Gå til innhold

Kan noen vaksinere meg med tvang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror HI definitivt bør vaksineres med tvang, mest mulig tvang faktisk.

 

He he, så du synes det bør gå ut over meg at dere klarer å diskuter 11 sider med svada på et enkelt spm.? Lenge siden jeg meldte meg ut av vaksinediskusjoner, men en ting er jeg enig i. Og det er at om en kun tenker på et individ, som kan nytte seg av flokkbeskyttelsen som finnes feks. i norge, så løper en minst risiko uten vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror HI definitivt bør vaksineres med tvang, mest mulig tvang faktisk.

 

He he, så du synes det bør gå ut over meg at dere klarer å diskuter 11 sider med svada på et enkelt spm.? Lenge siden jeg meldte meg ut av vaksinediskusjoner, men en ting er jeg enig i. Og det er at om en kun tenker på et individ, som kan nytte seg av flokkbeskyttelsen som finnes feks. i norge, så løper en minst risiko uten vaksine.

 

Mye mulig det. Men hvis vi bare skal tenke individ og ikke fellesskap, så kommet det likevel til å gå til helvete med oss alle på den ene eller den andre måten - både de vaksinerte og de ikke- vaksinerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Jeg tror HI definitivt bør vaksineres med tvang, mest mulig tvang faktisk.

 

He he, så du synes det bør gå ut over meg at dere klarer å diskuter 11 sider med svada på et enkelt spm.? Lenge siden jeg meldte meg ut av vaksinediskusjoner, men en ting er jeg enig i. Og det er at om en kun tenker på et individ, som kan nytte seg av flokkbeskyttelsen som finnes feks. i norge, så løper en minst risiko uten vaksine.

 

Så du mener at alle vi andre skal utsette oss for den risikoen (i dine öyne) det er å vaksinere seg, fordi du skal slippe det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror HI definitivt bør vaksineres med tvang, mest mulig tvang faktisk.

 

He he, så du synes det bør gå ut over meg at dere klarer å diskuter 11 sider med svada på et enkelt spm.? Lenge siden jeg meldte meg ut av vaksinediskusjoner, men en ting er jeg enig i. Og det er at om en kun tenker på et individ, som kan nytte seg av flokkbeskyttelsen som finnes feks. i norge, så løper en minst risiko uten vaksine.

 

Så du mener at alle vi andre skal utsette oss for den risikoen (i dine öyne) det er å vaksinere seg, fordi du skal slippe det?

 

Nei, ikke i mine øyne. Det ER en viss risiko å vaksinere. Om noen sier noe annet tar de feil. Men en velger helt selv om en er villig til å løpe den risikoen. Et helt fritt valg. Jeg ser an hvordan situasjonen er og tar mitt valg ut fra det og hva som er best for mine barn. Hva du utsetter dine barn for, legger ikke jeg meg borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Jeg er fullstendig klar over at alle vaksiner kommer med mulige bivirkninger. Du snakker om vaksiner som om de var mulige massedrapsvåpen. Det jeg faktisk siterte deg på var at du skriver at du som individ gjerne drar nytte av flokkbeskyttelsen du får i Norge, nettopp fordi de fleste av oss vaksinerer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Massedrapsvåpen? Nei det har jeg aldri nevnt. Jeg ser at det i de aller fleste tilfeller går det godt både med og uten vaksine, men når jeg blir tilbudt vaksiner, sjekker jeg opp, og slik situasjonen er nå, har vi det best uten vaksiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg høres det nesten ut som du hadde svineinfluensaen da, ettersom den på friske, normale mennesker som regel opplevdes som en influensa som kom og gikk.

 

 

Det som forundrer meg litt er de av dere som argumenterer med at ja dere har hatt dødsfall i familien på grunn av diverse sykdommer man i dag vaksinerer mot, men dette var jo så lenge siden...?? (De er like dødelige i dag, disse sykdommene vet dere).

 

I følge egen var det vanlig influensa...

 

Under krigen var det andre forhold enn nå, folk ble nesten bare stuet unna når de ble syke. I tillegg til at det nesten var epedemier av dette. Morfaren min som barn da (uvaksinert) gikk inn og ut av husene der de med difteri og tubekolose lå, han hadde ve et snev av difteri en gang var det snakk om. Han lever enda i dag. Man kan ikke samenligne da og nå, vi har andre forhold, medisiner og sykehus.

 

Siden vi har slike reaksjoner i familien så er risikoen at vaksinen kan fungere som gift stor, og jeg må på sykehuset for å få den satt pga de har motgift stående. Dette er informasjon jeg har innhentet uten for helsestasjonen, og siden jeg ble latterlig gjort på helsestasjonen tviler jeg på at jeg får komme dit. I tillegg til at jeg vil ikke utsette ungen min for dette, jeg vil heller vente til at hun er større slik at hun vil tåle den bedre.

 

Innvandring og reising ti utlandet er noe hun ikke vil oppleve som uvaksinert uansett, jeg reiser ikke ut av landet og må sky unna innvandrere pga faren. (Er ikke rasist, men pga psykopat til far som sender andre folk etter meg må jeg holde meg for meg sjøl... Fikk det som beskjed fra politiet) Må i tillegg ha dagmamma i et par år pga jobben og, så ungen vil bli holdt unna smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sHa_popcorn.gif

 

På tide å legge ut denne igjen, "himmel og hav".. hehe..

 

Jeg er fascinert over deres utholdenhet, selv datt jeg ut av diskusjonen for leeeeenge siden ;)

 

Syns det er fremdeles moro å følge med, hehe.

 

Jeg er veldig spent på de som er imot vaksine, hvordan de gjør det når de reiser utenlands? F.eks. mot malaria eller andre sykdommer som fins i andre land. Eller er det slik at de som er imot vaksine holder seg bare i norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke reise til enkelte land uten vaksine, så enkelt er det. Man kan ikke bare slenge seg på et fly til Afrika f.eks uten vaksinasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sHa_popcorn.gif

 

På tide å legge ut denne igjen, "himmel og hav".. hehe..

 

Jeg er fascinert over deres utholdenhet, selv datt jeg ut av diskusjonen for leeeeenge siden ;)

 

Syns det er fremdeles moro å følge med, hehe.

 

Jeg er veldig spent på de som er imot vaksine, hvordan de gjør det når de reiser utenlands? F.eks. mot malaria eller andre sykdommer som fins i andre land. Eller er det slik at de som er imot vaksine holder seg bare i norge?

 

Jeg er i mot vaksiner, og jeg holder meg til land som ikke har vaksinasjons krav og helst i Norge. Nå kan jeg heller ikke reise utenlands med ungen min pga en far som er utenlandsk og vil stikke av med ungen...

 

Men jeg er ikke såppass tett i pappen at jeg ikke vaksinerer meg, hvis jeg skal til land der dette er krav. Har vært i Romania i slumområder og på et barnehjem på solidaritets tur, da var det to "cotail" vaksiner som helsesøsteren kalte det (istede for 7-8 vaksiner som en helsestasjon mente jeg skulle ha, fikk jeg to med flere vaksiner i. Og den ene skulle jentungen ha nu nettopp, og det var den som gjorde meg skikkelig syk). Og jeg slet med høy feber og ble sengeliggende en tid pga vaksinen, så her blir vaksinene heller tatt ved behov. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror HI definitivt bør vaksineres med tvang, mest mulig tvang faktisk.

 

He he, så du synes det bør gå ut over meg at dere klarer å diskuter 11 sider med svada på et enkelt spm.? Lenge siden jeg meldte meg ut av vaksinediskusjoner, men en ting er jeg enig i. Og det er at om en kun tenker på et individ, som kan nytte seg av flokkbeskyttelsen som finnes feks. i norge, så løper en minst risiko uten vaksine.

 

Så du mener at alle vi andre skal utsette oss for den risikoen (i dine öyne) det er å vaksinere seg, fordi du skal slippe det?

 

Nei, ikke i mine øyne. Det ER en viss risiko å vaksinere. Om noen sier noe annet tar de feil. Men en velger helt selv om en er villig til å løpe den risikoen. Et helt fritt valg. Jeg ser an hvordan situasjonen er og tar mitt valg ut fra det og hva som er best for mine barn. Hva du utsetter dine barn for, legger ikke jeg meg borti.

 

Ingen av dere har til nå kommet med en god forklaring på hvorfor det er bedre å ikke vaksinere mot meslinger. Vi snakker altså om en sykdom som tar livet av ca 0,5-1 per 1000 smittede, helt vanlige friske barn, og som har høy forekomst av andre komplikasjoner knyttet til seg. Det er fortsatt ikke slik at 1 av 1000 som får MMR-vaksina dør av det. Hvordan i alle dager kan dere hevde at det er tryggere å IKKE vaksinere?

 

(Forøvrig har ingen heller vist til EN ENESTE vitenskapelig studie, noe som er nokså oppsiktsvekkende med tanke på hvor bestemte dere er.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke reise til enkelte land uten vaksine, så enkelt er det. Man kan ikke bare slenge seg på et fly til Afrika f.eks uten vaksinasjon...

 

jeg har vært i thailand, afrika flere steder og aldri vaksinert meg. ikke tenkt på engang. fikk ikke diare engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøje meg, hvordan har jeg klart å overse denne tråden?!? Helt herlig, jo! :)

 

Nesten like morsom lesning som ho i en tråd på BiM som ikke gikk med på at menneske er et flokkdyr. Argumentet hennes var at flere i familien og vennekretsen hennes nemlig trivdes best alene!

 

Jeg finner rett og slett ikke ord for hvor stor underholdningsverdi dette er for meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror HI definitivt bør vaksineres med tvang, mest mulig tvang faktisk.

 

He he, så du synes det bør gå ut over meg at dere klarer å diskuter 11 sider med svada på et enkelt spm.? Lenge siden jeg meldte meg ut av vaksinediskusjoner, men en ting er jeg enig i. Og det er at om en kun tenker på et individ, som kan nytte seg av flokkbeskyttelsen som finnes feks. i norge, så løper en minst risiko uten vaksine.

 

Så du mener at alle vi andre skal utsette oss for den risikoen (i dine öyne) det er å vaksinere seg, fordi du skal slippe det?

 

Nei, ikke i mine øyne. Det ER en viss risiko å vaksinere. Om noen sier noe annet tar de feil. Men en velger helt selv om en er villig til å løpe den risikoen. Et helt fritt valg. Jeg ser an hvordan situasjonen er og tar mitt valg ut fra det og hva som er best for mine barn. Hva du utsetter dine barn for, legger ikke jeg meg borti.

 

Ingen av dere har til nå kommet med en god forklaring på hvorfor det er bedre å ikke vaksinere mot meslinger. Vi snakker altså om en sykdom som tar livet av ca 0,5-1 per 1000 smittede, helt vanlige friske barn, og som har høy forekomst av andre komplikasjoner knyttet til seg. Det er fortsatt ikke slik at 1 av 1000 som får MMR-vaksina dør av det. Hvordan i alle dager kan dere hevde at det er tryggere å IKKE vaksinere?

 

(Forøvrig har ingen heller vist til EN ENESTE vitenskapelig studie, noe som er nokså oppsiktsvekkende med tanke på hvor bestemte dere er.)

 

I din sammenligning glemmer du at det er ca bare 1 av 1000000 som får meslinger i året her i norge. Om du da tar med forventet levealder på 80 år ser du at tjangsen for å få meslinger blir ca 1 av 12500. Om du da går tilbake til regnestykket ditt, og ganger opp med at ca 0,5-1 av de som får meslinger får varige skade finner du at uten vaksine blir det 1 av 12500000-25000000. Hvis du da ser i felleskatalogen og slår opp mmr finner du:

 

(<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vasculitis. Hud: Panniculitt, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktoid reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, orchitt, otitis media, parotitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artritt og/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinge-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. øre: Nervedøvhet. øye: Konjunktivitt, retinitt. øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet.

 

Jeg snakker fortsatt om enkelt individer. Og dermed finner jeg det tryggest uten vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom visst litt sent inn i denne diskusjonen, men nå har jeg lest gjennom alle innleggene... Og her var det mange rare meninger, altså, som f.eks. at dokumentasjon ikke er viktig?!?

 

Jeg har dessverre ikke nok kompetanse rundt fakta om vaksinasjon til å delta i debatten, men jeg måtte bare skrive et innlegg for å takke Ostepop123 for at hun står på og motbeviser alle innleggene mot vaksinasjon med fakta. Bra jobba! Når man leser hele debatten under ett er det fascinerende å se at vaksinemotstanderne ikke har klart å bevise noen av sine påstander gjennom dokumentasjon, mens Ostepop123 plukker innleggene deres fra hverandre fortløpende... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror HI definitivt bør vaksineres med tvang, mest mulig tvang faktisk.

 

He he, så du synes det bør gå ut over meg at dere klarer å diskuter 11 sider med svada på et enkelt spm.? Lenge siden jeg meldte meg ut av vaksinediskusjoner, men en ting er jeg enig i. Og det er at om en kun tenker på et individ, som kan nytte seg av flokkbeskyttelsen som finnes feks. i norge, så løper en minst risiko uten vaksine.

 

Så du mener at alle vi andre skal utsette oss for den risikoen (i dine öyne) det er å vaksinere seg, fordi du skal slippe det?

 

Nei, ikke i mine øyne. Det ER en viss risiko å vaksinere. Om noen sier noe annet tar de feil. Men en velger helt selv om en er villig til å løpe den risikoen. Et helt fritt valg. Jeg ser an hvordan situasjonen er og tar mitt valg ut fra det og hva som er best for mine barn. Hva du utsetter dine barn for, legger ikke jeg meg borti.

 

Ingen av dere har til nå kommet med en god forklaring på hvorfor det er bedre å ikke vaksinere mot meslinger. Vi snakker altså om en sykdom som tar livet av ca 0,5-1 per 1000 smittede, helt vanlige friske barn, og som har høy forekomst av andre komplikasjoner knyttet til seg. Det er fortsatt ikke slik at 1 av 1000 som får MMR-vaksina dør av det. Hvordan i alle dager kan dere hevde at det er tryggere å IKKE vaksinere?

 

(Forøvrig har ingen heller vist til EN ENESTE vitenskapelig studie, noe som er nokså oppsiktsvekkende med tanke på hvor bestemte dere er.)

 

I din sammenligning glemmer du at det er ca bare 1 av 1000000 som får meslinger i året her i norge. Om du da tar med forventet levealder på 80 år ser du at tjangsen for å få meslinger blir ca 1 av 12500. Om du da går tilbake til regnestykket ditt, og ganger opp med at ca 0,5-1 av de som får meslinger får varige skade finner du at uten vaksine blir det 1 av 12500000-25000000. Hvis du da ser i felleskatalogen og slår opp mmr finner du:

 

(<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vasculitis. Hud: Panniculitt, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktoid reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, orchitt, otitis media, parotitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artritt og/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinge-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. øre: Nervedøvhet. øye: Konjunktivitt, retinitt. øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet.

 

Jeg snakker fortsatt om enkelt individer. Og dermed finner jeg det tryggest uten vaksine.

 

...og hele dette resonnementet hviler på at svært få i Norge får meslinger. Hvorfor tror du det er slik? Har du klart å unngå å legge merke til at det nå, blant uvaksinerte i Europa, er store meslingepidemier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror HI definitivt bør vaksineres med tvang, mest mulig tvang faktisk.

 

He he, så du synes det bør gå ut over meg at dere klarer å diskuter 11 sider med svada på et enkelt spm.? Lenge siden jeg meldte meg ut av vaksinediskusjoner, men en ting er jeg enig i. Og det er at om en kun tenker på et individ, som kan nytte seg av flokkbeskyttelsen som finnes feks. i norge, så løper en minst risiko uten vaksine.

 

Så du mener at alle vi andre skal utsette oss for den risikoen (i dine öyne) det er å vaksinere seg, fordi du skal slippe det?

 

Nei, ikke i mine øyne. Det ER en viss risiko å vaksinere. Om noen sier noe annet tar de feil. Men en velger helt selv om en er villig til å løpe den risikoen. Et helt fritt valg. Jeg ser an hvordan situasjonen er og tar mitt valg ut fra det og hva som er best for mine barn. Hva du utsetter dine barn for, legger ikke jeg meg borti.

 

Ingen av dere har til nå kommet med en god forklaring på hvorfor det er bedre å ikke vaksinere mot meslinger. Vi snakker altså om en sykdom som tar livet av ca 0,5-1 per 1000 smittede, helt vanlige friske barn, og som har høy forekomst av andre komplikasjoner knyttet til seg. Det er fortsatt ikke slik at 1 av 1000 som får MMR-vaksina dør av det. Hvordan i alle dager kan dere hevde at det er tryggere å IKKE vaksinere?

 

(Forøvrig har ingen heller vist til EN ENESTE vitenskapelig studie, noe som er nokså oppsiktsvekkende med tanke på hvor bestemte dere er.)

 

I din sammenligning glemmer du at det er ca bare 1 av 1000000 som får meslinger i året her i norge. Om du da tar med forventet levealder på 80 år ser du at tjangsen for å få meslinger blir ca 1 av 12500. Om du da går tilbake til regnestykket ditt, og ganger opp med at ca 0,5-1 av de som får meslinger får varige skade finner du at uten vaksine blir det 1 av 12500000-25000000. Hvis du da ser i felleskatalogen og slår opp mmr finner du:

 

(<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vasculitis. Hud: Panniculitt, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktoid reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, orchitt, otitis media, parotitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artritt og/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinge-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. øre: Nervedøvhet. øye: Konjunktivitt, retinitt. øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet.

 

Jeg snakker fortsatt om enkelt individer. Og dermed finner jeg det tryggest uten vaksine.

 

...og hele dette resonnementet hviler på at svært få i Norge får meslinger. Hvorfor tror du det er slik? Har du klart å unngå å legge merke til at det nå, blant uvaksinerte i Europa, er store meslingepidemier?

 

Poenget mitt er at om en tenker individ og ikke flokk, så løper et barn mindre risiko uten vaksine i en flokk der alle andre er vaksinerte. Slik er det samme hvor mye du prøver å vri på det. Det er fakta. Du kan godt si at det er moralsk forkastelig, men uansett så er det slik det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og mitt poeng er at dette resonnementet holder kun så lenge det faktisk finnes en flokkimmunitet. Hvis bare noen få tenker som deg, er det ikke lenge flokkimmuniteten får vare. Da er det aller verst for dem som ikke KAN vaksineres grunnet bakenforliggende sykdom.

 

Og jeg er glad du innser at det er moralsk betenkelig, det du holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er moralen når 70% av den voksne befolkningen går uten å være beskyttet fordi de aldri har revaksinert seg? Da får jeg meg ikke til å utsette mitt uskyldige barn for den risikoen bare for å være med å oppretholde en flokkbeskyttelse som 7 av 10 voksne folk ikke gidder å ta ansvar for. Derfor kan jeg ikke si jeg har så veldig dårlig samvittighet heller. Om det er så viktig å beskytte disse få som ikke kan vaksinere seg, bør en kanskje begynne "kampen" i andre enden, dvs. med de voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du si, men samtidig er det to faktum du ikke kommer unna her.

 

Det ene er at andres dumme handlinger ikke unnskylder din egen.

 

Det andre er at noen vaksiner varer livet ut, f.eks. MMR. Om du er vaksinert to ganger med den, så er du mest sannsynlig beskyttet resten av livet.

 

Det tredje er at disse sykdommene tross alt, enten du liker det eller ei, spres først og fremst blant barn, uavhengig av voksnes vaksinasjonsstatus.

 

Når det er sagt, er jeg helt enig i at voksne også må sørge for å være oppdatert på vaksinefronten. Men at andre tar dumme valg, betyr ikke at du også bør gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg, hvordan har jeg klart å overse denne tråden?!? Helt herlig, jo! :)

 

Nesten like morsom lesning som ho i en tråd på BiM som ikke gikk med på at menneske er et flokkdyr. Argumentet hennes var at flere i familien og vennekretsen hennes nemlig trivdes best alene!

 

Jeg finner rett og slett ikke ord for hvor stor underholdningsverdi dette er for meg. :D

 

Det er veldig veldig mange som er imot vaksiner og det har vært en debatt i media, radio, internett, ja overalt ganske lenge. Ganske utrolig at du ikke har fått med deg det før nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...