Gå til innhold

Når bør jeg forvente at mensen kommer? Når kan jeg teste?

Anbefalte innlegg

Er forvirra og utålmodig: mensen startet opprinnelig for en måned siden, men det kom aldri noe friskt blod. Etter et opphold på noen dager satte blødningene i gang for fullt halvannen uke etterpå, og disse ga seg for 10 dager siden.

Det murrer fælt for tida, og jeg har følt meg oppblåst og trøtt noen dager: tror dere jeg har EL nå, eller bør jeg forvente mensen igjen nå, siden det er en måned siden den først dukket opp..?

Setter pris på svar! Har kjøpt en graviditetstest allerede, men det er vel alt for tidlig å teste...

Fortsetter under...

Ja, jeg har en lignende tråd lenger ned om dette: Tok ut kobberspiralen 14 september. Første forventet mens kom å dagen etter uttagningen, så jeg trodde ikke at syklusen min ble preget av den, men jeg har nok tatt feil ang. dette.

Sukk. Kanskje jeg bare får senke forventningene til syklusen min har kommet i gjenge igjen, men så har jeg denne testen da, og lurer så fælt på når jeg kan bruke den...

Jeg testet 3-4 dager før mensen skulle komme, med tester hvor det står at du kan teste opp till 4 dager før. Og jeg fikk positivt :) Testet en ny runde med både en slik test og en som du på ta den dagen du får mensen, den dagen jeg skulle hatt mensen og da ble begge de positive og :)

Lykke til ! :)

• 2 uker senere...

Har fulgt dere litt fra sidelinja denne måneden, kjent etter så det gnagde og flydd på do en million ganger med forventningene om at NÅ kom mensen. Det har den ikke gjort, enda i alle fall. Og i dag tok jeg mot til meg (skal på julebord i mårra), med den billige docmorris-testen jeg kjøpte for det som føles som en evighet siden... Og jammen var den ikke postiv. Kommer sikkert til å ta et par tester til før jeg helt tror på det. Hehe. Og så er jo sansen for miste så tidlig relativt stor? Aner ikke hvor langt jeg er på vei: alt fra 4 til 6 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...