Gå til innhold

Dere som har fått svak strek på graviditetestest, var dere gravid eller ikke?


Mammaen til 2007jenta

Anbefalte innlegg

Husker jeh så vidt kunne skimte den da jeg gikk gravid med førstemann.

 

Nå er det 5dager siden jeg skulle hatt mensen idag, testet rundt lunsj, var da en svaaak strek. Klarer ikke vente til i morgen tidlig. Noen som har fått det, og ikke vært gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt svak strek begge ganger og da også en god stund etter forventet mens. Ble ikke sterk strek før mange uker etter IKM.

Ja testet mange ganger også etter jeg viste jeg var gravid bare for å igjen få det bekreftet :)

 

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min svake strek er nå 4 år og sitter ved siden av meg i sofaen og spiser nonstop ;)

 

Testet svakt positivt nesten en uke etter forventet mens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes, ¨streken¨ er nå 32 uker i mors mage :) Fikk antydning til strek 4 dager før IKM. På IKM dagen var den knallpositiv! Har tydeligvis rask HCG stigning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med förste var krysset tydelig -men det var en uke etter ventet mens. Med nr to testet jeg dagen jeg skulle ha mens, eller dagen etter (husker ikke helt) og da var den ganske svak. Men såpass sterk at jeg fölte meg sikker på at jeg var gravid. Testet noen dager senere og da var den mye sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt svake streker som har vært kjemisk graviditeter, har hatt svake streker og vært gravid.... Så både og. Min test 5 dager etter ikm var knallsterk, men man produserer jo hcg forskjellig. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde svak strek paa to tester jeg tok med noen timers mellomrom. Kunne enda ikke tro det, saa dro og hentet enda en test, som da var digital (clear blue). Da det sto "gravid" i displayet fölte jeg meg tryggere =)

 

Du er nok gravid (Gratulerer i det tilfellet!! :D) , men ville stukket innom legen saa snart som mulig for aa faa bekreftet, og hvis det tar litt tid för du faar time: kjöp en digitaltest^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svake streken jeg lurte på om jeg bare innbilte meg 4 dager etter forventet mens var definitivt en strek. 32 uker på vei.. :)

En strek er en strek :) Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svak strek er det samme som vanlig strek. Det er bare mindre av gravid-hormonene som påvirker utslaget. Som betyr at det er tidlig i graviditeten enda (eller sent forsåvidt- da produserer man også mindre av hormonet).

 

Men mange opplever å få en svak strek pga at kroppen har produsert litt av gravidhormonene, men mistet rastk etterpå slik at man får mens som vanlig. Har opplevd det selv en gang. Og da tror man at man ikke har vært gravid men altså det har man, bare i veldig veldig kort tid... for slår ikke ut på testene med mindre man har hormonet og det har man kun ved graviditet, noen spesielle typer medisin og krefttyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Hei lurer på om noen kan svare meg på denne testen. Har gått på ovitrielle sprøyten og crinone 8% I 15 dager. Den 15ende dagen sjekket jeg med med A1 test og fikk opp denne.. Denne testen tokk jeg igår den 06.07.17 med morgen urinen.. 

Screenshot_20170707-121156.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tokk jeg denne testen ikveld 07.06.17 rundt kl 21.00 og fikk en ny strek.. det er også den andre A1 testen.. tenker å ta ny test igjen men med clearblue.. . Skulle hatt mensen den 30. Men er nå 8 dager over.. Tokk ovitrielle den 20.06.17 og steget med crinone den 22.06.17.. Så effekten  av sprøyten kan det vel ikke være.. kan jeg ha noe håp? Har litt stikkninger i venstre siden av livmoren og oppover magen de siste dagene.. ikke som mensen men litt annerledes.. 

Screenshot_20170707-121202.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager de to øverste bildene er fra samme dag den 06.07.17.. Denne bilden er fra dagen etter det vil si ikveld 07.07.17 etter kl 21..er så usikker 

Screenshot_20170708-012759.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...