Gå til innhold

Tannlegebesøk - noen med erfaringer/kunnskap som de vil dele?


esperanza84 gravid:)

Anbefalte innlegg

Skal til tannlegen i morgen og leser at helsedirektoratet anbefaler å unngå fyllinger mens man er gravid. Jeg har tannværk, så må mest sansynlig ha en fylling.

 

Er det noen som vet hvorfor de anbefaler å unngå disse? Ser jo på mange forum at folk går til tannlegen og får fylt igjen tenner og at dette har gått bra.

 

Takker for svar om noen vil dele sin historie, el vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var hos tannlegen i dag. Han gjorde ingenting, da jeg ikke har hatt tannværk på en stund.

 

Han forklarte at med gravide, så gjør en minst mulig så lenge en kan unngå dette. Skulle jeg få smerter igjen, skulle jeg komme tilbake og de skulle selvsagt gjøre at jeg ble kvitt smerten! De kan både trekke tenner, sette inn fyllinger og ta bilder om det er nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å unngå å rote med gamle amalgamfyllinger. Å ta bilder er (ifølge Statens Strålevern) helt trygt, men de anbefaler blyforkle om man skal ta bilder 'nedover' (fortennene nede). Som med det meste ellers er det å veie ting opp mot hverandre - hvis mor har så vondt at hun ikke får sove og må bruke smertestillende, så er det sunnere for magen å få tennene fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...