Gå til innhold

Serumtråd 2012 :-)


Diddi72

Anbefalte innlegg

Da kan jeg endelig annonsere POSITIV test!! :-) Foreløpig veldig ufattelig, men følelsene kommer vel sigende etterhvert. Skal ta blodprøver tirsdag og torsdag - så følg med, følg med! Er det en eller to som har tatt bo, mon tro? :-)

- Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fantastisk Pippi! Endelig på tide:) Ja, det blir nesten en uvirkelig følelse. Etter så lang tid. Det blir spennende å følge med på resultatet av prøvene.

 

Jeg har fått opplegg fra Penny i dag. Må virkelig holde hodet kaldt for å holde styr på behandlingen fra dag til dag. Hvor mange dager tok det for deg, Pippi, fra du startet til du dro nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MissTaurus, det gikk akkurat 2 uker og da var det blastocyster jeg satte inn. Tror det var relativt raskt, og kommer jo også an på om du har dag 3 etter 5 transfer. Krysser fingrene for at du er neste mann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp, hipp hurra, Pippi! :D

Gratulerer så mye, dette var hyggelige nyheter. Det var virkelig din tur nå! (Selv ruger jeg på to, og er spent på om Pennys kur har gjort susen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ, HURRA Pippi :) NÅ ble jeg glad. SÅ fort det har gÅtt, var ikke klar over at du hadde testdag enda! Blir spennende Å se hvor mange det er. Hvor mange satte du inn? SÅ morsomt at vi sliterne blir gravide unna for unna her :) Penny mÅ nÅ være best pÅ dette;)

Endret av Håpefull38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til alle dere som blir gravide her på Serum-tråden :)

Jeg ser at Serum ber om prøve for å avdekke "hidden chlamydia", og jeg har lest meg til at det kun er Serum som tar denne prøven.

 

Er det et fellestrekk for dere som nå endelig har lykkes at dere faktisk fikk påvist positiv prøve for dette? Jeg er litt nysgjerrig og skjønner kanskje ikke helt hvorfor ikke alle fertilitetsklinikker tar den testen.

 

ønsker alle dere sterke damene lykke til videre :) Det gleder meg å se at en etter en blir gravid, og det gir nytt håp for mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomst Klar og Diddi! Og ikke minst gratulerer med fantastisk positiv test Pippi!!!!

Er ganske utrolig å se at så mange av dere slitere, som jeg har fulgt med på så lenge nå, lykkes en etter en. Det er enormt motiverende for meg som egentlig var på vei til å gi opp. Samtidig er valget om eggdonasjon er stort steg å ta, men jeg er ikke like fremmed for tanken lenger. Er i dialog med Penny, og får se hva vi ender med å gjøre. Har en (steril) samboer som også er en del av dette, så månedene fremover blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er gravid!! Har egentlig gitt opp etter 4 ivf og pengelens. Har fulgt Pippi fra jeg startet og når hun nå er gravid kjenner jeg at det er vansklig å gi opp håpet. Har ikke noe problem med ED, men hvor får jeg tak i pengene.... hvor mye har du lagt ut etter du tok kontakt med serum pippi? Jeg har tenkt å reise ned dit for å ta hysteroskopi. Er det greit å reise fra Bergen? Håpfull hvordan går graviditeten ifht muskelknutene? Lykke til videre alle dere som er gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er gravid!! Har egentlig gitt opp etter 4 ivf og pengelens. Har fulgt Pippi fra jeg startet og når hun nå er gravid kjenner jeg at det er vansklig å gi opp håpet. Har ikke noe problem med ED, men hvor får jeg tak i pengene.... hvor mye har du lagt ut etter du tok kontakt med serum pippi? Jeg har tenkt å reise ned dit for å ta hysteroskopi. Er det greit å reise fra Bergen? Håpfull hvordan går graviditeten ifht muskelknutene? Lykke til videre alle dere som er gravid:)

Gratulerer til alle som er gravid!! Har egentlig gitt opp etter 4 ivf og pengelens. Har fulgt Pippi fra jeg startet og når hun nå er gravid kjenner jeg at det er vansklig å gi opp håpet. Har ikke noe problem med ED, men hvor får jeg tak i pengene.... hvor mye har du lagt ut etter du tok kontakt med serum pippi? Jeg har tenkt å reise ned dit for å ta hysteroskopi. Er det greit å reise fra Bergen? Håpfull hvordan går graviditeten ifht muskelknutene? Lykke til videre alle dere som er gravid:)

 

PS! Fikk svar fra Serum at de kunne teste meg for en del andre infeksjoner det kosta 170 euro, har dere gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for full klaff Isola71! Jeg har forresten gått på antibiotika nå også ifbm selve forsøket.

 

Håpefull: jeg satte inn 2 blastocyster forrige lørdag. Offisiell testdato er i morgen.

 

Hedvig72: hvor mye det koster kommer helt an på om du velger ED (dedikert eggdonor) eller EA (backup eggdonor), gresk eller Cryos sæddonor, hvor mye medisiner du trenger, og om du bør ta hysteroskopi. Jeg har vel brukt ca. 60.000 kr, men tror du kan komme unna en del rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er gravid!! Har egentlig gitt opp etter 4 ivf og pengelens. Har fulgt Pippi fra jeg startet og når hun nå er gravid kjenner jeg at det er vansklig å gi opp håpet. Har ikke noe problem med ED, men hvor får jeg tak i pengene.... hvor mye har du lagt ut etter du tok kontakt med serum pippi? Jeg har tenkt å reise ned dit for å ta hysteroskopi. Er det greit å reise fra Bergen? Håpfull hvordan går graviditeten ifht muskelknutene? Lykke til videre alle dere som er gravid:)

 

Hei Hedvig! Jeg tok opp lån i banken før jeg skulle nedover til Athen. Brukte vel ca 40.000 på den ene turen. Men da var 12.000 reise og opphold(var der i ei uke) og så tok jeg en inseminasjon samtidig som kostet 3-4000. Jeg brukte backup-programmet deres som kostet 3.000 euro. Tok ikke hysteroskopi før jeg satte inn egg. Penny var veldig ivrig på at jeg skulle ta det pga muskelknuten, og mente den burde fjernes. Men jeg sa bare til henne at den ikke lot seg fjerne(noe hun ikke skjønte hvorfor), at ivf- legene hadde sagt at den skulle være der og at jeg ville prøve en gang uten hysteroskopi. Da var det ikke mer snakk om den før jeg kom ned. Hun så da selv at den ikke skulle ha noe å si.

Da jeg var på ordinær ultralyd spurte jeg jordmor om hun kunne se muskelknuten. Den var opprinnelig 7-8 cm. Hun så den helt ute på venstre side og sa den ikke lå i veien for noe. Hun målte den til 4 cm. Samtidig var det et eller annet der som hun ikke skjønte helt. Fikk ikke helt tak på hva det var. Hun mente jeg heller burde få en gynekolog til å se på den. Skal høre neste gang jeg skal i ultralyd om de kan ordne time hos gyn så jeg får sjekket den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som blir gravide her på Serum-tråden :)

Jeg ser at Serum ber om prøve for å avdekke "hidden chlamydia", og jeg har lest meg til at det kun er Serum som tar denne prøven.

 

Er det et fellestrekk for dere som nå endelig har lykkes at dere faktisk fikk påvist positiv prøve for dette? Jeg er litt nysgjerrig og skjønner kanskje ikke helt hvorfor ikke alle fertilitetsklinikker tar den testen.

 

ønsker alle dere sterke damene lykke til videre :) Det gleder meg å se at en etter en blir gravid, og det gir nytt håp for mange andre.

 

Jeg har ikke tatt den testen. Har heller ikke vært der til hysteroskopi som Penny mente jeg burde ta. Gynekologen min sa at de der nede var veldig raske til å skal fjerne alt, men at det ikke bestandig er like bra fordi det blir en del arr av sånt også. Serum har patent på den klamydiatesten, så det er vel derfor ikke andre bruker den. Tror Isola sendte nedover en prøve og fikk resultat på den selv om hun ikke bruker Serum ved ivf. Så det kan du jo gjøre hvis det er en annen klinikk du heller vil bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, det stemmer. Jeg tok Serums klamydiatest. Du kan sende nedover en prøve selv. Det koster 100 Euro (og evt. 100 Euro til hvis du ønsker å få utskrevet antibiotikabehandlingen).

 

På 4 IVF-forøk ved CFC ble jeg gravid én gang, da jeg samtidig gikk på penicillin for UVI. Penny mente dette kunne henge sammen, dvs. at penicillinen gjorde det lettere å bli gravid. Jeg har egg, og det skal ikke være andre hindringer enn alderen (40), så jeg synes det var verdt å ta testen. Fikk positivt utslag for klamydia, så jeg gjennomførte antibiotikakuren på 25 dager før ny IVF ved CFC nå i januar. Blir spennende å se om det har hatt noen effekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Isola og Håpefull!

 

Dette er veldig greit å vite om dersom det skulle bli aktuelt. Jeg er selv i startfasen på mitt første IVF-forsøk, jeg må bare bli skikkelig nedregulert først. Planen er å kjøpe en 3-pakke v/Triangelen. Da er det jo mulig å ta kontakt med Serum for å ta denne testen underveis i prosessen dersom jeg føler behovet for det.

 

Tusen takk igjen jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raske svar og informasjon. Jeg lurer fortsatt på om jeg skal sette igang med dette....må få lånt 60 000 først. Jeg er 40 og har hatt fine 4 delte egg på hvert ivf forsøk, men de vil ikke feste seg. Har likevel ikke trua på egga mine..Har hatt celleforandringer for 3 år siden og har lest en plass at det kan skyldes ulike bakterier og feks tidligere clamydia, noe jeg ikke har hatt. Jeg blør svært lite, så hysteroscopi føler jeg er nødvendig uansett svar på test. Jeg kan fint bruke gresk donor. Hva er de ulike valgene av eggdonasjon?

Er dere åpne på at det er eggdonasjon? Har dere møtt noen negative reaksjoner? Er en del konservative folk i nærmiljøet mitt, og jeg vet ikke hvordan pappa vil reagerer. Stemmer det at 65% blir gravid på første forsøk? Dette var mange spørsmål og jeg setter stor pris om noen vil svare. Har virkelig kjent på gleden hver gang en av dere har blitt gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg i dag var kun 35, synes det er lavt og er litt bekymret. Penny mener at det er normalt 10 dager etter transfer, men jeg trodde det kom an på hvor mange dpo man er?

Håper det har doblet seg til torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg i dag var kun 35, synes det er lavt og er litt bekymret. Penny mener at det er normalt 10 dager etter transfer, men jeg trodde det kom an på hvor mange dpo man er?

Håper det har doblet seg til torsdag.

 

Krysser fingrene for deg, Pippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raske svar og informasjon. Jeg lurer fortsatt på om jeg skal sette igang med dette....må få lånt 60 000 først. Jeg er 40 og har hatt fine 4 delte egg på hvert ivf forsøk, men de vil ikke feste seg. Har likevel ikke trua på egga mine..Har hatt celleforandringer for 3 år siden og har lest en plass at det kan skyldes ulike bakterier og feks tidligere clamydia, noe jeg ikke har hatt. Jeg blør svært lite, så hysteroscopi føler jeg er nødvendig uansett svar på test. Jeg kan fint bruke gresk donor. Hva er de ulike valgene av eggdonasjon?

Er dere åpne på at det er eggdonasjon? Har dere møtt noen negative reaksjoner? Er en del konservative folk i nærmiljøet mitt, og jeg vet ikke hvordan pappa vil reagerer. Stemmer det at 65% blir gravid på første forsøk? Dette var mange spørsmål og jeg setter stor pris om noen vil svare. Har virkelig kjent på gleden hver gang en av dere har blitt gravid:)

 

Jeg er også 40, og eggene mine har også vært av topp kvalitet ved hvert IVF. Men antagelig er de for gamle. Jeg har fortalt en del folk at det er ED, og har bare fått positive tilbakemeldinger. Ei på jobb sa: Det er jo bare ett egg. Og andre har lurt på hvorfor jeg ikke hadde gjort dette før siden jeg ble gravid på første forsøk. Har ikke fortalt det til alle. Folk jeg vanligvis har lite med å gjøre trenger ikke vite alle detaljene. På jobb er folk over seg av begeistring, og det er bestandig morsomt å komme på besøk der. Det er ikke så mange som har spurt om det er donor i bildet eller hvordan dette har skjedd. Men regner med at ryktene har gått eller at de skjønner det. Faren min sier lite, men virker veldig stolt over de to små som skal komme. Moren min har heller ikke spurt eller kommentert det så mye, men skal nå begynne å strikke til de små, og hun gleder seg nok også. Penny sa til meg at det på Serum var 65% sjanse for å lykkes på første forsøk. De andre klinikkene jeg undersøkte i Tsjekkia opererte med 50-55%. På Serum har de backup-program hvor du blir innkalt på kort varsel. Det er donorer som de har som backup ved vanlig eggdonasjon. Får de ikke bruk for dem, så kan de som kan komme på kort varsel få benytte eggene. Dette koster 3.000 euro. Vanlig ED koster 5.000. Jeg hadde nettopp sendt nedover noen papirer, og regnet med det kom til å ta en stund før jeg skulle nedover. Så ringte plutselig Penny en mandags kveld, og onsdag var jeg på klinikken! Jeg var heldig med timingen, for de hadde nettopp åpnet etter sommeren og hadde mange donorer som det skulle "høstes" egg fra. Jeg fikk satt inn i naturlig syklus. Ingen stimuleringer på forhånd. Bare spør hvis det er mere du lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg jeg også, pippi!

Og lykke til med oppløpet, Miss Taurus!

Klar39, håper ukene går fort :-)

Så hyggelig at alle gleder seg med deg, håpefull :-)

Velkomment til dere nye, enten dere har bestem dere for ED/EA ved Serum eller bare er her og snuser litt, vi vet alle at dette er en lang prosess så det er viktig å tenke seg nøye om og kjenne godt etter hva man vil. Da er disse forumene uunnværlige, syns jeg.

 

Det er ingenting som tyder på at det blir Serum for meg pr i dag siden jeg har vendt blikket mot AVA Peter eller AVA Riga. Slo fra meg Tsjekkia da jeg oppdaget at jeg ikke kunne bruke Cryos, kun lokale donorer og litt for få kriterier å velge ut fra. Prisen ved AVAene er omternt som Serum, eller litt i overkant. Jeg må bestemme meg innen i morgen kl 14 for da har jeg gynekologtime og vil gi beskjed om at jeg setter i gang. Gynekologen har samarbeid med AVAene så håper det skal lette prosessen og at den kan gå så raskt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg jeg også, pippi!

Og lykke til med oppløpet, Miss Taurus!

Klar39, håper ukene går fort :-)

Så hyggelig at alle gleder seg med deg, håpefull :-)

Velkomment til dere nye, enten dere har bestem dere for ED/EA ved Serum eller bare er her og snuser litt, vi vet alle at dette er en lang prosess så det er viktig å tenke seg nøye om og kjenne godt etter hva man vil. Da er disse forumene uunnværlige, syns jeg.

 

Det er ingenting som tyder på at det blir Serum for meg pr i dag siden jeg har vendt blikket mot AVA Peter eller AVA Riga. Slo fra meg Tsjekkia da jeg oppdaget at jeg ikke kunne bruke Cryos, kun lokale donorer og litt for få kriterier å velge ut fra. Prisen ved AVAene er omternt som Serum, eller litt i overkant. Jeg må bestemme meg innen i morgen kl 14 for da har jeg gynekologtime og vil gi beskjed om at jeg setter i gang. Gynekologen har samarbeid med AVAene så håper det skal lette prosessen og at den kan gå så raskt som mulig.

 

Det blir spennende å høre hva du bestemmer deg for! Fikk et godt inntrykk av Ava Riga. Sendte mail til dem og fikk svar så og si med det samme. Har hørt mye bra om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønsker Måne! Godt å høre at du er i gang. Nå er en verdifull last på vei fra Cryos til Serum! Synd du ikke kunne bruke sæd fra dem i Tjekkia. Blir sikkert bra på AVA også.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi har hørt at det er veldig individuelt når hcg begynner å stige, satser alt på at den har dobbla seg!

Godt at alle er positive rundt deg håpfull. Jeg begynner med å sende nedover en hidden clamydia test, så får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...