Gå til innhold

Søren, søren, søren - tror jeg lekker fostervann :-(


turbooglykkelig

Anbefalte innlegg

Jeg er i 23. uke og har hatt mycoplasma i 2 uker. Inntil for noen dager siden har jeg hostet så kraftig at jeg har lekket litt, men tenkte ikke at det var annet enn urinlekkasje. Men så i kveld har jeg hostet masse igjen, og plutselig kom det masse i underbuksa... Og det luktet ikke urin. Nå har jeg snakket med føden og fikk beskjed om å ta på et bind og ringe om 2 uker. Kjenner at det lekker litt ganske konstant og sitter med hjertet i halsen....Hjelpes meg.... i følge info for hver av svangerskapsukene skal den lille prinsen nå være 27 cm og 450 gram.

 

Har noen erfaring med fostervannslekkasje? Kan det være at det lekker nå mens jeg er syk, men at det allikevel kan gå bra svangerskapet ut?

 

Har en venninne som hadde vannavgang/lekkasje i uke 20, og fødte i uke 29. Nå ser det veldig fint ut med gutten hennes, men det har ikke vært særlig lett for dem... grøss og gru..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har dessverre ikke egen erfaring..

 

Har lest at hvis man feks har født før så er det gjerne muskulatoren som er dårlig så mange lekker både utflod og urin.... det er da man skulle ønske man var flinkere på knipeøvelsene ;)

 

Husker fra min første at jeg trodde jeg lakk fordi det hele tiden ble så vått, men det var enten urin eller utflod.. Og det luktet ikke urin heller.

 

Min søster lakk også fostervann med sin første, uten at det var noe galt. Jenta kom til termin..

 

men skjønner jo at det er ekkelt, så kanskje du kan ta deg en legetime/jordmorkontroll snart? syns 2 uker var litt lenge å vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar. Beklager - jeg har jo skrevet feil. Jeg skulle ringe om 2 timer.... ikke 2 uker! Så nå skal jeg vente en time til. Det kjennes ut som at det kommer litt hele tiden, så det spørs vel om jeg ikke må ta en tur på sykehuset i natt eller i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg hadde tidlig vannavgang for 2,5 uker siden... Den ytterste hinna sprakk, mendet går bra med oss! Jordmor tar en test av lekasjen, og du får svar iløpet av få minutter. Dette kan de! Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Denne helgen ble mildt sagt litt hektisk. Jeg ble vel mottatt på fredagsnatten og det stemte at det var kommet litt fostervann, men etter noen timer på observasjon så det ut til å roe seg og jeg fikk reise hjem. Tar det skikkelig easy nå, og så håper vi alle at dette går fint. De tok masse prøver og en omfattende undersøkelse med UL. Det var fortsatt godt med fostervann, så såfremt jeg ikke fortsetter å lekke, går dette nok bra.

 

Men herregud så redd jeg var... Tenke seg til å føde en liten halvkilo, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...