Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Om jeg anmelder en person for vold mot meg, vil da politiet fortelle det til personen med en gang, eller får personen kun beskjed dersom politet vil innkalle personen til avhør? Om politiet henlegger saken uten å ha personen inn til avhør eller lignende, får personen da aldri vite om anmeldelsen? Får jeg beskjed fra politiet om de har fortalt personen at den er anmeldt? Er det noen tidsfrister fra politiets side for en anmeldelse? Altså er det noen frist på hvor lenge det går før man får svar om personen blir tiltalt eller saken henlagt? Takk for svar om noen vet svaret på disse tingene!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Personen blir fremkalt til ett avhør.... Ja personen vil få høre hvem som har sagt det ja, når det kommer til vold..Om politiet ikke hadde sagt det, så hadde nok personen skjønt hvem som hadde sagt det uansett...De husker vell hvem de "klappa" til sist da? Avhøret kommer uansett først, om politiet henlegger saken er vell forskjelligt...Mange risikere fengsel, mange risikere en bot. Uansett, du kan vell bevise med noe /Blå merker og osv?) eller vitner? MEN du må jo uansett snakke med de, så får du nok svarene du trenger å vite
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Takk for svar! Vet jo at personen kommer til å vite hvem som leverte anmeldelsen, men jeg lurte på om personen ble meddelt at han var anmeldt med en gang.. dytter litt hi.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Stort sett får de en tlf med engang om at de er anmeldt og må komme på avhør. Er du redd for denne personen du skal/har anmeldt?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Hvis du sier det til politiet så kan det hende de ikke sier for mye ang hvem som har anmeldt. Men er det snakke om en voldsak så kommer den nok til å skjønne hvem det er snakk om. Men du kan jo sjekke om mulighetene til å få sånn avstandsgreier, som min gravid hjerne ikke klarer å huske hva det heter.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Jeg vet at personen kommer til å skjønne hvem som anmelder han, men jeg lurer på om politiet informerer han om at han er blitt anmeldt med en gang? eller om det ikke er før de har begynt å etterforske saken eventuelt? HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Jeg er ikke noe ekspert på dette, men jeg tror de tar kontakt veldig fort med den som er anmeldt. En kompis av meg ble feilaktig anmeldt og han fikk tld samme dag om at han måtte komme i avhør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå