Gå til innhold

Er det arbeidsgiver eller nav som skal ha del D av sykemeldingen min?? (nav betaler sykepenger..)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du får sykepengene fra NAV, er det de som skal ha del D. Men dersom arbeidsgiver utbetaler sykepengene, og får de refundert fra NAV. Da skal arbeidsgiver ha del D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg får de rett fra nav sykepengene.. Men du skjønner, arbeidsgiver mente likevel at de skal ha del D.. Jeg mener Nav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står helt øverst der at del B er din, Del C er arbedisgiveren sin og del D er Nav sin.. Så du skal levere D til nav. Så svarer du på de spm under der. Om arbeidsgiveren skal betale de første 16 dagene osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hvordan søker du?

Del C av "Vurdering av arbeidsmulighet/Sykmelding" sender du alltid til arbeidsgiver. På blankettens siste side, ”Krav om sykepenger – del D” skal du fylle ut alle feltene på del 8 - Egenerklæring. De første 16 dagene (arbeidsgiverperioden) er det arbeidsgiveren som skal ha utfylt ”Krav om sykepenger – del D”. Det samme gjelder dersom arbeidsgiveren betaler lønn utover arbeidsgiverperioden. Hvis det er NAV som betaler sykepenger direkte til deg skal utfylt ”Krav om sykepenger – del D” sendes dit."

 

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding+og+sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de 16 første dagene av en sykemelding skal arbeidsgiver ha del d- etter på må du selv levere denne til nav .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...