Gå til innhold

Hva mener dere om wild yam og bidronninggele? Reelt?

Anbefalte innlegg

Hei jenter!! Har lest om mange som prøver dette, bidronninggele fra mens til EL og wild yam fra el til IKM. Tenkte egentlig at dette var nok et "skrudd" helsekostprodukt, meeeeen så leste jeg i går kveld om fertilitetsklinikker som faktisk anbefaler dette??! Så DA var det rett på nettbutikken urtesenteret og bestilte dette hehehe. Begynner min 4 pp! Og er jo super utålmodig!! Er 34 år nå, og føler et visst tidspress. Har To barn fra før som ble til på 1pp og 4 pp. Så hva mener dere om disse produktene?? Erfaringer??

Fortsetter under...

Hei!

Jeg prøvde bidronninggele (men ikke wild yam) i sommer. Resultatet var at el ble en uke forsinket og en syklus på 35 dager istedet for 28.

Neste syklus ga jeg egentlig blaffen i det meste, og da ble jeg gravid.. hehe.. og nå er jeg 15 uker på vei :)

Jeg er forresten også 34 :)

Takk ;)

Vi har prøvd litt til og fra siden november i fjor. Den mnd jeg ble gravid brukte jeg el-tester, så det er vel ikke helt riktig at jeg ga blaffen i alt.

Men jeg tenkte veldig lite på det ihvertfall :)

Hei :)

Jeg var da den heldige som fikk resten av bidronninggele av Rina :) Første syklus var helt greit, andre syklus var el 3 dager for tidlig og jeg endte med 24 dager syklus, tredje syklus var min el forsinket med en uke. Så nå er det slutt på bidronninggele for min del. Jeg har også brukt wild yam. For meg så har det hjulpet masse med pms symptomer og menssmerter pluss kortere mensen. Men jeg har ennå ikke blitt gravid da :(

Annonse

Hei.

Har lest masse om wild yam og damiana på snartGravid.com.

http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=85147&highlight=damiana

Det er en veeeeeeldig lang tråd, men verdt å lese!

Ble veldig nysgjerrig til å prøve dette ettersom mange ser ut til å ha blitt gravide ved å bruke dette.

Denne pp har jeg brukt damiana før EL og WildYam fra 2 dager etter EL ( må visst være helt sikker på at EL er over før man begynner på dette.)

Har IKM den 20.november så det er jo en stund til ennå... vente vente

Hei krokodilla! Jeg hadde jo bestilt både bidronninggele og wild yam, men ble meget skeptisk etter noen innlegg her ift forskjøvet el etc, meeeen nysgjerrig som jeg er, så har jeg begynt med bidronninggele, og tenker å kjøre løpet ut med wild yam også hehehe!!! Mye interessant lesning på den linken du delte med meg/oss!! Du da? Prøver du noe av dette?? Jeg har lest litt om wild yam,og det blir/ ble brukt som prevensjonsmidler av kvinner i land hvor de ikke har tilgang på noe annet( husker ikke landene som ble nevnt).! WY gjør visst slik at det danner seg et "lag" rundt egget som sædceller har vansker med å trenge gjennom. Så i våre tilfeller er det jo MEGET viktig at dette tas godt etter EL, da tenker jeg helst 3dpo eller slik som det ble nevnt i tråden du delte;-)). Har tru på dette jeg da!!

Annonse

Hei prinsesse05.

Ja jeg har litt trua på dette jeg også. Jeg leste den tråden rett før EL så jeg fikk bare 3-4 dager med damiana før EL kom. EL pleier å komme alt fra dag 13-17 (oftest rundt dag 14), denne gang kom EL på dag 13, mulig den ble fremskjøvet litt av damiana (man vet jo aldri). Startet på WY 3dpo ( da regner jeg EL dagen = 1 dpo). Tenker å ta 2x2 i en uke for å trappe ned til 1x2 de siste dagene. Trapper ned på onsdag og har IKM søndag 20.nov. Ja leste ganskemye om begge disse urtene før jeg startet selv. Må vite hva jeg putter i meg ;-)

MEN som sagt så går jeg også til akupunktur akkurat nå. Har gjort det denne og forrige syklus. Temper også.. synes det er lettvindt å veldig beskrivende av hva som skjer i syklusen. Den slår aldri feil, dersom tempen synker går det max 1-2 dager så er mensen der. Har nokså like sykluser på ca 28 dager.

Gi lyd hvordan det går da :-) blir spennende å høre

Heksa krokkodilla! Ja jeg skal gi lyd om hvordan det går;-)) hehehe! Og i ligeså! Alltid spennende å prøve noe nytt:-). Må bare huske å tempe, men ser absolutt risikoen for å glemme det før jeg står opp altså... Må prøve fra i morgen. Vil gjerne vite om egget faktisk har sluppet!

OMG!! DET skulle IKKE stå HEKSA!!! Det skulle stå HEISA Krokkodilla!!!! Det har skjedd før, men da har j fått korrigert ordlista før det har gått på "trykk". Ordlista er litt dum noen ganger, håper du ser dette!! Selvom i driver med litt hekseri da hihihi. Snakkes

Etter å ha prøvd i over ett år med å bli gravid ble jeg gravid med vårt andre barn. Det var første gang jeg prøvde bidronninggele og jeg var 37 år da. Jeg har derfor stor tro på bidronninggele selv om det kan ha vært helt tilfeldig,

spanande! Eg tok ein bidronningtabl i dag, som er 2. dag i syklus. Gjekk sist syklus og frå tr til eggl. Men er så usikekr denen syklusen. Mest etter å ha elst denne tråden. Syns og at eggl slimet sist mnd var veldig tjukt. Merka du noko til det? Er så redd for å tulla med eggl tidspunkt. Nokon her so mskriv at eggl kom tidligare. Min mann kjem heim frå jobb på dag 14, så viktig at eggl ikkje kjem tidlig... pelier koma dag 17.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...