Gå til innhold

Bytte fra Stork til IVF-Klinikken


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Da har vi vært på IVF klinikken, og fått klarsignal:) Det ble det pergo på oss også, med oppstart i dag! Skal taes fra dag 5 til 9, og jammen var vi ikke der i syklusen! Litt flaks kan man ha:) Så da blir det en runde denne mnd også dersom stråene kommer fra Danmark i tide! Fikk også time til UL på søndag, så føler oss godt ivaretatt! Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det sant? :D Så utrolig gode nyheter!! :D Nei, så heldige dere var nå. Må bare smile nå :) Da krysser vi alt vi har. Ja litt flaks må man ha vet du :) Gleder meg til å høre resultatet, satser på at det sitter denne gangen :)

 

Lykke masse til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Hvor mange trenger man egentlig? Hehe.. og hva slag er mest sikker, strimmel eller stav? :) Dere har sikkert fått prøvd hva som funker og ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Vi tester både morgen og kveld, og begynner med strimler.

Når de begynner å bli positive, går vi over til stav for å være helt sikkert på rett resultat..

Der er det kun et smil ansikt ved positiv EL, mens en tom ring vises når den er negativ.

På strimelen kan det være litt vanskelig å tolke resultatet 100 % pga fargenyansene på teststrekene,- vi føler oss derfor sikrere med stav.

 

Grunnene til at vi ikke bruker stav hele perioden, er pga prisen,- strimlene er mye billigere, men som sagt vanskligere å lese.

 

Det kommer helt ann på hvor lang syklus du har, men vi pleier å begynne testingen på dag 9, og får som regel positiv EL på dag 12 eller 13,- dvs vi bruker ca 8 tester pr mnd. (pluss/minus)

 

Det koster 1000 kr å oppbevare stråene på IVF:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. trodde man bare skulle teste på morgenen jeg :)

Ja leste at strimler var vanskeligere og lese og større sjans for at de kunne gi falskt svar, fordi de ikke hadde deksel/beskyttelse rundt. så da skjønner jeg det lønner seg med begge deler, slik som dere gjør :)

 

Jeg har veldig lang syklus, men vet ikke når jeg har El.. Ifølge stork sine papirer er det normalt med El rundt dag 18, når man har lang syklus, så jeg må vel bare begynte å teste i god tid før det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks :) Folk har sagt litt forskjelling, men vi har bestemt oss for danmark, så da er det jo det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masekråka lurer på noen spm til.. hehe :)

 

Driver å gjør ferdig journalen/papirene som stork skal ha..

Det står man skal skrive tydelig med blokkbokstaver, men ser nå at gynekologen min har skrevet med en slurvete herrehåndskrift, som man såvidt forstår.. Kan jeg skrive over det han har skrevet, på et nytt papir, eller må det fylles ut av gynekologen? For ser ikke at det må skrives under på noe.. Håper noen kan hjelpe meg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...