Gå til innhold

Skal trille marsipankuler og vil dyppe dem i sjokolade som stivner, hva bruker jeg da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Holder det med bare kokesjokolade?

Og hvis jeg smelter den i mikroen, vil ikke den da stivne fort i bollen før jeg rekker dyppe alle kulene?

 

Tenkte å dyppe ca halve kula, bør jeg legge den siden med eller uten sjokolade ned når de skal stivne?

 

Og er det noen andre tips jeg bør huske på?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mørk kokesjokolade holder lenge. Des lysere des vanskeligere er det å få den til å stivne. Om du fryser marsipankulene først vil sjokoladen stivne fort. Vær forsiktig om du smelter i mikro, det kan svi seg slik at sjokoladen blir kornete. Det beste er vannbad om du alri har gjort det før. Da kan man ikke gjøre feil så lenge man ikke får vann/damp i sjokoladen.

 

Dypp, løft, la renne av og sett på rist eller plate+bakepapir, evt dypp og hold den til sjokoladen er stivnet på den fryste marsipanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!! :-)

 

Vannbad er nok selvsagt mye lurere, for da kan jeg jo bare ha bollen med sjokoladen stående i vannbadet mens jeg holder på.

 

Mmm, dette skal bli deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid freia melkesjokolade jeg :) syntes den er best ;) den stivner i kjøleskapet, og mår du smelter den i mikroen holder den seg flytende i sikkert 30 min. Om ikke mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kunne jo evnt kjøpt myk nougat også og hatt det inni marsipankulene.

Det + dyppe de i sjokolade = SUPERGODT!

Ikke nugatti altså :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha litt Flott eller Delfiafett i sjokoladen, da stivner den uten å bli sånn ekkelt hvit, og du sliper å servere noe som ser ut som mugne maripankuler!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...