Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 kjøpte leilighet i oktober. Kjøpte hvitevarene som fulgte med, selv om jeg helst ville ha med mitt eget. Men fant ut at det var enklest å slippe å bytte, så betalte 1500 for hvitevarene..... etter bare 2 uker sviktet oppvaskmaskinen..... Så har vasket opp siden det... Og nå sviktet jammen kjøleskapet også. Eller kombiskap som det heter.. Alt som lå i fryseren og kjøleskapet er ødelagt.. jeg bare griner nå! For jeg har virkelig ikke råd til å kjøpe hverken nye hvitevarer eller ny mat... !! Jeg er så sint! tenkte først på støtte fra nav. Mne tror ikke de vil hjelpe så lenge jeg eier leilighet.. Det er vel bare for de som leier.. Hva i alle dager kan jeg gjøre, har jeg rett på noe som helst?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Om du enslig med barn og lav inntekt Kan du ha krav på bostøtte. Om du derimot er i jobb, tjener greit men har større lån enn du i realiteten makter får du ikke noe hjelp. De dekker ihvertfall ikke ødelagte kjøleskap/ mat;-)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Om du enslig med barn og lav inntekt Kan du ha krav på bostøtte. Om du derimot er i jobb, tjener greit men har større lån enn du i realiteten makter får du ikke noe hjelp. De dekker ihvertfall ikke ødelagte kjøleskap/ mat;-) kom på nå at kanskje forsikringen gjelder? er det vanlig at innboforsikring dekker hvitevarene? hi (ja er aleneforsørger med lav lønn, men regner med at siden jeg har høyt lån til leilighet dekker de ikke noe fordi jeg KAN selge leiligheten..... har ikke rett på bostøtte akkurat nå i og med at jeg får redusert overgangsstønad og er akkurat over grensen til for lav intekt. men når jeg ikke får os lenger, år jeg bostøtte igjen.....)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Om du enslig med barn og lav inntekt Kan du ha krav på bostøtte. Om du derimot er i jobb, tjener greit men har større lån enn du i realiteten makter får du ikke noe hjelp. De dekker ihvertfall ikke ødelagte kjøleskap/ mat;-) kom på nå at kanskje forsikringen gjelder? er det vanlig at innboforsikring dekker hvitevarene? hi (ja er aleneforsørger med lav lønn, men regner med at siden jeg har høyt lån til leilighet dekker de ikke noe fordi jeg KAN selge leiligheten..... har ikke rett på bostøtte akkurat nå i og med at jeg får redusert overgangsstønad og er akkurat over grensen til for lav intekt. men når jeg ikke får os lenger, år jeg bostøtte igjen.....) JA det dekker hvitevarene. Sansynligvis dekker innboforsikringen din også maten. De fleste gjør det.
Gjest mphs Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Trodde alt av hvitevarer kulle følge med når man solgte nå. Da skulle du ikke betalt noe mer for det.
Miss Honey Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Trodde alt av hvitevarer kulle følge med når man solgte nå. Da skulle du ikke betalt noe mer for det. det er bare integrert som følger med uansett. Det er vanlig at kjøper og selger blir enige om frittstående hvitevarer...
Gjest mphs Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Trodde alt av hvitevarer kulle følge med når man solgte nå. Da skulle du ikke betalt noe mer for det. det er bare integrert som følger med uansett. Det er vanlig at kjøper og selger blir enige om frittstående hvitevarer... Da håper jeg at jeg får solgt med fryseboksen for den orker jeg ikke ta med om jeg skal flytte
It's all about me Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 Trodde alt av hvitevarer kulle følge med når man solgte nå. Da skulle du ikke betalt noe mer for det. det er bare integrert som følger med uansett. Det er vanlig at kjøper og selger blir enige om frittstående hvitevarer... Nei tidligere var det slik at integrerte hvitevarer skulle følge med om ikke annet var opplyst om. Men nå er det gjort forandringer, ALT av hvitevarer skal følge med nå. er vel kanskje et år eller halvannet siden den nye regelen kom. Så HI skulle ikke betalt en krone for disse hvitevarene.
ana baroma Skrevet 24. januar 2012 #9 Skrevet 24. januar 2012 Kan du ikke legge ut ann på facebook eller noe da? Vi har for eks et kjøleskap til overs, som godt kan selges meget billig eller gis bort. Kanskje noen av dine venner også har et? Så er du berget inntil du får hodet over vannet igjen;) Lykke til!
Gjest mphs Skrevet 24. januar 2012 #10 Skrevet 24. januar 2012 Trodde alt av hvitevarer kulle følge med når man solgte nå. Da skulle du ikke betalt noe mer for det. det er bare integrert som følger med uansett. Det er vanlig at kjøper og selger blir enige om frittstående hvitevarer... Nei tidligere var det slik at integrerte hvitevarer skulle følge med om ikke annet var opplyst om. Men nå er det gjort forandringer, ALT av hvitevarer skal følge med nå. er vel kanskje et år eller halvannet siden den nye regelen kom. Så HI skulle ikke betalt en krone for disse hvitevarene. Var det jeg også mente at jeg hadde lest.
Tia med 2 ♀ Skrevet 24. januar 2012 #11 Skrevet 24. januar 2012 Trodde alt av hvitevarer kulle følge med når man solgte nå. Da skulle du ikke betalt noe mer for det. det er bare integrert som følger med uansett. Det er vanlig at kjøper og selger blir enige om frittstående hvitevarer... Nei tidligere var det slik at integrerte hvitevarer skulle følge med om ikke annet var opplyst om. Men nå er det gjort forandringer, ALT av hvitevarer skal følge med nå. er vel kanskje et år eller halvannet siden den nye regelen kom. Så HI skulle ikke betalt en krone for disse hvitevarene. Nei det er faktisk slik at alt skal følge med om ikke annet er spesifisert i papirene. Så om huseier skriver at hvitevarer ikke følger med eller hvitevarer kan følge med mot en hvis sum så er det det som gjelder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå