Gå til innhold

Da skal vi sette igang prosjekt "ny baby" :) Tenker å prøve eggløsningstester, og da lurer jeg på noen småting...

Anbefalte innlegg

Vi har et barn fra før som blir to til sommeren, og det er vel passe avstand mellom dem, er det ikke ? :)

Jeg har vært veldig uregelmessig i syklusen det siste året, og kjenner ikke når jeg har eggløsning.. tror jeg da...

De siste syklusene har ikke vært på mer enn 23-24 dager. Hvor tidlig etter mens bør jeg begynne å teste for eggløsning for å være sikker på ikke å gå "glipp av den"? Og kan jeg se på testene når vi bør sette inn støtet (hehe), eller er det for sent når de viser positivt?

Litt grønn på dette her, men håper det er noen drevne el-testere her som kan hjelpe meg litt!

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på. Kan ingen ting om el testing. men siden det er ett år siden vi begynte prøvinga nå har jeg bestemt meg for å prøve. så dere som kan dette-kan dere gi oss andre noen råd?:)

Kopierer inn deler av innlegget mitt fra en annen tråd her :P

Vet ikke hvordan det er med andre merker, men på Clear Blue står det på pakken hvilken dag man bør begynne å teste i forhold til sykluslengde. Mener å huske at ved syklus på 28 dager, bør man begynne testing fra dag 12. Tidligere ved kortere syklus naturligvis, og det skal nok stå på pakken :)

Vi fikk positiv el en onsdagsmorgen, og sjekket da også kveldsurinen som vi hadde oppbevart i kjøleskapet fra kvelden før. Denne var også positiv. Eggløsning hadde dermed begynt en gang senere på tirsdagen, uten at vi vet akkurat når. Vi kjørte rett inn til Oslo for inseminering og var ferdige med behandlingen ca kl 15 på onsdagen. Vi var redd vi kanskje kom for sent, men vi ble gravide denne gangen :)

Det er sikkert mange andre som kan bidra med litt mer konkret kunnskap om selve eggløsningen og LH-hormonet, for det kan for lite om :P

Lykke til!

Takk for svar, Kosedottene, og gratulerer så mye med positiv test! :)))

Da skal jeg dra ut og kjøpe el-tester i morgen og se hva det står der ift. når jeg skal begynne å teste.

Jeg har egentlig bestemt meg for ikke å stresse for mye med tester og slikt, men må innrømme at det hadde vært greit å få det til med en gang denne gangen for å få baby før den magiske barnehagedatoen 1. sept. neste år :)

Hei, Jeg tror jeg ville startet på dag 6. da bør du være sikker.

Kjøp EL tester fra feks billigtester.no, da får du 21 El tester og 5 graviditetstester for 250kr elelr noe, mye billigere enn CB. jeg har god erfaring med el tester derifra hvertfall.

Jeg har ikek vært så hysterisk på testingen at jeg har bevart urinprøve fra dagen før, men det er jo ingen dum ide hvis man vil være helt sikker på at EL ikke startet dagen før. Positivt utslag på EL test indikerer at det kan være EL alt fra 12-36 timer senere. Så positiv test viser at el er forestående. den blir negativ/svakere når el er passert. CB har vel forøvrig bare smilefjes( i displayet ved EL), men den har jeg ingen erfaring med.

Det som er bra med EL testing er at testene måler et det hormonet som trigger egget til å løsne og dette nivået stiger kraftig i urinen rett frø EL og avtar når egget har løsnet. Derfor er det ofte en sikekr indikator på at EL ikke er passert, men kommer en av de nærmeste dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...