Gå til innhold

Hvor stort kjøkken har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har dere spiseplass på kjøkkenet?

Vi skal bygge hus og får ca 28 kvadrat kjøkken. Vi skal ha spiseplass på kjøkkenet, og jeg har lyst på stort spisebord med plass til 10, men på tegningene syns jeg det ser trangt ut.. :( Rommet er rektangulert,

ca 4,5 x 6 m

Skrevet

Jeg har 24 kvm i vinkel. Har vedovn, dører, trapper og allrom der. Så jeg har vanlig kjøkkenbord, salong med TV og mer til på mitt kjøkken :)

Tror nok du fint får plass til bordet ditt :)

Skrevet

Vet ikke kvadrat, men det er ikke så stort. Veldig praktisk da, med mye skapplass på alle vegger. Vi har valgt å ikke ha spiseplass der inne, men heller ha spisestue like utenfor. Det har jeg ikke angret på et sekund.

Skrevet

Jeg har 24 kvm i vinkel. Har vedovn, dører, trapper og allrom der. Så jeg har vanlig kjøkkenbord, salong med TV og mer til på mitt kjøkken :)

Tror nok du fint får plass til bordet ditt :)

PS! jeg har hatt 8 tilbords her, uten krisetilstander :)

#2 :)

Skrevet

Spiseplass til 10 tror jeg også blir trangt ja..

Vi har mindre kjøkken (3,5 x 5 m) og har ikke spisebord der i det hele tatt, vi har bare tre barkrakker ved den ene benken.

Spiseplassen vår er i naborommet, der har vi spiseplass til 10 nå, men det blir lite for oss som er 6 stk i familien så vi har tenkt å kjøpe større spisebord..

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Vi har bitte lite kjøkken, men åpen kjøkkenløsning. Vi har kun vanlig str. på kjøkkeninnredninga og et hyllesystem på ene veggen/gulvet. Har ikke plass til spisegruppe så derfor har vi spisebord rett ved kjøkkenet :)

Skrevet

Vi er like i underkant av 5x5. Rommet er temmelig kvadratisk.

Vi har kjøkkenbenker rundt alle veggene og spisebord i midten, så vi har ikke kjøkkenøy.

Vi har i midten et spisebord som er 120x220. Vi har ikke stoler på enden av bordet ute annet enn når vi har besøk, og da er det ikke trangt, men når det er fullt med fire på hver langside og vi må begynne å bruke kortsidene også merker vi at det ikke er god plass, men det er fullt brukbart.

Da blir det itt trangt å komme inn i skapene bak kortsiden.

Skrevet

Vi har bitte lite kjøkken, men åpen kjøkkenløsning. Vi har kun vanlig str. på kjøkkeninnredninga og et hyllesystem på ene veggen/gulvet. Har ikke plass til spisegruppe så derfor har vi spisebord rett ved kjøkkenet :)

Sånn har vi det også! Kjempefornøyd!! Også blir ikke bare spisestua stående til pynt.

Skrevet

Vi har kjøkken på 14,5 kvm uten spiseplass. Vi har relativt mye skapplass.

Du får plass til bord for 10 personer uten problemer.

Skrevet

Vi skal bygge hus og får ca 28 kvadrat kjøkken. Vi skal ha spiseplass på kjøkkenet, og jeg har lyst på stort spisebord med plass til 10, men på tegningene syns jeg det ser trangt ut.. :( Rommet er rektangulert,

ca 4,5 x 6 m

Nå tror jeg kjøkkenet er på rundt 12 kvadrat (ca 3 x 4 meter vil jeg tro). Er ikke helt sikker, for vi leier bare her så vi har ikke noen tegninger. Vi har kjøkkenbord (et stort ett) med plass til 7-8 personer rundt slik det står nå, men vi kan dra det fram og få plass til 2 til (men da må vi dytte det tilbake etterpå, ellers blir det ikke plass til å gå inne i rommet). Synes kjøkkenet er ganske trangt, men det går.

I huset vi skal bygge blir kjøkkenet på ca 26 kvadrat (6,7 m * 3,9 m), og vi tar egentlig bare med oss samme kjøkkenbord som nå, og har spisebord i ene delen av stuen. Men vi vil få plass til 10 personer rundt kjøkkenbordet uten problem dersom vi vil det. Her kan du se omtrent hvordan vi har tenkt selve planløsningen på kjøkkenet (ikke farger da, de blir anderledes enn på tegningen): http://vibyggerosshus.blogg.no/1310486094_2_etasje_.html

Med 28 kvadrat burde dere har godt med plass :)

Skrevet

28 kvm er stort til kjøkken å være, og du burde få plass uten problemer. Vi har 16 kvm, 12 overskap i vinkel og god plass til spisebord.Hvordan er innredningen plassert?

Skrevet

Jeg har hatt et kjøkken på den størrelsen som var avlangt. Hadde kjøkkendelen i den ene enden (u) og resten var "spisestue".

Om det blir trangt, spørs på rommets utforming og hvor mye innredning du skal ha.

Vi satt en gang 18 stk og spiste på vårt kjøkken.

Skrevet

20 kvm og spisebord med plass til 8.

Skrevet

ca 4,5 x 6 m

Vårt kjøkken er 30 kmv, vi har kjøkken innredning som en U i den ene enden med en vegg med høyskap(2 konfyrer, mikro osv) og da 2 vegger med kun undeskap og benkplate, og så har vi en øy mellom dette og kjøkkenbordet hvor vi har plass til 8 til vanlig men kan ha 14. Elsker kjøkkenet vårt. Her brenner peisinnsatsen hele vinteren fra morgen til kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...