Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har jo så masse jeg vil ha opp på de nye fine veggene mine, men hvordan skal jeg henge opp uten å banke hull i veggene?? Noen råtips?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Da jeg var ung og bodde på studenthybler hvor det ikke var lov å lage hull i veggene brukte vi gjennomsiktig fiskesene som vi spikret fast i taklisten og hang ting fra Men skal du henge opp lamper, bilder, hyller o.l kommer du ikke unna noen hull i veggen altså, du får bare være sikker på at du henger det på riktig sted med en gang...
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har lagt min elsk på sånne bildelister til bilder og diverse saker, for da kan jeg bytte ut alt når som helst uten å lage nye hull i veggen.. Blir jo 2 hull fra hver list da, men man har jo tusen muligheter når den først er hengt opp. Men om bildelister kan brukes avhenger jo av hva du vil henge opp
Mø schæl! Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 Her har mannen lagt ned forbud mot spiker og skruer på våre nye panelplater :-)! Han er en skikkelig handyman, og har løst det hele ved å bruke kraftig dobbelsidig tape. Det funker som bare det! Dette får du kjøpt flere steder. Tror vi kjøpte vår på Byggmakker, der får du kjøpt forskjellige "styrker". Du kan kjøpe tape til utendørs bruk til skikkelig tunge ting, og innendørs for lettere ting. :-)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Her har mannen lagt ned forbud mot spiker og skruer på våre nye panelplater :-)! Han er en skikkelig handyman, og har løst det hele ved å bruke kraftig dobbelsidig tape. Det funker som bare det! Dette får du kjøpt flere steder. Tror vi kjøpte vår på Byggmakker, der får du kjøpt forskjellige "styrker". Du kan kjøpe tape til utendørs bruk til skikkelig tunge ting, og innendørs for lettere ting. :-) Spiller det egentlig noen rolle om man lager hull eller bruker en såpass kraftig tape? Når den tapen skal ned setter den merker så du må pusse med et sandpapir og male over, når spikeren skal ut må du tette hullet med silokon, pusse over med sandpapir og male. Er jo akkurat like mye jobb å få veggen fin etterpå uansett hvilken metode du bruker?
Mø schæl! Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Her har mannen lagt ned forbud mot spiker og skruer på våre nye panelplater :-)! Han er en skikkelig handyman, og har løst det hele ved å bruke kraftig dobbelsidig tape. Det funker som bare det! Dette får du kjøpt flere steder. Tror vi kjøpte vår på Byggmakker, der får du kjøpt forskjellige "styrker". Du kan kjøpe tape til utendørs bruk til skikkelig tunge ting, og innendørs for lettere ting. :-) Spiller det egentlig noen rolle om man lager hull eller bruker en såpass kraftig tape? Når den tapen skal ned setter den merker så du må pusse med et sandpapir og male over, når spikeren skal ut må du tette hullet med silokon, pusse over med sandpapir og male. Er jo akkurat like mye jobb å få veggen fin etterpå uansett hvilken metode du bruker? Det har gått greit hos oss, iallfall :-)! Vi har ikke merket noen merker etter tapen. Da vi skulle ha ned det ene bildet, og det satt litt "tape-rester" igjen, brukte vi ett eller annet middel for å få det bort (som jeg bare ikke husker navnet på nå...) og restene forsvant. Men selvsagt, det kommer sikkert an på underlaget. Funker mest sannsynlig ikke på tapet, ville jeg tro. Forøvrig var dette bare et forslag, siden hovedinnlegger etterlyste ulike forslag:-)!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #7 Skrevet 16. februar 2012 Overhodet ikke ment som kritikk av forslaget altså, bare nysgjerrig jeg Sitter nemlig i en nyoppusset stue med ekko fordi jeg ikke har hengt opp noe på veggen enda jeg også... Vi har malte vegger da, platene er bare sparklet, pusset og malt, så jeg innbiller meg en kraftig tape også vil sette merker eller ødelegge overflaten? Men har jo aldri prøvd... #5
Mø schæl! Skrevet 16. februar 2012 #8 Skrevet 16. februar 2012 Overhodet ikke ment som kritikk av forslaget altså, bare nysgjerrig jeg Sitter nemlig i en nyoppusset stue med ekko fordi jeg ikke har hengt opp noe på veggen enda jeg også... Vi har malte vegger da, platene er bare sparklet, pusset og malt, så jeg innbiller meg en kraftig tape også vil sette merker eller ødelegge overflaten? Men har jo aldri prøvd... #5 Den er grei, ja :-)! Jeg tror rett og slett at jeg ville ha tatt meg en tur til en eller annen "byggebutikk", og spurt om råd der. Forklare hvilke overflater dere har, og spør om hva som tåles. For helt enig med deg: å få ødelagte flater etter tape på veggene er iallfall kjedelig, så sikkert veldig lurt å få "fagråd" før dere setter i gang! Lykke til med opphenging!
SAE + MAE <3 Skrevet 16. februar 2012 #9 Skrevet 16. februar 2012 Vi har også brukt fiskesnøre. Spikret spiker oppe i listen. Funker som bare det, og syns ikke i det hele tatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå