Gå til innhold

Dette trenger jeg nok litt hjelp til å forstå.

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en M.A for 4 uker og to dager siden. (Dvs ble satt i gang da.)

Så testet jeg positivt på eggløsning 2 uker etter det, men skjønte etterhvert at det var gravidehormoner som hang igjen i kroppen. (Takk for forklaringen, Lilla80. Hva skulle jeg gjort uten deg ;))

Så testet jeg positivt på eggløsning igjen forrige lørdag, altså nesten 3 uker etter jeg ble satt i gang. Etter det å dømme skulle jeg hatt IKM nå lørdag eller søndag.

Men i går kom TR på besøk! Dette kan vel ikke være spotting, med mindre livmora mi _skikkelig_ forkjøla. Beklager detaljer altså.. Men for et gørrete opplegg.

Hva har egentlig skjedd? Har jeg kortere lutealfase denne mnd? (om jeg forstår dette rett.. så mye ny info..)

Har jeg ikke kvittet meg med alt som skal ut? Kan jeg se for meg halvannen ukes`s besøk av TR? Har systemet mitt streiket? Eller er det livmoren min som streiker? Gaah!

Jeg trenger hjelp.

Fortsetter under...

Hei Lynet!

Så kjedeleg dette va då! Eg hugsar ikkje heilt kva info du gav før eg gav svaret mitt om hcg, men då du testa positivt 3 veker etter aborten, hadde du målt hcgen då og? du skal som hovudregel tenka at eggl kjem to veker før tr, og slik skulle du ha kunna telt tilbake to veker og tenkt at eggl va då. Spørmålet blir då kvifor du fekk utslag på eggl testen. Ein mulighet kan vera at det ikkje var eggl, men fremdeles hcg rester, og at eggl har vore før. Det går an ( slik eg har forstått å ha eggl sjølv med hcg i blodet- det skrives litt ulikt om det, men alt tyder på det etter å lesa om andre sine historiar) eg fekk eggl dagen etter at hcg blei målt til 14, men det var meg. Då var alle g tester og eggl tester negative i forkant ( dei slår jo ut på 25 og 40) Alternativt så er det som det blir nevnt her rester etter aborten. Det står litt stilt for meg no, hadde du utskarping, eller cytotec aleine..? Om det berre var tabeletter, så er det iallefall et hav av eksmpler her om blødninger som kjem i hytt og pine. Då ville eg ha venta til dei stoppa og spurt om ein innvendig ultralyd.

Erfaringsmessig så trur eg også at det kan lønna seg å droppa å forsøka å få oversikt og kontroll over kroppen første syklus etter å ha mista, for det er et svært krevande prosjekt!! :( Og alt unormalt er visst normalt då også.... ( :( igjen)

Masse lykke til Lynet! Gler meg til det er din tur!!! Stor klem

Hei dere, og takk for alle svar! :)

Det må nok være noe som enda ikke er ute, er enig i den.

Jeg fikk høre hos legen at en kunne forvente mensen tilbake etter mellom 4 - 6 uker. Jeg hadde beregnet meg til 5 uker mtp siste eggløsningstest, men så kom det nå, nesten nøyaktig 4 uker etter jeg ble satt i gang. Jeg har vanligvis 28 dagers syklus så vet jo ikke helt hva jeg skal tro. Sterk vane? :P

Etter jeg testet feil første gang og fikk vite at hcg påvirker EL- testen så begynte jeg å teste med sensitiv graviditetstest og eggløsningstest paralellt. Noen dager senere var det under 10 HCG i blodet og ikke utslag lenger, sa da la jeg vekk graviditetstestene.

Jeg fikk en pille hos legen og så cytotec som jeg måtte ta selv to dager senere. Ja, det og en stikkpille mot smerter. Om det finnes noe som heter undermedisinering så var det jaggu der, jeg spydde som en gris og hadde kramper i over fem timer. Men det er vel egentlig ikke relevant her da.

Så jeg forventet jo en lang syklus nå, men denne er jo som sagt på 29 dager. Det er der jeg ramler litt av lasset, hehe :)

Høre ut som jeg er medlem av "blødning-i-hytt-og-pine-klubben".

En etterkontroll hadde sikkert vært lurt, får ringe legen i løpet av de neste dagene.

Takk for lykkeønskningene, og takk i lige måde! Klem :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...