Gå til innhold

Kan noen vaksinere meg med tvang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

#13: Det virker ikke som om du har et spesielt reflektert forhold til dette.

 

Hvilken "gift" tenker du på i vaksiner? Mener du formaldehyd? Ja, det finnes formaledehyd i vaksiner, men formaldehyd finnes også naturlig i kroppen, og i ting vi spiser. Pærer, f.eks. inneholder mye formaldehyd. En pære på 100 g inneholder ca 6 mg formaldehyd; det vil si 600 ganger så mye som innholdet i DTP-IPV-Hib-vaksinen.

 

Mener du kvikksølv? Ingen vaksiner inneholder kvikksølv. Noen vaksiner inneholder kvikksølvforbindelser (og det er noe annet enn kvikksølv) men ingen av vaksinenen i barnevaksinasjonsprogrammet inneholder det.

 

Mener du aluminium? Ja, noen vaksiner inneholder aluminiumssalter. Vaksinen mot difteri, tetanus (stivkrampe), kikhoste, polio og Hib-infeksjon (DTP-IPV-Hib) inneholder 0,5 mg aluminiumoksid. Fordi aluminium er et av de stoffene det finnes mest av på jorda, er det slik at små barn utsettes for aluminium hele tiden; gjennom luft, mat og vann. Til sammenligning inneholder én liter morsmelkerstatning nøyaktig halvparten så mye aluminium som DTP-IPV-Hib-vaksinen: 0,225 mg eller 225 mikrogram per liter. Brystmelk inneholder 40 mikrogram (0,04 mg) aluminium per liter. En systematisk oversikt (det vil si en gjennomgang av all relevant forskning på temaet) fra 2004 konkluderer slik: "We found no evidence that aluminium salts in vaccines cause any serious or long-lasting adverse events.". Her sammenligner man altså vaksiner som inneholder aluminiumsalt med vaksiner som ikke inneholder det. Resultatene viser at aluminiumholdige vaksiner gir noe mer smerter på vaksinasjonsstedet (altså i armen), men ellers er bivirkningene de samme som for vaksiner som ikke inneholder aluminiumsalt. Det er heller ikke grunn til å mistenke at aluminiumsalt i vaksiner forårsaker hverken alvorlige eller langvarige bivirkninger.

 

Mener du frostvæske (etylenglykol)? (Mange vaksinemotstandere liker å påstå at vaksiner inneholder dette) Vel, det er direkte feil. Ingen vaksiner inneholder hverken frostvæske eller etylenglykol. Felleskatalogen er en oversikt over alle legemidler som er i salg i Norge, og her er alle ingredienser også listet opp, så du kan sjekke selv!

 

Eller hva mener du egentlig med "gifter"?

 

Nei men så smart og reflektert du er da, som finner og kopierer informasjon du finner på nettet.

 

Kunne gjort det samme som deg men det har jeg rett og slett ikke tid til å ta meg bryet med!

 

Tips; søk heller opp uavhengig informasjon på nettet

 

Du håner jo innlegger for akkurat det som du oppfordrer andre til å gjøre, å søke informasjon på nettet?

 

Eller er det bare informasjonen som underbygger ditt syn som er verd å lese?

 

Du virker veldig barnslig som responderer på et innlegg på denne måten.

 

Jeg fikk kastet til meg at jeg ikke var reflektert pga mine uttalelser og samtidig legger hun ut noe hun har funnet på nettet og tar til seg som sitt eget. Og det jeg mente var at hun heller burde søke uavhengig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nå hadde jeg faktisk skrevet det jeg kopierte inn fra bloggen helt selv, men det er igrunn ikke så farlig hva du tror. Poenget er at du virker ikke å ha et særlig reflektert forhold til hva som er "uavhengig informasjon", hva som er "gift" i vaksiner, eller i det hele tatt hva som er "skummelt" med å vaksinere. Det eneste du har prestert er å latterliggjøre meg som faktisk dokumenterer mine påstander med studier. Den eneste begrunnelsen du selv har kommet med for dine valg, er at "dere skulle bare visst.." og "jeg har vært på skikkelig mange foredrag". Hvis du ser inn i deg selv et lite øyeblikk, et bitte lite øyeblikk, forventer du egentlig at vi skal synes du er særlig overbevisende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trolig at kvikksølveksponering kan føre til nevrologiske lidelser. Likevel tillater vi bruk av thimerosal, et kvikksølvholdig middel, i vaksiner.

 

Kvikksølv er giftig. Hvor giftig for nervesystemet er først blitt klarlagt i de siste årene. Kvikksølv binder seg til spesielle molekyler i kroppen, og vil kunne gi mange ulike symptomer. Siden kvikksølv har en forkjærlighet for fett, er hjernen spesielt utsatt og da særskilt i oppveksten. Bakgrunnen for denne artikkelen er de mange indikasjonene som nå finnes på en mulig sammenheng mellom hvor mye kvikksølv en person har vært eksponert for og nevrologiske lidelser.

Den første hårlokk.

 

Mange sparer på sitt barns første hårlokk. En studie gjort i New Zealand viser at autistiske barn generelt hadde lite kvikksølv i den første hårlokk, mens normale barns hårlokk hadde et sterkt økende innhold av kvikksølv med økende eksponering. Prøvene av hårlokkene viser hvor mye kvikksølv som kroppen kvitter seg med. Dette viser at de autistiske barna ikke hadde evnen til å kvitte seg med kvikksølv. Kvikksølvet ble igjen i kroppen og ble anriket i fettvevet, spesielt hjernen.

Autisme og vaksiner.

 

I USA som i mange andre land, også Norge, brukte man et konserveringsmiddel, thimerosal, som inneholder kvikksølv i vaksiner, til barn. Det har vært en 10-dobling av antallet autistiske barn i USA i 1990-årene. Denne økningen initierte en stor undersøkelse av 278624 barn født i USA mellom 1990 og 1996 der man vurderte sammenhengen mellom den kvikksølvbelastning som barna ble eksponert for gjennom vaksiner med thimerosal og ulike nevrologiske plager (Young et al., 2008). Man fant en helt klar økning av autisme og andre nevrologiske lidelser (ADHD, Tics) i forhold til den eksponering barna hadde fått i antall vaksinedoser som inneholdt kvikksølv i denne perioden.

Det er tankevekkende at blant medlemmer av den amiske sekt i USA, som ikke vaksinerer sine barn, var det kun tre tilfeller av autisme, mens det etter statistikken skulle være mer enn 100. Av de tre barna som ble autistiske, ble ett vaksinert uten foreldrenes viten, det andre var adoptert og ble vaksinert i hjemlandet, det tredje vokste opp i et gruvestrøk i Pennsylvania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du er "uavhengi dokumentasjon". Jeg forstår at det er ting som er skrevet av andre enn legemiddelprodusentene, men jeg vil vel si at WHO og folkehelseinstituttet bør regnes som ganske uavhengie. Er det OK kilder for legfolk eller mener du det finnes en konspireasjon der WHO og også folkehelseinstituttet egentlig forsøker å gjøre flest mulig syke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg flink nå? Kunne kanskje byttet om på ordene og gjort det til mitt eget, men dere får klare det med dette. Orker ikke krangle og det er faktisk ikke jeg som har skrevet alle innleggene som er i mot vaksine i innlegget her. Nå skal jeg tilbake til skolen. Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen vaksiner i barnevaksinasjonsprogrammet som inneholder hverken kvikksølv eller kvikksølvforbindelser.

 

I USA sluttet man med dette tidlig på 90-tallet, men autismeforekomsten fortsatte å øke også etter dette, ja, det fortsetter jo nå også.

 

Amish-folket har så definitivt autisme! Se f.eks. denne studien: http://imfar.confex.com/imfar/2010/webprogram/Paper7336.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nehei, så du "orker ikke krangle", men du orker å slenge ut udokumenterte påstander med potensielt alvorlige konsekvenser for barns helse i øst og vest. Flott, det! Gå tilbake til skolen, du - håper du lærer ett og annet om forskningsforståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du blir sint. Synes heller ikke det var noe moro da jeg forstod hvordan det egentlig er, ikke så mange som har lyst til å tro det og heller reagerer med sinne. Typisk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trolig at kvikksølveksponering kan føre til nevrologiske lidelser. Likevel tillater vi bruk av thimerosal, et kvikksølvholdig middel, i vaksiner.

 

Kvikksølv er giftig. Hvor giftig for nervesystemet er først blitt klarlagt i de siste årene. Kvikksølv binder seg til spesielle molekyler i kroppen, og vil kunne gi mange ulike symptomer. Siden kvikksølv har en forkjærlighet for fett, er hjernen spesielt utsatt og da særskilt i oppveksten. Bakgrunnen for denne artikkelen er de mange indikasjonene som nå finnes på en mulig sammenheng mellom hvor mye kvikksølv en person har vært eksponert for og nevrologiske lidelser.

Den første hårlokk.

 

Mange sparer på sitt barns første hårlokk. En studie gjort i New Zealand viser at autistiske barn generelt hadde lite kvikksølv i den første hårlokk, mens normale barns hårlokk hadde et sterkt økende innhold av kvikksølv med økende eksponering. Prøvene av hårlokkene viser hvor mye kvikksølv som kroppen kvitter seg med. Dette viser at de autistiske barna ikke hadde evnen til å kvitte seg med kvikksølv. Kvikksølvet ble igjen i kroppen og ble anriket i fettvevet, spesielt hjernen.

Autisme og vaksiner.

 

I USA som i mange andre land, også Norge, brukte man et konserveringsmiddel, thimerosal, som inneholder kvikksølv i vaksiner, til barn. Det har vært en 10-dobling av antallet autistiske barn i USA i 1990-årene. Denne økningen initierte en stor undersøkelse av 278624 barn født i USA mellom 1990 og 1996 der man vurderte sammenhengen mellom den kvikksølvbelastning som barna ble eksponert for gjennom vaksiner med thimerosal og ulike nevrologiske plager (Young et al., 2008). Man fant en helt klar økning av autisme og andre nevrologiske lidelser (ADHD, Tics) i forhold til den eksponering barna hadde fått i antall vaksinedoser som inneholdt kvikksølv i denne perioden.

Det er tankevekkende at blant medlemmer av den amiske sekt i USA, som ikke vaksinerer sine barn, var det kun tre tilfeller av autisme, mens det etter statistikken skulle være mer enn 100. Av de tre barna som ble autistiske, ble ett vaksinert uten foreldrenes viten, det andre var adoptert og ble vaksinert i hjemlandet, det tredje vokste opp i et gruvestrøk i Pennsylvania.

 

Nå er det vel ingen av vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet som inneholder thimerosal? I Norge i dag finnes vel dette bare som sporstoffer i en Heptittvaksine. Ikke er det slik at det er enighet om at vaksiner har ført til økt forekomst av autisme heller, selv om noen mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja - hvordan "er det egentlig", da? Veldig rart at ingen kan komme opp med noe kredibelt i den retningen.

 

Og ja, jeg blir faktisk ganske engasjert, av en sånn blendende stupiditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår at du blir sint. Synes heller ikke det var noe moro da jeg forstod hvordan det egentlig er, ikke så mange som har lyst til å tro det og heller reagerer med sinne. Typisk det.

 

Hvem er sinte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker ikke om kun barnevaksiner, vi snakker om vaksiner generelt

 

OK

Da er det greit å ta vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet. Hvilke vaksiner er det da du er redd for og hvofor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#37. For et strålende eksempel! Tim O'Shea, kiropraktoren som mener vaksiner bare er et produkt med inntjeningsformål, som mener vi alle blir lurt for at legemiddelindustrien skal tjene penger. Vel, da skal jeg fortelle deg en ting om Tim O'Shea. På webshoppen hans, her (http://www.immunitionltd.com/products.html), selger han deg det du måtte trenge av vitamintilskudd. For den nette sum av 778 dollar får du alt du trenger for 60 dager. 778 dollar! Snakk om å anklage andre for å ville tjene penger på helse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som faktisk vet hva som gikk galt med svineinflensavaksinen? Ikke det, da bør en kanskje hvertfall finne ut av det. Fordi jeg fikk beskjed før jeg tok den at den var laget på godt utprøvde metoder, og nå viser det seg at disse metodene fører til narkolepsi. Jeg vil ha svar. Hva gikk galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker ikke om kun barnevaksiner, vi snakker om vaksiner generelt

 

OK

Da er det greit å ta vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet. Hvilke vaksiner er det da du er redd for og hvofor?

 

synes ikke alle barnevaksiner er greit heller, men er redd for legemedisin generelt. Svineinfluensavaksinen er et godt eksempel selv om mange sier at "ånei, men det var jo bare en engangshendelse"

 

Jeg tror på kroppen og naturen og at vi er selvhelbredende. Vi trenger ikke masse kjemiske stoffer i kroppen vår for å overleve, det var ikke slik vi ble skapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som faktisk vet hva som gikk galt med svineinflensavaksinen? Ikke det, da bør en kanskje hvertfall finne ut av det. Fordi jeg fikk beskjed før jeg tok den at den var laget på godt utprøvde metoder, og nå viser det seg at disse metodene fører til narkolepsi. Jeg vil ha svar. Hva gikk galt?

 

Jeg har ikke innsikt i hva som gikk galt eller i det heletalt eventuelt om noe gikk galt, men ut fra de tallene jeg har sett var uansett vaksineringen av det gode. Det er tross alt bedre at et menneske får narkolepsi enn at 5 dør eller må leve med store ettervirkninger av sykdomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er altså ikke svineinfluensavaksinen en del av barnevaksinasjonsprogrammet, men jeg synes Preben Aavitsland fra FHI gir et ganske godt innblikk i de forskjellige scenariene her:

 

http://tjomlid.com/?p=5326

 

Uansett er det viktig å huske på at denne vaksinen sannsynligvis reddet endel liv, og antagelig endel unge liv - det forsvarer ikke (fullt ut) bivirkninger, men det gjør at regnskapet kommer litt mer i balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#44: "Jeg tror på kroppen og naturen og at vi er selvhelbredende. Vi trenger ikke masse kjemiske stoffer i kroppen vår for å overleve, det var ikke slik vi ble skap"

 

Akkurat ja, så antibiotika, det trenger vi kanskje ikke, da? Cellegift? "Masse kjemiske stoffer", hva mener du egentlig? Vet du egentlig hva et kjemisk stoff er? Vann, f.eks., er satt sammen av hydrogen- og oksygenmolekyler - du vet at det er kjemiske stoffer, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker ikke om kun barnevaksiner, vi snakker om vaksiner generelt

 

OK

Da er det greit å ta vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet. Hvilke vaksiner er det da du er redd for og hvofor?

 

synes ikke alle barnevaksiner er greit heller, men er redd for legemedisin generelt. Svineinfluensavaksinen er et godt eksempel selv om mange sier at "ånei, men det var jo bare en engangshendelse"

 

Jeg tror på kroppen og naturen og at vi er selvhelbredende. Vi trenger ikke masse kjemiske stoffer i kroppen vår for å overleve, det var ikke slik vi ble skapt.

 

OK, lykke til den dagen du eller barna dine blir alvorlig syke. Du har fått med deg at mennesker dør og at de bestandig har gjort det?

Ut fra din logikk skulle du ikke behøve et plaster en gang i oppveksten. Vi er jo selvhelbredende må vite. Personlig synes jeg det er bedre å gi kroppen den hjelp den kan få enn å satse på at alt ordner seg av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...