Gå til innhold

Snart 2 år som prøver og; ENDELIG GRAVID!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

............. Og det bare noen dager etter at vi har vært på Rikshospitalet for å starte assistert befruktning! *Lykke*

Jeg har aldri fått en positiv test på disse, ja hva kan det være 20 pp??(ute av telling! hehe)

Søkte utredning etter pp10 (pga alder, snart 34 år og litt utålmodig). Jeg tok laparoskopi operasjon i oktober, og de fjernet noen mikro flekker med endometriose, ellers har de ikke funnet noe galt. Stabile sykluser osv..

Og vips så satt den nå like før behandlingen skulle starte! Sprøtt!!! ;o)

Ting jeg tror som har hjulpet meg: Gått til akupunktur behandling de siste 3 månedene, tatt masse vitamin tilskudd (omega3 2 ganger daglig, b-complex dobbel dose, sink, folat, E-vit, og multivitamin) Og ikke minst så tror jeg kroppen min har slappet mer av siden jeg vet behandling er på gang...

Sliter du, søk utredning! Synes det har tatt lang tid å bli ferdig utredet, og lange ventelister (spesielt i Oslo da!) på både Lap og IVF behandling. Alltid godt å ha en dato og se frem til, når denne prøveperioden blir såååå lang.

Til slutt vil jeg bare si: Ikke gi opp håpet, og prøv å tenk positivt:-) Og forresten "bare slapp av, så løser dette seg" er det VÆRSTE rådet noen har kunne gitt meg.. hehe

Fortsetter under...

Så flott å lese en sånn historie! :D GRATULERER!

Vi har prøvd rundt 1,5 år nå, og har gått igjennom noen pergokurer uten resultat. Men denne mnd har jeg endelig klart å få eggløsning, og vi får endelig faktisk PRØVE å bli gravid! EL testene har smilt til meg hele helgen! ;) Vi har fått denne og neste mnd på oss, og om vi ikke er gravide til det skal vi videre til prøverør.

Blir så gla for å lese at andre klarer det etter å prøvd så lenge, så nå skal vi jammen klare det vi også!

Kos deg med graviditeten! og lykke til videre..

Gratulerer så utrolig masse! jeg har selv vært prøver i 3 år før det klaffet med dobbelpergokur. Ønsker deg masse lykke til for dette er det største som kan skje noen! Har ei tulle som ligger i vugga si å sover nå, allerede rekkt og bli snart 4 mnd! tida går så fort! :):):)

Annonse

For en flott nyhet, gratulerer! Har fulgt deg litt her inne og sett at dere har slitt. Derfor er det også så fantastisk å se at du endelig har blitt gravid. Nyyt svangerskapet!

Stor klem

Gratulerer så kjempe masse :)

Nyt graviditeten og den voksnende magen :) Er ei herlig tid og man sitter igjen med en enorm premie :)

Tror nok man slapper mer av når man vet man skal få hjelp. Jeg skulle inn til utredning i september i fjor, men i august ble testen positiv og jeg fikk ei nydelig tulle i april som allerede er rukket å blitt snart 7 mnd.

Klemmer fra

Annonse

Tusen takk for lykkeønskninger:-) Håper at alt går fint nå, føler kvoten på "uheldig" er brukt opp mtp at vi har brukt så lang tid.

Lurifax; må si jeg ikke alltid har følt meg som en evig optimist, på nippet til å byttet nick flere ganger, hehe. Er jo en berg og dalbane når det skal ta sååå lang tid.

Ønsker dere alle sammen lykke til med både spirer og jakten på den:)

Evig optimist - gratulerer! Så utrolig hyggelig å høre :)

Jeg tror du har vært her så lenge jeg har vært her, og jeg mener å huske at vi diskuterte utredning før sommeren? Ekstra hyggelig når det klaffer for noen som har prøvd så lenge!

Så moro og høre at du også er gravid, MammaMø:)

Frk Hansen: Ja, det stemmer vi hadde en diskusjon på det. Du ventet på utredning e.l.? Hvordan går det med deg da??

Jeg har ikke vært så aktiv på sidene de siste månedene, ble lei... ;)

Jeg måtte også ha en pause rett etter det. Ble for mye. Men har vært her litt i det siste.

Ventetiden på utredning var så lang at det holdt på å ta motet av meg. Var hos legen i mai, og fikk time siste uke i november, altså neste uke. Jeg ble utålmodig og gikk til en privat spesialist som satte meg på pergo - mens jeg ventet på utredningen. Og i går testet jeg sannelig positivt. Så gleden er stor her i gården også :)

gratulerer så masse = ) er i samme båt som deg : ) testet positiv hos legen på mandag : ) dagen før vi skulle til samtale hos fertilitetsspesialisten : )

men ps. hvordan fikk du skiftet nicket ditt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...