Gå til innhold

Dere som har strevd med å få nr 1, når prøver/prøvde dere på nr2?

Anbefalte innlegg

Vi gikk uten prevansjon i nesten 5 år uten klaff, prøvde vel ikke sånn super hardt å bli gravide hele denne perioden, men litt til og fra , og man håpet jo hele tiden at det skulle skje noe. Når vi nærmet oss 5 år, gikk vi til legen. Her fant man noe hormon forstyrrelse hos meg, og antok at det var grunnen til barnløsheten. Etter to enkle kurer med Pergotime hadde vi en spontanabort og ett blinkskudd som resulterte i en nydelig sønn <3 Legene fortalte meg at de ikke kunne se noen årsak til barnløsheten (f.eks pco/pcos) og at etter en graviditet ville sannsynligvis hormon forstyrrelsen stabilisere seg slik at vi ville bli gravide uten hjelp.

Jeg ønsker ikke å begynne med prevansjon som kan klusse med hormonene i kroppen, vil ikke ha en ny 5 års periode uten barn :-) Vet liksom ikke helt når vi skal prøve på nestemann, når det er usikkert om det vil ta tid eller ikke.. Vil ikke ha for tette heller egentlig , da jeg ønsker å jobbe litt osv før neste graviditet. Samtidig hadde det jo vært så hyggelig å få to tette så de kan få gleden av å ha hverandre som "lekekamerater".

Huff, dette ble ett rotete innlegg :-) Egentlig lurer jeg bare på hva dere andre har gjort. Har dere hoppet på hesten med engang eller avventer dere litt?

Fortsetter under...

Har ikke gått på prevansjon siden desember 2007. Å går til dags dato fortsatt ikke på prevansjon. Blir ikke lett gravid, å vi brukte over 1 år med veldig aktiv prøving før vi ble gravid med vår datter. Vi har ikke begynt på igjen "skikklig" med prøvingen ,men har tenkt at skjer det nå så skjer det, vi tørr rett å slett ikke ha meg på prevansjon da vi er redd det skal ta enda lenger tid med neste. Men vi skal begynne prøvingen for fullt sommer 2012 :-) Men skjer det før den tid så blir det en hyggelig overaskelse :)

Jeg har ustabile sykluser,cyster på eggstokkene, har alle symptomer på pcos, men er ikke "ferdig" diagnosert ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...