Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Noen som vet om det går ann å få kastet ut noen som eier en leilighet i et BL? Hva må evt til og hvordan går man frem avt?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Det går, men det er utrolig vanskelig og tar lang tid. Det første dere må gjøre er å sende klage til styret for hver enkelt sak som skjer og så selvfølgelig høre med styret hva som skal gjøres videre. Ei som bodde i vårt borettslag måtte selge og flytte. De måtte vel flytte ca. 6 mnd etter vi flyttet inn og andre naboer fortalte at det hadde tatt mange år å bli kvitt henne.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 kommer nok veldig annpå hvorfor man ønsker og ha personen vekk. om det er noe det går ann og klage på.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Mange av naboene har heletiden sendt inn klager til styre ink meg selv. For noen uker siden tilkalte vi politite som var der i maaaaange timer. Det er fest og bråk veldig ofte, og da snakker jeg ikke om vanlig helgefyll, men det er dop og dealing døgnet rundt der. Nå har det vært stille en god stund, men jeg VET det er dealing på høyt nivå der.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 I borettslaget vårt er det slik at hvis en person eller leilighet gjentatte ganger blir klaget på, så må dem flytte. Dette har vi fått en skriv fra styreren da vi kjøpte leiligheten her.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Det er kjempevanskelig. OG man bør bruke advokat for å få riktig formulering i alle brev og henvendelser som styret sender til beboerne i leiligheten, for hvis man har formulert seg bare bittelitt feil, og ikke fått med alt som loven krever, stiller den som man ønsker å kaste ut sterkere.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Det kommer litt an på tror jeg. I selveierleiligheten vi bor i er det 5 leiligheter i blokka vår som er satt av til såkalte kommunale boliger. Der er det mye bråk, fest osv. Kommunen har trolig valgt å spre folk med sammensatte problemer ut til forskjellige bydeler, blokker o.l. Dersom denne leiligheten du refererer til er kommunal bolig kan det nok være litt vanskelig å få vedkommende til å flytte.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Denne leiligheten er ikke sånn. De har kjøpt akkurat som vi.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Borettslag har regler som skal følges. Vedkommende skal få advarsel, men ellers oppsigelse på at borettslaget ikke ønsker dem der. Jeg har bodd mange år i borettslag og har egentlig opplevd at det er enkelt å bli kvitt "slike" folk. Det er viktig at hele blokken går sammen til høyeste hold i borettslagstyret. Er det snakk om å miste 20 familier - så kvitter man seg heller med de narkomane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå