Gå til innhold

Hvor skal du føde?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Takk iamatzow :) Dette var veldig betryggende å høre. jeg har termin 20 april :) Fikk du innkallelse til en slik omvisning? Eller forhørte du deg om dette selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen! Jeg var på UL i går, og spurte samtidig om det gikk an å få ta en titt. Det var rolig på avdelingen, så det passet veldig fint. Ellers har de "café" på torsdager fra 12 til 14 (mener jeg å huske) hvis det er noen påmeldte. Da får man info, omvisning osv. Er det ekstremt hektisk akkurat da kan det være at man ikke får se alt, men det skal jo noe til. Førstkommende torsdag var det allered noen påmeldte, så det er sikkert bare å ringe og slenge seg på :) de tilbyr også noe svangerskapskurs som sikkert er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også føde på KK i Bergen. Har også hørt mye negativt om KK, men må bare få sagt at jeg kjenner svært mange som har hatt utelukkende positive ting å si om KK. Det er jo stort sett bare de negative tingene man får høre. Jeg venter nå nr 2, og føler meg absolutt i de tryggeste hender.

 

Nå hadde jeg alvorlig svangerskapsforgiftning og HELLP sist gang, så jeg ble selvsagt ekstra tatt vare på, og jeg følte virkelig at de tok seg tid til meg og at de brydde seg om at jeg følte meg trygg og ivaretatt. En litt spesiell situasjon kanskje, men dog - det er virkelig noen flotte mennesker som jobber der.

 

Det er mulig jeg blir halshogd nå, men jeg tror faktisk at vår opplevelse av det som skjer er avhengig av vår egen innstilling også. For å ta en litt flåsete sammenligning: Blide kunder får bedre service i butikken enn de som kommer inn sure... ;)

Er man fokusert på alt det negative man har hørt og er innstilt på å oppleve det samme, vel, da opplever man kanskje det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag bor på Stathelle så jag har ju igrund andra alternativ såsom kragerø, tønsberg mm. Men har bara hört bra saker om sykehuset i Skien, plus att det blir lätt för samboen att ta sig dit. Går ju buss från Stathelle till Skien. Men har inte varit där på någon omvisning än, funderar på att ta det efter jul. :)

Varför valde du Skien? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også føde på KK:) og har bare positive erfaringer derfra førstemann sin fødsel. Tror også at det har mye med innstillingen din selv å gjøre.. Jeg opplevde personalet som dyktige, flinke og som om at de hadde tid til meg. Til tross for at det var supertravelt den natten jeg fødte (juli, midt i fellesferien). Barsel var overfylt noe som jo var negativt, men det var da ikke personalet sin feil! Det var jo også veldig travelt men de var alltid behjelpelige når jeg ringte på klokken.. Man må tørre å ringe på selv, og ikke forvente at de skal komme inn til deg hele tiden når det er travelt og mange andre som også behøver hjelp.

 

Det at mannen ikke kan være der annet i besøkstiden stemmer ikke helt.. Mannen kan fint være der men da må du dessverre ut fra rommet ditt.. Og det er jo ikke alltid like kjekt for en som nettopp har født.. JEG syntes ærlig talt at det var litt godt å få litt tid for meg selv med babyen slik at jeg fikk kjent på alle følelsene og bli kjent med den nye babyen alene.. Og så er man også veldig sliten etter en fødsel så det går i amming og dobling det første døgnet uansett.. Og besøkstiden var slitsom nok med alle andre som også fikk besøk på rommet..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...