Gå til innhold

Går det an å slutte å røyke, og bli kvitt røyksuget helt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er den biten som er verst. Jeg har virkelig lyst til å slutte å røyke, men jeg syns jo det er godt med røyk. Jeg må da altså slutte med noe jeg egentlig liker. (Ja, jeg vet at det er farlig osv.)

 

Vil jeg da klare å slutte, og vil røyksuget faktisk gi seg helt sånn at jeg blir en ikke-røyker og ikke bare en røyker som ikke røyker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar:-) Så flink du har vært 20.51! Hvor lang tid tok det før det ikke var jævlig å ikke ta seg en røyk?

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil det.Vært røykfri i 14 mnd nå og tok ikke mange ukene etter sluttet før jeg glemte hele greia. Det er det psykiske ved røykeslutt som er vanskelig,kroppen savner ikke nikotin etter en liten stund. Jeg elsket å røyke,men hadde tilslutt en lungeprosent på 71 noe som er veldig dårlig når du er 29 år. Jeg leste boka : Endelig ikke-røyker av Allen Carr. Den er seriøst genial!! fåes i alle bokhandlere. Takket være den sluttet jeg uten noe problemer. Det er ikke vanskelig å la vær å røyke. Det var vanskelig å bestemme seg for å slutte.

Lykke til! :) ps! det er sykt hvor mye penger man plutselig har når man slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei 21.20. Jeg har den boken men ble liksom aldri helt ferdig med den. Tror jeg må begynne på nytt. Tenker å prøve å slutte 10. januar. Vil nemlig ikke ha det som nyttårsforsett og heller ikke slutte på en mandag, hehe. Wish me luck...gruer meg faktisk litt, er skikkelig redd for å legge på meg mye. Men det med pengene er bra da. Tenkte å sette de pengene inn på en egen konto, og belønne meg selv med noe dyrt jeg har ønsket meg, hvis jeg klarer å slutte:-)

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Røyka i 25 år, og sluttet på dagen. Null problem. Var ferdig med å være en røyker,-ja skikkelig dritt lei! (røyket ikke under sv.skap og amming,da) Det er ca8 år siden. Aldri røyket siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det kan ta tid, tror det er ganske individuelt. Kommer an på hvor mye av avhengigheten som er psykisk, er du bare fysisk avhengig så er det nok "lett" i forhold.

 

Jeg sluttet da jeg ble gravid, savnet det innimellom gjennom hele svangerskapet, men tenkte ikke på det hele tiden lenger etter den første uken. På slutten av svangerskapet gledet jeg meg til å kunne ta en røyk igjen etter fødsel, men det ble aldri til at jeg gjorde det. Ble opptatt med andre ting kan du si. ;) Ungen er 5 mnd gammel og nå tenker jeg aldri på røyk lenger. Når jeg tenker meg om så savnet jeg det ikke engang da jeg var superstresset de første 3 mnd fordi hun var plaget med kolikk og ikke ville sove. Det frister ikke. Deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet for 6 år siden, men har fortsatt røyksug hver dag Det går opp og ned. Merker det spesielt i stressa situasjoner og når jeg tidligere pleide å ta en røyk. Håper jeg en dag aldri kjenner røyksuget igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...