Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Det går helt fint Frk Hansen! Går så fort å strikke den. Men du strikket vel vanlig bukse, jeg strikker bukse med seler. Den får bare bli som den blir. Planen er jo å beholde den selv ;-)

 

Så flink du har vært som har klart å holde deg borte herfra. Jeg har blitt heeelt avhengig! Men så har jeg vært syk noen dager og ligget på sofaen.

 

SiljeEjlis, gratulerer med graviditet! Ja, da skjønner jeg at det fort blir røykeslutt ;-)

Du får lage et babyteppe, så blir det noe kreativt ut at røykeslutten. Finn ett du kan bruke store pinner på, da går det fortere og større sannsynlighet for at du blir ferdig, hvis du er av de som går fort lei! Bare å spørre om tips og råd her inne!

 

Jeg er IKKE gravid, så nå håper jeg tr kommer snart så vi kan begynne på ny runde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig at du er med SiljeEjlis! Har du funnet et teppe å strikke på? Hører mange som slutter sier de må ha noe å holde fingrene opptatt med - kanskje strikking er er lurt! Er enig med Babysyk at det er lurt med tykt garn og store pinner - da raser det av gårde :)

 

Hvordan går det med deg Babysyk? Er du frisk igjen? Fått tr?

 

Her tror jeg EL lurte oss litt, trodde den skulle komme tidlig forrige helg, men tror ikke den kom før tirsdag. Da var det allerede lagt inn så mange aksjer at det var vanskelig å stable sammen nok mot til en siste innsats :P Kjedelige greier altså. Men merker at jeg er langt roligere på det nå enn tidligere...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frk Hansen, lenge siden jeg har hørt noe!

 

Ja, er frisk igjen. Tr kom egentlig igår, men så har den var borte igjen. Hadde håpet at hun virkelig kom for fult, for det passet bra iforhold til mine beregninger. Har trent nå, så får se om det satte fart på sakene!!

 

Skjønner hva du mener med innsatsen. Her ble det lite sex etter at aksjene var lagt. Huske at spermiene lever lenge da, så det var nok noen igjen når egget løsnet! Kanskje det var bra, for da får du ikke de største forhåpningene, og da er det nok større sjangs for at dere lykkes. Kanskje. Du har da IKM om litt over en uke du da!

 

Her er planene klare, sex ca annenhver dag gjennom hele syklusen sånn at det ikke blir noe tvangssex rett før el.

 

Er også spent på teppet, om du har funnet noe SiljeEjlis!?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, blitt borte altså? Men har du testet? Ettersom du vet at du ikke er gravid?

 

Har planlagt annenhver dag noen ganger vi også, men det er sannelig ikke alltid vært like lett å holde med masser som skjer på jobb hos begge og en del reiseaktivitet.. Må si at jeg ikke skjønner de som hopper i høyet hver dag året rundt. All ære til dem :P

 

Har ikke regnet på IKM denne gangen, men det er vel sånn ca om litt over en uke. Har time til gyn ca samtidig, så er i grunn mer spent på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det vel mikro-mens om jeg kan kalle det det. Får se litt hvordan det er videre. Om det bare er dette som kommer så tar jeg nok en test til uka. Man kan jo ha menslignende blødninger og allikevel være gravid. Testet på torsdag da var den blendahvit.

 

Vi var "flinke" i begynnelsen av forholdet, da var det så og si hver dag, men sånn er det vel i alle nye forhold. Nå er det veldig opp og ned avhengig av jobb og eksamenspress. Vet om et tilsynelatende "perfekt" ektepar på min alder, de har omtrent ikke sex. Så man er ikke alene om å ikke ha sex hver dag. Men i en prøveperiode er det kanskje greit med en ekstra innsats rundt el ;-)

 

Jeg regner for deg jeg vet du Frk Hansen! Blir spennende hos gyn. Hva skal sjekkes der? Blir det det samme som du gjorde hos privat gyn? Blir jo spennende å høre om de sier det samme. Har du tatt/tar du pergo nå? Eller skulle du vente å se om kontrasten hadde noen effekt først?

 

En ting som jeg har fundert litt på: (mye rart oppi hodet mitt skjønner du ;-p) Før jeg begynte med p-piller, så hadde jeg annenhver gang mens med mye/rask blødning og treg, den med mye gikk fortere over enn den med treg. Nå syns jeg liksom at det går tregere og tregere. Hvis jeg har mensen nå, så er det jo bare mini-mens. Den var sånn forrige gang, men var litt mer futt i da. Kan det ha noe å si? At systemet tetter seg eller noe? Har bare vondt i den ene eggstokken, så vil jo anta at det er den som slipper egget hver gang. Leste et sted at det var bra med stor blødning, for da fikk man virkelig renset opp systemet og slimhinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert lurt å innstille seg på en ny måned med prøving, men om du testet torsdag, så var vel det kanskje et par-tre dager før IKM, slik at det kan nok være lurt å ta en test til om du ikke får ordentlig mensen!

 

Er litt usikker på denne gyn-timen. Jeg beklaget meg til fastlegen sist jeg var hos der, fordi jeg måtte vente så lenge på utredningen. Så da sa legen at jeg kunne bli henvist til gyn mens jeg venter, selv om jeg fortalte at jeg hadde bestilt privat time også. Tror ikke han gjør noe mer enn den private, men er vel verdt et forsøk. Virket som ul-apparatet hans var eldre enn til hun private (kanskje ikke så overraskende:) slik at jeg tviler på om han kan se noe mer. Tror fastlegen egentlig gjorde det for at jeg skulle få resept på pergotime fra ham, men det har jeg jo allerede tatt i en måned... Men, kanskje er det jo noe annet han sjekker :)

 

Det med kontrastvæsken er nok ikkeno vitenskapelig bevist. Det var bare sykepleieren som påpekte at det virket som det hjalp for en del. Så pergoen begynte jeg på før jeg var der.

 

Så rart med annenhver måned med forskjellig mens? Jeg merker at den varierer en del. Noen måneder har jeg blødd forferdelig mye, mens jeg like før sommeren hadde en periode der jeg blødde veldig mye mindre enn vanlig. Men det varierer over mye lengre perioder enn fra måned til måned.. Jeg har ikke hørt noe om at det kan være system som tetter seg til, men hva vet jeg... Jeg har også hatt vondt i bare den ene siden det siste året, og spurte fastlegen om det. Fikk til svar at det kunne hende at jeg bare slapp egg på den ene siden, men at det ikke nødvendigvis gjør noe for det er mange som blir gravide likevel. Selv om jeg liker legen veldig godt så synes jeg sånne svar er veldig irriterende: jeg blir jo ikke gravid, så det hjelper meg jo ikke at det går fint for veldig mange :P Menmen. Det trenger altså ikke nødvendigvis å ha noe å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke denne gyn finner noe, så "taper" du jo ihvertfall ingen ting. Eneste er om de sier stikk motsatt av hverandre, hva skal man da tro. Skal du si til han at du har vært hos privat gyn? Kanskje han kan se om du er gravid eller ikke, siden du er der rett rundt IKM.

Blir spennende å se hva han sier, nå som du har gått på pergo.

 

Det med å slippe egg på bare en siden: Sånn jeg har forstått det, så konkurrerer eggstokkene hver syklus om hvem som får modent egg først. Den som først får modent egg "vinner" og slipper egget. Så det har ingen ting å si at man bare slipper egg på ene siden. Har hørt at de som har fjernet ene eggstokken ikke nødvendigvis har mer vanskeligheter med å bli gravid, fordi den ene siden "vinner" hver gang. Tenkte kanskje at de to eggstokkene mine, eller eggene fører til forskjellig blødning. Men men. Trenger kanskje ikke tenke på det før om endel mnd om jeg ikke er gravid ;-)

 

Når jeg sjekket istad, hadde jeg faktisk hvit utflod. Hvordan er det mulig midt i mensen da?!? Men tappen er helt åpen, så gravid, det er jeg nok ikke. Greit nok å ikke være gravid, har jo bare så vidt prøvd, en annen ting er om det er noe tull med systemet. Syns jo det fungerte så bra etter pilleslutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med livmortappen har jeg ikke dristet meg borti. Er du sikker på at den er åpen? Har du fulgt med tidligere slik at du kjenner forskjell?

 

Håper at det bare er en minimens og at syklus er i lage igjen etterpå eller at det faktisk kan være en graviditet ;)

 

Jeg har akkurat avlyst gyntimen etter å ha snakket frem og tilbake med kontordama om det var noen vits i å komme. Kom til at gyn ikke kunne gjøre noe annet enn det som allerede er blitt gjort, og fant ut at da ble det bare dumt å dra. Så da venter jeg fortsatt på ett svar fra privatlegen og så er utredning neste stopp. Satser på at jeg kan få utskrift fra journalen hos privatlegen slik at jeg kan ta med den på utredningen og kanskje hoppe over noen skritt der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har kjent litt tidilgere, og den var åpen! Nå har endelig tr kommet, og føler hun har kommet for å bli, til hun drar for godt denne syklusen!

 

Kanskje like greit å avbestille ja, men det kunne jo vært at han hadde annen erfaring enn den private. Eller, det er vel kanskje motsatt ;-) Du får helt sikkert utskrift av journalen! Håper aldri du rekker videre utredning jeg! Du har jo blitt gravid før uten hjelp, så det burde jo gå flere ganger! Men det er sikkert godt å være igang med utredning, så kommer du nærmere og nærmere drømmen om graviditet.

 

Har litt dårlig tid, så det var alt for nå.

 

Ha en fin fin mandag kjære deg!

Og dere andre som er innom ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her har det vært mye aktivitet siden sist jeg var innom. Så bra at tr endelig kom for fullt da, Babysyk. Kjedelig med minimens annenhver mnd. Dere får stå på i neste mnd. Sex annenhver dag er en god plan, selv om vi ikke helt klarte å gjennommføre det noen gang.. hehe... Blir jo lett sånn. Mye som skjer på jobb og i hverdagen ellers, så er det ikke alltid en har overskudd til det. Ble mye sengekos i el-uken på oss, ofte flere ganger for dagen, men lite utenom.. hehe. Nå er det så som så.... Jeg har veldig lyst, men klarer ikke/orker ikke så mye nå. :/

 

Blir spennende å høre om når dere kommer i gang med utredningen, Frk Hansen. Regner med at du holder oss oppdatert =)

 

Jeg har endelig fått tak i pinner i rett størrelse til dressen, så er kommet godt i gang der. Fant nettopp ut at jeg har gjort liltt feil, så må rekke opp et par runder, men men.. Ene foten er snart ferdig =)

 

Gratulerer så mye med graviditeten, SiljeEjlis! Jeg gleder meg til å høre om hvilket teppe du velger å strikke. Sier som Babysyk: velg gjerne noe som strikkes med tykke pinner/garn, så slipper du å bli lei på halvveien som meg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om planen lar seg gjennomføre. Ofrer ikke alt for å ha sex, men har det som utgangspunkt ;-) Og ihvertfall i el-perioden. Flere ganger daglig ja, hehe. De anbefaler vel annenhver dag for at gutten må lade opp, så vi får se ;-) Nå blir jo denne el-perioden veldig lang da, for jeg har ikke stabil syklus, og så vet jeg ikke om jeg skal regne mensen fra lørdag eller idag! Hmm. Tror samboer skal bort noen dager rundt da el muligens er, så typisk!

 

Bra du fikk tak i pinner ;-) Da er det bare å rase avgårde. Selve dressen skulle være enfarget? Med knappestolpen i en annen farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at samboeren din skal bort rundt el da. Dere får stå på før han drar. Svømmerne kan jo leve en stund ;)

 

Jepp dressen er ensfarget grønn med bråt og knappestolpen i brunt. Så det er bare til å strikke i vei. Nå skal jeg legge fra meg pc'en (som jeg forøvrig har hatt i fanget siden mannen stakk ut for noen timer siden) og ordne beinet på dressen så jeg kan komme meg videre ;)

 

Ha en flott mandagskveld, strikkedamer! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dress er det du strikker igjen, Lollo? Jeg vet du har sagt det før, men jeg falt visst litt ut... Høres uansett ut som fine farger sammen :)

 

Kjedelig med samboer som er borte rundt EL babysyk, vet akkurat hvordan det er. Men det er som Lollo sier - bare å stå på!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Frk Hansen! Lenge siden sist! Hvordan går det med deg?

Teller ned til timen din, hvilken dag er det igjen?

 

Jeg er gress-enke fom idag og en uke. Så er han hjemme en stund før han drar igjen. Veldig spent på hvordan det blir med EL. Må bare fylle opp når han er hjemme, og krysse beina ;-) hehe!

 

Strikker og strikker på sparkebuksa, men er visst ikke så flink til å få rillestrikk jevnt. Jaja, det blir jo en slags "hverdagssparkebukse" så da er det ikke så farlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, Frk Hansen, du vurderte vel kjerringråd for en stund tilbake? Leste du noe om Solvipect da? Jeg vurderer å bruke det, for mistenker at el-slimet mitt er litt tykt (sorry detajs). Vet du noe om solvipect? Bortsett fra at det er slimløsende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt på det jevne. Jeg endte med å avlyse timen, jeg. Tror spesialisten jeg går til har sjekket det samme som gyn kunne sjekke, pluss gitt meg pergotime og henvist meg til røntgen for å sjekke egglederne. Da var det ikke så mye igjen. Timen jeg fikk var dessuten på samme tidspunkt i syklusen som timen til spesialisten, slik at det heller neppe gjør noe forskjell. Og ikke minst: utstyret hun hadde var atskillig mer moderne enn det han hadde sist jeg var der, så jeg tror ikke han kan si noe mer. Så da er neste time i slutten av november.

 

Jeg har prøvd Solvipect én gang, merket at jeg fikk noe mer EL-slim, men vet ikke om det ble mer tyntflytende. Det jeg har gjort som ga _veldig_ mye EL-slim var å drikke grapefruktjuice. Jeg hadde en syklus i sommer der jeg gikk all inn. Da drakk jeg grapefruktjuice hver dag en uke før EL, et par store glass de første dagene og en liter hver av de siste to dagene. Det tok fullstendig av! Har ikke opplevd maken...

 

Rillestrikk skal da være litt ruglete det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Du sa jo det i forrige innlegg, jeg hadde helt glemt det jeg! Huff, snakk om å glemme fort! Og IKM er på tirsdag?

 

Du leste kanskje om solvipect den gang, fant du mye om at det økte sjansen for SA? Leste et sted at det gjorde at svømmerne lettere kom fram, også de som ikke ville kommet fram uten bruk av solvipect. Dette kunne føre til at man kunne bli befruktet med ikke levedyktig spermie, som igjen førte til SA. Vil jo ikke det.

 

Hehe, ser for meg deg og el-slim som ingen ende vil ta. Huff, hehe. Grapefruktjuice kan jeg jo prøve, for det er jo naturlig og burde jo ikke skade. Men en liter var jo ganske mye, du må ha blitt rimlig lei av det etter det!!!

 

Var og tittet i oppskrifthefter fra vikinggarn istad (måtte slå ihjel litt tid) og la merke til at de hadde de samme oppskriftene i to av heftene. To sparkebukser, en jakke og et bukse-jakke sett var like. Det var i forskjellige farger, men allikevel. Det syns jeg var veldig dårlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liter var kanskje litt overdrevet, men prøvde med littegrann de siste to dagene før EL her for et par måneder siden og da merket jeg ingenting - så for min del må det nok en god del til. Men ja, det smaker helt forferdelig! Men de siste dagene når jeg hadde drukket en del så hadde det forbedret seg til "ikke så verst" :)

 

Jeg kan ikke huske at jeg leste det om Solvipect. Men det hender seg jo at det er ting en skal gjøre på forhånd, før EL, men ikke etter at egget har sluppet. Lurer på om det ikke var slik med Solvipect også?

 

Hvor finner du oppskriftsheftene fra vikinggarn? De har jeg aldri sett. Dårlig når de bruker de samme oppskriftene i flere hefter - helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt får man ofte for babylaging, så jeg skal nok klare å få det i meg. Tenker at det er bedre å prøve noe som er naturlig, enn hostesaft. Kunne jo være at jeg var av de som likte grapefruktjuice og drakk det regelmessig ;-) Hadde nok ikke sluttet med det før babylaging da. Kjøpte du det på vanlig matbutikk?

 

Ang solvipect så varierte det veldig. Noen begynte rett etter tr og til el og andre tok bare et par slurker noen dager før el. Alle sluttet når el var eller litt før. Her var det vel mer at veien til egget ble så enkel at selv dårlige svømmere kom fram, og hvis de "vant" så kunne det føre til SA. Men var ikke veldig mye skrevet om det, og det var jo veldig mange som hadde prøvd det, med eller uten hell, så noe stort problem vet jeg ikke om det er. Det kan jo bare være andre tilfeldigheter som førte til SA også.

 

Fant oppskriftene på Bogerud. Og så finnes de på nettet (altså bare bildene). Syns jo forsåvidt at det er mye likt hos Sandnesgarn og Vikinggarn. Og noe i Gjestal. Hvor mye er det vanlig at disse heftene koster? Syns det er kjedelig å betale masse for heftet hvis man kun liker ett av plaggene. Men så er vel jeg litt gjerrig når det gjelder slikt kanskje. Er det julegaver det går i hos deg eller?

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover du meg at jeg blir gravid av det så skal jeg drikke/spise hva som helst :) Jeg kjøpte det på Meny, tror ikke de har det alle steder. Ikke så rart for jeg kan ikke skjønne at det er noe de selger så mye av :)

 

Jeg tror heller jeg ville gått for grapefruktjuice enn Solvipect ja. Men mulig at du ikke skal drikke det etter EL det heller.

 

Fant bare bilder av katalogene på viking-garn sin nettside, men fikk ikke til å bla i dem. Jeg er nok ganske ukritisk til å betale for oppskrifter. Har betalt 50 kroner for én oppskrift som jeg ikke kommer til å strikke med mindre jeg får en jente selv :) Har også betalt 5-6 dollar for enkeltoppskrifter på Ravelry flere ganger. Men til "vanlig strikk" så har jeg ofte valgt drops sine oppskrifter når jeg kan. Det er kanskje mest fordi en ikke får kjøpe sandnesgarn sine oppskrifter uten å kjøpe med garn derfra med det samme. Synes det er litt kjipt ettersom jeg ofte liker å bytte ut garnet i oppskriftene pluss at jeg godt kunne tenkt meg å kjøpe inn en haug av oppskriftshefter og så bestemme senere hva jeg skal strikke, når og med hvilket garn. Så da velger jeg ofte bort dem..

 

Her går det i julegaver, og ettersom det er flere søskenpar som skal ha gaver så har jeg vegret meg litt for å legge ut her hva jeg strikker. Tenker at det da fort lett blir gjenkjennelig for mødrene om de skulle være her inne.. Så da er jeg litt kjip her akkurat nå. Men jeg nærmer meg å være klar for å strikke den mariusgenseren, så kanskje blir det noe til meg selv i nærmeste fremtid også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer de som klarer å drikke Solvipect altså! Det smaker jo drit! Jeg prøvde det en dag, men måtte bare gi meg med det. Ble superkvalm av den. Hehe.... Så all ære til de som klarer den =) Grapefruktjuice har jeg også hørt er bra, men ikke prøvd. Testet ut bi-dronninggele et par pp'er, men ble faktisk gravid den mnd jeg droppet det. Den og skal heller ikke taes etter el.

 

Så flink du er som er i gang med julegavene, Frk Hansen! Det er så kjekt å få hjemmestrikkede julegaver. Her går det kun i babystrikk for tiden. Skjerfet til farmor er snart ferdig, men måtte ta en liten pause fra det. Har fått fingeren ut med babydressen og er ferdig med 1,5 ben. Var på hytten i helgen (nettopp kommet hjem) så jeg fikk strikket en god del der i går. Var ikke noe spesielt fint utevær, så dermed ble det mye strikking istedenfor =) Mamma holder fortsatt på med hentesett til lille (vet ikke om dere husker at hun hadde begynt på samme mønster som teppet mitt). Hun fant et enda finere mønster etter at jakken var ferdig, så vi får heller det andre. Nå er hun snart ferdig med buksen, og skal bare lage en lue og sy på rosa knapper =) Gleder meg til å se det helt ferdig!

 

 

Nå er det på tide å stupe til køys! Jeg skal tidlig opp og ha undervisning i morgen... Ha en flott kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen, hadde jeg visst noe du kunne ta så jeg kunne lovet deg å bli gravid, så skulle jeg sagt det, men dessverre ;-( Er det en ting jeg virkelig vil, så er det å lese her at du har fått positiv test!!!!

 

Prøver grapefruktjuice. Tror jeg begynner i litt god tid før el for jeg har ikke helt stabil syklus. Så slutter jeg nok når første dråpe el-slim kommer! Kan ikke si jeg gleder meg, men det går nok ned.

 

Kommer ikke inn på viking-garn sine sider her jeg er nå. Men du må trykke på den firkanten (ikonet til adobe) så kommer det opp. Kan se om jeg kan forklare bedre når jeg kommer inn selv.

 

Snart ferdig med en sparkebukse jeg begynte med for en tid tilbake. Ble så sur når første beinet var ferdig (den er strikket ovenfra og ned), for det ble sleng på beina!! På bilde er den innsvingt!!! Må være feil i oppskriften. Har nå rekket opp og gjort om på det. Kjenner jeg er skikkelig sur på viking-garn nå. Dem blir det en stund til jeg kjøper garn fra igjen ja!!! (med mindre jeg finner noen gode tilbud,hehe).

 

Jeg burde nok absolutt brukt litt mer penger på sånt! Men syns det er så kjipt å kjøpe et helt hefte, hvis man bare liker den ene oppskriften. Men når tiden er inne for å lage hentesett, da skal jeg nok koste på meg det! ;-)

 

Så flink du er som har begynt med julegaver og det virker jo som du er godt i gang! Har bare noe i tankene jeg da. Tror det blir noen sjal til venninner og sånn. Tror ikke jeg orker å strikke til nevøene mine. Ellers hadde det jo vært morsomt å strikket monsterbukser til dem. Han eldste er 5,5 år så det tar nok lang tid å strikke!!!! I fjor sydde jeg one piece til dem, det var også litt av en jobb!!

 

Lollo, så bra det går unna med dressen! Skjønner jo godt at det bare går i babystrikk hos deg. Det hadde det gjort hos meg også, hvis jeg snart ventet en baby ;-)

Var det ikke moren din som hadde begynt på det settet før du hadde blitt gravid? Tror mamma kommer til å skjønne ganske fort at jeg er gravid, er umulig å skjule sånne ting for henne!!

 

Når skal du teste Frk Hansen? Hvis du syns jeg maser mye om det, så må du bare si ifra altså. Er bare så spent;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, er spent på testing jeg også, Frk Hansen! =) Når har du ikm, Babysyk?

 

Jo, det var min mor som begynte på hentesett før jeg var gravid... Hun var helt vill og mente at det kom nok til å komme en baby hos noen hun kjenner snart. Hehe... Det gikk jo bare noen uker før jeg var gravid. Min svigerinne var allerede gravid da, men mistet, og tremenningen min sin kone har termin 5 uker etter meg. Så hun hadde jo rett da. Min søster og samboeren prøver også (vi sluttet faktisk på pillen nesten samtidig uten å vite om hverandre), men jeg vet ikke om det er noen andre enn meg og mannen som vet om det enda. Enkelte mødre får meg seg mye mer enn man tror ja. Er liksom ikke så lett å skjule noe for de (synes jeg da). En jeg jobbet med i bhg har nettopp fått vite at hun skal bli bestemor til våren, men hun har visst ikke fått med seg noen ting. Selv om datteren har vært kjempetrøtt og slappet av på sofaen hennes, har hun ikke tenkt tanken på at datteren kunne være gravid. Så man vet jo egentlig aldri..

 

One-piece er jo kjempestilig julegave da! Blir ingen strikkede julegaver fra oss i år. Søstrene mine og den ene broren min skal få en hjemmelaget dørkrans av meg, og så blir det kanskje noe karameller eller brente mandler til besteforeldrene våre. Jeg liker egentlig best å gi gaver som jeg har laget selv, men det blir nok ikke tid til sånt i år (regner jeg med). Vet jo ikke hvordan lille blir da, men regner med at jeg ikke har ork eller tid til å lage noe mer enn det jeg får gjort før hun melder sin ankomst. Håper bare jeg får tid å lage kransene. Lurer på om jeg skal få gjort det allerede til helgen.. Så er jeg sikker på at det blir gjort. Må jo lage en til meg selv også ;-)

 

Vikinggarn har jeg aldri prøvd. Har egentlig vært ihuga Gjestalgarnbruker, men har begynt å eksperimentere litt med andre typer nå. Er ikke alt Gjestal sitt garn kan brukes til... Selv om det er billig i forhold til mange andre merker. Kjipt at buksen fikk sleng på beina da. Tror jeg også hadde blitt litt sur da. Hvertfall hvis det ikke skal være sånn! Men bra at du begynner å nærme deg slutten på den da =) Jeg har det litt sånn med Dale sitt Falk garn som du har det med Vikinggarnet... Utrolig drit å strikke med synes jeg. Fikk noen nøster fra min farmor med det, men prøver å bruke det minst mulig (utenom til heklekant... da er det supert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med feil i oppskriften Babysyk. Det er skikkelig dårlig! Tror jeg hadde blitt ordentlig sinna og sendt mail til dem da om det var meg som oppdaget noe slikt underveis! Sånn må de bare få beskjed om!

 

Sydd en one piece du! Det er jo ganske avansert det? Skulle ønske jeg også kunne sy, men jeg blir så utålmodig og raser i vei - og så blir det bare skjeve sømmer overalt...

 

Kranser høres ut som en ordentlig bra gave Lollo. Det er sånn jeg har tenkt et par år at jeg skal ordne til meg selv, men ikke helt har fått ut fingeren på fordi jeg ikke vet helt hvordan jeg skal gjøre det. Så jeg hadde ihvertfall blitt ordentlig glad for en slik gave :)

 

Jeg har heller ikke prøvd vikinggarnet, men akkurat nå høres det ikke så fristende ut når :) Men tror egentlig at jeg har strikkeprosjekter nok til godt utpå nyåret nå :)

 

Jeg skal nok ikke teste. Jeg vet at jeg ikke er gravid, det eneste jeg ikke vet er når mensen skal kommer, så det er det ingen vits i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som lager kranser Lollo! Alltid gøy å gi bort hjemmelagede gaver. Tror det er lurt å gjøre det nå ja, for det er ikke lenge til du snart får masse og henge fingrene i! Da er du nok glad du har gjort det. Kan jo vente med å pakke de inn til det nærmer seg jul.

 

Nå fikk jeg lyst til å ha mitt eget lille juleverksted en av de nærmeste helgene. Får se hvor langt jeg kommer med den planen....

 

One piece var et stort prosjekt, og jeg tviler ganske sterkt på at jeg gjør det igjen. Men det var morsomt, og guttene ble helt ville når de fikk de på seg. Tidligere har de ikke akkurat blitt glad for mye pakker, så jeg var litt spent

 

Så kjedelig at du ikke er gravid Frk Hansen. Jeg har enda et håp, men ofte stemmer kanskje sånne følelser man har. Men dere la inn aksjer, så det kan jo være? Skulle så gjerne ønske at du var gravid!!!!

 

Lollo, jeg har IKM en gang i uke 45. Tror jeg, tar bare utgangspunkt i forrige syklus.

 

Jeg har kjøpt meg grapefruktjuice idag, syns ikke det var så ille jeg. Ettersmaken var litt bitter, men ellers skal det gå greit å få ned ;-) Litt tidlig ute, men var så ivrig!

 

Vurderte å sende mail til viking-garn, men det var vel mest fordi jeg håpet på en stooor garngave. Men det var helt på slutten, så jeg tok det opp og endret litt på det, Skal se i et annet hefte (hvor samme oppskrift er) og se om samme feilen er der.

 

Nå er det salg på drops-garn, alpakka kvaliteter, 25 % ut året. Passer bra at jeg hadde tenkt å strikke sjal i alpakka i julegaver da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...