Gå til innhold

Stemmer det at barn får feber når de er slitne, slik som på kvelden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter barnehage osv??? Synest dette høres litt rart ut. Feber handler jo om infjeksjon i kroppen og skal beskytte imunforsvaret. Gutten min på 18mnd har veldig mye feber både etter bhg,på kvelden og ellers. Har ikke fått vite hvorfor.

Skrevet

To av barna mine, de i midten, har noen få ganger plutselig fått feber en dag uten noen synbar grunn. Da har de sovet og sovet og sovet, og dagen etter er de akkurat som vanlig igjen. Det har skjedd en 3-4 ganger med hver av dem og de er 7 og 4,5 år nå. I forkant har de hatt en periode der de har våknet tidlig og det gjerne har vært travelt, så jeg vet de har vært slitne. Jeg synes også det er rart, men når de ikke en gang har vært antydning tl snufsete eller noe når feberen kommer, og de er helt som før dagen etter så har jeg tenkt at det må være kroppen som på en måte tvinger dem til å ta en pause fordi den er sliten.

Skrevet

Mine barn har stadig hatt feber en kveld uten andre symptomer, og dagen etter er de helt i hundre igjen. De får jo da være hjemme dagen etter, og jeg ser ikke bort fra at kroppene deres har trengt den lille fridagen pga slitenhet.

Skrevet

Ja det er helt vanlig, jeg har en datter som i 1,5 år hadde unormalt mye feber høy feber men ingen åpenbar grunn.

Nå viste det seg at hun han hadde en sykdom som ikke var oppdaget og ble mye fortere sliten enn friske barn.

Nå når sykdommen er mer eller mindre medisinert så er det sjeldnere mellom feber annfallene.

Og når hun nå får disse feber annfallene vet vi at hun er sliten og trenger å ha noen timer evt dag med ro.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg får ofte feber når jeg er veldig sliten. Er vel kroppens måte å si fra om at man på roe ned på.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg tror ikke på at verken barn eller voksne får feber av å være slitne, men jeg tror at man lettere kan få feber når man er sliten. Det ligger noe annet til grunn som utløser feberen.

Det er det samme som at man ikke blir forkjølet av å være våt på beina, men man har større sjans for å bli forkjølet når man er våt på beina - eller fryser eller er sliten osv.

Skrevet

Feber er jo kroppens måte å bekjempe infeksjoner på. Når man er sliten og "utlekt" eller overarbeidet så er kroppen mer mottagelig for infeksjoner av ulike slag, og da kan feber og trøtthet være det første middelet som brukes mot mikroskopiske angripere. Og ofte kan det hjelpe, og man blir frisk etter en god natts søvn.

Tror nok ikke feber er en reaksjon på slitenheten i seg selv, men snarere små uhumskheter som sniker seg inn når kroppen er nedbrutt. Barn utsettes jo gjerne for bakterier i mye større grad enn oss voksne, og kroppen trenger litt nedetid for å bekjempe de.

Det er hva jeg tror i alle fall :)

Skrevet

Ene jenta mi er slik. Ofte hvis vi har vært på ferie eller vi har hatt besøk der barna har ranglet litt så pang! feber.

Da ligger hun gjerne under en parasoll i syden og hutrer. Neste dag helt fin. Alltid helt fin dagen etter.

Når hun er syk på annen måte har hun flere ting som hoste og det varer lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...