Gå til innhold

Er det flere som planlegger i smug??Det passer ALDRI å planlegge/ha barn!!!

Anbefalte innlegg

Hehe..pilla er kastet, timingen kunne ikke vært verre og el-testen er positiv.

Hvor stor sjanse er det for å bli gravid ved å hopp av i svingen?

Jeg skal helst ikke bli gravid, samtidig som jeg vil gi blanke f. i omstendigheter. Jeg har ikke hatt hellet med meg i lang tid nå, og jeg gidder ikke å vente.

Er det flere som har lyst å lufte frustrasjon??

Fortsetter under...

Det skal sies at sambo er fullt klar over at pillen er gone, og er flink til å hoppe av. Vi lever ette skjer det, så skjer det prinsippet. Men likevel...planlegger jg i smug..hjelper kanskje lite hvis prevansjonsmetoden vår funker :/

Huff, stakkars deg - har dessverre ikke erfaring på området, men har jo hørt om folk som har blitt gravide etter å ha hoppet av i svingen.

Min mann er også negativt innstilt, men han "glemmer" heldigvis å hoppe av i svingen - hver gang... Innbiller meg at han ubevisst synes det hadde vært fint med en til, men at fornuften ikke er enig (han har en tendens til å bli litt for fornuftig igrunn)... Har slutta å snakke med han om temaet, for å si det sånn.

Takk for svar:)

Er nok ikke så veeeldig synd i meg, siden jeg er utrolig heldig på privaten, men arbeidslivet er litt verre med. Men ikke det de sier, enten rik og ulykkelig, eller lykkelig og fattig (eller noe i den duren)?? Jeg er nok av den andre kategorien :) :/

Kan jo ikke lykkes i alt her i verden.

Så fint at mannen din er ikke like ruttis på å hoppe av som min, så har du litt større sjanse til en rund mage om ikke så altfor lenge :)

Fornuften skulle ha tatt en tidlig juleferie, synes jeg ;)

Jeg planlegger ikke i smug, men føler det litt sånn... mannen er enig i å prøve på en til, men han har uttrykt usikkerhet om flere, han er så fornøyd med vår lille familie nå, så føler at jeg er litt "alene" i planleggingen. Vi har under tvil blitt enige om å begynne prøving nå, men jeg drev med planlegging i smug leng og har håpet en stund at vi skulle ha et "uhell" ;) Dessuten så passer det veldig dårlig i forbindelse med jobb nå, men det har vi valgt å drite litt i, det viktigste er familie og vi føler det blir litt for sent å vente enda lenger med nestemann. Vi har hoppet av ganske lenge, men enda ikke blitt gravid på den måten, men samtidig så har vi til tider hatt ett litt labert sexliv, tar litt på å være småbarnsforeldre, he he.

Jeg ønsker deg lykke til i din planlegging i smug! Det passer jo aldri uansett ;p

Planlegger i smug fra alle andre her og ja.. p-pilla ble byttet ut med folat 20 okt,og det vet kjæresten.. han er til tider usikker,men tror nok gleden blir like stor ved positiv test og han hopper iallefall ikke av i svingen- så det må jo bety enighet ;)

Jobbmessig passer det heller dårlig.. men vil ikke vente enda et år.. jeg jobber på mnd kontrakter i bhg.. det er alltid "nok" jobb - men litt usikkert likevel :-/ Har vært i arbeid i 7-8 år da,så kan alltids falle tilbake på dagpenger å får tjent meg opp foreldrepenger uansett,men grunnlaget blir litt lite da.. satser på positiv test til uka,jeg venter i spenning på ikm 24-25 nov.

Annonse

Tja, jeg planlegger vel litt i smug jeg også;) Mannen synes vi har mer enn nok, og det synes kanskje jeg også innimellom når kaoset tar oss, spesielt om natta med nattevåk på to barn. Men samtidig har jeg veldig lyst på et barn til. Vi bruker ikke prevensjon, hopper heller ikke av i svingen, så da er jo mulighetene igrunn store for bollemage.. Jobbmessig passer det utrolig dårlig da jeg har vært mye borte de siste årene pga. to tette barn, og trives _utrolig_ godt for tiden på jobben, men samtidig har jeg jo fast jobb, og flere tiår igjen av mitt yrkesaktive liv. Så tenker at det er greit å smi mens jernet er varmt, og man fortsatt er ung. Det som skjer det skjer..

HI: Har du forresten et barn på rundt året? Synes å huske deg fra forrige runde her inne..

Heisann, høne_pøne! Morro å se deg igjen her :))

Joda, har en liten rakker på 16 måneder, så jeg har også veldig lyst på to relativt tette. Har vært på utkikk etter jobb helt siden jeg ble gravid med han, og jeg kan ærlig innrømme at det ikke har vært like lett å være meg til tider :) Men jeg vet at jeg har all grunn til å være lykkelig, for jeg har alt jeg trenger, bortsett fra jobb.

Derfor synes jeg at det er småskummelt å planlegge. Samtidig føler jeg litt på det du beskriver, at man må smi mens jernet er varmt. Har du også en liten rakker på rundt året??

Klem

Skulle ønske jeg kunne planlegge i smug, men tror det går dårlig. Vi hoppet av i svingen et halvt år før vi skulle prøve. Jeg håpet på et uhell, men det kom aldri. Så prøvde vi i to pp før han ombestemte seg og sa at han ikke var klar allikevel. Vi har ingen barn fra før. Jeg syns nesten det var større påkjenning å hoppe av i svingen enn å prøve, for håpet er så stort men sannsynligheten så liten for at det skal klaffe når man hopper av. Syns nesten det er sånn at det klaffer for dem som absolutt ikke vil bli gravide, og ikke for de som ønsker det sterkt! Nå skal vi bruke kondom fram til han er klar, for jeg merker at jeg ikke orker det håpet når sjansen er så liten!! Kanskje dumt, men tror kroppen blir veldig stresset av det!

Håper det klaffer fort for dere "hoppere"

Klem

Vi planlege ikke akkurat i smug.. men det passe aldri å få barn nei, det tru æ på.. sånn sett burde vi egentlig ha venta minst tre år te, men tia går, så da må en bare start tenke vi.. derfor sett vi i gang no, læll om det egentlig ikke passe så godt no nicki;)

Tja, vi har med hell brukt "hoppe av i svingen" som prevensjon. Praktiserte det i flere år. Ble ikke rund mage før han sluttet å hoppe av, for å si det sånn.Til gjengjeld satt den med en gang;) Når det gjelder planlegging er det bare 3 av mine 6 som er planlagt. -De 3 som alle tror ikke er planlagt;)

Hehehe..det er sant, Snupsi87, det egentlig bare bli gravid og se hva som skjer. Greit ikke å ta alle sorgene på forskudd!

Det som er mest irriterende, er at det en stund virket som det å planlegge ikke var så dum ide, og sambo var med på det, så PANG...situasjonen endret seg og nå er det ikke lenger så enkelt å få sambo med på prøvingen.

Jeg er uansett heldig. Skulle jeg da ha blitt gravid på hoppe av i svingen, så vil vi klare oss fint.Det er bare ikke ideelle omstendigheter.

Men skal det vise seg at å hoppe av i svingen er en fullgod prevansjonsmetode, ja da er det enkelt å velge bort hormonpreparater videre i fremtiden :)

Babysyk 85, det er virkelig en påkjenning å håpe på uhell ved hoppe av i svingen. Nå har jeg oppmuntert t 6 de dagene el-testen var positiv, så jeg regner med at skuffelsen blir stor når g-testene kommer t å bli negative.

Håper typen din bestemmer seg snart. Trøsteklemmer

Annonse

Hei igjen:) Ja, har en gutt som er litt over 14 mnd, og en som akkurat har fylt tre år.

Får håpe det ordner seg snart ang. arbeid, men høres ut som du har det bra for det;) Man får et litt annet perspektiv etter at man får barn.. Da kommer liksom alt annet i andre rekke, ihvertfall for mitt vedkommende. Hvilke planer har du ang. jobb om jeg kan spørre?

Og når det gjelder planlegging så er jeg av den typen som heller hopper i det, så får man planlegge underveis;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...