Gå til innhold

Levende og aktivt foster 11 uker, hva er sjansen for at det kan gå galt?


jessica85

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Bare meg som bekymrer meg igjen. Var på UL i dag etter en blødning (som kom fra en polypp-helt ufarlig), der så vi at babyen hadde det helt fint. 11 uker i dag.

Er det mange som mister etter de har sett et levende foster så sent? Livredd for at det kan gå galt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fant denne tabellen :) tror du kan slappe av, spesielt når de så hvor blødningen kom fra..

 

25 – 30 % risiko fra unnfangelse

15 % sjanse fra ca. uke 3.

8 % sjanse fra uke 6.

5 % sjanse fra uke 8

2 % sjanse fra uke 9

mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant litt trøst i denne statestikken eg også! Var selv til tidlig ul pga blødning og det tok nesten 3 uker før dei kunne si hva som forutsaket blødningen. Var veldig takknemlig for å få svar, men då me gjekk ut frå jordmora så sa ho til meg" at selv om dere nå har sett et bankende hjerte så er det ingen garanti for at det allikevel går bra heleveien ut". Kjente da at eg både ble litt sint og lei meg for det er så unødvendig. Ingenting er jo sikkert her i livet, men kvifor kunne ho ikkje ha vist til dei prosenta som det faktisk går bra med etter å ha sett bankene hjerte fra uke 9, i stedet for å minne oss førstegangsfødene, ja gjerne litt hysterisk og redde om det fåtallet i prosent som har et uheldig utfall etter uke 12?. Kloke er dei sikkert disse legene, men det er jammen meg ikkje alle av dei som er dei beste pedagogene!

Eg tror dette kommer til å gå kjempe bra:) Vi har nok å bekymre oss for om vi ikkje skal uroe oss for noe som er mindre enn 1 % sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var på UL for et par dager siden, og da var jeg 12 + 5. Alt så kjempebra ut :-)

Har mistet før da jeg var ca. 13 +4, men legen mente at det da må ha gått galt flere uker tidligere, men at kroppen trengte tid før den "ordnet opp".

Når alt så så bra ut på ultralyd nå, var det nærmest 0 prosent sjanse for spontanabort, sa legen til meg.

Kjenner at jeg klarer å slappe av nå, og bare gleder meg! Nå har jeg ikke tenkt å bekymre meg noe mer, det hjelper jo ikke likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på tidlig ul i forige uke pga blødning. Men der kunne vi se et aktivt foster. Det var utrulig artig å se at det nå lignet en baby å masse bevegelse inni der. Føler jeg kan slappe litt mer av nå etter endel bekymring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...