Gå til innhold

Flere som nylig har opplevd SA og som venter på positiv test?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trist at du mistet. Håper det klaffer igjen snart. Jeg var 4+5 uker på vei

så det var relativt tidlig men nå håper jeg klaffer igjen. Hører jo så mange

ganger at det kan klaffe fort etter sa/ma. Når har du ikm?

JA! Jeg venter og venter på positiv test......

Grusomt å miste - så all min medfølelse til deg.

Jeg føler at jeg liksom ikke kommer videre, for jeg gjør jo alt jeg kan for å komme videre, men det skjer ingenting. Er litt fortapt i midten av masse følelser og synes det er vanskelig. Kommer ikke skikkelig videre før jeg er gravid igjen og kan fortsette der jeg slapp om du skjønner. Er bare i 4 pp nå men prøvde tre år før jeg ble gravid, så det føles lenge. MEN det skal gå til slutt, må bare ikke gi opp! Håper du har mot og håp og kan se på det som en spennende reise mot det store ønsket. Klarer det heldigvis innimellom! Klem og lykke til!!!!

Hadde en SA 20. okt. Var da ca. 9+2. Fikk positiv test samme dag som innkalling til ivf (klarte det altså selv, bare med litt hjelp av en hormonkur), så nå tror jeg vi hopper rett på ivf så snart vi får klarsignal. Har prøvd i 7,5 år og har fått til en liten solstråle på snart 2 år underveis. Håper på et søsken nå, så blir familien komplett :-)

Lykke til alle sammen!

Skjønner hva du mener, Lille Tordevel.

Selv om vi er inne i 2.pp, så føles det liksom tungt å komme seg videre. Følte liksom vi var så heldig og fikk det til på 1. forsøk (i motsetning til nr 1, 8pp), og så skjer dette.

Og ikke nok med det; ble to gode venninner gravide samtidig som meg (termin i juni) og så mister jeg. Så jeg blir påminnet på det hele tiden, og det gjør vanskeligere å glemme.

Og så er den frykten for at det kan skje igjen...

Men håper virkelig på positiv test om 2 uker :)

Annonse

Ja, Hali, det er jo virkelig håp, og allerede om to uker for deg, så det blir skrekkblandet fryd. For de aller fleste går det jo veldig bra etter en SA. Typiske med gravide venninner, det gjør det jo ekstra sårt. Man prøver å glemme, har kanskje en god dag, men så plutselig dukker det opp en mage og tanken går automatisk til "Slik skulle min vært også", så må man bare plukke seg selv opp igjen da....Jeg har tre venninner med termin likt som jeg skulle hatt og det blir egentlig bare verre og verre, men heldigvis klarer jeg bedre og bedre å takle de nedturene så det går liksom opp i opp. Men det er slitsomt altså! Føler at denne pp nr 4 er den første som kroppen egentlig er nesten normal igjen. Hadde veldig mye vondt etter EL (dpo-land) med masse merkelige symptomer hele tiden, men denne gangen er det stille slik det pleier - til og med god gammeldags hodepine og sinnatroll som tyder på at tr kommer når hun skal.

.........Og frykten! Den får vi ta når vi kommer så langt! (Forhåpentligvis snart) den blir tøff og takel tror jeg, og kommer vel ikke til å tørre å bevege meg de første ukene en gang.... MEN det gjelder å holde motet oppe, det store under kan skje anytime!!!!

Jeg hadde SA 8. oktober og har ikm rundt 8-10 november tror jeg. Har hatt en del el-smerter de siste dagene, så tror jeg har kommet inn i en normal syklus etter SA.

Jeg håååper virkelig at det klaffer denne månenden eller neste. Nå har så mange av venninne mine blitt gravide og jeg vil gjerne ha barn på alder med noen av dem.

Men vi har i hvertfall gjort våres denne perioden for at det skal klaffe. ;P

vært prøvere i 6 år. begynte på pergo , enkel kur, ble gravid på første forsøk, Uke 6 mistet jeg desverre;/

Venta til mens kom tilbake, å begynte på dobbel pergokur, Å Har IKM rett over helgen,Føler meg ikke så gravid!

Men bedre lykke den 3 gang vell ?:)

Annonse

Hei.

Er akkurat ferdig med å blø etter en SA 22 Oktober, var da 6 uker. Venter nå på at el skal komme. Håper syklusen er sånn nogelunde stabil da:) er så klar for at det skal klaffe fort igjen:)

Mamma 07: Var ikke du med i IKM uke 40-tråden?? Nicket så kjent ut.

Trist at du mistet :( Men jeg hører jo disse "ryktene" at kroppen er som regel mottakelig for graviditet igjen, at det klaffer fort etter SA - men hvor sant dette er i praktisk, vet jeg ikke. Men jeg lever i håpet :)

Krysser fingrene for oss alle, at det klaffer ganske kjapt igjen! :)

Hei igjen:)

Joda jeg var med IKM uke 40- tråden:) Jeg håper også at det klaffer raskt igjen nå, tok 6 mnd sist. Krysser også fingre for at vi blir gravide på første runden igjen og ikke minst at det går bra denne gangen:) Lykke til Hali:)

Jeg er midt oppe i en MA, første gang jeg er gravid. Det er så grusomt, men jeg har samtidig så vondt av hvor mange som faktisk opplever SA/MA. Og ikke minst de som opplever det mange ganger. Jeg har blitt anbefalt å vente 2 pp med ny graviditet, men legen understreket at det var en anbefaling, og at folk er forskjellige.

Jeg var usikker på om jeg burde gå inn på nettsidene her igjen nå, men dette hjalp. Lykke til!

Dere som har hatt SA/Ma har dere tatt en gr.test for å sjekke at det ikke er mer hcg i kroppen? Jeg tok en test på fredag og den var blendahvit, men så tok jeg en ny test i dag og da kom det opp en skyggestrek nesten med en gang...

Tror dere det er rester etter aborten jeg hadde 8.oktober? Eller kan det faktisk være at det har klaffet så fort?

Vet det bare er å vente noen dager å ta en ny test, men dere vet jo hvordan den ventetiden er. ;P

Har fått time på sykehuset til utredning 1.desember og hadde vært moro hvis det hadde blitt en svangerskapskontroll istede. ;)

Jeg tok en test ca en uke etter SA'en - og da var den negativ.

Det kan godt hende det klaffet igjen. Når er IKM?

Ville vente iallefall til onsdag/torsdag med en ny test.

Lykke til!

Dere andre, hvordan ligger det an?

Hvordan ligger dere an med testingen? Mine tester er fortsatt positive, og d er ingen antydning til tr. Testene blir også sterkere.. er bare litt over fire uker siden jeg mistet, men vurdere å få målt hcg i morgen. Hadde bare hcg på litt over 3000 da jeg mistet, så vil sjekke om d er høyere nå.

Jeg prøver etter en MA i mai og SA i september. Har IKM i slutten av neste uka. Merker ingenting til symptomer/PMS enda, er vel for tidlig. Bare 4-5 dpo. Kommer sikkert til å være en del nervøs og bekymret neste gang det klaffer:p Alle gode ting er 3:)

Her klaffet det ikke første syklusen etter SA'en for TR kom idag.

Men er faktisk lettet og glad for å ha fått første syklusen etter SA'en overstått, for jeg har vært så gira og spent - at nå kan jeg slappe av mer.

Nå har jeg en "det skjer når det skjer" holdning.

Får håpe det klaffer for deg snart, Hali. :)

Jeg tror jeg tar sjangsen på å gå over til 1.trimester.. Det er nå snart fem uker siden jeg hadde SA og i dag var test-streken nesten sterkere enn kontroll-streken og det var med ettermiddagsurin. Men jeg har mistet før, så tør ikke slippe jubelen løs før jeg har vært på ultralyd og sett at alt er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...