Gå til innhold

Hvor mye har forholdet deres "overlevd"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville gjerne tilgitt utroskap, men i forbindelse med dette kom det opp så mye annet i forholdet som ikke var bra, slik at det ble veldig vanskelig. Det tok noen måneder før det kom frem og i mellomtiden hadde den som var utro , begynt å tenke negativt om forholdet og trodd at det var best det var slutt. Dermed ble det mye turbulens etter utroskapet. Det å legge det på bordet ble nesten en kjærlighetserklæring : se, jeg vil bli. Kan du tilgi meg?

Ja - det kan tilgis, vi fant tilbake til hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forholdet hang i en tynn tråd da jeg fant ut at han har løyet til meg hele veien om en stor og til og med voksende forbruksgjeld. Måtte bruke alle sparepengene mine på å redde han fra økonomisk ruin. Klarer ikke stole på han enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilgitt utroskap, for omtrent to år siden. Var en veldig vanskelig periode, både før og etter han var utro, men vi kjempet oss gjennom den, og opplevde vel at forholdet ble mye bedre etter den krisen. Det var løgnen som var det verste ikke utroskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte kjærlighet tåler så og si alt.

 

Dette med å ta igjen og det ene og det andre er bare noe barnslig tull. Men selvsagt blir dette opp til den enkelte hva og hvordan man velger å forholde seg til saken. Ingen person eier en annen person, så det blir et enkelt valg:

 

Vil jeg tilgi og beholde kjærligheten - eller gi avkall på den?

 

Kjærligheten valgte jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veninnen min var samen med en kontrollerende psykopat. Han skjerpet seg en periode, men så smallt det. Det endte med at han skar henne opp og banket henne så til de grader at hun fikk varige men som talevansker.

 

Du burde ta med deg ungen å stikke til hælvete vekk NÅ!! Fatter ikke at du kan ha barn i samme hus som en slik tikkende bombe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet ikke hva du snakker om :-) Vi har det bra på alle måter.

Faktisk så kan personer endre seg og ungene forguder ham.

Ikke døm andre om du er uenig selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de jævlene som har vært utro. Fylla har skylla. Forholdet kommer på rett kjøl dersom begge parter er villige til å jobbe for det. Synderen må gjøre sitt for at partneren skal ha grunn til å stole på seg, dvs. spørre "hva er ok å gjøre" - dvs. er det ok å gå ut uten partner, er det ok å snakke med venner av motsatt kjønn, eller gjør det partneren sjalu? Høres kanskje banalt ut, men det minste snev av sjalusi kan ødelegge alt.

Det er veldig viktig at man kan snakke åpent. Hva kan bygge opp tilliten i dette forholdet? Hva var grunnen til sidespranget? Vær ærlige mot hverandre, så kanskje lærer dere litt av hvert om partneren. Har selv opplevd at forholdet har blitt bedre, mer åpent og mye mer ærlig. Båndene er sterkere enn noen sinne, og ved å passe på at sjalusi og mistenksomhet ikke forekommer, bygger man videre på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utrolig mye løgn og utroskap på min samvittighet, heldigvis når alt ble oppdaget gav min kjære meg en mulighet til å rette opp dette.

Vi har i dag ett utrolig bra forhold og vi stoler helt og fullt på hverandre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte kjærlighet trenger ikke tåle noe, for der det er ekte kjærlighet, der er det ikke rom for å bevisst såre den man elsker.

 

Mener jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde først 5 år hvor vi prøvde å få barn uten hell (med prøverør..nedtur etter nedtur), bestemte oss for å bli fosterforeldre og når vi endelig ble godkjent fikk mannen min kreft. Da måtte vi jobbe oss gjennom det. Når han ble frisk fikk vi endelig gjenomført PRIDE kurset og blitt fosterforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde først 5 år hvor vi prøvde å få barn uten hell (med prøverør..nedtur etter nedtur), bestemte oss for å bli fosterforeldre og når vi endelig ble godkjent fikk mannen min kreft. Da måtte vi jobbe oss gjennom det. Når han ble frisk fikk vi endelig gjenomført PRIDE kurset og blitt fosterforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg uenig. Vi har gjort feil begge to, jeg var utro han drev med svindel ovenfor meg og andre. Vi fant tilbake til kjærligheten og det er jeg utrolig glad over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker mannen min selv om han har vært utro og kommet med mange løgner til meg. Såret og skuffet ja men vi skal ha livet foran oss.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var utro mange ganger mot meg. Jeg var så knust at jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Var ikke sexen han hadde hatt som var ille egentlig det var alle løgnene og unnskyldningene han kom med slik at han kunne være med denne dama. Han la seg helt flat da han ble oppdaget, og jeg bestemte meg å gå fra han, men heldigvis gav han ikke opp og ba på sine knær flere ganger. Vi gikk til familieterapeut og det var til stor hjelp. Det tok lang tid, men i dag har vi det bra og jeg tror og føler at jeg faktisk elsker mannen min høyere i dag en før dette skjedde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo lider av spillavhengighet. Vi holdt på å miste huset og har inkassogjeld på nesten 500 000. Han har nå fått hjelp og han spiller ikke mer. Det har vært sykt tøft de siste mnd, men jeg elsker han og vi skal få dette til sammen. Jeg vet han lider også av uføre han har stelt i stand for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...