Gå til innhold

Ikke mat og drikke på buss/tog - hva med små barn da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som har busstur på 1-2 timer foran seg, og må ha mat annenhver time? Eller barn i barnehagealderen som tar buss på sommeren og faktisk MÅ drikke en gang i løpet av den lange turen? Skal de heller skrike av tørst/sult og lage helvete i hele bussen, enn å få en flaske med vann osv? Vann kan da ikke være farlig å søle?

Og hva med buss og tog med automater som selger mat og drikke, er det for at passasjeren skal spise/drikke ETTER at han kommer av bussen eller?

Bare lurer

Skrevet

Det er vel bare de lokale bussene dette ikke er lov

Skrevet

En tur med lokal buss i rushtiden kan gjerne ta over 1 time da...

Skrevet

Hvis ungen din ikke klarer seg uten mat den timen så kan dere smug spise bakerst i bussen da vet du

Skrevet

Fy faen så vanskelige dere er. Jeg har full sympat med Busssjaføren i innlegget til denne hysteriske kvinnen. Det er forskjell på å la barnet spise en brødskive og ha med seg glodvarm kaffe , burger kebab, etc.

Skrevet

Har aldri opplevd å bli netet å drikke vann og spise f.eks. en sjokolade på bussen jeg, men så tar jeg ikke bussen så ofte....

Skrevet

Jeg har aldri hørt om amme eller flaskeforbud for helt små barn.

Barn i barnehagealder "må" ikke drikke minimumm hver annen time, men om du føler det er helt nødvendig godtar nok de fleste en drikkeflaske med vann. Den blir det veldig lite søl av selv om den skulle velte og skulle det bli søl er det ikke så farlig med vann som med kaffe, juice ol.

Noen busser har forbud mot mat og drikke, spessilt lokalbusser som stopper og starter ofte. Det er gjerne da uhellene skjer. Disse bussene godtar også ofte noen ståplasser, noe som også øker faren for at uhell skal sje betraktlig. På langdistansebusser er det vanligere at mat og drikke tillates.

Skrevet

Full sympati for en fyr som går fysisk til angrep pga en kopp kaffe?

Jøss, du kan ikke være mye smart.

Reaksjonen bør stå i forhold til udåden, vet du.

Skrevet

Har aldri tenkt over det engang, jeg...

Men så har jeg heller ikke vifta med en varm kaffe eller svart som en fjortis når jeg har fått beskjed om at noe ikke er lov.

Har en unge på 2, 5 år, og hun har både spist bolle og drukket kuli på bussen.

Har rett og slett ikke tenkt over at det ikke er lov!

Både maten og drikka har ofte blitt tatt frem etter en god stund, sittende rolig og fint i setet. Ingen har sagt noe på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...