Gå til innhold

Vi har blitt henvist til fertilitetsklinikken i Trondheim. Men hva skjer der egentlig? Hvordan kan de hjelpe oss?

Anbefalte innlegg

Vi har vært og levert div. blodprøver og mannen min har levert sædprøve. Jeg er så nyskjerrig på hva jeg kan forvente av de, og hvor fort vi blir innkalt. I tillegg er jeg henvist til gynekolog av min fastlege, tror dere at hun kan foreskrive slike medikamenter som gjør at jeg får eggløsning?

Fortsetter under...

du skal ringe og avtale time til samtale når du starter med første blodprøven din, så finner de den nærmeste ledige timen de har. selve den timen tar 40 min til 1 time visstnok. rakk aldri å komme lengre enn forbi prøvene, for vi testet positiv dagen før vi skulle på den første samtalen : )

Hei!

Jeg er også i gang med samme prosess. I brevet mitt sto det at etter alle blodprøvene var levert ville vi få innkallelse til fertilitetsklinikken :)

Hvor lenge har dere vært prøvere?

okey. i brevet vårt stod det at vi skulle ringe når vi startet med blodprøvene og så fikk vi time. fikk time en mnd etter vi skulle ta første blodprøve, så jeg var ferdig med å ta den siste prøven en uke før samtalen. har prøvd i 1 år og 6 mnd, men fikk positiv test hos legen nå på mandag, så jeg har en liten spire i magen nå, og er 4 + 4 i dag : ) så vi rakk aldri å gå på vår første samtale, da den var nå på tirsdag : ) men de virker veldig koselige oppå der : ) har snakket med de flere ganger : )

Vi var til samtale på fertilitetsklinikken i Porsgrunn i slutten av september. Da hadde jeg gått ett helt år uten el og tr, men siden jeg plutselig fikk tr 14dager før timen så sjekket hun eggstokkene og så et voksende egg. Var tilbake noen dager etterpå og så at egget hadde utviklet seg, derfor satte jeg el-sprøyte..

Dessverre fikk jeg tr igjen, men da skulle jeg begynne på hormonsprøyter for å stimulere til el.. Var tilbake flere ganger på innvendig ul for å sjekke eggutviklingen og når egget var stort nok så satte jeg el-sprøyte.. Testet positivt på g-test for to uker siden og skal på tidlig ul 8.des:)

men med det samme happy - hvorfor valgte du tidlig ul? om jeg kan spørre : ) har hørt mange som sier det er skadelig til barnet osv, men samtidig så har en liten del av meg lyst til det, for jeg vil gjerne vite om den lille lever. men samtidig, mange gjør det pga sa og ma, men jeg har liksom ikke noe grunn sånn sett

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...