Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Tre lange innlegg. Får se hva jeg husker av det dere har skrevet. Ikke meningen å glemme noe!

 

Godt du er tilbake Frk Hansen! Begynte å bli urolig for deg! Dumt at mensen kom! Syns det virker som du tar det ganske fint, selv om det sikkert er tøffere enn du gir uttrykk for! Du er bare så knallsterk, skjønner ikke hvordan du klarer. Tror jeg hadde gitt opp. Jeg har faktisk opplevd det samme som deg, å få mensen på dag 17. Det har skjedd de to forrige syklusene. Første gang tenkte jeg ikke noe over det, for da var vi ikke prøvere, og syklusen var allikevel lenger enn vanlig, så jeg trodde det var derfor. Men så skjedde det igjen forrige syklus. Skjønner ikke hva det kan være. Trodde ikke den perioden varierte. Men har tenkt at det kanskje har vært problemer med å slippe egget. Tidligere har mensen kommet 15 dager etter el-slim og jeg har vært fornøyd med det! Mistenker at det samme skjer denne syklusen, for jeg syns ikke tappen har lukket seg etter at jeg hadde el-slim. Skal ihvertfall være bevisst på det når IKM datoen nærmer seg. Så, antagelig er det ikke pga pergo at du opplevde dette. Kan jo komme med oppdatering når mensen kommer, så har vi litt mer grunnlag.

 

MaMi, du er så søt og hormonell! Jeg har ihvertfall aldri tenkt at du ikke fortjente å bli gravid. Og jeg syns overhode ikke du har grunn til å bære nag til deg selv. Jeg har kanskje ikke uttalingsrett, for jeg var jo ikke prøver når du ble gravid, men sier det nå allikevel jeg! Tror nok jeg hadde følt det samme om jeg var i din situasjon, og da hadde du sagt til meg at "nei, sånn skulle jeg ikke tenke!!" ;-)

 

Spennende med ny strikkebok. Og jeg er imponert igjen, at du setter igang med julegavestrikk når du venter to babyer ;-) Gleder meg til å høre hvilken bok det var.

Forresten enig med legen din!

Ser for meg deg når hun du kjenner kommer med en "belærende tale" om ting hun selvfølgelig vet bedre enn leger. Men tror det er mye rykter ute å går, for jeg har hørt forskjellig jeg også. Av og til kan de jo kanskje ikke se det, på samme måte som de ikke alltid kan si kjønnet på babyen.

 

Kom i litt rar steming når jeg leste at dere begge pakker bagg og gjør klar kurver. Må være en utrolig spesiell opplevelse. Kanskje ekstra for deg Lollo, siden du blir mor for aller første gang. Fikk sånn spent følelse over meg. Det er jo litt høytid over sånt da ;-)

 

Har forresten vurdert å bytte nick. Irriterer meg over nicket mitt, for hvem er det ikke her inne som er babysyk!?!? Var noe jeg laget i farta for å kunne få logget meg inn her. Noen som har noen forslag?

 

Hjelpes, dette ble langt! Puh, stakkars dere som skal lese det! Øynene henger vel utenfor hodet deres nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så den berømte boka, skal prøve å være kort denne gangen ;-)

Boka heter Strikkelyst og er skrevet av Lilly Secilie Brandal og Bente Myhrer. Den er gitt ut på Gyldendal forlag. Jeg synes den virker veldig bra. Og HVIS jeg blir ferdig m dressene skal jeg prøve noe derifra. :-)

 

De store jentene mine har tatt bilder på skolen som ble veldig bra, så jeg er strålende fornøyd, nå er nemlig mange julegaver på plass ;-) Jeg må innrømme at jeg stresser litt m julegaver, vet ikke hva jeg klarer når d nærmer seg jul. :-O

 

Du får legge hodet i tankeboksen, så finner du nok et supert nytt nick Babysyk :-)

 

Tro meg Lollo, du vet når fødselen er i gang. Og det er helt normalt at man lurer på det. Jeg lurte på akkurat samme tingene når jeg ventet min første :-)

 

Nå skal jeg strikke litt... :-)

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg havnet bakpå her! Det er så mange lange innlegg og så mange ting jeg vil kommentere - men jeg klarer jo ikke å huske alt jeg skal svare på når jeg endelig skal skrive her!

 

Men jeg hang meg litt opp i det du sa om dårlig samvittighet fordi du lett blir gravid MaMi, for det med hvordan en forholder seg til hverandre er noe som stadig slår meg. Jeg må jo innrømme at jeg sier til meg selv ofte at om jeg noen gang blir gravid så er det en del ting jeg ikke skal klage over, men så vet jeg jo med meg selv at litt klaging kommer det alltid til å bli. Sånn er det jo bare med oss alle. Og så er det jo sånn at en ikke kan la være å klage fordi noen har det verre. Det er det jo alltid noen som har. En kan jo si det samme om meg: kan ikke klage for noen har jo ventet lenger, noen kan ikke få barn i det hele tatt, og det er tross alt mye som er langt verre enn å ikke få barn også. Verre enn klaging er de som stadig maser om ikke vi skal få barn snart. Det begynner å bli skikkelig plagsomt og for min egen del tror jeg det bare er et tidsspørsmål før noen treffer meg på en dårlig dag - og da kommer jeg til å begynne å grine av det spørmålet. Men dét tenker jeg at jeg fortjener! For sannelig har jeg stilt det spørsmålet mange ganger som ung, singel og ubetenksom :)

 

Det ble mye om en liten ting :) Jeg har tittet på boken en av dere foreslo. Den ser ihvertfall innbydende ut utenpå! Tror jeg må inn i en bokhandel å bla litt i den altså! Fikk ikke sett på dalegarnmønstrene i går så får gjøre et nytt forsøk - og prøve å følge med her utover kvelden slik at jeg ikke blir hengende sånn bakpå igjen!

 

Takk for gode ord Babysyk. Du skjønner ganske så mye :) Alt i alt går det ganske greit, men jeg mistenker at denne pergoen (som tas for å sikre/hjelpe til å få eggløsning) og innskudd av ekstra hormoner ikke er helt heldig. Blir litt skjør av den.. Husk å si i fra hva et eventuelt nytt nick blir da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en liten dalegarnrunde - synes dressen du strikker er veldig fin MaMi! Synes noen av jakkene til Dale blir med litt for mye blonder/krimskrams etter min smak, men at de hadde en god del fine sparkebukser! Synes kanskje det var flest fine ting i det heftet du har Mami - men det var noe å finne i de fleste katalogene :) Jeg kjenner at jeg skal utvide nedslagsfeltet og se på mønster fra litt flere levrandører når jeg en gang begynner å strikke babyklær igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer det du har skrevet til MaMi Frk Hansen. Veldig godt skrevet!

 

Vet også at jeg ikke skal spørre flere "skal ikke dere ha barn snart da". Har blitt mer bevisst på det etter at jeg har vært her inne og sett hvor mange som bruker mer en 1 eller 2 pp. Jeg spurte ei kollega om ikke de snart skulle ha barn. Da svarte hun at jo, de hadde veldig lyst, prøvd i ett år og var under utredning, Mannen hadde redusert sædkvalitet, men hadde heldigvis noen". Da lærte jeg at jeg aldri skal spørre om det mer. Ble ekstra glad når hun ble gravid ;-) Men, er et par venninner som har spurt meg, flere ganger. Og da spør jeg igjen, selv om jeg vet at det er uaktuellt for dem. Egentlig bare for å ta igjen - litt teit, men men....

 

Stakkars, Frk Hansen, du har litt å lese deg opp på ja!! Bare lange innlegg!!! Tror ikke jeg klarer å lage noe bra sammendrag heller.

 

Må anstrenge meg for å svare på mange lange innlegg jeg også. Det er dårlig med bim, at man bare ser siste innlegg!! Har jo hørt om de som åpner word og skriver svaret sitter der mens de har bim oppe for å få svart på alt.

 

Tror dere skjønner det om jeg bytter nick ;-) Har tenkt på noe med Frøken, er det greit for deg Frk Hansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også utvide horisonten når den tid kommer.

 

Men det er jammenmeg mye likt også. Jeg har strikket nesten akkurat lik som den sparkebuksa i det helt hvite settet, fra viking. Syns ofte de hermer og lager en liten vri for å gjøre det til sin egen.

 

Lykke til med dobbel pergo Frk Hansen. Håper det hjelper og at det ikke går på "helsa løs" (eller hormonene løs).

 

Håper vi får termin ca likt Frk Hansen, da kan vi jo følge hverandre i strikkingen. På garntyper til forskjellige årstider og sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle strikkefrelste!

Jeg har sett en fantastisk heldress til baby med glidelås og hette med små ører på! Tror ikke den er så vanskelig å strikke, for den var bare strikket fram og tilbake, og så montert/sydd sammen etterpå. Men jeg har lett overalt etter mønsteret!! Noen som har sett noe lignende og vet hvor jeg får tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig hyggelig Babysyk :)

 

Er enig i at det er mye likt! Kanskje ikke så rart når de stadig skal gi ut nye hefter med mange nye klær - men litt kjedelig kan det bli. Samtidig: det gjør det lettere å finne den versjonen av et plagg en liker best :)

 

Mortilto: jeg kan ikke huske å ha sett noe slikt i norske strikkemagasiner, men jeg prøver å søke litt på Ravelry. Det er absolutt stedet for å finne oppskrifter en leter etter. Her er det jeg fant på et kjapt søk:

http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-all-in-one-and-sleeping-bag-with-hood-and-ears

http://www.ravelry.com/patterns/library/teddy-bear-all-in-one

http://www.ravelry.com/patterns/library/7-bear-coverall

http://www.ravelry.com/patterns/library/13504-pullover-dress-hooded-romper--cap

http://www.ravelry.com/patterns/library/lamb-all-in-one

http://www.ravelry.com/patterns/library/teddy-bear-all-in-one-and-mittens

http://www.ravelry.com/patterns/library/teddy-all-in-one

 

Det ser altså ut til å være en del å ta av :) Jeg ser at den andre oppskriften (som kanskje er den samme som den siste?) er det flere som har strikket i "norske garntyper", slik at det bør være lett å bytte ut garnet i oppskriften. Debbie Bliss, som er garnet det er strikket i finnes også mange steder i Norge :) Du må nok melde deg inn hos Ravelry for å få tilgang til oppskriftene, men det er det absolutt verdt. Der kan du dessuten finne tilsvarende oppskrifter med kaninører, hundeører, froskeører og elg-gevir(!). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mine kjære strikkevenner :o)

 

Først vil jeg si Frk Hansen, du har så rett i det du skriver, bortsett fra en ting... Du fortjener IKKE å begynne å gråte når noen er ubetenksom og spør på en dårlig dag... Det bare gjør du ikke.... Og det må du bare være flink å legge den tanken laaaaangt vekk. Ok? :o)

 

Men det er klart man kan ikke gå rundt å la være å si hva som surrer rundt i hodet fordi noen har det verre. Nå er vi mennesker dog skapt slik at vi er veldig ofte opptatt av hva andre synes om og tenker om en selv. Jeg har opp gjennom årene jobbet mye med meg selv på dette området, og er nok ikke enda i mål. Men jeg har kommet langt. Ser det spesielt sett opp mot jobben og dårlig samvittighet for den. Vi er på jobben min to stk som er gravide, bare tre uker mellom oss. Jeg har hatt mine ting, mens hun andre har hyperemesis deluxe og vært lenge innlagt på sykehus. Jeg har heldigvis klart å legge vekk min dårlige samvittighet for jobben, mens hun sliter med hva andre tenker om henne når hun ikke en gang klarer å gjøre noe papirarbeid.

Alle har vi vært unge og single og ikke ant hvordan enkelte perspektiver i livet fungerer. Vi kan ikke ta med oss alt vi har gjort før vi visste bedre, det er jo med livets erfaring vi lærer og kan håndtere situasjoner og hendelser ut fra dette.

 

Og Babysyk, jeg synes ikke du er teit som spør tilbake, ville nok gjort det selv. :o)

 

Hmmm, ikke lett med lange innlegg nei. Husker ikke hva mere jeg skulle svare på.. ;o) Har hatt en tankefull dag og er nok veldig emosjonell og hormonell akkurat nå.

 

Var mye blonder og dill i resten av heftet til Dalegarn, Frk Hansen, det har du jaggu rett i. Jeg har stort sett bare sett på dressen jeg strikker, og ikke studert de andre tingene så nøye. Er fint med sparkebukser, men jeg synes det er så innmari kjedelig å strikke dem. Syns det tar å lang tid fra der beina settes sammen og oppover. Så jeg kvier meg for å gå igang med slike prosjekt igjen. Det jeg likte med dressen var at det strikkes på pinne 3 og 4, så det går i hvertfall litt fortere :o) Er bare litt utålmodig. :o)

 

jeg kjøpte jo garn fra Pickles og skulle strikke en poncho til minstejenta, har jeg fortalt det? Den er med hette og knapper under armene. Den heter cool cape. Vel, mamma var her og hadde ikke noe å gjøre så hun overtok det prosjektet. Vi ante at det kunne ta en stund før jeg kom igang med det.... Hun sa den var kjempelett å strikke. Venter på den i disse dager, hun har sendt den nedover pr post. Jeg hadde kjøpt inn garn i fargene lys lilla, mørk lilla og rosa hette. Ble kjempefint sammen. :o)

 

Nå tror jeg at jeg tar kvelden, klokka går så alt for fort... :o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her hadde det skjedd mye siden forrige innlegget mitt ja! Veldig enig med det som ble sagt om bim forumet. Utrolig drit at man bare kan se det siste innlegget.. hvertfall på en sånn tråd som det her, for det er så lett å glemme hva som har blitt sagt tidligere. Og i skrivende sekund har jeg glemt ut enda mer av det fine dere skrev lengre oppe... Tror jeg er kommer i ammetåka allerede... hehee..

 

Det verste jeg vet er folk som maser om at nå er det på tide å bli gravid og stifte familie. Vi ble pushet i fra alle kanter en stund (er noen av de siste i venneflokken som får barn) og alle mente at nå var det virkelig på tide. Jeg har jo ventet en stund på at mannen skulle bli klar også, men jeg tok meg ikke så veldig nær av det først. Etter at vi hadde begynt å prøve og folk fortsatt spurte skyldte jeg på at mannen ikke var klar enda, så da holdt de fred en stund. Men det skar meg i hjertet hver gang det ble nevnt. Spesielt da andre ble gravid før meg og de hadde kanskje ikke prøvd en gang. Det er ikke lett å holde masken da, selv om det er individuelt hvor fort man blir gravid.

 

Og det med dårlig samvittighet har jeg også følt på. Hadde også en jeg jobbet med som har strevet for å bli gravid. De har prøvd i 10 år nå, med både hormonkurer og 5 ivf-forsøk. Siste gangen de prøvde ivf ble hun gravid, men mistet i uke 10. Hun har vært veldig åpen om det og jeg har lært mye av henne, men fy som jeg gruet meg til å fortelle henne at jeg var blitt gravid. Holdt på å begynne å gråte da jeg skulle si det, for jeg hadde så vondt av henne. Selv om det sikkert var tøft for henne tok hun det med knusende ro og var kjempeglad på mine vegne da jeg sa det, så det hjalp veldig på for min del.

 

MaMi: Så fint gjort av moren din å strikke ferdig ponchoen til jenten din! Den blir sikkert kjempefin, og datteren din blir sikkert veldig glad! Ligger oppskriften på Pickles? I så fall må jeg inn og se på den. Og ja, bilder er en super julegave. Vi tenkte å ta bilder av babyen for å gi i julegave til våre foreldre og besteforeldre. Kanskje også til baby sine onkler og tanter (svigerinnen min ønsker seg hvertfall et bilde av henne til jul). Stressert litt med resten av gavene jeg også... vet jo ikke hvordan babyen blir og om jeg får mulighet til å handle noen gaver i desember. Får satse på at hun holder seg i ro i magen til termin så jeg får mulighet til å handle litt når novemberlønningen kommer.

 

Mortilto: Jeg holder på å strikke heldress med hette og bamseører, men den har knapper og ikke glidelås da. Men det er jo ikke noe problem å endre på det... Det er en Debbie Bliss oppskrift. Kjøpte oppskriftshefte og garn på den lokale garnbutikken min, men Ravelry.com er absolutt verdt å sjekke ut! Der er det vanvittig mye bra!

 

Forresten.... Dette har jo ingenting med strikking eller babyer eller noe sånt å gjøre, men jeg må bare fortelle dere at jeg har fått tak i billetter til konserten som NKOTB og Backstreet Boys skal ha i Oslo i mai! JOOOOHOOOO! Jeg er helt i fjortisverden igjen over at jeg og bestevenninnen min endelig skal få se heltene våre (bsb). Vi skulle egentlig på konserten BSB hadde i desember 2009, men da var hun sykemeldt pga hypermesis og hang over doskålen dagen lang (stakkers!) så vi kom oss aldri avgårde. Men denne gangen skal vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igang med dagens hjernetrim - skrive her og huske alt som er skrevet ;-)

 

Snille moren din MaMi. Hun visste nok at du kom til å bli veldig glad om hun gjorde den ferdig.

 

Litt til det med masing og baby og sånn. Har en venninne som ble mast mye på, av familie (jeg visst at hun overhodet ikke var klar). "Alt" lå liksom til rette for en baby - de var nygift og kjøpt hus. Men hun var jo ikke klar. Hadde sterk mistanke om at hun kom til å bli gravid, og det ble hun -de prøvde 2 ganger. Hadde tenkt å slutte, men da var hun allerede gravid.. Hun har fortalt at hun fikk skikkelig skrekkfølelse når hun ble det og tenkte "hva har vi gjort". Angret til tider. Siden jeg visst at det var planlagt, svarte jeg en gang at de kunne jo ha ventet. Da svarte hun at "ja, men de hadde jo liksom ingen grunn for å ikke få barn, og familien maste. (Jeg syns jo det at å ikke være klar er god nok grunn). Så dette blir jo litt motsatt av hva vi har opplevd/snakket om. De ga etter for presset fra familie. Sånn sett er jeg utrolig glad for at jeg får prøve å bli gravid. Og kjenne at dette er virkelig noe jeg vil, og spenningen rundt det!

 

Frk Hansen, før jeg glemmer det. Ang. EL og forsinket mens. Kom til å tenke på dette i går kveld. Ca en uke etter EL får man en økning av østrogen, som kan føre til mer utflod. Kom til å tenke på at jeg i forrige syklus reagerte på at den kom senere enn vanlig. Har du lagt merke til om du har økning i utflod? (er jo en tørr periode mellom EL og mens.) Tenkte jeg skulle bruke det til en ekstra kontroll. (Hvis ikke den også har forandret seg nå da)..... Tappen min er fortsatt åpen. Idag merket jeg EL-slim på papiret, så jeg skjønner virkelig ingen ting! Samtidig syns jeg jeg har EL-smerter som minner om de jeg har hatt etter el. Kjenner at jeg har lyst til å drite i hele EL og IKM og bare stå på med aksjer til mensen kommer. Er jo ikke noe logikk i kroppen i det hele tatt. Hadde jo vært litt festlig om jeg ble så besatt av å finne EL, at jeg ignorerte tegn på mens og plutselig var den der, så hadde jeg sluppet ventingen fram til IKM!

 

Ajaj, langt innlegg.... Sorry ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens hjernetrim ja, he he, du kan få sagt det Babysyk ;o)

 

Lollo: Ja oppskriften ligger på pickles. Ponchoen som heter cool cape kom idag og minstejenta ble kjempeglad. Garnet som er brukt, det samme som står i oppskriften er kjempemyk og deilig, og fargene mørk lilla nederst, lys lilla i midten og rosa hette ble veldig bra sammen. Så moro at du har fått billetter. Kunne godt tenkt meg å dratt på konsert jeg også, men det blir nok ikke prioritert nå. Litt for mye annet som må komme foran :o/

 

Syns moren min er veldig snill som strikket den for meg.

 

Har hatt litt av en dag i dag, så jeg merker at humøret ikke er helt på topp i kveld. Jeg nevnte for dere at minste jengta mi har vært operert for ptose i øyelokket. Vi er derfor jevnlig inne på kontroll på øyeacdelingen på Ullevåll, og idag var en slik kontroll. Jeg hadde av en eller annen grunn tenkt at det var oppfølging hos optiker med tanke på at hun fikk briller for bare 2 mnd siden. Så da legen kom ble jeg litt paff. Og det viste seg jo at vi skulle snakke om en ny mulig operasjon for å rette opp en skjeling hun har i øyet, Så idag ble det bestemt at hun skal få botox injeksjon i muskelen under øyet. Det er en veldig vanlig prosedyre og har vært brukt lenge for å rette opp skjeling. Problemet for meg er at hun må legges i full narkose siden hun er så liten. Og etter mange operasjoner, 5 stk, hadde jeg håpet at hun ikke skulle igjennom mere. Jeg virkelig hater når hun må legges i narkose, like forferdelig hver gang. Og dette skjer snart, før jul, muligens før desember.

 

Så selv om vi hadde en kosedag, jeg og henne, så har jeg vært i forferdelig humør idag. Merker at jeg også har hatt masse kynnere, for å ikke snakke om at jeg ikke har sovet ordentlig på flere uker. Får ikke sove om kvelden og mye våken om natta. Og nå dette oppe på alt.

 

Har ikke klart å strikke noe idag, klarer bare å ligge på siden på sofaen og det er ikke god strikkestilling. Håper jeg er i bedre humør i morgen og har vendt meg litt mere til tanken.

 

Måtte bare få ut litt gruffet bekymring i kveld jenter.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MaMi du MaMi, du har virkelig fått din dose og vel så det!!! Dette med lillejenta var jo virkelig ikke noe du trengte nå. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg. Håper bare at ikke dette gjør at du føder for tidlig. Går det ikke an å utsette det? Eller kanskje det også er dumt, for da går du bare og gruer deg enda mer. Du må jo være nesten utslitt som ikke får sove ordentlig og masse bekymringer. Gir deg ihvertfall en stor god klem, selv om det ikke akkurat får problemene til å forsvinne!

 

Tok en titt på ponchoen! Den var velidg fin. Ser for meg lillejenta di snurrer rundt og er stolt i den ;-) Varm og god er den sikkert også!

 

Har funnet meg et nytt teppe som er på ønskelista, http://www.ravelry.com/patterns/library/born-under-a-star-baby-blanket

Syns det minner litt om helseteppe - bare at dette er mye finere, syns jeg da!

Og så har jeg fått litt sansen for rullegenser fra Nøstebarn, men det er vel kanskje mer praktisk med jakker til små babyer.

 

Frk Hansen, hvordan går det med pergo-humøret?

Lollo, gratulerer med godt fullført arbeid! Nå er det lenge til neste gang! Du må virkelig kose deg nå disse ukene og lade opp til lille kommer! Må være en rar følelse å ikke skulle jobbe på så lenge, men innta mammarollen for fullt!

MaMi, har du fått greie på om det blir KS eller vanlig fødsel? Og har kynnerne gitt seg? Er det noe som plutselig har kommet nå, eller har du hatt det hele tiden, men at de har tatt seg opp? (For det er vel sånne man kan ha under hele svangerskapet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg må jo si meg enig med deg Babysyk, føler jeg har fått min dose nå. Men dette med lillejenta mi visste jeg egenltig skulle komme, hadde bare helt glemt det. Det beste er å få det gjennomført så fort om mulig, for jo eldre hun blir jo vanskeligere kan det være å få et varig resultat med bare en injeksjon.

 

Ang KS eller vanlig fødsel håper jeg det blir klarlagt på neste kontroll på Riksen, på mandag. Har en del spørsmål rundt alt. Kynnere har jeg hatt litt svake av i noen uker. Det var ganske ille på torsdagen, men det hadde nok mye med at jeg var bekymret også. Det blir ofte verre da. Var litt bedre i går, og idag har jeg foreløpig ikke kjent noen ille.

 

Var på en sårt tiltrengt og veldig koselig venninnekveld i går. Vi er noen mammaer i klassen til eldste jenta mi som har laget en liten gjeng. Vi er liksom den "harde kjerne", :o) Vi startet i første klasse med ganske mange, men nå er vi bare7-8 igjen som møter. Vi har vært på hyttetur og ellers hadde flere festlige lag :o) I år skal vi lage julebord sammen, håper bare jeg får gått på det :o)

 

Husker dere det bølgeteppe type helseteppe i ekstra fine merino fra Drops? Har dere andre som strikket det opplevd av trådene der det har vært fargeskifte har løsnet?? Det gjorde det på mitt, og det synes jeg var veldig irriterende.Ble ikke så fint da. Måtte til slutt knyte enkelte sammen, og det ble ikke bra. Men siden det var så mange hull der var det veldig vanskelig å å feste tråden.

 

idag skal jeg pusle litt i huset og ellers bare slappe av. Ble ganske seint i går, men må innrømme at jegi kke merker så mye. Fikk sove til 1030 idag, luksus med barn, men nå er jentene mine store da ;o) Blir nok andre boller når knøttene kommer ;o)

 

Ha en fin lørdag jenter, jeg håper jeg får strikket litt senere mens det blir avslapping foran tv'n i kveld :o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllesyk idag jeg ;-) Forhåpentligvis veldig lenge til neste gang. Var litt rart å tenke på det igår. Litt ekkelt å drikke når man prøver - særlig etter EL, men vet jo ikke hvor lang tid dette tar, så jeg velger å leve som normalt inntil positiv test. Er uansett ikke så ofte jeg drikker.

 

Kan ikke hjelpe deg med teppe MaMi, har ikke strikket det enda. Nå merker jeg at det gikk et par hakk lenger ned på ønske-strikke-listen min!! Kjedelig når det blir sånt tull!!

 

Tappen min har lukket seg, så da regner jeg med at EL har vært og at jeg er i dpo-land. Håper det går fort!

 

Har forresten strikket Lillesøsterkjolen til Tora Frøseth, den anbefales virkelig til dere som venter jenter. Den var enkel å strikke, og gikk veldig fort også!! *liker* Syns den er kjempesøt!! Ga den i bursdaggave til datteren til en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde det fint på fest da, jeg synes det er helt riktig å leve normalt selv om man er prøver. Du har jo uansett akkurat hatt EL så jeg tror ikke det kan ha tatt skade :o)

Men jeg lurer på, hvordan kjenner du at tappen har lukket seg?

 

Jeg har idag hatt en skikkelig sløvesøndag og det har vært veldig godt. Både jeg og mannen bestemte at vi ikke skulle stresse noe idag og vi har bare slappet av.. Så ingen prat om navn, hus, planer for bygging, bilkjøp, eller middagslaging... Så det blir take away til middag og alle mulige repsriser på tv, horisontalt i sofaen.. Har vært kjempekos.. :o)

 

Skal sjekke ut den kjolen etterhvert, men ikke i dag ;o)

 

Ha en fin søndagskveld alle :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var veldig hyggelig på fest ;-)

 

Høres ut som dere gjorde et fornuftig valg med å ta en sløvesøndag. Det er nok viktig! Høres ut som dere har mye å gjøre framover, så det er nok viktig å ta noen sånne fridager og koble helt av!!

 

Har ikke gjort mye fornuftig idag jeg heller ;-)

 

Vanskelig å forklare, men tappen har jo et hull, og det er mer åpent når man er fruktbar. Nesten så jeg kunne stukket lillefingeren inn (bare nesten) og jeg tror ikke det ville vært helt lurt. Man skal helst ikke kjenne på tappen når man er gravid, så ikke gjør det MaMi ;-)

 

Ha en fin søndagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen følelsen av at det er litt feil å drikke når en prøver, Babysyk, men er enig med deg i at en bør prøve å leve så normalt som mulig. Og de første ukene er det vel begrenset hva en deler, slik at det vel er begrenset hvor mye skade litt alkohol kan gjøre.

 

Skjønner at du gruer deg til narkosen MaMI, ikke lett når de er så små. Men det gå rnok fint skal du se, og jeg forsto det slik at det i tilfelle blir den siste operasjonen hennes? Det er jo i tilfelle veldig bra - og det er sikkert bra for henne at de retter opp skjelingen så tidlig som mulig!

 

Moro at du skal på konsert Lollo! Jeg har vel ikke vært kjempefan av noen av de bandene, men jeg tror NKOTB var det første utenlandske bandet jeg fikk med meg så det hadde egentlig vært litt morsomt å få med seg likevel. Skjønner uansett at du gleder deg :D

 

Husker ikke hvem som spurte om det teppet, men jeg strikket jo også det. Har gitt det bort for litt siden og håper virkelig ikke at trådene løsner! Men jeg var ganske redd for det når jeg festet, siden garnet er såpass glatt og tykt. Så jeg lot det være igjen nokså lange tråder som jeg vevde ganske langt inn da jeg festet. Så håper det holder!

 

Babysyk, jeg er utrolig dårlig på å kjenne igjen mønster. Det gjelder på så mange områder. Det hender oftere at samboeren min kjenner igjen sånne ting enn jeg selv gjør (ikke akkurat det du spør om da, men...!) og jeg blir like paff hver gang! Men jeg har merket noen ganger noe mer utflod - fordi noen her inne snakker om en melkehvit utflod som noen får når de blir gravide. Og som altså dukker opp i samme perioden. Så sannelig ikke greit å holde styr på alt der.

 

Jeg er heldigvis ferdig med denne pergorunden. Har gått til jobb med tårer i øynene et par dager underveis - jeg klarer rett og slett ikke la være å tenke på alt som er vanskelig og jeg har vært helt på tuppa. Skikkelig rart, for det begynte dag 3 på pergoen, og det var akkurat samme dagen som det skjedde forrige runde. Så jeg velger å tro at det er hormonene som herjer med meg. Nå er jeg ferdig for denne gangen og da er alt mye bedre igjen. Så i morgen tidlig blir det start på EL-testingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen. trodde du noterte alt som skjedde jeg! Det har jeg vurdert, og angrer veldig på at jeg ikke har gjort det. Vanskelig å huske hvilke dager i syklus ting skjedde, med symptomer og sånn! Men tror jeg husker det sånn halvveis! Nå har jeg nedtelling til denne utfloden skal komme. Da blir ventetiden litt kortere, og jeg vet at jeg er halvveis mellom EL og TR.

 

MaMi, spent på å høre hvordan det gikk på kontrollen idag! Hva hadde de å si? Håper alt er bra med babyene!! Og moren!

 

Lollo, hvordan har første permisjonsdag vært?

 

Huff, får litt vondt av deg Frk Hansen, som har gått til jobb med tårer i øynene! Når du, som er så sterk får tårer, da er det virkelig hormoner i lufta!! Bra du er ferdig nå da. Var det dobbel dose du skulle ta? Vet du hvor lenge du skal prøve pergo? Syns du kunne blitt gravid snart!!! (Det syns du vel selv også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble jammen en travel dag, var helt utslitt på kvelden og orket ikke skrive.

 

Men, alt står bra til med de små. Alle målinger ser bra ut og de viser god trivsel i magen. Har lagt bra på sseg de siste to ukene, nå veier de ca 1470 gr og 1244 gr. Dette er jo bare ca vekt, men likevel. Det betyr jo at de har det bra. Kanskje nærmer vi oss 2 kg til neste kontroll igjen :o)

Moren er mere sliten for tiden. Fikk ikke ordentlig svar på om det blir KS eller vanlig fødsel. Jeg heller selv mere mot KS og fikk sagt dette. Men de blodårene som lå over åpningen når jeg var i Tyskland har flyttet eg og det er veldig bra. Dvs at jeg slipper å bekymre meg for blødning under fødselen.

 

Heklekurset igår var kjempefint. Det var jo ikke så vanskelig som jeg hadde trodd. Vi startet på en lapp til et drops lappeteppe, med delight garn. Står på forsiden av drops hefte nr 124 (,model 1). Vet ikke om jeg blir å gjøre det ferdig, men lærte jo det mest vesentlige av teknikker og det å kunne lese oppskrifter. Tror jeg skal klare å få heklet kantene på dressene, bare jeg blir ferdig å strikke den siste. Håper jeg blir ferdig før knøttene kommer, men jeg tørr ikke love noe. Greit å ha noe å henge fingrene i uansett, merker jeg ikke har så stor bevegelighet for tiden ;o)

 

Minstejenta mi fikk i tillegg øreverk igår kveld, så det ble sent i seng. Har henne hjemme med meg idag, så vi får se hvor mye jeg får gjort da :o)

 

Ha en fin dag jenter.

 

Stor klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt er bra med de små! Og vekten er vel ikke så aller værst de heller? De er jo tross alt to, og de skal jo være der en god stund til ;-)

Til tross for at du er sliten, syns jeg du virker utrolig sprek! Du har hatt ganske mye å forholde deg til og tenke på i det siste!

 

Gøy at det gikk så greit på heklekurs! Kanskje du skulle heklet ferdig kanten på den ene dressen (for den ene var vel ferdig strikket?), sånn at du kommer skikkelig inn i det og ikke glemmer. Eller blir det urettferdig? Knøttene kommer nok dagen etter at du har laget ferdig dressene ;-) Nesten som historien bak fuglemammas omslagsbody ;-)

 

Håper du/legene finner ut av om det blir KS eller vanlig fødsel, så du slipper å bekymre deg for det. Men de velger jo uansett det som er best for deg og de små! Sånn etter at de er kommet til verden er det nok lettere med vanlig fødsel, for KS er jo en operasjon.

 

Er inni gravid-ikke-gravid-boblen hele tiden. Klarer ikke å tenke på annet nesten. Så dette for bli alt for idag!

 

Er spent på om Lollo har fødet enda, eller om hun bare har vært opptatt.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: ingen fødsel her enda.. og godt er det! Hehe.... Jeg har fortsatt ting å fikse i heimen før hun får komme. Har ikke hatt tid til å svare før nå. Ble ferdig å rydde barnerommet i går kveld, så i dag blir det maling der før mine søstre og kjæresten til min bror kommer på strikkings hos meg i kveld.

 

3 dag ut i permisjonen nå. Det er egentlig veldig godt, men jeg savner jobben litt. Jeg trodde jeg hadde fått skrevet ferdig alle rapporter til han som har overtatt klassen for meg, men jeg kom plutselig på at jeg har hatt en annen klasse i engelsk så jeg må jo nesten skrive noe om de også.. Så dette gjorde jeg hele mandag. Hadde jo helt glemt den gjengen.. hehe... kommet i ammetåken allerede ;) I dag må jeg innom på jobb og levere inn nøklene mine. Kontordamen var helt i fra seg for de har ikke nøkler til vikarene lengre for det er så mange som glemmer å levere de inn etter at de har jobbet som vikar. Så da får jeg hilse på både elever og kollegaer igjen =)

 

De andre dagene i uken har jeg stått opp med mannen når han har reist på jobb, men idag sovnet jeg igjen så nå sitter jeg i morgenkåpen og ser på Dr.Phil og drikker te.

 

MaMi: Var inne og så på ponchoen som lillejenten din har fått. Den var kjempefin! Jeg må virkelig fortsette med å strikke til baby når hun vokser. Det er jo så mye fint som man kan lage selv, og det er minst like fint som alt man kjøper i butikkene. Håper operasjonen til jenten din går bra. Du har virkelig fått alt du! Synes jeg fikk med meg noe om at du har fått bekreftet at alt er bra med jentene i magen og noe med blodårene? Det hørtes ut som gode beskjeder å få nå da! Vanskelig å få med seg alt...

 

Har du fått vite om det blir ks på deg? De kommer nok til å velge det som er tryggest for både deg og babyene. Jeg kjenner at jeg har litt mer angst for ks enn for vaginal fødsel. Men selvfølgelig, må man så må man. Var hos jm i går og hadde en kjempeflott fødselsforbredende samtale, og har virkelig fått et nytt syn på Storken (som er den ene fødeavd. på Haukeland). Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ville på Føden (den andre avd.), men nå er jeg litt i tvil, og tenker at det ikke er så veldig nøye. Har fått beskjed om at jeg må være ganske åpen om hvor jeg blir plassert for det er mye som spiller inn.

 

Hvordan er magefølelsen idag da, Babysyk? Heller du mer mot den ene siden? Når var det ikm for deg? Vet jeg har spurt om det før, men hodet er litt bomull for tiden, og det var skrevet så mye her siden sist jeg var innom... Tror ikke jeg har fått lest alle innleggene en gang.

 

I kveld blir det kun strikking på meg! Skal sette sammen beina på dressen.. Hjelp! Har aldri gjort det før, men regner med at det skal gå bra. Får ha mamma klar på tlf om noe går galt. Hehe..

 

Ha en strålende dag, jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprek og sprek fru Blom, vil vel ikke karakterisere meg som det, men travelt opptatt ja.. He he :o)

 

Idag sitter jeg og knoter med permisjonssøknaden. Det er litt av et prosjekt å få den på plass. Så vanvittig mye å passe på og mange forskjellige bekreftelser man trenger. Jeg teller uker og forsøker å tenke på hvordan vi skal gjøre det. Tror vi har kommet frem til en god løsning mellom meg og mannen da, som passer oss. Han har en jobb som gjør at han ikke bør være for lenge borte om gangen. Men han har en super sjef så jeg er lite bekymret for det. Med tvillinger har vi mulighet til at han tar 6 uker av sin fedrekvote med en gang knøttene er født, slik at vi kan være to da. Det synes jeg er bra, og det er den tiden på året (midtvinters) hvor det er minst å gjøre på jobben hans. Dette gjør at vi ikke kan ta ut de ekstra ukene sammen, men må legge det på etterpå. Med tanke på når de blir født er det jo bet å kunne ta de ut på slutten, fordi vi nok neppe får bhg plass med det første. Huff, man skal nå tenke på alt, selv når man har nådd den berømte tåka ;o)

 

Jeg har tenkt litt på å få heklet kantene på den ene dressen først, men har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre. Har jo garn og mønster på det teppet vi begynte på, så kan jo hekle litt lapper, kanskje blir det et teppe en gang i fremtiden ;o)

 

Har minstejenta hjemme idag også, så jeg merker at jeg ikke får slappet så av som jeg normalt gjør. Men, viktig at hun blir frisk. Klager ikke, hun er relativt lett å aktivisere, leker mye for seg selv eller tegner. Hun er nok ikke så syk, men når jeg er hjemme allikavel, så gjør det jo ikke noe med en ekstra dag hvile for henne. Er så heldig og har veldig lite syke barn :o) bank i bordet for det ;o)

 

Ha en fin dag da. Jeg får jobbe videre med søknaden.

Er forresten ogå veldig spent på Lollo.... Spennende... :o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lollo. Vi har skrevet samtidig ser jeg :o)

 

Er en spennende tid du har foran deg, med de siste forberedelsene til lille jenta kommer. Misunner deg det, var veldig spesielt første gangen. :o)

 

Jeg heller selv mot KS nå, men vet ikke enda hva Riksen lander på. Er sikker på at vi blir enige. Har snakket med andre som har opplevd begge deler. Ei mente det ikke var noen forskjell, i den forstand at begge har både negative og positive sider. Jeg har vært gjennom vanlig fødsel to ganger, hatt relativt lette fødsler, så for meg er det ikke et must å gjennomføre dette. Kan ikke helt forklare hvorfor jeg går for KS, det bare kjennes riktig ut for meg nå.

 

Kos deg med strikking. Jeg skal ogå strikke i kveld. Eneste stilling jeg klarer over en periode nå, er halvt sittende i sofaen med beina på bordet og masse puter i ryggen :o)

 

Klem igjen.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller deg sprek MaMi. Om vi hadde løpt 60meter'n så hadde nok jeg vunnet, men du hadde fullført, og det kaller jeg sprekt!! Kanskje litt dårlig eksempel men....

 

Får du mange uker ekstra pga tvillinger? Og får pappan noe ekstra? Det er vel en ganske stor kabal som skal gå opp ja! Har aldri før tenkt på det med barnehageplass, men har lest om mange her inne som begynner prøvingen i forhold til det. Det er jo noe man ikke kan styre egentlig men.

Når skal du på neste kontroll? Du får vel ganske tett oppfølging?

Har dere fått dato for operasjon til minstejenta? Forresten, det blir vel uvant for hun å ikke være minst lenger. Nå blir hun storesøster hun også, samtidig som hun fortsatt er lillesøster, det er vel stor stas ;-)

 

Lollo, har du fått malt mye idag? Må ikke slite deg helt ut nå da! Spare krefter til lille kommer ;-) Kjenner jeg får litt spenning av å tenke på det, den utrolig spesielle følelsen det må være!

Å sette sammen beina på en pinne pleier ikke være så vanskelig, det er stort sett bare å sette de på en pinne og strikke fram og tilbake. Kan være litt trangt i begynnelsen, men så går det greit. Håper du har fått det til!!

Ha det hyggelig på strikkekveld ihvertfall!

 

Frk Hansen, går det fortsatt i julegavestrikk? Jeg må få begynt jeg også!!

Hvor er du i syklus nå? Har helt falt ut jeg, men nærmer ikke du deg EL?

 

Jeg har IKM i neste uke. Mest sannsynlig i slutten. Men har liksom ikke troa på at jeg er gravid, Om det er for å skåne meg selv eller om det ligger i underbevisstheten vet jeg ikke!

 

Ha en fortsatt fin kveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...