Gå til innhold

Jeg er med i "julebord-komiteen" på jobb, trenger gode tips til et vellukket julebord!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er dere beste ideer til et vellukket julebord?

 

Vi må lage det billigst mulig da vi må betale gildet selv.

 

Skal leie lokaler og få maten tilkjørt så det er det ikke så mye å gjøre noe med men hva med underholdning o.l?

 

Håper på å få masse gode ideer som jeg kan bringe videre :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv er jeg drittlei av å arrangere julebord hvor arbeidsplassen ikke skyter inn en jævla krone selv. Føler litt av poenget blir borte når ALT må betales av egen lomme... Erfarer at maange melder fravær når selve kvelden er der, eller summen penger skal betales. Selvsagt kan det hende jeg har jobbet på kjipe arbplasser da :P

 

Men vi har pleid å bare gå ut å spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Haukeland og vi leide ett idrettshus, leide inn orkester som både spilte og hadde humor innslag. Hadde tema "hjerte" så alle måtte kle seg ut med noe som hadde noe med ett hjerte å gjøre.

Vi var mest damer da, vet ikke hva dere er .

 

Men vi hadde det morro.

 

Vi betalte kr 400 pr hode inkl mat drikke underholdning og lokale.

 

Hadde koldtbord med noen varmretter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er lærer, og vi har alltid julebordet på lærerværelset :-) Vi bestiller god mat og har med egen drikke. Vi har flere ansatte som spiller diverse instrumenter, så det er mye sang. Noen holder en humoristisk takk for maten-tale. Quiz er populært, samme med sånne tullete sanger hvor man putter sukkerbiter i munnen og papptallerkener som ører, fnis. Sjekk http://www.selskapsleker.no/#Underholdningsleker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også lærer og vi må også betale alt selv.. men vi har det VELDIG kjekt sammen når vi kommer oss ut..

 

Jeg er overrasket over hun andre som sier de sitter på lærerrommet-- Vi har ihvertfall fått STRENG beskjed om at det ikke er lov å nyte alkohol på skoleområdet så vi har aldri vært der.. (Kan jo være det overholdes ekstra strengt hos oss siden rektor er avholds? eller kanskje de reglene gjelder bare for vår kommune?)

 

Uansett: Underholdning pleier å være en quiz... ikke FOR vanskelig, alle må kunne bidra..

Gjerne er 2 av oppgavene i denne quiz-konkurransen praktiske.. Et år hadde vi den de bruker på barneTV.. få ping pong baller i en bøtte ved hjelp av hårføner... de må blåses opp i luften og føres framover...

En annen oppgave var at vi hadde med oss gammeldagse vekter (sånne badevekter) og så måtte de velge 2 pr gruppe som skulle presse disse for hånd, og nå høyest mulig tall.. måtte altså velge noen med armstyrke)...

 

Det ALLER kjekkeste er likevel pakkeleken.. Om du IKKE kan den, er den sånn:

Alle tar med en pakke til ca verdi (vi har hatt 30,- eller 50,- Husker ikke helt... poenget er at det ikke skal være dyrt)...

Alle pakkene legges på et bord på midten, og deltakerne setter seg på bord i grupper rundt om.. (spørs jo hvor mange dere er.. da var vi 50, og hadde ca 6 eller 7 gruppebord.. om man bare er 10-20 stk kan jo alle sitte rundt samme bordet)...

Hvert bord får en terning.. og hver person på bordet triller terningen etter tur.. Hver gang en får en 6´er så kan man løpe å hente en pakke.. og det er bare å være kjapp, for kanskje AKKURAT den du vil ha forsvinner fort... når ALLE pakkene er fjernet fra "hovedbordet" starter runde 2..

Da setter vi stoppeklokka på 5 min og starter på nytt.. Nå skal vi fremdeles trille 6, men vi må stjele pakker av hverandre.. Dette pågår helt til tiden er ute. Når tiden er ute, får man de pakkene man sitter igjen med..

 

Det er heeeeeelt utrolig hvor underholdene dette pleier å være.. Folk som er skikkelig streite og sakelige på jobb blir heeeeelt ville.. og det er mye latter.. og det er gjerne noen pakker som blir VELDIG populære og som mange vil "kjempe" om...

 

Hos oss er det alltid noen som lager litt festlige gaver.. et år hadde noen pakket inn en graviditetstest, som en mann fikk.. noen pakket inn noen pakker surkål i elegant papir og bånd.. og mange kjempet om den gaven..

 

Det pleier også å være kjekt å høre om noen vil ha noen innslag (kanskje noen er god til å synge/spille gitar e.l.???) Vi har innimellom hatt folk som har laget festlige filmer, eller vist fram bilder fra noe som har skjedd siste halve året..

 

Jaja, lykke til! Julebord er gøy.. jeg går nok glipp av vårt i år - med termin nå snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...