Gå til innhold

Til dere som røyker hasj. Sløser dere når dere lager røyken, jointen, bongen, eller hva det heter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Driter dere i om dere kaster bort mer enn smuler, bare jointen/bongen blir slik dere vil der og da? Er det mulig å finne nok til flere jointer/bonger etter at dere har laget det dere vil ha? Eller sparer dere det til neste gang.

 

Grunnen til spørsmålet, er at jeg sikkert har funnet nok til minst to-tre ekstra bare etter i natt(jeg vet ingenting om mengden man trenger til hver gang, det må sies). Og da som store "rusk" overalt. Og jeg snakker om de blokkene som er sånn sandete beigefarget, om det har betydning. Vet ikke hva de kalles, eller hvilken type det er. Og nektelsene er STORE!!! Men bruken er tydelig. Jeg vet av erfaring etterhver hva det er, men har ikke peiling på selve bruken. for jeg har aldri brukt det selv.

 

Og i tilfelle det ikke er vanlig, så lurer jeg på hvor langt det har gått i rusproblematikken når det er vanlig å sløse på denne måten. Dette er ikke en rik person, så kan da salg og sånt være inne i bildet, slik at pengene flyter lett?

 

Og så fant jeg sånt som er grønt hasj(tror jeg), en form for tørket plante. Driter man i å bruke alt, eller hva?

 

Koster ikke dette penger, og ville man sløse slik om man ikke måtte eller ikke klarte å skjule/gjemme unna pga store rusproblemer? Eller er det greit å sløse om man bare bruker av og til, og kjøper kun til det?

 

Ikke mitt, altså. Derfor spør jeg. Og jeg spør i fullt alvor. Så vær så snill å vit noe når dere svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror kanskje du ville fått fler svar på et annet forum enn barn i magen når det gjelder sånt egentlig ;)

 

Men jeg har kjent og vet om noen som fortsatt holder på med det tullet, og man sløser vel ikke uansett om man er rik eller ikke rett og slett..

Og at man ikke klarer å gjemme bort er kanskje fordi han har røyken og blitt for sløv til å klare å gjemme det...

Min tidligere samboer holdt på med dette, og så at det fløy 7-8 tusen i mnd ut av vinduet til dette... Men fant ofte rester uansett om han var blakk eller ikke... Men nå er ikke jeg så "in" i dette, så kanskje du får bedre svar av noen andre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det første du sier :) Men her inne virker det som om mange liker å røyke hasj, eller fortsatt gjør det, selv med barn. Utfra tidligere tråder.

 

Jeg merker ikke noe til pengebruken, men den må jo være der. Dette er separert økonomi totalt(også eiendeler å betale for), så derfor merker jeg ikke noe der.

 

Takker for svar, forresten.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som er ekstremt avhengige som sløser med sånt. De sparer på alt de kommer over.

 

Utover det har jeg ikke noe gode svar på spørsmålene dine... Håper du finner utav det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som er ekstremt avhengige som sløser med sånt. De sparer på alt de kommer over.

 

Utover det har jeg ikke noe gode svar på spørsmålene dine... Håper du finner utav det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ingen som "vet hva de driver med" når det gjelder rusmidler sløser på måten du beskriver.

 

Vil du da si de er "over the edge" når det kommer til misbruk/bruk/rus? At de er avhengig, og helt ute å kjøre? Eller at de bare er ferskinger(det er det ikke, for dette har holdt på i flere år nå. Det siste året er det konstant)?

 

Det skjer nemlig hver gang her. Jeg ser bare etter, og jeg finner mengder, som bare er blandet inn i alt rotet på bordet. JEG vet hva jeg finner, som regel(og vet en del om brukerutstyret av dette(pga erfaringen med å finne det), men syns det er rart det ikke er tatt vare på til en gang senere, om du forstår. Dersom det koster, så vil man vel det, om man ikke har flust med penger? Personen vet jeg tar det jeg finner, og at jeg aktivt leter og kaster.

 

"Talen" jeg får når jeg griper omtrent på fersken, er nemlig at jeg overdriver, ikke vet hva jeg snakker om, det har ikke skjedd, har sluttet, driver ikke med sånt, "det er bare tobakk"(da tok jeg helt på fersken med det som kalles bong) osv osv......

 

Uff.. ja, det er vel skikkelig problem, det jeg lever med. Jeg vet, og jeg ser det. Men det er vanskelig. Hva gjør jeg nå? Politiet vet også omtrent alt jeg vet. Men å kontakte dem for alt det lille jeg finner, er helt idiotisk utfra min erfaring.....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du, som er gravid eller har barn, sammen med en sånn fyr???

Drit i ham, og kom deg unna med ungen din.

Du trenger ikke sånne venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ingen som "vet hva de driver med" når det gjelder rusmidler sløser på måten du beskriver.

Hvorfor er du, som er gravid eller har barn, sammen med en sånn fyr???

Drit i ham, og kom deg unna med ungen din.

Du trenger ikke sånne venner.

 

Det er mitt barn som holder på sånn...... Så det er faktisk ikke bare å komme seg unna....... Ikke alle her har bare baby i magen, eller småbarn.

 

Fortsatt lurer jeg på om andre har erfaringer med selve bruken. Jeg lurer ikke på om det blir brukt, men selve "systemet" i bruken.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i ruspsykiatrien, og kan nesten garantere at ingen sløser på denne måten.

 

Pasientene hos oss tar vare på sneipene når de har røyka, for å ha til neste gang. Uavhengig av om de har penger eller ikke. De drikker håndsprit (ja, faktisk) for å få en rus. De har tilogmed bryti seg inn hos vaktmesteren for å hente rødsprit og spylevæske. De sløser ikke, de tar alt de kommer over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i ruspsykiatrien, og kan nesten garantere at ingen sløser på denne måten.

 

Pasientene hos oss tar vare på sneipene når de har røyka, for å ha til neste gang. Uavhengig av om de har penger eller ikke. De drikker håndsprit (ja, faktisk) for å få en rus. De har tilogmed bryti seg inn hos vaktmesteren for å hente rødsprit og spylevæske. De sløser ikke, de tar alt de kommer over.

 

Hva er da grunnen til at en som ruser seg så intenst som det jeg opplever her, bare driter i at "rusket" og rester blir fjernet og tatt av meg? Jeg ransaker HVER gang, og det vet personen godt. Jeg har til og med tatt det fra hn rett foran personen.

 

Jeg tenker virkelig uklare tanker og helt på styr, men mulig jeg tar feil.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter dere i om dere kaster bort mer enn smuler, bare jointen/bongen blir slik dere vil der og da? Er det mulig å finne nok til flere jointer/bonger etter at dere har laget det dere vil ha? Eller sparer dere det til neste gang.

 

Grunnen til spørsmålet, er at jeg sikkert har funnet nok til minst to-tre ekstra bare etter i natt(jeg vet ingenting om mengden man trenger til hver gang, det må sies). Og da som store "rusk" overalt. Og jeg snakker om de blokkene som er sånn sandete beigefarget, om det har betydning. Vet ikke hva de kalles, eller hvilken type det er. Og nektelsene er STORE!!! Men bruken er tydelig. Jeg vet av erfaring etterhver hva det er, men har ikke peiling på selve bruken. for jeg har aldri brukt det selv.

 

Og i tilfelle det ikke er vanlig, så lurer jeg på hvor langt det har gått i rusproblematikken når det er vanlig å sløse på denne måten. Dette er ikke en rik person, så kan da salg og sånt være inne i bildet, slik at pengene flyter lett?

 

Og så fant jeg sånt som er grønt hasj(tror jeg), en form for tørket plante. Driter man i å bruke alt, eller hva?

 

Koster ikke dette penger, og ville man sløse slik om man ikke måtte eller ikke klarte å skjule/gjemme unna pga store rusproblemer? Eller er det greit å sløse om man bare bruker av og til, og kjøper kun til det?

 

Ikke mitt, altså. Derfor spør jeg. Og jeg spør i fullt alvor. Så vær så snill å vit noe når dere svarer.

 

Vet ikke helt hva du mener med "blokker" og "nektelsene"? Men i tobakk er det jo ofte sånne store "rusk" og disse tar man vel ut uansett om man røyker rullings eller skal blande tobakk og hasj? Jeg røyker ikke selv, (altså ikke vanlig røyk heller), men har jo sett folk som har "mekket" til bong/joint, og det kan jo være at du har funnet kun tobakk som ennå ikke er blandet hasj oppi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk. forstår meg ikke på at noen kan mene det er greit å finne på slikt. og når en har fått barn og tilogmed med barn i hus?

Ser ikke ned på noen mennesker. Men ja, de svakeste for meg er de som mener at narkotiske stoffer er greit i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i ruspsykiatrien, og kan nesten garantere at ingen sløser på denne måten.

 

Pasientene hos oss tar vare på sneipene når de har røyka, for å ha til neste gang. Uavhengig av om de har penger eller ikke. De drikker håndsprit (ja, faktisk) for å få en rus. De har tilogmed bryti seg inn hos vaktmesteren for å hente rødsprit og spylevæske. De sløser ikke, de tar alt de kommer over.

 

Hva er da grunnen til at en som ruser seg så intenst som det jeg opplever her, bare driter i at "rusket" og rester blir fjernet og tatt av meg? Jeg ransaker HVER gang, og det vet personen godt. Jeg har til og med tatt det fra hn rett foran personen.

 

Jeg tenker virkelig uklare tanker og helt på styr, men mulig jeg tar feil.

 

HI

 

 

Jeg tror jeg har litt problemer med å forstå hva det egentlig er du lurer på... Du vet han bruker, men du lurer på om han er så stein at han ikke bryr seg om at det sløses med? Eller er jeg helt på bærtur?

 

Min erfaring er hvertfall at uansett hvor avhengig man er, eller hvor mye penger man har, så sløser man ikke med narkotikaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være aske eller "skrap" du finner da? Skrap er det de skraper ut av pipa feks og brukes som nødrøyking hvis de ikke har annet. Den "grønne hasjen" du snakker om er Marihuana, som kommer fra toppskuddene av Cannabisplanten.

 

OM det er hasjbiter du finner så kan det vel være at de er såpass rusa at de ikke greier i holde det ryddig rett og slett, selv om sløsing er veldig uvanlig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende sløsingen er faktisk bare rot. Men mine erfaringer med andre som har røyket er at de leter på gulv og andre steder når de er tomme og/eller ikke har mulighet til å få tak i mer. De roter i askebegere, bonger, tepper. (spesielt tepper setter det seg fast en del).

 

Det grønne du fant heter pot.

 

Håper du finner ut av ting, og at det ordner seg for deg/dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

sukk. forstår meg ikke på at noen kan mene det er greit å finne på slikt. og når en har fått barn og tilogmed med barn i hus?

Ser ikke ned på noen mennesker. Men ja, de svakeste for meg er de som mener at narkotiske stoffer er greit i hus.

Les tråden, megge. Det er BARNET som er misbrukeren. Ikke alle nusselige babyer vokser opp til å bli perfekte snerper som deg, vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til #12. Det med blokker, er de hasjblokkene i sånn sandfargetde klumper. Det er nok sånn de selges i større kvanta, men bare i mer firkantede blokker. Så deles dette ved brukersalg. Nektelsene er at når jeg sier jeg ser og lukter hasj, så nektes det fullstendig. Er det mulig å svare på noe sånt her, når man er så naiv som deg?

 

Sånne klumper, men i MYE mindre, er det jeg finner:

 

http://www.sirus.no/Leder+hasj+til+tyngre+stoffer%3F.E2x322-8_Bp77BFv3TR9D6CJ1K0ATwBVPL28nMhPLZB9MtlY05hRHK0b.ips

 

Håper linken virker, så dere ser hva det er.

 

 

Jeg VET hva jeg finner, det er mitt barn som bringer det inn i huset! Og det er da ikke greit for meg, #13!!!!!

 

Helt utrolig hva folk kan klare å tolke et innlegg til..... LES kanskje, før dere svarer.

 

Det jeg lurer på, er IKKE hva det er, men hvorfor det sløsest sånn om man er misbruker. Hvorfor det ikke er så nøye om man taper stoffe?. Hvorfor jeg hele tiden finner dette, og hvorfor det ikke blir tatt mer vare på, om det er så viktig med neste rus? Og den kommer jo etter få timer med hasj, etter det jeg forstår etter å ha lest. Jeg VET jeg har en som bruker det i hus, men jeg lurer på alvoret, når det sløsest slik det gjør her. Er det pga tilgang, salg, og dermed penger til overdreven bruk?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry forstod ikke at det var barnet. (men det er mange foreldre der ute, vet om mange, bla min egen søster)

Nei jeg er ikke perfekt. Hater bare narkotika, og alt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å virke frekk på noen måte men..

Hvorfor lar du barnet ditt røyke inne? Hvorfor får barnet ha sammenkomst/fest i ditt hjem? Hvor får barnet pengene fra?

Sett ned foten!

Mistenker du har skrevet noen innlegg før og jeg føler med deg, dere har det ikke lett. Skal du ha endring bør du gjøre kraftige forandringer, hjelper ikke å bare pusse politiet på barnet.

Ta med deg barnet og flytt fra plassen, alt for å redde det mest dyrebare du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Sorry forstod ikke at det var barnet. (men det er mange foreldre der ute, vet om mange, bla min egen søster)

Nei jeg er ikke perfekt. Hater bare narkotika, og alt med det.

Regner med at HI heller ikke har noen særlig positiv oppfatning av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å virke frekk på noen måte men..

Hvorfor lar du barnet ditt røyke inne? Hvorfor får barnet ha sammenkomst/fest i ditt hjem? Hvor får barnet pengene fra?

Sett ned foten!

Mistenker du har skrevet noen innlegg før og jeg føler med deg, dere har det ikke lett. Skal du ha endring bør du gjøre kraftige forandringer, hjelper ikke å bare pusse politiet på barnet.

Ta med deg barnet og flytt fra plassen, alt for å redde det mest dyrebare du har.

 

Til #21.

 

Jeg lar ikke mitt barn ha fest hjemme, og det er ikke sammenkomster. Det skjer når barnet er alene, altså uten venner. Som når mange foreldre tror barnet bare ser TV eller er på PC(det var starten).

 

Så lenge barnet er under 18, så har man faktisk ikke lov å kaste dem ut. Samme hva. Sånn er loven. Dritt, men sant.

 

Ja, det lurer jeg også på: hvor faen får ungen pengene fra???

 

Og å si hva en som fysisk er større enn deg får lov til.. ja, prøv, når de har funnet ut akkurat det til fulle. Psykisk respekt er en ting som funker lenge, men den dagen de oppdager den fysiske, så har du tapt om de ikke bryr seg videre om andre goder.

 

Flytte.. er det du som har sagt det før? Hvor da? Når barnet kjenner folk i samme miljø over alt? Hvor da? Og barnet reiser gjerne 50 mil og mer om lysten er der..... Hvor finnes ingen som kjenner til noen som selger hasj, alkohol eller hva som er? Skal vi flytte til Egypt, eller noe? Det der med flytting er så naivt, at jeg har ikke mer å si om det, enn det jeg nå har sagt.

 

 

Og fortsatt.... det er ikke sånt jeg lurer på. SE hovedinnlegg, så ser dere hva jeg lurer på.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør å vedde mye penger på at barnet ditt selger narkotika. Det virker som om det rusket du finner er det som ligger igjen etter han har delt opp blokkene. Er det brunt støv/rusk/små biter? Elller er det tobakksrester?

 

Har du sjekket rommet hans om han har store kvanta liggende, eller har dere en skog eller et annet yndet gjemmested i nærheten?

 

Hilsen ei som var ute noen vinternetter i ungdomstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør å vedde mye penger på at barnet ditt selger narkotika. Det virker som om det rusket du finner er det som ligger igjen etter han har delt opp blokkene. Er det brunt støv/rusk/små biter? Elller er det tobakksrester?

 

Har du sjekket rommet hans om han har store kvanta liggende, eller har dere en skog eller et annet yndet gjemmested i nærheten?

 

Hilsen ei som var ute noen vinternetter i ungdomstiden.

 

Jeg la ved en link i ett av mine innlegg her. Vet ikke om den virker, men det bildet er fra SIRUS.no. Det jeg finner, bare i mindre smuler, er det samme.

 

Og jeg har sett bilder nå av cannabisplanten tørket, og det ligner(sånne knopper) på det grønne jeg fant i dag.

 

Jada, vi har skoger, vi har oppbevaringsskap, vi har det meste. vi bor i by, men det har ingen betydning her.

 

Det er den sløsingen, og med det hvilket alvor rusbruken har med det i tankene, som virkelig bekymrer meg. Jeg tror kjøp og salg selv, men er uten bevis.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...