeg kastet ut barnet i natt. Eller, det vil si at barnet ville ut kl 5 i natt "for å treffe en venn"... Da sa jeg at nå blir døren låst(jeg våknet av bråket i trappene da hn holdt på å gjøre seg klar til å gå ut). Og siden da har jeg hatt en kort samtale på telefon, men kun om det barnet der og da ville vite. Da jeg sa jeg hadde gjennomsøkt rommet og at jeg visste hva jeg fant, så ble det plutselig slutt på samtalen, gitt....

 

Og enda er barnet ute. Hvor og hvilken tilstand, vet jeg ikke.

 

Politiet hjelper dessverre ikke å true med. De har gjort alt de kan, så vi er egentlig mye på egenhånd. Jeg kan anmelde om der blir trusler om vold mot meg eller søsken osv.... Det er bare håpløst, selv om lovverket liksom har mange løsninger. De løsningene finnes ikke i praksis, for å si det som det er.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser det du skrev sist, tenker jeg at han selger først og fremst. Om han ikke er så nøyen med 4 gram, som ligger løst rundt, så har han endel tilgjengelig - Dette er rusk som han heller ikke kan selge, for du selger ikke rusket, men deler det opp i 5 gramsblokker. Rusket man mister, røyker de fleste som selger selv.

Han kan kanskje være en som jeg pleide å kjøpe av - en som kun solgte, og røyket ganske sjelden. Han sparte pengene og startet butikk etterhvert -

Men det slår meg at han ikke er så redd for at du skal oppdage det.. Prøver han å utfordre deg eller er han en "gi faen-type?"

Slipper han unna med å brånekte, fordi du så gjerne vil stole på ham, og vet han det?

Hilsen forrige anonym.

 

Som jeg nå skrev 23:58, så lar jeg ikke ungen slippe unna. Ikke med noe. Dette er noe jeg ikke vil ha i hus. JA, jeg ransaker og leter hver gang ungen forlater huset. Og finner en del, om der er noe. Og jeg har hatt både politi og narkohund her hjemme tidligere. Så jeg er langt fra godtakende i noe som helst her.

 

Tenk deg selv dette: Du har aldri hatt noe med noe som helst stoff å gjøre selv, og vil ikke prøve det i hele tatt. Du har til og med nektet å prøve når du er full(og da mer mottakelig, skulle jeg tro). Du vil bare ikke. Så røyker ditt eget barn dette i ditt hus. Og da skal man godta? Nei, det skjer ikke, selv for egne barn. ALDRI! Og det er jo ett av problemene her - jeg vil IKKE ha sånt i mitt hus! Om så bare for lagring og deling. Men her er det alt. Jeg har vel funnet 10 brukte bonger siden januar, selv om barnet kun har vært her ca 10 netter..... sier vel sitt? Og så har jeg møtt barnet utenom dette, og da har barnet vært ruset på ett eller annet hver eneste gang. Jeg tenker alkohol og hasj, men det kan jo ha gått over til andre ting uten at jeg vet helt enda.

 

Og dette barnet går ikke på skolen, og har ikke gjort det på 3 år(høres utrolig ut, men det er sant). Og gjør ingenting. Har bare et rulleblad på alt mulig, som er langt som et vondt år.

 

Jeg SER jo at dette er misbruk, jeg sier ikke annet. Men omfanget er vel det jeg lurer på. Om det er vanlig at de blir så skjødesløse med de restene/smulene, at det ikke betyr noe om de går tapt, når de virkelig sliter med misbruket og det har overtatt hverdagen helt. Eller er det fordi de tjener så ekstremt mye på salget, at det da heller ikke betyr noe særlig med 5g i tap?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker at han sikkerty delet dette opp på rommet sitt da, så har han røyket blitt stein og tenkt at han skal rydde opp restene etterpå. Så har du funnet tingene før han rukket å gjøre noe med det. Er ikke sikkert det er sløsing, men uforstand,blandet med ruset sløvhet som gjør at du finner svinnet.Slik du forteller det høres det ut som det er ganske alvorlig, og dere har nok en ganske hektet rusmisbruker

 

Cat, jeg har snakket med deg på telefonen før om dette, men det er mange år siden nå, tror jeg. Helt i starten for mitt barn. Du vet kanskje hvem jeg er, selv om jeg er anonym. Sjelevenn, er vel stikkordet, om du husker det :)

 

Ja, jeg vet, og det er fortvilende å se på, og å ikke vite nok.

 

HI

 

Jeg tenkte meg det var deg, og det er helt fortvilende å høre hvilken vei det har gått. Send meg pm så snakkes vi.Men ikke akkurat i kveld, da jeg er nødt til å finne senga. Men jeg deler mer en gjerne med meg alt jeg har av erfaring rundt dette. STOOOOR KLEM!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar det er siste du skrev. Han tjener så mye penger/har så mye hasj liggende at han ikke er så nøyen på at det forsvinner litt - men han hadde nok planer om å rydde opp når han kom hjem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke barnet ditt nødvendigvis driver med salg eller har så mye hasj liggende. (Om du samlet opp det rusket/smulene som tilsammen veide 4 gram i en smekk, vil jo dette være en betydelig mengde å sløse bort, men om du har samlet dette opp over litt tid er det ikke så mye. Om det var en tørket "stilk" du fant, så tror jeg sånt renskes vekk, da man bare røyker knoppene når det gjelder pot/marihuana, så vidt jeg vet.)

 

De smulene du finner trenger ikke være fra oppdeling av hasjblokker for salg, men fra mekking til eget bruk. Da varmer man opp litt av den harde klumpen og f.eks gnir den mellom fingrene til det blir smuler man kan blande i tobakken. For å få en liten klump delt fra en større, er det ikke uvanlig å bruke kniv som igjen kan medføre litt finere støv/rusk. Men om smulene/rusket du finner ser ut som mindre og mer avrundete klumper etter å ha blitt rullet mellom fingrene f.eks, så kan det jo være rester etter mekking til eget bruk.

 

Mulig barnet ditt selger, selvfølgelig, men en nødvendig greie for å drive med salg er vekt, og da ei fjærvekt eller ei digitalvekt som helst skal veie ned til 1 g.

Har du sett at han har hatt vekt noe sted, eller at din vekt er blitt brukt evt.?

 

Og selv om han ikke selger, så kan jo misbruket ha gått langt, særlig siden han ikke bryr seg om å skjule restene etter seg, og som du sier, hvor får han penger fra?

 

Jeg vil jo anta at om man selger og sitter på mengder hasj, ville det vært større grunn til å skjule dette, enn om man kun oppbevarer til eget bruk og skaffer seg mer her og der, vet ikke om dette virker logisk for deg?

 

Det noen nevner over her at man aldri kjøper mindre enn 5 g. er bare tull, men har aldri hørt at noen kjøper et halvgram da, så alt fra 1 til 5 til 10 ++ er "normalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husfrua

Driter dere i om dere kaster bort mer enn smuler, bare jointen/bongen blir slik dere vil der og da? Er det mulig å finne nok til flere jointer/bonger etter at dere har laget det dere vil ha? Eller sparer dere det til neste gang.

 

Grunnen til spørsmålet, er at jeg sikkert har funnet nok til minst to-tre ekstra bare etter i natt(jeg vet ingenting om mengden man trenger til hver gang, det må sies). Og da som store "rusk" overalt. Og jeg snakker om de blokkene som er sånn sandete beigefarget, om det har betydning. Vet ikke hva de kalles, eller hvilken type det er. Og nektelsene er STORE!!! Men bruken er tydelig. Jeg vet av erfaring etterhver hva det er, men har ikke peiling på selve bruken. for jeg har aldri brukt det selv.

 

Og i tilfelle det ikke er vanlig, så lurer jeg på hvor langt det har gått i rusproblematikken når det er vanlig å sløse på denne måten. Dette er ikke en rik person, så kan da salg og sånt være inne i bildet, slik at pengene flyter lett?

 

Og så fant jeg sånt som er grønt hasj(tror jeg), en form for tørket plante. Driter man i å bruke alt, eller hva?

 

Koster ikke dette penger, og ville man sløse slik om man ikke måtte eller ikke klarte å skjule/gjemme unna pga store rusproblemer? Eller er det greit å sløse om man bare bruker av og til, og kjøper kun til det?

 

Ikke mitt, altså. Derfor spør jeg. Og jeg spør i fullt alvor. Så vær så snill å vit noe når dere svarer.

 

Altså hvis det er en tenåring det er snakk om så ligger nok svaret der. De sløser nok mer enn de som har mekka om røyka i mange år.Jeg røyker ikke og har aldri gjort det,men omgås mange som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva, her sløser vi ikke bort et eneste gram, og er det tomt så røyker vi gjerne litt maling eller våre egne sokker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyka selv i noen år når jeg var yngre og kjente store deler av miljøet i byen jeg bodde. Har også solgt. Og jeg kjenner ingen som røyker som ikke har biter flytende rundt. De forsvinner under mekking og når du klipper opp biter til å blande i tobakken. Tror ikke han bevist sløser, men små biter forsvinner undervegs. Ofte virker det umulig å finne dem igjen. Fordelen var at om det varm tomt i hele byen kan man ransake rommet og det kan dukke opp biter til et trekk og to. Av og til kan man finne hele gram. Bruker forresten ca. 1g på en joint om den er til en person. Poenget er at jeg har sikkert vert i 100 leiligheter der folk røyker og det ligger ALLTID biter/smuler rundt om kring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
På 26.2.2012 den 9.20, Gjest Husfrua skrev:

 

Altså hvis det er en tenåring det er snakk om så ligger nok svaret der. De sløser nok mer enn de som har mekka om røyka i mange år.Jeg røyker ikke og har aldri gjort det,men omgås mange som gjør det.

 

Endret av Weedman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gikk dette? 😢

Anonymkode: 4e8dd...7f2

Det er 8 år siden 

Anonymkode: 31d2f...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er 8 år siden 

Anonymkode: 31d2f...9ea

Ja, så det. Var derfor jeg spurte.

Anonymkode: 4e8dd...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...