Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Gutten har bursdag rett rundt morsdag. Søndag 12. blir for oss den dagen det passer best å invitere barn fra barnehagen. Men så slår det meg at dette er jo også morsdag. Er dette en typisk dag hvor folk velger å være hjemme?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Nei, jeg tror de fleste som "feirer" morsdag ikke gjør det hele dagen. Så ville personlig ikke tenkt på det.
Love my kidz Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Mange som først feirer morsdag på morgenen, og så drar de til bestemødre og feirer på ettermiddagen. Jeg ville ikke arrangert barnebursdag på morsdag.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Vi har fast opplegg med middag hos farmor på morsdagen så å feire bursdag på morsdag hadde ikke vært aktuelt for oss
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 For oss ville det vært helt uproblematisk. Vi klarer fint å få plass til feiring av en liten venn eller venninne undervegs morsdagen. God frokost hjemme med mann og barn, bursdagsfeiring på formiddagen også middag hos mormor eller farmor på ettermiddagen. Man klarer det man vil, tenker jeg Og når jeg har små barn så er det å lure inn bursdagsfeiringer i timeplanen noe som jeg prioriterer. Ungene synes jo bursdagsselskap er morsommere enn både frokost på senga og middag med besteforeldre, så jeg er nokså sikker på hva de hadde valgt også
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Hvorfor ikke lørdagen da? Lørdagen er allerede booket. Helga etter er starten på vinterferien, og er redd mange kanskje reiser bort da. Er ikke sikker på hvor vanlig det er å ta fri den uka, men kjedelig om det ble stort frafall og.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 For oss ville det vært helt uproblematisk. Vi klarer fint å få plass til feiring av en liten venn eller venninne undervegs morsdagen. God frokost hjemme med mann og barn, bursdagsfeiring på formiddagen også middag hos mormor eller farmor på ettermiddagen. Man klarer det man vil, tenker jeg Og når jeg har små barn så er det å lure inn bursdagsfeiringer i timeplanen noe som jeg prioriterer. Ungene synes jo bursdagsselskap er morsommere enn både frokost på senga og middag med besteforeldre, så jeg er nokså sikker på hva de hadde valgt også Ja du sier noe Jeg er ikke vant med å gjøre voldsomt mye ut av dagen selv, men må jo regne med at noen bruker den dagen til å feire både mor og bestemødre.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 For oss ville det vært helt uproblematisk. Vi klarer fint å få plass til feiring av en liten venn eller venninne undervegs morsdagen. God frokost hjemme med mann og barn, bursdagsfeiring på formiddagen også middag hos mormor eller farmor på ettermiddagen. Man klarer det man vil, tenker jeg Og når jeg har små barn så er det å lure inn bursdagsfeiringer i timeplanen noe som jeg prioriterer. Ungene synes jo bursdagsselskap er morsommere enn både frokost på senga og middag med besteforeldre, så jeg er nokså sikker på hva de hadde valgt også Det er ikke alltid viljen det står på. Noen ganger så er det avstand og kjørelengde det står på. Og i vår familie prioriterer vi også de eldste og vi lærer våre barn at det å tilbringe til med oldemor er viktig selv om hun bor et godt stykke unna. Og på morsdagen det, for meg, en selvfølge å prioritere de eldste mødrene i familien. Det er viktig for min gamle farmor og da er det viktig for oss. #5
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 (endret) Det er ikke alltid viljen det står på. Noen ganger så er det avstand og kjørelengde det står på. Og i vår familie prioriterer vi også de eldste og vi lærer våre barn at det å tilbringe til med oldemor er viktig selv om hun bor et godt stykke unna. Og på morsdagen det, for meg, en selvfølge å prioritere de eldste mødrene i familien. Det er viktig for min gamle farmor og da er det viktig for oss. #5 Tja, jeg tror fremdeles det er viljen ... For jeg er ganske sikker på at om du snakket med oldemor og fortalte at dere og barnet gjerne ville få feiret både gammel og ung ville oldemor blitt akkurat like glad for besøk av barnebarna på lørdagen også. Dersom dere har så lang reiseveg at dere bruker hele helgen, så får dere være av dem som ikke har anledning til å delta i selskapet. Uansett hvilken dag en velger vil det være noen som er forhindret fra å komme. Endret 31. januar 2012 av tilda med to små <3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 Det er ikke alltid viljen det står på. Noen ganger så er det avstand og kjørelengde det står på. Og i vår familie prioriterer vi også de eldste og vi lærer våre barn at det å tilbringe til med oldemor er viktig selv om hun bor et godt stykke unna. Og på morsdagen det, for meg, en selvfølge å prioritere de eldste mødrene i familien. Det er viktig for min gamle farmor og da er det viktig for oss. #5 Tja, jeg tror fremdeles det er viljen ... For jeg er ganske sikker på at om du snakket med oldemor og fortalte at dere og barnet gjerne ville få feirit både gammel og ung ville oldemor blitt akkurat like glad for besøk av barnebarna på lørdagen også. Dersom dere har så lang reiseveg at dere bruker hele helgen, så får dere være av dem som ikke har anledning til å delta i selskapet. Uansett hvilken dag en velger vil det være noen som er forhindret fra å komme. Du får tro hva du vil. Verden blir ikke mer rosa av den grunn
ellen-propellen Skrevet 31. januar 2012 #12 Skrevet 31. januar 2012 Ville ikke vært ett problem her, vi feirer ikke morsdag
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #13 Skrevet 31. januar 2012 Hadde ikke vært noe problem her heller, vi pleier invitere besteforeldrene hit på morsdagen og det kan vi gjøre selv om junior skal i bursdag et par timer midt på dagen.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 31. januar 2012 #14 Skrevet 31. januar 2012 Siden vi ikke feirer morsdag, så hadde ikke dette vært noe problem. For å være ærlig, så tror jeg heller ikke at så mange andre (bortsett fra DiB-damer...) "feirer" morsdag. Synes det var en grei ide å bruke søndagen til bursdagsfeiring - et par timer midt på dagen. ;-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #15 Skrevet 31. januar 2012 dum dag ja. Var nettopp i et selskap for 5 åringer, som var på søndag. på et dumt tidspunkt. fikk ikke noe igjen av dagen, og det varte 3 timer. Legg selskapet til fra 12-14. då kan folk rekke å gjøre andre ting. Evt 12-1330. om barna er under 6 år. Har ikke lest alt før jeg svarte
☆☆☆ Skrevet 1. februar 2012 #17 Skrevet 1. februar 2012 Tror det er veldig forskjellig hva folk gjør ut av dagen. Hjemme hos oss har ikke morsdag vært noe, jeg husker bare at vi ga mamma kort vi hadde laget på skolen og at vi kanskje hadde kake og kaffe på ettermiddagen (hvis mor selv bakte kaken). I svigerfamilien min er morsdag og farsdag viktige, spesielt i forhold til besteforeldregenerasjonen. Det er gaver og styr, og gjerne kaffe og kake med hele storfamilien, der besteforeldrene til mannen blir gjort stas på. Det hadde vært dumt å utebli, samtidig skjer det jo innimellom hvis morsdag eller farsdag havner på mine arbeidshelger. Nå har vi ikke barn enda, men jeg ville nok skviset inn tid til en bursdagsfeiring som ikke ble lagt til et altfor ubeleilig tidspunkt. Samtidig hadde jeg nok tenkt at det var en dum dag foreldrene til bursdagsbarnet hadde valgt.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #18 Skrevet 1. februar 2012 Hadde ikke vært noe problem her, iallefall. Vi gjør ikke så mye ut av det. Et kort og litt kake til kaffen, og ferdig med det.
skyblue Skrevet 1. februar 2012 #19 Skrevet 1. februar 2012 Hadde ikke hatt barneselsksp selv den dagen, men om ungene ble invitert i selskap skulle de selvsagt fått gå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå