Gå til innhold

Serumtråd 2012 :-)


Diddi72

Anbefalte innlegg

Tingeling: Så bra å høre at alt er bra med deg og lille Teddy!

 

HH72: Innlegget ditt står lenger oppe på siden. Før var hele tråden på samme side, nå går den over flere sider. Trodde også det hadde forsvunnet noen innlegg før jeg fant det ut.

Godt å høre at alt er bra med deg og jentene dine. Jeg spekulerer nå i navn om dagene! Trodde jeg hadde et jentenavn og et guttenavn klart, men ble plutselig veldig usikker på jentenavnet. Er så mange fine jentenavn å velge mellom. Så må jeg jo også ha et jente og et guttenavn til klart i tilfelle jeg på ultralyden får vite at det er to av samme kjønn. Da kan jo ikke bare en av dem ha fått navn. Og så skal jo navnene passe til hverandre;-)

 

Kjente liv for første gang i ettermiddag. Det var ikke bare små bobler. Holdt på slik i ca en time. Litt senere så jeg det også utenpå magen. Har jo sett dem sprelle mange ganger, men kjempemorsomt å endelig kan kjenne dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nytt år alle sammen!!

 

Håpefull38: Her går det bra, formen er fin. Har ikke fått mage enda, ser kun en liten kul når jeg våkner om morgenen som forsvinner når jeg står opp. Gleder meg til den ordinære UL'en på fredag, skal bli godt å se den lille igjen (har ikke kjent noe spark enda) og spent på om jeg får vite kjønn :-D Samtidig er jeg stadig vekk bekymret for at noe skal være galt...

 

Så morro at du har kjent liv fra de to små, må være en fantastisk følelse :-D

 

Pippi9: Masse lykke til med forsøket ditt, dette blir spennende!

 

Diddi72: Så bra progesteronnivået ditt har steget og at det var fin hcg stigning :-D

 

HH72: Gratulerer med vel overstått ordinær UL og 2 jenter :-)

 

Tingeling71: Herlig å lese at det går bra med lille Teddy og deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nytt år til dere!

Her skjer det ting:) Gratulerer med positiv test Diddi!

Pippi; så bra at du endelig er i gang. Det blir spennende å følge deg videre.

Jeg må dessverre ta antibiotika kur pga positiv klamydiatest. Jeg venter på resept på azitromax fra Serum slik at jeg kan begynne ASAP. Håper å reise til serum så snart kuren er over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God nytt år alle sammen!!

 

Har ikke vært inne på forumet på noen uker, og ble skikkelig glad da jeg så et flere har testet positivt :) Gratulerer så masse til dere!

 

Pippi; veldig bra at du hopper i det så snart etter nyttår. Gleder meg til å følge med deg og andre som reiser ned i vinter.

 

Som en del av dere vet (fra siste treff i Oslo), hadde jeg en veldig ubehagelig opplevelse på jobben før jul. Det endte med at jeg ikke lenger jobber på dette stedet. Men ting ordner seg og nå er jeg i en mye bedre arbeidssituasjon:)

 

Jeg er nå 12 uker på vei og var på ul i dag. Det lille krapylet var kjempe aktiv og det var moro og se på armer og bein som beveget seg heftig. Alt ser perfekt ut og jeg kan puste litt lettere.

 

Stå på alle sammen!

 

Mvh Lotte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippi9

Det var supre nyheter Lotte! Både med krapylet og ny jobb :-)

Her dyttes det innpå fra medisindepoet... Mens jeg venter på å få høre nyheter om uttak osv. osv.

 

Lykke til dere andre også som lader opp til forsøk! Og godt å høre om alle knøttene som vokser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med passert 12 uker Lotte :-), og gratulerer med en ny og bedre jobbsituasjon!

 

På denne tråden virker det som alt fungerer bra for alle nå, og det er veldig motiverende! Lykke til til de som skal til Serum på kort sikt, og dere som venter å se skjønnet på neste ultralyd!

 

Jeg har fått slappet godt av i juleferie. Fikk en kraftig influensa etter hystroskopien, men har nå ladet opp batteriene igjen.

 

Har tenkt mye på hvordan og hvor jeg skulle ta neste aqua scan.

Har nå avtalt med Penny at jeg kan starte "threatment". Jeg skal dra til Athen noen dager tidligere, og ta en aqua scan før ET. Er alt bra så fortsetter vi ET, hvis ikke så blir det hystroskopi. Penny mener at det er under 10% sjanse at det ikke skal være i orden. En aqua scan før ET kan i tillegg være positivt for implantering. Så da vil jeg være i gang igjen. Jeg får ikke reist nå i Januar, så tar det etter neste mens. Håper jeg kan være ruger igjen i uke 9. Håper disse ukene går veldig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lotte; enig med Klar, bra det har ordnet seg med jobben. Det er helt utrolig at noen kan opptre på den måten. Håper det går bra med deg ellers.

 

Klar; så bra at du har funnet en løsning på ditt dilemma. Det er godt å høre at det er svært liten sjanse for at det ikke er i orden.

 

Jeg er litt usikker på hvordan prosessen videre blir for meg. Jeg har ikke fått noe opplegg fra Penny ennå. Reiser dere ned i forbindelse med eggløsning eller kan man styre dette med medisiner. Jeg har jo fått et lass med Cyclacur tabletter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Taurus: Cyklussen er synkronisert med donor. Du begynner medisinene ca likt med donor. Får som regel opplegg rett før "threatment" starter. Du får beskjed fra Penny når hun vet når donoren skal ha egguttak (2 dager før). Så er det avreise etter det alt ettersom om det er 3 dager embryo eller blastocyst.

 

Vet ikke om du er klart til å starte nå, eller skulle ta en antibiotika kur først?

Hør med Penny om når hun tror hun har en donor klar til deg. Jeg har alltid hatt ET i min naturlig cyklus men noen ganger velger Penny å nedregulerer deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre at det går bra med dere gravide!! Begynner å bli en del så jeg får ta alle under ett :-)

 

Så utrolig godt å høre om planen din Klar39. Heier på deg, og satser på at det blir ET når du kommer deg nedover!!!

 

Pippi; Håper du får nyheter om ikke så alt for lenge...Tålmodigheten testes gang på gang ;-)

 

Jeg er fortsatt gravid da :-)...selv om det ikke helt føles slik enda. Fikk skikkelig symptomer på urinveisinfeksjon på nyttårsaften, men klarte å holde ut til mandag før jeg måtte til lege. Så da ble det peniclin, og som forventet virker det, men blir kvalm og uvel. Litt vanskelig å skille på hva som er hva av symptomer om dagen. Måtte jo øke progresteron så det medførte også til litt uvelhet. Så det ha blitt noen dager hjemme på nyåret. Men HCG har steget fint!! Så jeg må nå prøve å "holde" ut til ul om et par uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Klar. Jeg skal ta antibiotika først, men greit å vite litt om hva som skjer videre. Jeg kontakter Penny om noen uker så jeg er forberedt på hva som skal skje videre. Jeg begynner å bli utålmodig:)

 

Fint å høre at alt står bra til Diddi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn av ren nyskjerrighet.

Klar, Pippi og Taurus; har noen av dere fått donor enda? Og skal dere ha EA eller ED?

Jeg hadde ED men det var ren tilfeldighet. Kostet mer men siden det var en donor tilgjengelig akkurat der i min syklus var det naturlig å velge dette alternativet.

Og med sæddonor, hva velger dere? Bestille fra Cryos eller en greker? Jeg valgte greker...tenkt hvorfor ikke. Så får barnet forhåpentligvis litt mere pigmenter enn jeg selv har. Fordel :)

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ordinær ultralyd idag, alt sto bra til og det er ei lita jente som gjemmer seg inne i magen. *Hurra* :-D

Terminen ble flyttet ett par dager til 09.06.12

 

Lotte: Gratulerer med passerte 12 uker og et aktivt lite krapyl :-D

 

Diddi: Blir spennede med UL om et par uker!

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippi9

Jeg kjører ED, så min eggdonor startet vel ca samtidig med meg på programmet. Regner med at det blir uttak i løpet av førstkommende uke. Har bestillt sæd fra Cryos. Jeg er forøvrig nedregulert for å være synkronisert med min dedikerte eggdonor. Hiver nå innpå noe skikkelig bredspekter antibiotika........ Ikke så veldig happy for all denne antibiotikaen, men, men, Penny bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg regner med jeg går for ED og bestiller sæd fra Cryos. Jeg har ikke fått noe konkret opplegg ennå.

 

Pippi, hvor lang tid i forveien skal du nedreguleres? Og hvilke medisiner tar du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippi9

Nedreguleringssprøyta settes på dag 21, deretter så kommer mensen vanligvis i løpet av en uke eller noe sånt. Når så donor også er klar kan programmet starte. Du må vel uansett gi beskjed om du går for ED før Penny kan iverksette noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna: Gratulerer med jente i magen:-) Du som trodde det var en gutt! Jeg har en følelse av at jeg har to gutter i magen. Er enda så dårlig, og folk sier det er jenter som gir slik kvalme;-) Denne uka har vært forferdelig. Masse spying og sinnsyk kvalme. Gir seg ikke!!!

 

Klar39: Denne løsningen hørtes da veldig bra ut! Krysser fingre for at det blir rett på innsett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også følger med og heier :-) God stemning her for tiden syns jeg, gir mot til å fortsette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippi9

Da er planen klar. Donor har egguttak i morgen - og jeg setter inn blastocyster på lørdag. Hun er ung så dette har gått raskt - håper det lover bra for fortsettelsen. Jeg fikk målt slimhinna i dag og den var "more than perfect" iflg Penny. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende Pippi!

 

Måne66: Har du bestemt deg for klinikk? Vil bare si at jeg har hørt en del negativt om St. Petersburg. De har visst blitt mye lik CFC. Tar ikke så godt vare på den enkelte pasient. Unica har jeg derimot et veldig godt inntrykk av. De har som sagt en gynekolog, prof. Maly, som er godt kjent i hele Europa. Har fått veldig gode og utfyllende svar fra dem. Da jeg holdt på å undersøke hadde jeg fått svar fra prof. Maly på en del sp.mål. Sendte mail med noen nye sp.mål. Men jeg bestemte meg taskt for at jeg skulle bruke Serum etter jeg fikk kontakt med Penny. Glemte derfor at jeg hadde spurt Prof Maly om en del ting.

I slutten av november fikk jeg plutselig en mail hvor de beklaget på det sterkeste at jeg ikke hadde fått svar på mailen. Prof Maly hadde plutselig oppdaget at han ikke hadde svart. Sendte mail etter noen dager hvor jeg fortalte at jeg hadde vært i Hellas og var gravid med tvillinger, takket dem for all info jeg hadde fått og at de stod øverst på lista på klinikk jeg ville valgt hvis det ikke hadde vært så vanskelig siden jeg var singel. Da fikk jeg den søteste hilsen tilbake, hvor de gratulerte så mye, de sa dette var den beste julegaven jeg kunne fått og det var den beste nyheten de kunne få. De ville bare det absolutt beste for pasientene sine. Så hvis det er mulig for single å "unngå" loven, hadde jeg nok gått for dem. Men må bare også si at den høyeste prosenten for å lykkes på første ED har Serum: Hele 65%!! Tror Unica hadde 55%. Lykke til med valget!

 

Ellers har bekkenløsningen begynt å komme. Ganske vondt til tider, og vanskelig å ligge. I går kjente jeg mye bevegelser i magen, og det er så koselig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei håpefull, er så gøy at det går bra med deg :-) Tross gryende bekkenløsning. Nei, har ikke klart å bestemme meg for klinikk. Har også hørt at AVA Peter er litt samlebånd men har også hørt mye bra om deres Olga. Takk for anbefaling om Unica, de er også anbefalt av Jan ved CFC og han har jeg tillit til. Når det gjelder suksessprosentene så tar jeg de med e klype salt siden de ikke er helt sammenlignbare, men de gir jo tross alt en pekepinn :-)

 

Leser jo så mye fint om Serum her men jeg er så bekymret for at barnet skal få gresk utseende. Ja, vet det er ufint av meg å tenke slik og at de prøver å finne en passende donor og at jeg kan bestille sæd fra Cryos, men klarer liksom ikke legge fra meg denne bekymringen. Ingen andre som er bekymret for slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til, Pippi! Håper virkelig det blir full klaff nå! :) Veldig gøy å lese om alle som har blitt gravide i Hellas. Jeg følger med dere og heier i kulissene.

 

Har selv gått på Pennys antibiotikakur etter konstatert hidden klamydia i høst og er klar for nytt forsøk på CFC nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippi9

Takk det samme Isola71 - håper det blir full klaff nå! Vurderte også en stund å fortsette med egne egg etter antibiotikakuren, men alder tatt i betraktning så gikk jeg for å øke sannsynligheten :-)

 

Måne66: de gjør sitt for å matche utseende på donor og mottaker hos Serum. De har mange damer fra ØstEuropa som donorer. Jeg vet ikke, men forventer at min donor stammer fra de trakter, jeg ser i alle fall ikke spesielt gresk ut...og Penny har rykte på seg for å ha blikk for likhetstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi; så bra at du endelig er i gang!

 

Måne66.; jeg er enig med Pippi. I løpet av samtalen jeg hadde med Penny på klinikken sa hun allerede da at hun hadde en donor som passet godt. Jeg tar sæd fra Cryos så det iallefall blir ett nordisk innslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måne66: Jeg har gresk sæddonor og Ukrainsk eggdonor (som er litt lysere i håret enn meg). Kan godt hende ungene blir litt mørke i håret. Men det hadde de kanskje blitt om jeg hadde funnet drømmeprinsen også. Er ikke redd de skal se veldig greske ut. Sæddonoren min har i tillegg gråblå øyne, selv om jeg sa til Penny at det ikke spilte noen rolle om han hadde brune eller blå øyne siden vi har en del brunøyde i slekta. I tillegg hadde jo en evt mann kunne hatt brune øyne. Må bare si at det var veeeeldig mange pene greske gutter der nede;)

 

Isola: Så godt å se deg her igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...