Gå til innhold

Hvor mye har forholdet deres "overlevd"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg håper jeg har rett når jeg sier at det verste bare har vært rotete økonomi og det at jeg er et surrehue og han er en latsabb. Det har aldri vært snakk om brudd, da. Vi elsker hverandre, selv om vi er fullstendig klare over hverandres svake sider. Vi har et barn sammen, venter et til, og jobber hardt for å lære ungene mer struktur enn vi har hatt.

 

Jeg må innrømme at jeg blir litt nedfor når jeg ser hvor mange som har opplevd følelsesmessig, økonomisk eller seksuelt utroskap, den ene eller den andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er gift med en som over flere over kom med løgn til meg og andre om det meste. Han kunne lyve om hverdagslige ting og mer alvorlige ting.

En dag sa jeg stopp, jeg orket ikke mer, da fikk han hjelp hos Psykolog som han fortsatt går til. (1 år siden dette skjedde) Det har vært vanskelig å bygge opp igjen tilliten til han, men det er blitt bedre dag for dag. Vi har det utrolig bra sammen nå og vet han angrer bittert på sin oppførsel og sliter fortsatt med skyldfølelse.

Vi setter pris på hverandre på en helt annen måte, vi har rett og slett lært hverandre å kjenne på nytt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var utro mot meg i flere år. Da dette ble oppdaget var det ett helvete..

Jeg var sikker på at jeg ville gå fra han, men etter noen terapi timer så klarte vi å snu det hele heldigvis. Dette er nå tre årsiden og enda sårt tema, men jeg vet han ikke har det bra med det han har gjort og jeg vet at han elsker meg og jeg elsker han. Glad jeg tilga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det fins flere der ute som har tilgitt utroskap.

Var ikke så lett å forsvare det, spesielt ikke siden jeg hadde det så vanskelig med det som hadde skjedd. Før jeg opplevde det selv var jeg sikker på at jeg ikke kunne tilgi noe sånt. Men når noe sånt skjer får man virkelig muligheten til å se litt på forholdet sitt og kanskje gjøre noen forandringer til det bedre. Jeg for min del tilga samboeren min, ikke fordi jeg var redd for å bli alene, men fordi jeg selv hadde tatt det valget å være sammen med ham, og følte jeg måtte ta ansvar for det. For meg hadde det føltes bortkastet å gjøre det slutt med han, etter så lang tid. Det tok lang tid for meg å "komme over det", men denne hendelsen åpnet for en helt ny kommunikasjon oss i mellom. Det "positive" i min situasjon var jo at samboeren min var villig til å jobbe hardt for å beholde meg. I alle mine raseri- og "gråteanfall" fikk han en slags mulighet til å vise seg som en større person. Det hender fortsatt i blant at jeg må ta det opp og grine litt, og da blir vi frustrerte begge to. Men hadde han aldri vært utro, hadde jeg kanskje aldri skjønt hvor mye jeg var villig til å ofre for han, og jobbe for å beholde han. En jævlig trasig måte å finne det ut på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her var det også utroskap

 

Han hadde et 3 års langt elsker forhold med min mor! Ja dere leste rett! Min mor og han har hatt hyppig sex i over 3 år før jeg forstod noe var galt og tok det opp med han.

 

Min mor har vært skilt i 5 år, og de hadde sex mens han hadde med barna for å besøke mormor mens jeg var på kveldsvakt ofte.

 

Jeg har i dag ingen kontakt med min mor, vi har flyttet til en annen by! Jeg mener dette er mest hennes feil da hun er mye eldre og burde seriøst visst bedre enn å gjøre noe så ekkelt med min mann.

 

Utrolig!!! Vi har det greit i dag, jeg sliter fortsatt! Er livredd for at han skal finne ei voksen dame, han tenner tydelig på det! Og det sårer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg valgte å tilgi løgn og utroskap. Mitt valg ble som det ble ut fra et bevisst valg og jeg har ikke angret en dag. Jeg regner meg selv for å være en sterk og oppegående kvinne, jeg har høy utdannelse og en god jobb, et godt nettverk og ungene våre er snart voksne. Jeg ville klart meg som single. Men jeg ønsket å fortsette å leve sammen med mannen min. Han har stått fjellstøtt sammen med meg i en periode av livet mitt da jeg hadde det veldig vanskelig og jeg følte jeg hadde "råd" til å tilgi dette. Samliv er komplekse greier og folk velger jo ut fra de forutsetningene og følelsene de har. Jeg gjorde det rette valget i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å finne tilbake til hverandre etter utroskap og andre store kriser i ett forhold. Det har jeg erfart og vi har det veldig bra sammen i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer var utro og hadde ett forhold i 4-5 mnd.

Syns utroskap og slikt er helt forferdelig, og i utgangspunktet ikke tilgivelig..

Men elsker man noen kan det være verd å gi det en sjanse..

Jeg valgte å tilgi og det er jeg veldig glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var utro etter vi hadde vært sammen et par år. Jeg tilga han, det var tøft, men fordi han lovte bot og bedring og vi gikk i par-terapi. Etterhvert lærte jeg og stole på han, og er i dag sammen med verdens beste mann i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevet utroskap men stort svik vedrørende økonomi og løgner. Vi holdt på å miste huset og bilen grunnet at han hadde opparbeidet seg en enorm gjeld på over 450 000 kr bar min rygg. Dette er nå ca 2 år siden. Vi klarte heldigvis å re finansiere med banken og fikk ordnet opp. Tok lang tid før tilliten var på plass igjen, men vi laget regler om hvem som skulle gjøre hva og at jeg tok de store avgjørelsene. I dag går det bra, tilliten er tilbake og livet vårt sammen er bedre enn noengang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært utro , men det betyr ikke at jeg ikke har fordommer mot utroskap likevel. Jeg HATER det jeg gjorde, jeg synes det var helt jævlig gjort og kommer aldri fullt og helt til å tilgi meg selv for det, Er så glad at min mann gav oss en ny mulighet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære vene så mye utroskap.... burde nesten bli bekymret for eget forhold når man leser dette. Pleier ikke være innom her å lese så mye, og er nesten glad for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...