Gå til innhold

Hvor tidlig er det lurt å pakke sjukehus bagen da???:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jenter:D hvordan går det med dere??:) siste innspurt nå:)

Har termin 1 februar, å redd veslemor vil komme før, men hvor lenge før pakker dere bagen??:) husker ikke helt fra nr 1;) lykke til videre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå bor ikke jeg mer enn en snau halvtime fra sykehuset, så om jeg ikke har rukket å pakke bag'en, så skal jeg nå alltids klare å raske med meg noe på vei ut døra. Samt kameraet som uansett alltid er ladet. En gang over nyttår? Kan ikke si det var mye i den bag'en som jeg trengte under fødselen, og etterpå kan alltids mannen hente det om det er noe spesielt jeg trenger.

Tror jeg kommer til å tenke på det når jeg finner frem babytøyet og utstyret en gang midt i januar ;-) Har termin 10. februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette innlegget kommer to ganger, for siden hang seg :-P Jeg skrev:

 

Nå bor ikke jeg mer enn en snau halvtime fra sykehuset, så om jeg ikke har rukket å pakke bag'en, så skal jeg nå alltids klare å raske med meg noe på vei ut døra. Samt kameraet som uansett alltid er ladet. En gang over nyttår? Kan ikke si det var mye i den bag'en som jeg trengte under fødselen, og etterpå kan alltids mannen hente det om det er noe spesielt jeg trenger.

Tror jeg kommer til å tenke på det når jeg finner frem babytøyet og utstyret en gang midt i januar ;-) Har termin 10. februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥

Jeg har temin noen dager etter deg, og må innrømme at jeg ikke hadde tenkt tanken enda. Men fikk meg en liten støkk i går, da jeg på kort varsel måtte reise inn til føden fordi vi trodde ting var i gang. Heldigvis fikk jeg lov til å reise hjem igjen litt senere på dagen.

 

Hadde nesten samme opplevelse forrige gang også, ble lagt inn på sykehuset i uke 31 ettersom de trodde ting startet. Fikk den gangen lov til å reise hjem etter noen dager, men da pakket jeg bagen ganske kjapt etter at jeg kom hjem (og fikk ikke barnet før seks dager før termin med planlagt ks).

Hun jeg delte rom med forrige gang derimot, måtte bli liggende på sykehuset frem til barnet kom. Tror hun var i uke 32. Og ettersom et tomanns rom ikke er så stort, så hørte jeg hvordan hun prøvde å forklare mannen sin hva han skulle ta med... og hvor mye kjeft han fikk da han kom med en bag med helt feil innhold;)

 

Så det kan jo være greit å ihvertfall ha noen tanker rundt hva man ønsker å ta med seg, og eventuelt legge litt småting i bagen når man kjøper det inn (som f,eks ny tannbørste, tannkrem osv). Man vet jo dessverre aldri på forhånd når ting starter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor 2 timet unna, så er ikke bare å hente ting;)

Å er sant som du sier så vet man jo aldri når ring skjer;)

Derfor jeg ville høre litt;) min første kom på termin dagen, men har en magefølelse på at vesla kommer litt før;) lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Pakket den i uke 35. Kanskje litt tidelig. Men ble så forferdelig stressa av å ikke ha den klar. Så gjorde alt klart i uke 35 så kan jeg la være å stresse de siste ukene før fødsel og bare kose meg og forberede meg mest mulig :).

 

Ser at folk som bor nærme sykehuset "bare" kan raske med seg noe. For meg ville det blitt stressende.. Selv om jeg bor 5 min unna sykehuset. Samboer har ikke lappen så må ta taxi når det skjer:).

 

Men skal dere ikke ha brystvortekrem? Nettingtruser med plass til stooore bind? (noen sykehus får man bare 1 nettingtruse på)... Ting fra apoteket..

 

Er jo ikke bare å raske med det med mindre man allerede har begynt å forberede sykehusbaggen :).

 

Orker ikke mer stress enn det sikkert kommer tilå bli når riene eller vannet går =).

Da Koser jeg meg heller med å bare pakke den baggen. Så kan jeg konsentrere meg om fødselen når den starter i stede for å huske en masse ting :) hehe.

Endret av Elisabethmg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakket den i uke 35. Kanskje litt tidelig. Men ble så forferdelig stressa av å ikke ha den klar. Så gjorde alt klart i uke 35 så kan jeg la være å stresse de siste ukene før fødsel og bare kose meg og forberede meg mest mulig :).

 

Ser at folk som bor nærme sykehuset "bare" kan raske med seg noe. For meg ville det blitt stressende.. Selv om jeg bor 5 min unna sykehuset. Samboer har ikke lappen så må ta taxi når det skjer:).

 

Men skal dere ikke ha brystvortekrem? Nettingtruser med plass til stooore bind? (noen sykehus får man bare 1 nettingtruse på)... Ting fra apoteket..

 

Er jo ikke bare å raske med det med mindre man allerede har begynt å forberede sykehusbaggen :).

 

Orker ikke mer stress enn det sikkert kommer tilå bli når riene eller vannet går =).

Da Koser jeg meg heller med å bare pakke den baggen. Så kan jeg konsentrere meg om fødselen når den starter i stede for å huske en masse ting :) hehe.

 

Trengte ikke brystvortekrem med førstemann, så ser ikke for meg at jeg trenger det nå heller, og nettingtruser har de i overflod av på sykehuset.

 

Gidder ikke pakke baggen før det skjer noe, skal ha noe å gjøre på mens jeg venter på å reise til sykehuset, timene blir nok lange nok. Og skulle det mot formodning gå veeeeldig fort denne gangen får samboeren ta turen hjem å hente ting etter at barnet er fødd. 15min reisetid. Har uansett ikke planer om å bli på sykehuset dersom alt går bra. Da reiser jeg hjem samme dag, da de har jordmor hjem tilbud her. Så trenger vel strengt tatt ikke ha så mye med. Klær til babyen, og litt toalettsaker og skiftetøy til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare pakket til lille gutt. :) Men da jeg var hos legen på tirsdag sa han at jeg fint kan og burde pakke bagen nå. Er i uke 37. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...